איגוד המוסכים בישראל

יריד טכנולוגי משרד החינוך

בין הימים 21-23 לחודש מרץ, התקיים יריד מגמות טכנולוגיות לנערים ולנערות, בוגרי כיתה ט’,מכלל בתי הספר ברחבי הארץ, המתחילים בשנה הבאה את לימודי התיכון. ביריד השתתפו במהלך 3 ימים של סבבי ביקורים מאורגנים, מעל 15,000 תלמידים ותלמידות מכל קצוות הארץ. מפעלים רבים הקימו ביתנים ובהם הסברים לגבי מהות התעסוקה והידע שצריך לרכוש בכדי להצטרף לתעשייה הישראלית, כמו גם  לתחום תיקוני הרכב בישראל. ביתן האיגוד שהיה הגדול והמרכזי ביותר ביריד, הציג לתלמידים את מגמות הרכב השונות ובסימן הטכנולוגיה המתפתחת והמואצת בענף זה בעולם.

הוצגו תכניות הלימודים בתחום ניתוח מערכות הרכב, הידראוליקה, תרמו דינמיקה, מכונאות ועוד.  נציגי תעשיה והיי-טק רבים הציגו ביריד : אינטל, אורבוטק, תעשייה אווירית, נובל אנרג’י, קליל תעשיות, חברת החשמל ועוד. הקונספט החדשני של היריד נבחר על ידי משרד החינוך והשפעת עמותת תעשיידע ושלנו בכדי לספק לבני הנוער גישה ופגישה בלתי אמצעית עם גורמים בתעשייה והכרות אמתית עם מי שכבר עוסק בתחומי ההתעניינות שלהם כבני נוער. בני נוער רבים בוחרים במגמות לימודים והכשרה בגיל התיכון ולאחר מכן פונים ללימודים גבוהים או ללימודים מקצועיים בתחומים אחרים לחלוטין. בחירת המגמות הטכנולוגיות על בסיס הכרות וגירוי ראשוני מאפשרת לבני הנוער להשיג הכשרה וניסיון בתחום שמעניין ומגרה אותם ומעניק להם ניסיון וכלים בכדי להשתלב באופן מיטבי בתעשייה בעתיד ובמקביל לרכוש את החינוך העיוני הרגיל עם תעודת בגרות.

אין לנו ספק כי לאור הצלחת היריד הנוכחי והחלוצי כי זו תהיה השגרה החדשה בשנים הבאות. שוב הוכיחו צוותי האיגוד והמכללה שלנו כי הם מסוגלים להניע כל משימה באופן המקצועי ביותר שיש וחברי הנהלה ומועצת האיגוד מודים להם על כך.

רצ”ב המכתב ששלח מר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים בישראל למנכ”ל האיגוד אריה אשד ובו הוא מודה לו ולצוות שלנו על שיתוף הפעולה בהצלחת היריד.

בנוסף לפעילות ביריד, מדריכי מכללת האיגוד שלנו ממשיכים לתרגל את תלמידי כיתות י’ באמצעות תוכנת הלימוד העצמי וכן יוצאים עימם לסיורי הכרות עם כלל סוגי המוסכים ומרכזי השירות בישראל. בשלב זה ולאחר מספר שבועות של חיבור ועשייה משותפת לנו ולבתי הספר השונים הפרוסים בכל רחבי הארץ – רמת שביעות הרצון של התלמידים ושל הנהלות בתי הספר מפרויקט השיתוף, הנה גבוהה מאד.