איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 406

גיליון מספר 406
עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 12 ליוני 2015
IGA-LOGO
 מוסך מומחה
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו
בקרו באתר האיגוד
בקרו באתר האיגוד
color-forwardtofriend-96
כתבו לנו
ערוץ הרכב
ערוץ הרכב
 
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו

מוסך מומחה

השבוע ערכנו דיון מקדים במשרד התחבורה לקראת הכנס שייערך ב 22.6.15 בבית איגוד המוסכים ובו נבשר על הנעת תהליך פיילוט המוסך המומחה.
לצורך הפיילוט, כאמור בדיווחים הקודמים, נדרשים הן מוסכים המעוניינים להתמחות בסוג רכב מסוים, והן מוסכים שכבר מתמחים בסוגי רכב מסוימים על בסיס ניסיונם ועברם ושמעוניינים לעגן את מומחיותם בהסמכה מיוחדת מטעם משרד התחבורה. המוסכים שישתתפו יוכלו להתחבר למידע ולציוד העדכני של יצרני הרכב.
עקב הרצון ההדדי שלנו ושל משרד התחבורה להרחיב את הפיילוט לפריסה ארצית גדולה ורחבה ככל הניתן, הוחלט לאפשר לכל מוסך מתעניין, גם אלה שלא נרשמו מראש – להשתתף בכנס בכדי להחליט במהרה אם להצטרף או לא למיזם המיוחד הזה.
למוסכים שישתתפו בפיילוט יוענקו מספר הטבות בכדי להתחיל את התהליך בקלות יחסית. בד בבד עם הניסיון והתובנות שירכשו המוסכים שישתתפו בפיילוט, תבוצענה התאמות בנוהל הסופי של “המוסך המומחה” וזאת בכדי שנוכל להצליח במיזם ולייצר הצלחה כלכלית ומקצועית למוסכים המצטרפים לאחר מכן.
איגוד המוסכים יקים ביחד עם משרד התחבורה לצורך ביצוע הפיילוט, וועד ענפי ספציפי למוסכים המומחים שחבריו ייבחרו ביום הכנס.
תזכורת:
118965bb-561a-41b4-900c-c77a5736ad3a
בהצלחה.

אובדן להלכה ותקנה 309
כצפוי וכפי שהתרענו לפני כשנה בפני וועדת הכלכלה שהחליפה את נוהל 22 (שחייב את שמאי הרכב לדווח על רכבי אובדן להלכה ולרשום הערת אזהרה ברישיון הרכב) בתיקון תקנה 309 (נזק בטיחותי – תוקן ונבדק): רכבי ה”אובדן להלכה” ממשיכים להיות משוקמים במוסכים לא חוקיים ו/או באמצעים פירטיים וזאת ללא כל דיווח וללא רישום הערת אזהרה ברישיון הרכב.
כך הצליח הלובי של חברות הביטוח להסיר מהן את האחריות ולשכנע את חברי הכנסת והממשלה שבעיית האובדן להלכה (המונעת על ידם ועל ידי חברות ליסינג ואחרים והגורמת לתופעות שליליות ומסוכנות בכל הקשור לבטיחות ולהונאות בסחר רכב משומש) היא לא הבעיה שלהם.
29c44c47-0924-4186-b632-a5f0c4360710
כזכור, מדיניות העולם המערבי בעשור האחרון היא להטיל אחריות על גורם מסחרי שמניע תהליך מזהם או מסכן ומדיניות זו מטילה חובות על העסקים בכדי לוודא כי סוף התהליך מבוקר ולא מופקר.
דוגמאות למדיניות זו אנו מוצאים בחוק מחזור הצמיגים, בחוק המים ובחוקים דומים אחרים וכידוע חובות כלפי הרשויות יש לנו למכביר.
מאידך, באופן לא מפתיע, ככל שמדובר בחברות שיש להם מפקח ספציפי – חובות “ניקוי” הנזק חלות על אחרים ושאינם קשורים להנעת התהליך ולתוצאותיו. נוסף חטא על פשע בכך שהמחוקק מאלץ את שמאי הרכב ואת המוסכים החוקיים לספק משאבים ללא תשלום (בדיקות, חשיפות נזק, חניה חינם ועוד משאבים) וכל אלה לטובת העצמת רווחיהן של חברות פיננסיות המקבלות שירותי חינם בחסות החוק ושמניעות תהליכים המסכנים את הציבור.

