המהדורה המרכזית -רונן לוי
פעילות האיגוד ברבעון השני של 2014:
אתמול התקיימה ישיבת המועצה הרבעונית של איגוד המוסכים שהתארכה עד השעות המאוחרות של הלילה ובה עדכנו את החברים על הפעילות המאומצת של ההנהלה ברבעון השני של שנת 2014.
מפאת קוצר היריעה, אעדכן רק לגבי מקצת הנושאים בהם פעלנו.
רגולציה :
1) תקנה 309 נזק בטיחותי-נבדק ותוקן: התקנה המחייבת רישום הערה ברישיון הרכב לרכב שנפגע ושנגרם לו נזק מהותי, תיכנס מחר לתוקף ועל בסיסה הוציאה הרשות הנחיות לשמאי הרכב (חוזר 23) ולמנהלים המקצועיים במוסכים ובמוכני הבדיקה (הוראת נוהל 126).
2) תיקון ותוספות לחוק הגבלת השימוש ורישום פעולות בחלקי רכב משומשים (מניעת גניבות) הידוע כ-"חוק הרישום". לאחר דיונים רבים בוועדת הכלכלה, התיקון עלה השבוע לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת וצפוי כי התיקונים ייכנסו לתוקף בתחילת שנת 2015.
3) הצעת חוק רישוי שירותים לרכב שמתקדמת בקצב משביע רצון וחברי המועצה עודכנו על הסעיפים שכבר אושרו בוועדת הכלכלה עד כה.
תקציב האיגוד והמכללה :
נערכה סקירה של רו"ח האיגוד על העמידה ביעדי התקציב ולשמחתנו ולאחר פעילות הבראה מסיבית שערכנו בשנתיים האחרונות, הנהלות האיגוד והמכללה הציגו תוצאות משביעות רצון ועמידה מלאה ביעדים שהציבה המועצה להנהלה בתחילת השנה.
סיור הזדהות עם מוסכים בטווח הטילים הקרוב לעזה (פורסם בדף הפייסבוק של האיגוד ביום 30.7.2014):
ביום ג' ה 29.7.2014 נערך סיור הזדהות בן יום אצל חברינו-בעלי מוסכים ועובדיהם באשקלון ובבאר שבע. אליי הצטרפו מנכ"ל האיגוד מר אשד, משה סומך – יו"ר סניף ת"א והמרכז, שלומי ברקו – יו"ר ענף מוסכי הדו-גלגלי, מאיר הנגבי – חבר מועצת ת"א והמרכז ובורר בכיר, וכן אהרון מש – בעלים ומנכ"ל חברת המדביק (שתמיד משתתף בכל פעילות התנדבותית וציונית שמבצע האיגוד).
באשקלון ביקרנו בארבעה מוסכים – מוסך האומן, מוסך שיטרית, מוסך סרוסי ומוסך גלאון. אירח אותנו ביחד עם בעלי מוסכים מהאזור, חבר הנהלת האיגוד ויו"ר המכללה הטכנולוגית באיגוד – מר אהרון שיטרית ממוסך שיטרית אשקלון. לאחר מכן עברנו דרך שדרות שם ביצענו תצפית על המתרחש בגזרת עזה ועל המתרחש בישובי עוטף עזה והמשכנו לבאר שבע. ביקרנו במוסך הצמיגים ויישור השלדות של גבי ברבי והתארחנו במוסך "מאן" של משפחת קלדרון שם הצטרפו לפגישה בעלי מוסכים, מנהל מוסך "מאיר" בב"ש והמפקח האיזורי של משרד התחבורה בדרום, מר דוד אסל.
במהלך היום, שוחחנו עם בעלי המוסכים באזור על המצב המתוח ועל הנזקים ואלה סיפרו לנו על ניסיונם ועל הוותק שלהם מ"עופרת יצוקה" ומ"עמוד ענן".
הסיור הקצר לדאבוננו, היה חשוב לנו מאד, כמי שחשים רחוקים מהמתח הבלתי פוסק הנמדד במקטעים של 15 – 30 שניות ושנמצא כל הזמן באוויר. כל זאת, תוך כדי ניהול יומיומי שוטף - קליטת לקוחות, הוראות לעובדים, ביצוע ביקורות טיב לכלי הרכב לאחר סיום התיקון, שמירה על רוח ועל מוטיבציית העובדים, שמירה על ילדי עובדים שמגיעים עם ילדיהם למוסך וכד'.
מיד עם הגיענו למוסך גלאון באשקלון ותוך כדי החניית הרכבים, החלה אזעקת ה"צבע האדום" להישמע. חזינו עם הגיענו, בהתארגנות ובשקט המופתי של העובדים ושל הלקוחות, שהתפנו תוך 15 שניות לחדר מוגן ולאחר מכן - בחזרה המהירה לשגרה (לאחר יירוט מוצלח של עוד טיל מאיים).
