איגוד המוסכים בישראל

כנס טכנומוטר 2016

תערוכת טכנומוטור הסתיימה ביום ד’ השבוע והשנה הוצגו החידושים בציוד ובכלי העזר למוסכים, במשך שלושה ימים רצופים. הפעם התערוכה נערכה בביתן אחד ומרוכז. זו פעם ראשונה שאיגוד המוסכים הינו חלק ממארגני התערוכה עצמה ועל כן העדפנו השנה לנהל תערוכה מצומצמת אך מייצגת ועל בסיסה להפיק לקחים לשנים הבאות. פיילוט זה היה מאד מוצלח מבחינתנו ובפעם הבאה אנו נערך ביחד עם כלל גורמי השוק להקים ולנהל תערוכה גדולה יותר ובאופן שיעניין ציבורים שונים ומגוונים – מוסכים, שמאים, קציני בטיחות, הובלה ותחבורה, דו-גלגלי, צמ”ה , ספורט מוטורי ועוד. ניהול תערוכה בסדר גודל רציני, דורש צוות ניהול לוגיסטי גדול והכנה הפרושה לאורך שנה, טרם ביצוע ואנו נעשה זאת מתוך הפקת הלקחים ובניית המודל לשנים הבאות. אנו חייבים לציין לטובה ובתודה גדולה את הספקים והמציגים שהסכימו לתמוך בענף ולהשתתף בתערוכה באופן מכובד ומושקע:  א.שריזלי מתחום מרכב הרכב (פח וצבע), חברת לדיקו – נציגי חברת בוש בישראל, חברת פטרוטק המספקת חומרים וחלפים לכלל תחומי התיקון וסוגי הרכב, חברת מר”מ המספקת פיתרונות תוכנה מתקדמים, חברת פלד המספקת כלי עבודה וביגוד למוסכים, יבואני הרכב – חברת תעבורה, חברת לובינסקי וחברת כלמוביל, חברת גלגלים המספקת זירות מסחר בתחום השירות והחלפים, חברת גמא המספקת פתרונות מימון וסליקה, חברת מובילאיי המספקת טכנולוגיות ועזרי בטיחות בדרכים וושאר המציגים מכלל תחומי הסיוע למוסכים ולצרכני המוסכים שהשתתפו בארגון המופתי של התערוכה –  תודה ושאפו. היה כיף להסתובב ולהתארח בביתנים המושקעים והיפים שבניתם ולהידבר עם שלל הנציגים שהעמדתם לשירות המוסכים ובעלי המקצוע שהגיעו לתערוכה.

תודה מיוחדת לחברת קומליין בניהול שלומי מוסקוביץ’ ובקידומו המיוחד של משה שדמי על השיווק ועל הארגון לכל אורך הדרך, ולחברת THE STATION בניהול אלי ואפי על הקמה והפקה של התערוכה היפה והמסודרת – טכנומוטור 2016. 

תודה כמובן לכלל 4,500 המבקרים שטרחו והגיעו לכנסים השונים ולביתני המציגים.

כנס איגוד המוסכים – 5.7.2016

השנה, ערכנו את כנס האיגוד ביום השני של התערוכה והתארגנו לארח מאות נציגי מוסכים ואורחים מתחום מקצועות הרכב שנהנו מאירוח מכובד ומחיבוק כולל של נותני החסות לכנס (חברת גמא וחברת גלגלים) ומקבלת פנים שמחה ומאירה של כלל המציגים בתערוכה.

לאחר קבלת הפנים התחלנו את הכנס וארחנו את חה”כ איתן כבל שקידם והעביר ביחד עם חברי וועדת הכלכלה את חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב. חה”כ כבל הציג למשתתפים את עיקרי השינוי הצפויים בשוק ואת תפיסת עולמו לגבי הזכויות והחובות של בעלי המקצועות בענף הרכב וזכה לתמיכה ולאהדת הקהל שהודה לו על תרומתו הרציפה לענף הרכב בכלל ולענף המוסכים בפרט לאורך העשור האחרון.

ח”כ איתן כבל הופיע בפני המוסכים כאורח הכבוד בשנת 2007 והבטיח לקדם את המאבק בפירטיות בענף וכן את קידום הענף ולאחר עשור של עשייה משותפת – עמד מר כבל בהבטחתו באופן מלא ומוחלט. אנו משבחים את מר כבל על עבודתו לקידום החקיקה שנעשתה בגלוי ובשקיפות, בסבלנות ובסובלנות תוך שמיעת כלל הצדדים והטיעונים ומתן משקל ושיקול דעת ובאופן המכבד את הדמוקרטיה ואת כלל כללי ההתנהגות אליהם ייחלנו בעשורים האחרונים.

במסגרת זו, הענקנו למר כבל מגן הוקרה ותודה על הסיוע לענף הרכב על כל גווניו – קידום החוק וקידום הבטיחות בדרכים.

אחריו עלה אורח הכבוד השני, סמנכ”ל משרד התחבורה, אבנר פלור שהוסמך על ידי השר כץ לפעול להסרת כלל חסמי התחרות הקיימים היום בשוק הרכב ושניהל את כלל הצוות המקצועי והמשפטי של הממשלה בעריכת החוק הנוכחי וביחד עם חה”כ כבל ובהיוועצות אתנו ועם כל הגורמים הפועלים בשוק – פעל להעביר במסגרת החוק לקבל את כלל הסמכויות בענף הרכב למשרד התחבורה ולנגוע ברוב המוחלט של החסמים המונעים תחרות בענף. אבנר פלור ניצל את הבמה בכנס המוסכים ופרס בפני המשתתפים את פעילות משרד התחבורה בשנים האחרונות ואת מהות החקיקה הנוכחית. במסגרת זו הענקנו לאבנר מגן הוקרה על נחישותו ופעילותו בעשור האחרון לקים תדמית העיסוק בענף הרכב, קידום התקינה, קידום התחרות וקידום השבת החינוך המקצועי והטכנולוגי  למשרד החינוך.

אבנר פלור פעל רבות בשנים האחרונות לקידום עניינים רבים בענף ודיוני החוק, עליו עמל שעות רבות במשך השנים האחרונות, מעגנים את פירות עשייתו בשנים האחרונות. אבנר ציין בפני הנוכחים את התרומה הרבה שהייתה לאיגוד המוסכים ולנציגיו, שעמדו לצדו בייעוץ ובהפעלת כלל המשימות ליישום קידום הענף ולשיפור המקצועיות של העוסקים בו.

כמו כן, הענקנו למר פלור את מגן ההוקרה שהכנו לשר ישראל כץ שלא יכול היה להגיע לכנס וברכנו את פועלו הנחוש לקידום התחרות והמקצועיות בענף.

אנו מודים לכלל פעילי האיגוד שטורחים ומגיעים לדיוני הכנסת ולדיונים הפנימיים באיגוד וכמובן לצוות הנפלא שלנו שהתגבש בשנים האחרונות ושבזכותו הגענו להישגים כה  משמעותיים המניחים את התשתית לדור הבא שיעסוק בענף הרכב בישראל :

תודה מיוחדת לענת שקד, המסייעת לנו בפרויקטים המיוחדים ועל ההנעה והתרומה להצלחת הערב הזה.