השבוע ברכב

 תיאור: תיאור: image01

גיליון מס 368

עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה

14.08.2014


המהדורה המרכזית -רונן לוי

 

תקנה 309 - נזק בטיחותי ורישום הערה ברישיון הרכב

השבוע נפגשנו שוב, נציגי משרד התחבורה יחד עם נציגי האיגודים הרלוונטיים (מוסכים, שמאים, מכוני בדיקה) בכדי לנסות ולייצר את השפה המשותפת בין כלל בעלי המקצוע שיגזרו את דינו של ערך הרכב הניזוק לאחר תאונה.

 

שמאי הביטוח הציגו את טבלת המדדים והמנגנון המתוקנים שערכו לצורך קבלת ההחלטה של השמאים והמנהלים המקצועיים במוסכים אם להגדיר נזק כ"נזק בטיחותי" לכלי הרכב הניזוקים.

 

הדיון היה ארוך מאד ובסופו של דבר התקבלו מספר הערות מהנוכחים ואני מקווה כי בשבוע הבא יוכלו כבר נציגי הוועדה המקצועית של איגוד שמאי הרכב להציג את המנגנון המקצועי המתוקן. ולאחר שכלל בעלי המקצוע יקבלו אותו, מנגנון זה יוכל לשמש את כלל בעלי המקצוע בבואם להחליט אודות מהות נזק ספציפי. יובהר כי המנגנון המוצע ושיוצג לציבור בעתיד הקרוב, אינו מחייב ואינו מחליף את שיקול הדעת המקצועי של בעל רישיון מקצועי רלוונטי.

 

בנוסף להצעת המנגנון המקצועי שיוצג לכלל העוסקים, אנו מכינים בימים אלה תרשים זרימה שינחה את המנהל המקצועי במוסך הכיצד לבחור מסלול לתיקון ולבדיקה ובאיזה טפסים רלוונטיים עליו להשתמש בכל מסלול.

 

תרשים זה יופץ בשבוע הבא בניוזלטר ספציפי ואנו מקווים כי יישום התקנה יחל להתבצע בפועל עם מינימום של תקלות ושל טעויות.

 

בנוסף לאמור, סיכמנו עם איגודי הרכב ועם משרד התחבורה כי נבצע כנס ארצי גדול, אני מקווה כי נוכל לבצע זאת לפני ראש השנה, ובו נציג את כלל השינויים שכבר נכנסו לתוקף וגם את אלה שייכנסו לתוקף בתחילת שנת 2015. נציגי משרד התחבורה ואף נציגי האיגודים יעמדו לרשותכם ויסבירו באופן בלתי אמצעי הכיצד מיישמים את התקנה וכיצד לפעול בכל תסריט ספציפי.

 

דגשים:

 

בנוסף לאמור אנו מדגישים את השינוי העיקרי לתקנה 309 האוסר שימוש לכלי רכב שניזוקו בהתאם לתקנת התעבורה, ללא ביצוע בדיקת תקנה 309 שהוא - נזק שגרם לפתיחת כריות האוויר.

 

המשמעות של השינוי  - החל מתחילת אוגוסט יש לבצע בדיקת תקנה 309 לכל כלי רכב שנגרם לו נזק ובו הופעלו כריות האוויר.

 

בנוסף לכך - כל נזק שנגרם לקורות השלדה ו/או לקורות המרכב (דוגמאות ותמונות פרסמנו בדף הפייסבוק של האיגוד) גם אם אינו מוגדר כ"נזק בטיחותי" - מחייב בדיקת תקנה 309.

 

שינוי נוסף - מאחר ונזק מהותי לרכב הוגדר על ידי המחוקק כ"נזק בטיחותי", המנהלים המקצועיים של המוסכים ידרשו להודיע בטופס מתאים לבעל רכב שאינו מתקן את הרכב במוסך וכן לרשות (משרד התחבורה) אודות הרכב שנמשך מהמוסך ללא תיקון ובמצבו הניזוק. כזכור, טופס זה המודיע על רכב עם ליקוי חמור המסכן את הבטיחות מחייב את משרד התחבורה לפסול את רישיון הרכב ומחייב את בעל הרכב לסור למשרד הרישוי לאחר התיקון בכדי לחדש את הרישיון.

 

ביצוע ההנחיה וההודעה על כלי רכב אלה שלא יתוקנו מסיבה זו או אחרת, ימנעו מבעלי רכב ו/או ממי שירכוש מהם את הרכב במצבו הניזוק, לשקם את הרכב במוסכים בלתי חוקיים ולהכשירם ללא בדיקה.

 

שיתוף פעולה ושמירה על ביצוע ההנחיות החדשות יגרום לכך שכמות ה"פצצות המתקתקות" העולות על כבישי ישראל מידי שנה בשל שיקום לא מפוקח של כלי רכב, יפחת.

