השבוע ברכב

 תיאור: תיאור: image01

גיליון מס 373

עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה

23.09.2014


המהדורה המרכזית -רונן לוי

 

 

 

תערוכת אוטומכניקה ומפגשים מקצועיים ולימודיים עם עמיתינו בגרמניה

השבוע ביקרו מאות עוסקים ונציגים מענף הרכב הישראלי בתערוכת הרכב הגדולה בעולם, אוטומכניקה פרנקפורט, שהתמקדה השנה בתחום תיקוני הרכב - ציוד למוסכים, חלקי חילוף, חומרי עזר וכד'.

השנה, הצטרפנו גם אנו, קבוצת חברי הנהלה ופעילי איגוד לביקור בתערוכה ולפגישות עבודה עם עמיתינו מאיגוד המוסכים הגרמני (במחוז הסן) איתו יש לאיגוד אמנת שיתוף פעולה.

בפגישתנו עם מנכ"ל תערוכת האוטומכניקה, מר אולף, למדנו כמה עובדות מאלפות בנושא התערוכה, וביניהן כי השנה, בפעם הראשונה לאחר המשבר הכלכלי בשנת 2008 - יש תפוסה מלאה לאולמות מרכז הירידים וכי אורך מסלול המציגים עולה על 50 ק"מ !!!

הביתנים שעניינו אותנו במיוחד היו ביתני החברות המפתחות עזרי לימוד לבתי ספר מקצועיים - סימולטורים, תוכנות לימוד עצמיות, תכנון הקמת כיתות מקצועיות, חתכי מכלולים לעבודה מעשית ועוד. התרשמנו כי ארגוני הרכב באירופה ביחד עם הממשלות, מייצרים ביקוש נרחב לעזרים טכנולוגיים ללימודי מקצועות הרכב עד כי שני אולמות ענק מולאו בביתני חברות העוסקות בפיתוח ובהשמה של אמצעי עזר ללימוד ולהכשרה.

יצאנו משם עמוסים בחומר ובקשרים אישיים עם נציגי החברות הללו ואנו מקווים כי חלקן יסייעו לנו במימוש החזון להקמת מרכז ההכשרה לרכב אותו אנו מתכוונים לבנות במרכז הארץ.

במהלך שהותנו קיימנו סיור לימודי מרתק במרכז תיקונים חדש של חברת מרצדס הבנוי על שטח בן 40 (!) דונם, בכדי לספק מעטפת מכירה ושירות לרכבי משא ולמסחריות קלות. מרכז זה שבבעלות היצרן מעסיק עשרות עובדים ומצויד בציוד התיקון החדיש ביותר לענף המשאיות וכולל גם מכון רישוי פנימי המסייע לרישום כלי רכב חדשים ולביצוע בדיקות רישוי תקופתיות.

מרכז שירות זה הינו תוצר נוסף של תהליך השינוי שעובר ענף הרכב באירופה, במסגרתו יצרני הרכב מקימים מרכזי ענק זה לצד זה באיזורי תעשייה חדשים (המרכז נבנה באזור תעשייה חדש בפרנקפורט ולידו מרכזי ענק דומים של חברות דאף, איווקו ואחרים), המתחרים במרכזים הוותיקים של זכייני היצרן באותו איזור.

בשיחותינו עם מפעילי המרכז ונציגי האיגוד הגרמני, נסוב הדיון בעיקר על קשיים דומים לשלנו בגיוס ובהכשרות של בני נוער ועל העובדה כי גם צעירי גרמניה ובני האיחוד האירופי מעדיפים ללמוד מקצועות כמו עריכת דין (גם שם יש היצף בלימוד המקצוע הנ"ל) ולפסוח על לימודים טכנולוגיים המשלבים עבודת כפיים ותעודות מקצועיו, הגם שהם מתגמלים טוב יותר את הצעירים הבוחרים בכל זאת להשתלב במקצועות אלה.

באחד הערבים, התרכזנו, ישראלים רבים מתחומי עיסוק רבים - מורים, קציני בטיחות, חברות תוכנה, נציגי ספקים, נציגי ממשל ובעלי מוסכים לארוחת ערב חברתית משותפת .

יום שלם במהלך שהותנו בפרנקפורט, הקדשנו לביקור אצל עמיתינו במכללת איגוד המוסכים המקומי שם אנו מכשירים בני נוער ישראליים בדרכם לקבלת תואר ההנדסאי יחד עם דיפלומת המייסטר הגרמנית. הצטרפו אלינו לביקור נציגים מהענף בישראל וכן מר שמעון אלקיים, ראש תחום תחזוקה ומוסכים במשרד התחבורה. הביקור היה מעניין וחשוב, בפרט מאחר ומרכז הכשרות זה מהווה עבורנו מודל ראוי לזה שאנו מעוניינים להקים בישראל.

