השבוע ברכב

 תיאור: תיאור: image01

גיליון מס 380

עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה

20.11.2014


 

ההשפעות ההרסניות של הטבת המס לליסינג – עד מתי?

השבוע פורסמה כתבה בגלובס אודות דו"ח ארגון הOECD  העוסק  בנזקי הטבות המס לרכב ה"צמוד" על הסביבה. דו"ח זה מצטרף לנתון העובדתי שפרסמה הלשכה לסטטיסטיקה לפני כחודש – "רכב ליסינג נוסע 31.2 אלף ק"מ בשנה - פי 2 מרכב פרטי". נתונים אלו אודות ההשפעה ההרסנית של "שווי השימוש" הצגנו כבר בשנת 2006 לוועדת בכר ,הרבה  טרם התהדרה מדינתנו בחברות בארגון היוקרתי. חברי וועדת הכספים בכנסת (שחבריה ועובדיה השכירים נהנים מעיוות המס הנדון) דאז, לא התרשמו מטענותינו, ובפרט לא מצאו פגם בכך שהמדינה נותנת מתנות לציבור מסוים – לא על חשבונה אלא באמצעות כיסי המוסכים וכיסי הצרכנים הפרטיים המסבסדים דרך שליטת חברות הליסינג על תעריפי המוסכים ודרך עלות הרכב ועלות הדלק לצרכן הפרטי, את המיעוט שנהנה משימוש ברכב בעלות מופחתת.

 

הנזק שגרמה הטבת המס המפלה הזו בישראל הינו כגל הדף ההורס את כל הנקרה בדרכו, ואני חושש כי הינו כמעט בלתי הפיך:

1.      עליית מיסים לצרכן הפרטי.

2.      הגברת זיהום האוויר מכלי רכב.

3.      הזדקנות של גיל הרכב הממוצע בישראל – יותר זיהום פחות בטיחות.

4.      הגדלת העומס על בתי המשפט – נזקי פח צד ג'.

5.      העלאת מחירי הדלק.

6.      הגדלת הביקוש למוסכים פירטיים.

7.      הקטנת הביקוש לעיסוק בענף תיקון הרכב.

8.      פגיעה בענף חלקי החילוף בישראל.

9.      פגיעה בערך הרכב המשומש שבידי הציבור.

10.  בעלויות צולבות של יבואני רכב/חברות ליסינג.

11.  תחרות בלתי הוגנת – מגרשי רכב על קרקעות חקלאיות נ' מגרשי רכב באזורי תעשייה.

12.  תחרות בלתי הוגנת – זמינות לכסף ולאשראי לבודדים בלבד.

13.  והכואב לנו מכל - הרס ענף המוסכים.

 

זוהי רק רשימה חלקית וכל אזרח במדינת ישראל מכיר את התופעה ואת נזקיה וטרם נמצא אותו  ח"כ אחד לרפואה שינסה לשנות את העיוות ואת השלכותיו החמורות.

 

חברי הממשלה והכנסת החדשים (שחלקם מזכירים לנו את משתתפי תכניות הריאליטי הרבות שפשטו על מסכי הטלוויזיה עם ריבוי ההצהרות על "סיוע" לעסקים קטנים, "הורדת יוקר המחייה" וכד') לא פעלו והמשיכו בקשר השתיקה.

 

איני סבור לצערי, כי נוכל לקוות שמי מהם יפעל אי פעם לביטול ההפליה והעיוות  ולעומת זאת אני משוכנע שימשיכו להתמקד בניסיונות הסברה כי הם עושים לנו טוב ואולי "טובה" בכך שהם משמידים את עסקינו ואת התשתיות החברתיות והסביבתיות של כולנו.

 

 

המשך הגירוש למחנות הפליטים

 

רק בחודש האחרון אנו מדווחים בכאב על ארבעה מוסכי שירות יבואן נוספים ששילמו את מחיר ה"דלק חינם" – האחד סוגר ופורש מהענף, השני נמכר, השלישי איבד את זיכיונו...  ארבעה מפעלי חיים שנגדעו, עשרות בני משפחה, מאות עובדים...