בגין האבסורד הנ”ל והתוצאות הנלוות לו, הפנה השבוע ח”כ מיקי לוי (שבעברו הרחוק עסק מעט בתחום שמאות הרכב), שאילתא לשר התחבורה במליאת הכנסת, ובה רצה להבין מדוע רבבות כלי הרכב המסוכנים הנ”ל עדיין לא מדווחים ומדוע תעשייה זו ממשיכה בשלה תוך העלמת המידע מהציבור וזאת לאחר שנכנסה לתוקפה התקנה שאמורה הייתה למנוע את המשך הסיכון ואת המשך הסחר של כלי רכב אלו מול אזרחים תמימים.
db0d67cb-b67f-49c2-81f0-23e7318b07046091f5e3-5adf-427e-97c5-621c8913cd2d

שר התחבורה שפעל רבות בכדי לייצר חקיקה בתחום ושהשתכנע ככל הנראה על ידי גורמים במשרד האוצר כי הפתרון לבעיה נמצא במגרש שלו ולא במגרשו של המפקח על הביטוח, נראה מופתע והבטיח לבדוק מדוע לא הצליחה התקנה לייצר פתרון והבטיח לבדוק זאת.

אנו יודעים שבדיקה זו לא תשנה מאומה וכי רק דיווח ראשוני ובסיסי של שמאי הרכב יפתור את הבעיה. חוזר 22 לשמאי הרכב שבוטל לאחר חודשיים הוכיח, בתקופת חייו הקצרה אך המשמעותית מאוד, כי המנגנון המגולם בחוזר יעיל וכי כלי רכב שלא היו ראויים לתיקון פורקו וירדו מהכביש וכי אלה שהיו ראויים לתיקון תוקנו כראוי על ידי מוסכים חוקיים. פתרון זה, כזכור, ירד מסדר היום לאחר שנציגי משרדי האוצר והמשפטים “ניצחו” את הצוות המקצועי של משרד התחבורה והשיבו לנו את הגרוטאות לכבישים.

ביטול הטבות מס על חלקי חילוף

משרד האוצר המשיך השבוע את פעילותו לטובת הציבור [עוד אחת מהפעולות הבלתי מוסברות שתהפוכנה לבכייה לדורות] והוביל “תיקון” במיסי הקנייה על חלקי חילוף מסוימים שנחשבו עד אז לחלקים חשובים לבטיחות הרכב כמו רצועות תזמון וכד’. כל זה קורה על רקע חקירות ממושכות בארצות הברית על נפגעים מתאונות דרכים על רקע כיבוי הרכב באמצע נסיעה כגון תקלת מתג ההתנעה של GM ותקלות דומות. בישראל נראה כי נושא בטיחות הרכב והשפעתו על הבטיחות בדרכים אינה מעניינו של הממשל הישראלי וכי אין צורך לעודד את הציבור להשתמש בכלי רכב שניתן לסמוך עליהם בעת הצורך.

8d996975-9b98-483d-8689-859d785ed3c2

ההוכחה החותכת לכך היא תוצאות הבדיקה הסיסטמתיות של ניידות הבדיקה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בכל חודש מפרסמת הרשות את תוצאות הבדיקה הסטטיסטיות של הניידות ואנו רואים מגמת עלייה משנה לשנה בכמות כלי הרכב הלא-התקינים הנעים על כבישי ישראל ומגמת ירידה חדה בכמות כלי הרכב התקינים. למגמה זו יש סיבה והתעלמות משרדי הממשלה ממאמץ הרשות לבטיחות בדרכים לייצר מידע ותיקון למגמה זו, מקוממת ובלתי מקובלת במדינה שאמורה לשמור על בטיחות אזרחיה ושנבחרי הציבור שלה מחויבים לדאוג לשלום הציבור ולבטיחותו.
6cc37ad5-ff6a-4d9e-ae07-ba0171a677ac

משרד האוצר, שכידוע, ממונה רק על הכנסות המדינה, גורם שוב להתייקרות מוצרי הבטיחות והתחזוקה של הרכב דווקא על רקע של קשיים כלכליים ויוקר מחייה כה גבוה ממנו סובל רוב הציבור בישראל. ברור, כי משתמשי הרכב יחפשו פתרונות זולים יותר ובטוחים פחות.

ארנונה

בזמן שכולנו התעסקנו במאבקי הבחירות ובניסיונות ההישרדות מול הבירוקרטיה הישראלית החדשה, רוב הרשויות המקומיות העלו שוב את תרעיפי הארנונה לעסקים ובחלק מאזורי התעשייה בישראל מחיר הארנונה למ”ר כבר נושק ל- 50% מעלות שכירות של נכס עסקי (!). בימים אלה מנסים כל ארגוני העסקים בישראל להתמודד עם משרד הפנים אל מול הלחצים של הרשויות להטיל עוד מעמסה על גב העסקים בישראל. שוב נראה כי נציגינו ברשויות המקומיות ובכנסת, לאחר היבחרם, ממשיכים לייקר את עלות המחייה והמשמעות של העלאות מיסים ונטל נוסף על העסקים היא אחת – ייקור המוצרים והשירותים לצרכן. המסע של שר האוצר החדש להורדת יוקר המחייה לא יועיל אם לא ייקח על עצמו את המשימה הכוללת של הפחתת יוקר מנגנון הבירוקרטיה הישראלית המתנפחת.
1713e985-a859-4903-99c9-94fd3954ff49 9b0b10b3-2b75-42af-ae77-2a6e5e905d5d
בסיורים שאני עורך בקרב מוסכים ברחבי המדינה, מראים לי בעלי העסקים את כמות הנכסים הריקים מסביבם עליהם שלטי “להשכרה/מכירה” וריבוי זה רק מוכיח כי דרכי הממשלות האחרונות בישראל מובילה את מעמד הביניים לשחיקה מסוכנת ולסגירת עסקים רבים מתחומים שונים ומגוונים ולצערנו, לא נראה באופק תחילתו של תהליך התייעלות וצמצום המנגנון הממשלתי אלא נהפוך מכך.

אנו מקווים כי לשכת התיאום של ארגוני העסקים בישראל תצליח לעצור את תהליך עליית המיסים העירוניים לעסקים החדש ואת השיטות החדשות והיצירתיות להטלת מיסים נוספים על העסקים ובכללם המוסכים.

שבת שלום,

רונן

:כתבות נבחרות השבוע
 
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה
הטכנולוגית לרכב, לחצו כאןהרשמה
מרכז שירות חלוצי – מוסך מורשה רנו ניסאן

אתר השבוע

 חברת י.ח.ד דיגיטל הינה חברה בעלת וותק של מעל 25 שנה בתחום הרכב
אצלנו נרכז עבורכם את כל תחומי השירות לרכב במספר מחלקות לפי כל תחום  כאשר בכל מחלקה יעמוד לרשותכם יועץ שירות אשר תפקידו לייעל עבורכם את זמן שהותכם במוסך / אולם תצוגה .
תפקידו של היועץ למצוא עבורכם את מאגר החלפים חדשים/ משומשים ומוצרים נוספים.

שירותי רכב –
לרשותכם מוסך אשר פרוס לאורך 450 מטר אשר מחולק לרכב משא ורכב פרטי הכולל עמדת דיאגנוסטיקה לפתרון תקלות ממוחשבות .

אולם תצוגה – מערכות שמע- מיגון ומולטימדיה .
לרשותכם יועץ מיגון שתפקידו לשלב את מע’ המיגון לפי דרישת הביטוח אל מול נוחיות הלקוח .

יועץ מע’ שמע – מולטימדיה
תפקידו לבנות עבורכם חווית נסיעה שתאפשר הנאה מקסימלית בזמן שהותכם ברכב .

 
 
Ecar-Red-Banner ערוץ הרכב YouTube-Logo FACEBOOK-LOGO GreenP-iga4u 
תיאור: תיאור: image04IGA תיאור: תיאור: image021.jpg תיאור: תיאור: image06 המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים“) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.
הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.
אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.
אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.
חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.
©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות