כך עולה מתשובת משרד התחבורה לאנשי פורום התיקון הבטוח
באגוד המוסכים החליטו לפעול בנחישות רבה כנגד התופעה שבה שמאי הרכב מכתיבים את מחירי שעת העבודה למוסכים, כשמדובר לרוב בתעריף נמוך מאוד שרחוק מעלות שעת העבודה הנהוגה בענף. כחלק מהמאבק , אנשי האיגוד פנו למשרד התחבורה כשהאחרונים נתבקשו לענות בנושא כפיית /הכתבת מחירי שעות העבודה במוסך ע”י השמאים ןחברות הביטוח. מתשובת משרד התחבורה (סעיף 4 במכתב) עולה כי נאסר על השמאי להכתיב לבעל המוסך את מחיר שעת העבודה. המחיר הקובע הוא המחיר שצוין על גבי השלט במוסך.
בימים אלה מתבצע סקר נרחב לגבי מחיר שעת העבודה המרבית המפורסמת במוסכים.באגוד המוסכים בטוחים כי התוצאות יבהירו למקבלי ההחלטות במדינת ישראל ולשופטיה כי המחיר הממוצע בשוק הינו אחר מ”מחיר השוק” הנכפה על המוסכים באמצעות שמאי החוץ, המונחים ע”י חברות הביטוח.בידי אגוד המוסכים נמצאים שומות רבות של שמאים הנוקבים מחיר אחד (“מחיר השוק”) בעת שהשמאי מתפקד כשמאי חוץ, ומחיר שונה (המפורסם במוסך) בעת שהשמאי מתפקד כשמאי פרטי/אחר.
מהאמור לעיל נובע שידיהם של השמאים כבולות בזמן כתיבת חוות הדעת, וזו אינה דעתם וידיעתם האמיתית בתמחור העבודה לה זכאי המוסך בהתאם לאיכות העבודה ובטיחותה. באגוד מזכירים כי הלקוח זכאי ואף חייב לקבל תיקון איכותי ובטוח, וזאת מאחר שהוא זה שמשלם במיטב כספו עבור פוליסת הביטוח.
רכב ותחבורה, גליון מס’ 56