האירוח, כרגיל היה יוצא מן הכלל והצלחנו גם להיפגש עם התלמידים שהחלו לפני מספר ימים את שנת הלימודים 2014-2015 וצפינו בשיעורים העיוניים בכיתות ובשיעורים המעשיים בסדנאות המושקעות של המכללה.

למכללת האיגוד המקומי יש 80 כלי רכב חדשים ומשומשים לצרכי הכשרה וכן עשרות חתכים ומתקנים ללימודים מעשיים בתוך הסדנאות, עשרות ליפטים, מתקן לכיווני פרונט, מכשור מושלם ללימוד מקצועות הצמיגים, סדנאות מסגרות ופחחות מושלמות, מעבדה מושלמת לצביעת רכב וכלל הציוד לשאיבה ולסינון האוויר בכדי לשמור על בריאות התלמידים.

 

בהמשך השנה ייצא מנהל המכללה שלנו, מר קובי אביטל עוד מספר פעמים לגרמניה לביסוס קשרי החלפת הידע ולתיאום הסיוע של מפעלי הרכב בגרמניה והממשל הגרמני להקמת מרכז ההכשרה בישראל.

 

פרידה משנת תשע"ד – סיכום חלקי של עשייה, שתמשיך גם בשנה הבאה:

בשנת תשע"ד השקענו מאמצים ומשאבים בעשייה של צוות האיגוד עם שותפים רבים בענף ובממשל בנושאים רבים בעלי חשיבות לענף ולמוסכים. אמנה חלק מהם:

חוק רישוי השירותים ומקצועות הרכב - משימה ארוכה וסבוכה, המגלמת ניסיון לשלב את צרכי הרישוי של כלל ספקי השירותים המפוקחים בענף הרכב יחד עם סטנדרטים להגברת התחרות. המשימה עדיין בעיצומה ואין צפי קרוב לסיומה. בינתיים ועד אז, אנו נשארים וחיים עם צווי הפיקוח, ועם היעדר התחרות.

חקיקה נוספת בלתי ממוקדת ובלתי יעילה בנושא ה"אובדן להלכה" - שוב ושוב הכנסת ומשרדי הממשלה מנסים לטפל בבעיה זו, תוך יריות לכל עבר חוץ מלמטרה עצמה, ומבלי ל"הזיק" לחברות הביטוח והליסינג המניעים אותה. לנו ברור כי עד שלא ישוב "חוזר 22" שטיפל ישירות בבעיה ובאופן ממוקד, כלי הרכב המסוכנים הללו ישובו לכבישים במצבם המסוכן והעוסקים החוקיים ביחד עם רשויות המס יפסידו פוטנציאל הכנסות של מספר מיליארדי שקלים.

איחוד המקצועות והתאמה לטכנולוגיות המתקדמות - השנה קודם יישום איחוד מקצועות הרכב תוך תיאום בין משרדי הממשלה העוסקים בתחום ובשיתוף העוסקים בהכשרות בעלי המקצועות בענף. התחלנו ויישמנו את תוכנית הלימודים לבעלי ההסמכה (E-CAR); שינוי תכניות הלימוד ושם המקצועות הבסיסיים (אוטוטק 1, אוטוטק 2) המשלבים את מקצועות המכונאות עם החשמל והמיזוג; שינוי ושיפור תכניות הלימוד לענף הצמיגים; שינוי והתאמת תכניות הלימוד לענף הפחחות והצבע.

במקביל, ביצענו גם פעולות ופעילויות רבות ייעודיות לחברי האיגוד. בין היתר:

ייסדנו בשיתוף פעולה עם גופים עסקיים גדולים במשק, זירת פעולה שבה חברי איגוד יוכלו לספק שירות למועדוני לקוחות מהגדולים במשק - ההשקה בקרוב, עקבו אחרי הפרסומים.

אנו מציעים למוסכים שאין להם אתרי אינטרנט לשיווק עצמי - פלטפורמה אינטרנטית שיווקית בסיסית ללא עלות.

טיפלנו במאות פניות של חברי איגוד שהתמודדו השנה עם קשיים רבים מצד הרשויות הממשליות והמקומיות. הנושאים העיקריים בהם טיפלנו וסייענו:

רישוי עסקים; פינוי שפכים ובעיות של זיהום מערכות הביוב והפרדת השומנים;  ענייני ביטוח בעסק - הצפות, שריפות וכו'; בטיחות וגהות; ענייני עבודה - הגברת האכיפה של חוקי העבודה ועניינים פרטניים בסכסוכי עבודה; הפעלנו מחדש את מערך מתן המענה ללקוחות מוסכים שנפגעו לטענתם משומות תיקון "מוטות";  

שיפרנו את מוסד הבוררות וביצענו קורסי העשרה לבוררים וכן נוספו בוררים חדשים ומוכשרים למערכת

טייבנו את כלל מערך ההכשרות הפנימי שלנו ומתחילת השנה האזרחית הוכשרו באיגוד מעל 2,500 תלמידים במקצועות שונים.

ועוד....

הקמת מרכזים טכנולוגיים איזוריים

מיד לאחר החג, נמשיך לקדם את שלבי התכנון ולאחריהם הביצוע של הקמת מרכזים טכנולוגיים אזוריים ללימודי מקצועות הרכב ההנדסיים במרכז, בצפון ובדרום הארץ. לצורך כך אנו מקדמים תכנית הכשרה מקצועיות ברמה גבוהה למורים ביחד עם משרדי הממשלה המקומיים ובסיוע משרד הכלכלה הגרמני ונציגי משרד החוץ הישראלי המסייע לנו מאד לקדם את שיתופי הפעולה הבינלאומיים. 

הצוות הניהולי של האיגוד מבצע שלל פעולות במקביל עם שותפים רבים בענף הרכב ועם צוות מורים ייעודי המלווה אותו באופן שוטף והעבודה המאומצת דרשה מחלק ניכר של שותפנו לעבוד בשנה האחרונה סביב השעון לצורך בניית התשתיות האמורות.

חיבור מקוון של כלל המוסכים החוקיים עם מכוני הרישוי ועם אגף הרכב של משרד התחבורה

ההכנות תסתיימנה בקרוב ואנו נחל בחודשים הקרובים בביצוע הפיילוט הראשוני.

 

תודות הוקרות ותקוות לשנה הבאה:

ברצוני להודות לכלל עובדי האיגוד והמכללה הטכנולוגית אשר ביצעו השנה בצוות מצומצם פעולות רבות ומגוונות וכן תודה מיוחדת לצוות ההוראה הנפלא שהתגבש במכללה הטכנולוגית של האיגוד ושמסייע רבות לפיתוח התכניות העתידיות. כמו כן תודה ליועצינו החיצוניים המלווים אותנו ולשותפינו לעשייה ממכלול הארגונים והתחומים.

 

אני מאחל לעצמי ולכולנו שנמשיך בעשייה הברוכה.

כמו כן, אביע תקווה כי אותם פעילים שפרשו מהעשייה היומיומית לקידום הענף ושפועלים בשנים האחרונות לזריעת בידול ופירוד, ישובו אל חיק הבית היחידי של המוסכים בישראל - איגוד המוסכים בישראל.

ברצוני לאחל, בשמי ובשם כלל חברי הנהלת האיגוד, חברי המועצה ועובדי האיגוד הנפלאים שלנו -

 

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל       תיאור: תיאור: joinus.jpg  

חוזרים ופרסומים רשמיים ● הכשרה והעשרה מקצועית

לחץ לצפייה


חדשות אחרונות ● כתבות ומאמרים ● פינה משפטית ● השבוע בתקשורת

לחץ לצפייה

 

 ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע

תיאור: תיאור: image035.gif תיאור: תיאור: image008.jpg

 

ערוץ הרכב 

מדוע תאונות קשות לא נרשמות ברישיון הרכב?

עו"ד אינגריד הר אבן, היועצת המשפטית של איגוד המוסכים, מדברת על הקומבינה של חברות הביטוח עם רכבים שעברו תאונות קשות ומוכרזים "אובדן להלכה", חשיבות הגילוי הנאות וניגוד העניינים שבין השמאים לחברות הביטוח.

 

תיאור: תיאור: image032.jpgאתר השבוע jklmn

דירוג שבועי לאתר מתחום הרכב והתחבורה

 

מרכז שירות סרוסי הוא מרכז שירות מורשה לרכבי "מאזדה" ו"פורד" בישראל מטעם היבואן "דלק מוטורס".

 

מרכז השירות מטפל בכל סוגי מקצועות הרכב. מכונאות, חשמל, מיזוג אוויר ודיאגנוסטיקה מתקדמת.

 

לחץ לקישור לאתר

המגזין הדיגיטלי

 

 
E-carתיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: facebook logo-04.jpg

תיאור: תיאור: image03

תיאור: תיאור: image04

תיאור: תיאור: image05

תיאור: תיאור: image021.jpg

תיאור: תיאור: image06

תיאור: תיאור: image07

לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל

מסונף למועצה האירופית המשותפת לסחר ושרותי רכב

איגוד המוסכים בישראל ®

חבר פורום ארגוני

ענף הרכב בישראל ®

הפורום להבטחת תקינות

ובטיחות בתיקוני רכב ®

המכללה הטכנולוגית

לרכב בע"מ ®

'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.

אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>

אתר www.iga.co.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.co.il  

להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא"ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה.  ט.ל.ח.   © כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא"ל לפניות