שוחחנו עם עובדים בכל המוסכים בהם ביקרנו, עם הלקוחות ועם בעלי המוסכים ולא הופתענו מהשקט, הביטחון והמוטיבציה של כל אלה, המקבלים את המציאות ללא קיטורים ותוך כדי מציאת פתרונות ובאמצעות ניהול אחראי הדואג לשמירת ביטחונם האישי של הלקוחות ועובדי המוסך.
שמענו על בנים שיצאו לקרב ועל התמיכה היפה בעובדים שגויסו בצו 8 ושאינם נמצאים במוסך וכמו שקורה לכולנו בימים אלה – ליבנו התמלא גאווה על היותנו חלק מחברה ומעם כה מאוחד וכה יפה בעיתים כגון אלה.
מקל וחומר, שאנו גאים בחברים שלנו, בעלי המוסכים שכל אחד בדרכו ועם צוותו מוכיח את מנהיגותו ואת אהבתו לצוות העובדים וללקוחות העסק על אף הקשיים וחוסר הנוחות והסכנה המוחשית.
רוב המוסכים בהם ביקרנו, הם מוסכים משפחתיים שם מצאנו את האבא, האימא, הבנות והבנים – כולם נותנים כתף ועסוקים בטרדות השגרה של ניהול העבודה והעסק.
בחלק מהמוסכים, עובדים הצוותים שעות נוספות ומכשירים מחדש ומהר את כלי הרכב הצבאיים, אמבולנסים ורכבי חירום אחרים. וכך ראינו את שתמיד ידענו – לעם הזה יש את "חיל החימוש" האזרחי שלנו שבלי היסוס וללא תלונות – מתגייס ישר למשימות החירום ודואג להכשיר את כלי הרכב לשימוש הנדרש וכן לפנות או לתקן כלי רכב שנפגעו מירי ישיר, מרסיסים או מהדף.
את כלי הרכב הללו ראינו גם במוסכים רבים אחרים אליהם לא הספקנו להיכנס וממה ששמענו מהחברים – כל החברים שלנו באשדוד, באשקלון, באופקים, בבאר טוביה, בבאר שבע, בקיבוצים ובמושבים – מגויסים ומוכנים לקבל כל משימת חירום שתאפשר שגרה לאזרחים וכשירות לכוחות הביטחון – על כך אנו גאים ומכך אנו למדים כי לא תצלח משימתו של אף ארגון או צורר אל מול העם הזה.
כן שמענו כי יבואני הרכב ויבואני החלקים מעניקים גב איתן למוסכים ומאפשרים דחיית תשלומים וממשיכים לספק את חלקי החילוף באותו קצב וללא תקלות. שמענו כי דחיית המיסים הישירים מסייעת מאד, שמענו על יבואני רכב או על צה"ל ולקוחות אחרים הדואגים לשלוח כלי רכב למוסכים שהתרוקנו מלקוחות פרטיים (שיצאו קצת להתאוורר בצפון הארץ ובמרכזה), שמענו על שמאי הרכב בדרום העמוסים בהערכת נזקי כלי רכב שנפגעו מרסיסים או מפגיעות אחרות ובעיקר שמענו על קירוב לבבות ועל התגייסות הדדית חמה של כלל העוסקים בענף.
בימים כתיקונם, סובלים המוסכים החוקיים בישראל מהתייחסות צינית של גורמי ממשל ושל חברות פיננסיות ריכוזיות החרדות ל"רווחיותן". התייחסות זו פוגעת לצערנו במרקם הכלכלי, בחוסן האנושי ובכדאיות להפעיל מוסך חוקי בישראל והסיכון לעתידו של הענף – ידוע ומצער.
אביע תקווה כי החום וההתגייסות הנוכחית לטובת החברים בדרום יביא עמו בימי השקט גם נטילת אחריות והרתמות להגנה שוטפת על העיסוק בתחום וכן לעבודת הגיוס וההכשרה של דור העתיד.
אנו כמובן, נביא השבוע לידיעת חברי וועדת הכספים של הכנסת את הצעות החברים לסיוע ולהקלה על עסקיהם העוברים תקופה קשה ומאתגרת ונקווה כי חלק מהצעות אלה יתקבלו בברכה על ידי ממשלת ישראל.
תודה מיוחדת למארחים החמים והנפלאים – משפחת שיטרית מאשקלון ומשפחת קלדרון מבאר שבע.
נתפלל יחד לשלום בנינו ובנותינו הנמצאים בחזית ולשלום אזרחי המדינה בחזית העורף ונקווה לשלום אמת.
שבת שלום,
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל |