איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 389

גיליון מספר 389
עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 29 לינואר 2015 
IGA-LOGO
בחירות 2015 – תיתכן חזרה לעולם ריאלי המעודד מצוינות ויזמות פרטית
סיכום אירועי השבוע
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו
בקרו באתר האיגוד
בקרו באתר האיגוד
כתבו לנו
כתבו לנו
ערוץ הרכב
ערוץ הרכב
 
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו

המיונים לפרויקט המייסטר –מחזור 7

השבוע, הגיעו למכללת האיגוד ליום המיונים לפרויקט כמאה ועשרים (!!) תלמידי כיתות יג’ הלומדים לתואר הנדסאי רכב בבתי הספר התיכוניים מכל הארץ וכן תלמידי ביה”ס של חיל החימוש. לצערנו, רק שנים עשר מהם ייצאו לחמישה שבועות של לימודים עיוניים ומעשיים אינטנסיביים בגרמניה.

משנה לשנה גובר הביקוש להשתתפות בפרויקט המייסטר היוקרתי. אנו רואים בכך את הסממן האמיתי להצלחת הפרויקט.
במהלך המיונים שכללו גם ראיונות אישיים נוכחנו, כי רמת הלימודים ורמת התלמידים במגמת עלייה, וכן נוכחנו במוטיבציה הגבוהה שלהם, במיקוד וברצינות שבדרך כלל אינם אופייניים לגילאים אלו. אנו שמחים על שנוער כה איכותי בוחר להשתלב בקריירה במקצועות הרכב, ומשמע כי אנו בדרך הנכונה להשבת מקצועות הרכב למקומם הראוי.
לנוכח הכמות הגדולה של מועמדים איכותיים, אנו מתאמצים למצוא פתרונות בקרב מכללות הרכב בגרמניה אשר יאפשרו לנו בעתיד הקרוב, כך אני מקווה, להוציא משלחות נוספות במקביל ולהגדיל את כמות התלמידים שיוכשרו למייסטר הגרמני במכללות הטובות ביותר ועם המורים הטובים במדינת יצרני הרכב הנחשבת ביותר בעולם. גם את הסעיף התקציבי למימון הפרויקט אנו מנסים להרחיב, והכל בכדי לאפשר ליותר בני נוער מקרב המוכשרים אותם פגשנו השבוע לממש את ההזדמנות הגדולה לה זוכים כיום רק מעטים.

0d4b2e07-a004-4c32-9ea5-a04161c43ff9

בדברים שנשאתי בפני בני הנוער שהגיעו לבית האיגוד את שביעות רצוננו מבחירתם במקצוע היפה שלנו וסיפרתי להם שמקצועות רבים צפויים להעלם מן העולם בעתיד, אך מקצוע הרכב הקשור בטבורו לטכנולוגיה המתקדמת והמתפתחת בכלל התחבורה בעולם – לא רק שלא ייעלם אלא יהפוך לנכס ששווה הרבה מאד בעתיד הקרוב.
לא נותר לנו אלא לאחל להם הצלחה רבה  ולהבטיח להם כי אנו נסייע להם ככל הניתן למצוא את המקום ואת העתיד המיטבי בקרב חברי איגוד המוסכים בישראל לאחר שייצאו לשוק העבודה.