כך נגביר כולנו את הבטיחות בדרכים וכן נשמור על האינטרס הכלכלי של המוסכים החוקיים ושל מדינת ישראל המאבדת כמיליארד ש"ח בשנה בשל תיקונים וסחר שאינם מדווחים כראוי לרשויות המס.

 

בהצלחה לכולנו,

שבת שלום

 

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל       תיאור: תיאור: joinus.jpg  

חוזרים ופרסומים רשמיים ● הכשרה והעשרה מקצועית

לחץ לצפייה


חדשות אחרונות ● כתבות ומאמרים ● פינה משפטית ● השבוע בתקשורת

לחץ לצפייה

 

חדשות אחרונות:

אישום: סוחר רכב מכר מכוניות לא כשירות

רפורמה בשוק הרכב: שלושה ח"כים מתעניינים ב-100 מיליארד שקל

לא הצלחתם למכור לאחרונה את המכונית? הנה ההסבר

 

 

 

 

השבוע בתקשורת:

   תיאור: תיאור: news1.jpg    תיאור: תיאור: walla.jpg     תיאור: תיאור: globes.jpg     תיאור: תיאור: TheMarker.jpg    

 

    תיאור: תיאור: motocar2.jpg   תיאור: תיאור: calcalist.jpg    תיאור: תיאור: nrg.jpg    תיאור: תיאור: ynet.jpg

When Do You Need to Replace Your Brakes?

 

האם מינוי פרופ' עודד שריג במגדל יטורפד?

 

יונדאי לא דיווחה על תקלה במועד, ותשלם מיליונים

 

קונים ומזהמים: לממשלה לא אכפת מזיהום אוויר

 

ומי מסבסד שכר של 1.1 מיליון שקלים למנכ”ל ה”פול”?

 

גם צוק איתן לא הצליח לעצור את ענף הרכב

 

יולי: נפילה חדה ביבוא הרכב

 

ההשקה חדשה - המכונית לא: כיצד מבדילים בין מכונית מחודשת לחדשה?

 

חשד: 11 עובדי מוסכים במרכז ביימו תאונות ועקצו מיליונים מחברות ביטוח

 

לא הצלחתם למכור לאחרונה את המכונית? הנה ההסבר

למי קראת שקרן?

 

קדילאק מזמינה 179 מכוניות למוסך בישראל

 

קסאם פגע ברכב, את מי תובעים?

 

חשד: בעלי מוסכים ביימו תאונות ועקצו חברות ביטוח

 

בעלי סוזוקי סוויפט 2013 נקראים למוסך

 

3 ח”כים מפקחים על 100 מיליארד שקלים

 

אישום: סוחר רכב מכר מכוניות לא כשירות

 

חדשות הרכב: צפו במבול המכוניות החדשות בישראל

 

שיטת "מצליח"

 

 

טופס 'גילוי נאות' במכירת רכב משומש להורדה

 

 

 

לחיפוש חוזר בארכיון...

להזמנת פנקסי תקינות למוסך ללא המתנה וללא טלפונים!

 

 ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע

תיאור: תיאור: image035.gif תיאור: תיאור: image008.jpg

 

ערוץ הרכב 

מדוע תאונות קשות לא נרשמות ברישיון הרכב?

עו"ד אינגריד הר אבן, היועצת המשפטית של איגוד המוסכים, מדברת על הקומבינה של חברות הביטוח עם רכבים שעברו תאונות קשות ומוכרזים "אובדן להלכה", חשיבות הגילוי הנאות וניגוד העניינים שבין השמאים לחברות הביטוח.

 

תיאור: תיאור: image032.jpgאתר השבוע jklmn

דירוג שבועי לאתר מתחום הרכב והתחבורה

 

מוסך דוידוב הינו מוסך מורשה של חברת יגואר, וולבו והונדה.

 

פעילותה של המשפחה הירושלמית בתחום הרכב חצתה זה מכבר את העשור הרביעי והיום, בניצוחו של הדור החדש, המוסך פורס בפניכם מגוון רחב של שירותי מוסך וסל שירותים נלווים החובקים את עולם המשאיות, האוטובוסים והרכבים בישראל.

 

לחץ לקישור לאתר

המגזין הדיגיטלי

 

 
E-carתיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: facebook logo-04.jpg

תיאור: תיאור: image03

תיאור: תיאור: image04

תיאור: תיאור: image05

תיאור: תיאור: image021.jpg

תיאור: תיאור: image06

תיאור: תיאור: image07

לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל

מסונף למועצה האירופית המשותפת לסחר ושרותי רכב

איגוד המוסכים בישראל ®

חבר פורום ארגוני

ענף הרכב בישראל ®

הפורום להבטחת תקינות

ובטיחות בתיקוני רכב ®

המכללה הטכנולוגית

לרכב בע"מ ®

'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.

אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>

אתר www.iga.co.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.co.il  

להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא"ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה.  ט.ל.ח.   © כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא"ל לפניות