אלה מצטרפים למועדון "היוקרתי" של עשרות פליטי יבואני הרכב בעשור האחרון.

 

השבוע, המשכנו ללחוץ על חברי וועדת הכלכלה ועל שר התחבורה כי יממשו את הבטחתם להעלות לדיון את המלצת זליכה : "יבואן רכב מסחרי לא יהיה בעל החזקות (במישרין או בעקיפין), ביותר ממוסך אחד לכל מותג של תאגיד יצרני שהוא מייצג. מוסך זה ישמש כמרכז שירות והדרכה עבור כלי רכב המיובאים על ידו." ולשלבה בחוק רישוי השירותים לרכב.

 

אימוץ המלצה זו הוא הפתרון היחידי שנותר לעצירת זרם הנפגעים והנפלטים מזכיינות יבואני הרכב והוא הפתרון המשמעותי ביותר להורדת עלות מחירי תחזוקת הרכב לרבות החלפים לצרכן הפרטי.

 

להערכתנו, אימוץ המלצה זו יוזיל את עלות אחזקת הרכב בכ – 20% בממוצע לצרכן הפרטי.

 

משרד התחבורה מנסה לייצר חלופה – המוסך המומחה (מועד הפיילוט נדחה בשל האצת הליך החקיקה). פרויקט של המוסך המומחה דומה להתארגנויות של ארגוני רכב מעבר לים הנאבקים על הזכות לתקן כלי רכב מודרניים (ראו דוגמא לחקיקה התומכת בענף ובתחרות – מדינת מסצ'וסטס ארה"ב) אך שונה בתכלית. במדינות המערב מחייבים את יצרני הרכב להשוות את תנאי התחרות ובישראל – סופקים כפיים ומקווים לטוב...

 

פרויקט המוסך המומחה של משרד התחבורה לא ישיג את מטרתו ללא מעורבות אקטיבית של המחוקק ובכלל זה גם האיסור על יבואן רכב להיות בעל שליטה של כל שרשרת המזון – יבוא הרכב, יבוא החלקים המקוריים, הפצה לשוק הפרטי, הפצה באמצעות ליסינג בבעלותו, שירותי מוסך בבעלות יבואן ועוד.

 

רק ביזור כוחות ישנה את היעילות ואת התועלת לצרכן הסופי. במדינות אחרות ובענפים אחרים -הנוסחה הצליחה.

 

 

סיכול ממוקד של הייצוג הענפי

העיסוק האינטנסיבי שלנו בייצוג אינטרס המוסכים ופתיחת התחרות בחודשים האחרונים (ושנוגד את האינטרס של החברות החזקות בענף הרכב – יבואני רכב, ביטוח, ליסינג) כנראה גם מפריע לממשל הישראלי ובמהלך החודשים האחרונים מנסים גורמי ממשל רבים להצר את צעדינו ולפגוע ביכולת הייצוג שלנו :

1.      הממונה על ההגבלים – גילוי דעת ובו הגבלות אינסופיות לארגונים עסקיים.

2.      שר הכלכלה – פרסם טיוטת תקנות המצמצמות עד ביטול מס הארגון לעסקים קטנים ("מס אוונטה" – כך כינה אותו מר בנט) החייבים, לפי הדין הנוכחי, לשלם דמי טיפול ארגוני לארגונים המייצגים את האינטרסים שלהם. אני בטוח שלפחות בכל מה שקשור לאיגוד המוסכים בישראל, המס אותו אנו גובים הוא מס נמוך המשיג תוצאות גבוהות וזאת לעומת עלות המיסים שאנו משלמים (מיסים ישירים, ביטוח לאומי, בריאות, מים, דלק, ארנונה, מע"מ, מכס, מס קנייה....) אל מול התרומה שמספקת המדינה עבור התשלומים שהיא גובה. מצב הכלכלה והביטחון בישראל הולך ופוחת ביחס ישר לעלות המתייקרת של המס אותה גובה הממשלה. מימוש תוכנית זו של השר בנט תפגע אנושות ביכולת הייצוג של ארגונים רבים, לרבות זו שלנו.

לכלל הפעולות הללו יש מכנה משותף – הרס הייצוג הענפי הקיים ללא הצעת חלופה לייצוג הולם. ברי הכנסת ופקידי הממשל אינם מציעים לייצג אותנו במקומנו וממילא שאינם שועים לשוועת הענף שלנו ולשוועת העסקים הקטנים ולהצעותינו לשיקום הכלכלה והחברה בישראל.

כך או כך, התנהגות נבחרינו מדאיגה ואנו ננסה גם הפעם לצמצם עוד נזק מבית היוצר של הריאליטי - הרגולציה הישראלית המודרנית.

 

 

הטלת מיסים נוספים – הממשלה מייקרת את הרכב והחלפים

לסיום נדווח כי רשות המיסים ביצעה לאחרונה שינוי בנוסחאות המדידה לרכב ירוק אשר זיכה עד כה בהטבת מס וכן כי הוגשה בקשה להעלאת מכס על חלקי חילוף שהיו פטורים חלקית ממס בעבר – המשמעות של שינויים "מינוריים" אלה הם : העלאת מחירי הרכב (זאת במקביל לחקיקת הרפורמה של שר התחבורה שעיקרה – הוזלת הרכב החדש ועלויות התחזוקה) ועליית מחירי חלקי חילוף מסוימים.

המשמעות לקופת האוצר – תוספת צפויה של כ- 200 מליון ₪. מי אמר "מס אוונטה" ?

 

שבת שלום,

 רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל       תיאור: תיאור: joinus.jpg  

חוזרים ופרסומים רשמיים ● הכשרה והעשרה מקצועית

לחץ לצפייה


חדשות אחרונות ● כתבות ומאמרים ● פינה משפטית ● השבוע בתקשורת

לחץ לצפייה

 

 ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע

תיאור: תיאור: image035.gif תיאור: תיאור: image008.jpg

 

ערוץ הרכב 

מדוע תאונות קשות לא נרשמות ברישיון הרכב?

עו"ד אינגריד הר אבן, היועצת המשפטית של איגוד המוסכים, מדברת על הקומבינה של חברות הביטוח עם רכבים שעברו תאונות קשות ומוכרזים "אובדן להלכה", חשיבות הגילוי הנאות וניגוד העניינים שבין השמאים לחברות הביטוח.

 

תיאור: תיאור: image032.jpgאתר השבוע jklmn

דירוג שבועי לאתר מתחום הרכב והתחבורה

 

מרכז שירות סרוסי הוא מרכז שירות מורשה לרכבי "מאזדה" ו"פורד" בישראל מטעם היבואן "דלק מוטורס".

 

מרכז השירות מטפל בכל סוגי מקצועות הרכב. מכונאות, חשמל, מיזוג אוויר ודיאגנוסטיקה מתקדמת.

 

לחץ לקישור לאתר

המגזין הדיגיטלי

 

 
E-carתיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: image035.gif

תיאור: תיאור: facebook logo-04.jpg

תיאור: תיאור: image03

תיאור: תיאור: image04

תיאור: תיאור: image05

תיאור: תיאור: image021.jpg

תיאור: תיאור: image06

תיאור: תיאור: image07

לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל

מסונף למועצה האירופית המשותפת לסחר ושרותי רכב

איגוד המוסכים בישראל ®

חבר פורום ארגוני

ענף הרכב בישראל ®

הפורום להבטחת תקינות

ובטיחות בתיקוני רכב ®

המכללה הטכנולוגית

לרכב בע"מ ®

'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.

אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>

אתר www.iga.co.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.co.il  

להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא"ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה.  ט.ל.ח.   © כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא"ל לפניות