החל משנת 2014 איגוד הבטיחות Euro-Ncap, המבצע ניסויי ריסוק לכלי-רכב חדשים, ידרג את תוצאות המבחנים גם בגין הימצאותה של מערכת בלימה אוטומטית, או AEB. כך דווח היום (רביעי) ממטה החברה בבריסל.נתונים שליקט האיגוד מצביעים על היתרונות הבטיחותיים במערכת זו, ועל יכולתה לצמצם את כמות תאונות הדרכים ולמנוע פגיעות בכבישים, בשיעור של עד 27 אחוזים. אלא שלמרבה הצער, מנגנונים אלה אינם מורכבים כיום במכוניות עממיות: בקרת ה-AEB נעדרת מ-79 אחוזים מכלי-הרכב שנמכרים באירופה, ו-66 אחוזים כלל לא מציעים את הבקרה באף קטגוריה או דגם.ה-AEB, סימול ל-Autonomous Emergency Braking, הוכשרה לפני כמה שנים, ונחנכה גם בקבוצת הקרוסאוברים על ידי וולוו XC60. המערכת מפוקחת על ידי חיישנים, מצלמות ורדאר בקדמת המכונית, שאחראים על מדידת מרחק בלימה בטיחותי מהרכב מלפנים. במידה והנהג מאחר בתגובתו, הבקרה לוקחת פיקוד ובולמת את המכונית בצורה אוטומטית במהירות של עד 30 קמ”ש, ללא התערבותו, או במקרים אחרים של בלימה לקויה מצידו – מסייעת בלחץ מרבי על דוושת הבלם עד לעצירה מלאה.