ישראל תשתתף בכנס צפויה תקינה אשר תחייב את יצרני הרכב להעביר מידע עדכני לכל המוסכים
איגוד המוסכים בישראל יתבע ממשרד התחבורה חקיקה – כמו באיחוד האירופי – שתאפשר לכל מוסך שרות, מוסך עצמאי או דילר, לקבל מהיבואן/יצרן כל מידע טכני שיבקש.
ישראל תשתתף כמשקיפה ותיוצג על-ידי יו”ר איגוד המוסכים בישראל אריה מטוס, בכנס סקרה הקרוב באירופה. סקרה הוא ארגון אירופי חשוב European council for motor trdes and repairs שהוא האגוד הייצוגי של יבואני, מפיצי וטיפולי רכב במדינות האיחוד האירופי.
עוסק בכל נושאי התקינה והחקיקה הקשורים בעסקי יבוא, הפצה וטיפול של כלי רכב ביבשת. הנהלת הארגון מתכנסת פעמיים בשנה בבריסל ובישיבה הקרובה בחודש הבא, ישתתף מטוס כמשקיף מטעם ישראל.
מטוס אומר, כי הנושא שידון בכנס הקרוב הוא החובה באמצעות חקיקה שתהיה מוטלת על כל יצרני הרכב באירופה, כולל ישראל, להעביר מידע טכני עדכני אודות מערכות הרכב והטיפול בו לכל בעל מוסך. המידע הזה חייב יהיה להיות זמין למוסכי השרות, למוסכים עצמאיים ול”דילרים” של רכב.
מטוס הוסיף, כי בעקבות הכנס שיתקיים בספטמבר 2002 הוא יתבע ממשרד התחבורה בישראל לעגן בחוק העברת מידע טכני מיצרני ויבואני הרכב לכל דורש.
“באיחוד האירופי דואגים לכל בעלי המוסכים גדולים כקטנים, אין סיבה שגם בישראל לא נדאג להם. יש רק לעגן את הענין בחוק. המצב השורר כיום הוא שהיבואנים מחזיקים את הכל קרוב אליהם ולא ששים לשתף את שאר העולם במידע הטכני. נוצר מצב, שאם אינני נציג רשמי של יצרן הרכב, אינני יכול לתקן את הרכב, כי אין ברשותי את המידע הטכני העדכני. כיום, בהתחשב במערכות הרכב המתוחכמות בלתי אפשרי לגשת לתיקון רכב ללא מאגרי מידע טכני מפורט.
לדעתנו כל מידע טכני חייב להימסר לכל דורש ואפילו יהיה כרוך בתשלום. האיחוד האירופי מתכוון לחקק חוק בנדון ואנחנו כאיגוד הישראלי, נפעיל לחצים כדי שחוק כזה יתקבל גם כאן.” אומר מטוס.
ישראל היתה חברה מיוצגת עד לפני כשנה באופן מסורתי בארגון IOMTR שהיה הארגון היציג הקודם, אך נסגר בשל בעיות תקציב.
בארגון החדש שהוקם על טהרת המדינות החברות באיחוד האירופי, לא היה לישראל מקום. ברם, בעקבות לחצים שהפעיל מטוס על הנהלת הארגון, הוסכם בסופו של דבר להעניק לו, כנציג ישראל, מעמד של משקיף ובכך לא יקופח חלקה של ישראל בגוף חשוב זה.
הדר פרבר