a82e3a53-0460-4a26-9d62-2d33fb5cb8b0

השתלמות E-CAR לבעלי תעודות הסמכה
השבוע התחולל אירוע משמח נוסף במכללה, עם סיום עוד מחזור לימודים של ה E-CAR. הגעתי למעמד, בכדי לפגוש את המרצה המבוקש שלנו, שי עידן, וכן לשמוע רשמים מבעלי ההסמכות המקצועיות שחלקם הגדול גם בעלים של מוסכים עצמאיים.
שמעתי בסיפוק רב כי כלל התלמידים, ללא יוצא מן הכלל, מרוצים מכך שמשרד התחבורה, בגיבוי של האיגוד, “הכריח” את בעלי התעודות לשדרג את הידע שלהם וחלק מהם אף נרשם לקורסי השלמה בתחומי האבחון והרכב החשמלי וההיברידי.
כזכור – והדבר נראה היום כמו היסטוריה עתיקה – ההכרזה לפני כשנתיים על הצורך בהשתלמויות החובה, “זכתה” להתנגדות בקרב אי-מי מחברי האיגוד, התנגדות שלוותה בהשמצות פרועות כלפי הנהגת האיגוד. היום המציאות מוכיחה כי מנהיגות נבחנת גם ביכולתה לפעול מכוח חזון והערכות עתידיות, ולהוביל את וותיקי הענף כמו גם את הדור החדש לצמצום הפערים המקצועיים והכלכליים באמצעות תכנון מוקדם, תכני לימוד מתאימים, סגל הוראה מעודכן, ופעולות נחושות ועקביות.
אנו כמובן, נמשיך לפעול במרץ בכדי לאפשר לכל החפץ בכך, לצעוד קדימה לעבר הקידמה המקצועית ובמקביל, נפעל גם לפרק את החסמים הפוגעים בתועלת הכלכלית של העוסקים בענף.

9e6ae884-2e39-4bab-9e4b-e3cd50766a24

פנצ’ריות “מתניידות” – המשך המאמצים לבלימת הפיראטיות
לאחרונה, פנה יבואן צמיגים משמעותי בישראל למשרד התחבורה בבקשה לקבל רישיון מפעל לצמיגים בניידת (רכב ובו מותקן הציוד הנייד להחלפת צמיגים/תיקוני תקרים וכד’)  ולא במקום נייח, כחוק. לא ברור לנו כלל מדוע משרד התחבורה אפילו שוקל את הנושא באקלים הפעילות הפיראטית “הפורחת” בישראל, והדבר מדאיג מאוד בעינינו. החקיקה אינה מתירה קיום פנצ’ריות ניידות והיעתרות לבקשת אותו יבואן מחייבת שינוי חקיקה.
פעילי ענף הצמיגאים באיגוד, יחד עם הנהלת האיגוד ועם יבואני ומייצגי הצמיגיות באיגוד לשכות המסחר הוזמנו לשימועים במשרד התחבורה בכדי לבחון את הנושא. הבענו בפני מר פלור סמנכ”ל התחבורה במשרד הרישוי את התנגדותנו החריפה, כל עוד אין כל תוצאות בפעילות מיגור המוסכים הלא-חוקיים ואנו מקווים כי קול ההיגיון והתבונה יגבר.
בעולם מתוקן, שבו הייה משרד התחבורה היה פועל ואוכף את החוק כנגד הפיראטיות בענף, יתכן ולא הייתה התנגדותנו כה חריפה, והיינו מוכנים לשקול הסדר דומה לזה השורר בעולם המערבי (רוב מדינות אירופה, בארה”ב ובאוסטרליה) של ניידות שעיקר פעילותן בחילוץ ו/או במתן שירותים ללקוחות עסקיים ופרטיים. אך בביצה העגומה בה אנו נמצאים, השיקול המכריע הוא החשש להגברת הפריצות וההפקרות, יחד עם חוסר היכולת של משרד התחבורה לפקח ולאכוף. יבואן הצמיגים שמעוניין להיות חלוץ בתחום המוסך הנייד ובאופן חוקי וראוי, נאלץ לספוג התנגדות קשה מהעוסקים החוקיים בענף וזאת רק עקב כשל אכיפתי רב שנים של הרשות הממשלתית – כשל שכשלעצמו מייצר ביקוש והיצע רב לפעילות לא חוקית ולא מפוקחת.

0627f8c1-95c9-4c38-a4ae-3722afc231b3

בדיונים אלה אני נאלץ שוב ושוב להזכיר לבכירי משרד התחבורה את דו”ח מבקר המדינה אודות הליקויים בפיקוח ובאכיפה ואת ההתחייבות של שר התחבורה ומנכ”ל המשרד לגייס עד 15 פקחים בכדי לוודא כי לא תתבצע השגת גבול המקצוע ופעילות ללא רישוי בתחום תיקוני הרכב  (ואת אלפי כלי הרכב המשוקמים לאחר ה”אובדן להלכה” אנו כבר מכירים). כזכור, גם דו”ח זה, כמו חבריו – דו”חות והמלצות וועדות שונות, לא הועיל ולא קוימה התחייבות זו עד עצם היום הזה.
אגב, איננו יכולים שלא לתהות, אודות הקשר בין הדיונים על רישויאותו יבואן צמיגים לבין הדיונים על חוק רישוי השירותים לרכב שם התעקש יועמ”ש הוועדה לבטל את הסעיף המטיל ענישה על משתמש במוסך פיראטי. שמא נרקם כאן – אפילו מחמת חוסר תשומת לב או אכפתיות – מהלך “להלבנת” כלל ניידות המוסכים הפירטיים הפועלות באופן חופשי בישראל??
על כן בשלב זה, כל עוד אנו פועלים באקלים בלתי אפשרי ובו מתקיימים שני עולמות – הפיראטי והחוקי על אותו מגרש תחרותי – לא נוכל להסכים כי משרד התחבורה יעמיק ביוזמתו את הכשל.

שמאי רכב – חזרה לעידן חשוך?
השבוע, לאחר רצף פניות מבעלי מוסכים המלינים על פעילות ענפה של שמאות הפוגעת בחופש המקצועי של מתקני הרכב מחד ושמנסה ליישם “פיקוח” על תעריפים בתחום הפחחות והצבע מאידך, יכונס הצוות המקצועי והמשפטי של האיגוד בכדי לבחון את אופן פעילות האיגוד בתגובה לפעילות שמאי רכב מסוימים שככל הנראה, על פי העדויות, פועלים בהוראת נושאי משרות בחברות ביטוח.

a0250373-a492-4030-8f37-35012b5e74a0

עוד הבחנו, כי גם פעילות “השמאי המכריע” מגויסת לטובת העניין  והפכה לכלי שבו משתמשות חברות הביטוח בלבד ולא צרכני הרכב, כאשר במקור כלי זה היה אמור להגן דווקא עליהם מפני כוחה העודף של חברת הביטוח. אנו מזכירים שוב לחברי האיגוד כי רצוי להדריך את לקוחות המוסכים שאינם מודעים לכתוב בפוליסת הביטוח המקיף לרכב בכל הקשור לשמאות הרכב.
לאחר בחינת החומר הראייתי ולאחר שנבחן את עמדת משרד התחבורה, נעדכן אתכם על פעולות האיגוד בנידון.

בחירות 2015 – תיתכן חזרה לעולם ריאלי?
כזכור, ראש הממשלה הנוכחי כבר פירק פעמיים ממשלות וקואליציות ערב יישום רפורמות בתחום הרכב. ידועה דעתנו על השימוש  ה”חגיגתי” בכספי הציבור ועל השיטה המאפשרת ל”מתחרים” ולרשויות ממשלתיות לגזול את רווחי התוצרת והעמל של יזמים ושל בעלי מקצועות באופן “חוקי”. רבות גם פעלנו לתקן את העיוותים שיצרו כאן דורות של פקידי ממשל המנותקים מהשטח ומהיצרנות  עצמה – דרגות הרישוי לרכב, שיטות שווי השימוש לרכב צמוד, וועדות בכר (פנסיה וליסינג), פחת שונה בין מתחרים באותו תחום פעילות, גובה מס שונה בין מתחרים באותו תחום פעילות ועוד.

רבים ומגוונים תירוצי אותם פקידים מדוע שוכנעו ונכנעו ללחצים, ומדוע פעלו לייצר עולם בלתי שוויוני ומעוות. לעולם אינם אשמים, לעולם אינם נוטלים אחריות, לעולם יכחישו כי התרענו בשער.

נכון לימים אלה, לאחר שהצלחנו לאחר עמל של שנים לתקן מספר מועט של עיוותי מס ועיוותי שוויון מקוממים (המזכירים משטרים אפלים) החלו להגיע דיווחים של אי שביעות רצון מצידם של מי  שהורגלו לחיות על חשבון תוצרתם של אחרים ולקבל שירותים ומוצרים בערכים לא ריאליים.
מאמרו של כתב הרכב דובי בן גדליהו חמש שנים של עיוותים, שהתפרסם השבוע מאפיין את הלך הרוח של אותו מיעוט מקורבים ומחוברים.
הגופים הפיננסיים והמקושרים מצוידים היטב, ובין היתר באנשים הממולחים ביותר שיודעים להתנסח ולבלבל את הציבור. וכך, תיקון העיוות מוגדר בעצמו כ”עיוות” וקיימת התעלמות מוחלטת מהעיוות האמתי – השוק המלאכותי של הליסינג התפעולי בישראל, שייצר כאן עודף היצע ופגיעה אנושה בערכי הקניין של רוב אזרחי ישראל בליווי של הרס מתמשך ועיקבי לענף כה גדול.

כשעיוות וחוסר שוויוניות הופכים להיות הנורמה המקובלת, או אז נוצרות בועות כלכליות שפוגעות במרקם החברתי והשוויוני של כלל הציבור בישראל הסובל מגזלת כספו ועמלו לטובת שחיתות ציבורית ו/או לטובת הפניית רווחיו למיעוט מקורבי הון שלטון. את אלה אנו פועלים לתקן.

כנס לקראת הבחירות 24.02.2015:

בכנס, אליו כולכם מוזמנים, נבהיר למתמודדים מועמדי המפלגות לכנסת שיופיעו בפנינו כי קצה נפשנו בנבחרי ציבור הפועלים למען מיעוטים עשירים על בסיס גזל פרוע מכספם ומעמלם של מי שתורם ויוזם במדינה הציונית. נאמר להם, כי אנו, בעלי המוסכים ועובדיהם, נבחר רק במי שיפעל באופן הוגן ונחוש למען השבת הדמוקרטיה, ערכי העבודה וערכי השוויון והצדק החברתי.

עד כה, אישרו נציגים מכלל הסיעות המשמעותיות בכנסת (למעט הליכוד שאמור לתת תשובה ביום א’ הקרוב) את השתתפות נציגיהם בכנס – נציג מפלגת המחנה הציוני, נציג מפלגת יש עתיד, נציג מפלגת כולנו כחלון, נציג מפלגת הבית היהודי ונציג מר”צ.

הכנס ייערך בכפר המכביה החל מהשעה 19:00 והמעוניינים להשתתף חייבים ברישום מוקדם. ניתן גם להירשם מדף הפייסבוק של האיגוד.

d39d722d-6f7e-42f4-9bc7-16ccf6c0e513

שבת שלום

:כתבות נבחרות השבוע

 ?מכונית חדשה או ליסינג תפעולי
?מתי באמת כדאי להיכנס למוסך לפני שקונים מכונית משומשת
האוצר מסתיר היקף הכנסותיו מהמס על “רכב צמוד
?מלחמת התשה: האם קלקולים מרובים מחייבים החלפה לרכב חדש

 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה
הטכנולוגית לרכב, לחצו כאןהרשמה
d34a8cd1-f5a9-457b-ae86-af646a2c2fd2

אתר השבוע

אתר השבוע
 
צמיגי מוריס נוסדו ע”י מוריס חמי ז”ל, איש מקצוע בעל מוניטין רב וניסיון של עשרות שנים בתחום בטיחות הרכב הממונע. מוריס החל את דרכו המקצועית בענף בשנת 1969 ושימש כבוחן מוסמך של משרד התחבורה. בעבודתו ייסד את חלק ההדרכה בתחום ותרם רבות לבטיחות, לתקינות ולאיכות תחום הרכב הממונע במדינת ישראל. לאחר שצבר נסיון עשיר וארוך שנים הוא פתח ב- 1989 את הפנצ’רייה שלו. ילדיו גילי, אסף ושי הצטרפו אליו עוד כשהיו ילדים בשעות אחה”צ אחרי הלימודים ובחופשים. לאחר פטירתו של מוריס המשיכו בניו את העיסוק בענף וכיום הם מתפעלים 2 פנצ’ריות אשר עדיין קרויות על שם אביהם- בבית עובד ובהוד השרון.

 
 
Ecar-Red-Banner ערוץ הרכב YouTube-Logo FACEBOOK-LOGO GreenP-iga4u 
תיאור: תיאור: image04IGA תיאור: תיאור: image021.jpg תיאור: תיאור: image06 המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים“)
לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד
להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד
למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד
המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות
המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.אתר iga.org.il שולח
עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני.
דוא”ל.חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או
נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל
האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל
אפליה. ט.ל.ח. ©כל
הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות