איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 407

גיליון מספר 407 עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 19 ליוני 2015
IGA-LOGO
תקנים ותקינות
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו
בקרו באתר האיגוד
בקרו באתר האיגוד
color-forwardtofriend-96
כתבו לנו
ערוץ הרכב
ערוץ הרכב
 
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו

תקנים

השבוע השתתף מנכ”ל האיגוד מר אריה אשד בדיון בוועדה המרכזית לרכב במכון התקנים אותה מנהל סמנכ”ל בכיר לתנועה במשרד התחבורה, אינג’ אבנר פלור. בישיבה נידונו צורכי התקנים למערכות הנעה אלטרנטיביות כגון גז טבעי, חשמול רכבות (מנהרות וגשרים) , אופניים חשמליות (רישוי והגבלות), תקני מבחני רישוי לאיזוני משקל למשאיות וכד’. לאחר הדיונים על חשיבות על תקנים אלה הועברו אלה לוועדות מקצועיות ספציפיות ובה ישתתפו נציגי האיגוד על פי המקצועות הרלוונטיים.

1

חוסר בהון אנושי מקצועי

ב 16.6.2015 השתתפנו, קובי אביטל סמנכ”ל פיתוח ההכשרות באיגוד ואני בדיון רב משתתפים שהוגדר על ידי משרד הכלכלה באופן הבא: “בישראל קיים חוסר בעובדים מיומנים במגוון מקצועות נדרשים במשק, בפרט במקצועות הטכנולוגיים – מקצועות החשמל, מקצועות המתכת, הבנייה וכד’. הגדלת כמות ואיכות האנשים הבוחרים במקצועות אלו לחיים היא מפתח לקידום הפריון והצמיחה במשק. במהלך הדיון נעסוק במגוון הסיבות למחסור ובצעדי המדיניות הנדרשים בכדי לשפר את אטרקטיביות המקצועות ולהביא הון אנושי איכותי לבחור במקצועות אלה.”

2

הדיון נסב על הדרכים לייצר ביקוש ואטרקטיביות למקצועות בהם חסר כוח אדם מיומן, באופן העלול לפגוע בעתיד התעשיות הנזקקות להון אנושי מקצועי.

הדיון ארך כשלוש שעות ואנו ייצגנו את התסכול של ענף המוסכים הנדרש בשנים האחרונות לייצא תלמידים לארצות ניכר המקבלות אותנו בזרועות פתוחות הנהנות מאפס חסמים רגולטורים אל מול מדיניות משרדי הממשלה בישראל היוצרת לנו חסמים אינסופיים ותנועה מסורבלת.

משרדי הממשלה בישראל מצטיינים, כידוע, בהוצאות תקציביות על “מחקרים”, סקרים וכד’ אך לצערנו, כושלות במתן שירות פשוט לפתיחת הכשרות מקצועיות, לרכישת ציוד מודרני ומתאים, לבניית דור מורים חדש וטכנולוגי ומתעקשות לייצר דיונים וברבורים ללא קץ במקום לבצע פעולות מתבקשות מאליהן ויעילות הרבה יותר.

כמו כן, הבענו את עמדתנו לפיה איגוד המוסכים אינו מעוניין לחפש הון אנושי ל”עמדות מפעיל” המקבעות את העובד לרוב ימיו בעמדת ייצור אחת אלא בני אדם שההכשרה המקצועית המודרנית תעניק להם הזדמנות לעיסוק עתידי מעניין שיכול לפתוח להם מגוון רחב של הזדמנויות לתעסוקה ולסיפוק עתידי. בענף הרכב יש מגוון רחב של מקצועות משנה המספקים מנעד כמעט אינסופי של תעסוקה ועניין. כל מה שנדרש ממשרדי הממשלה הרלוונטיים הוא לספק לנו מעטפת לעשייה ולצרכים שלנו. הענף שלנו, כאמור, אינו זקוק למחקרים ולסקרים אלא לסיוע תקציבי פשוט ופיקוח בלבד. אנו מקווים שזו הפעם הצלחנו לשכנע את משרד הכלכלה שיעניק לנו את התמיכה התקציבית למיזמים הממוקדים שלנו – הכשרות ותעסוקה (כולל ליווי פיננסי לתלמידים במועד ההכשרה) בכל מקצועות הרכב – אלקטרוניקה, מרכב וצבע, צמיגים וכד’.

הדיון שנערך במשרד הכלכלה ממשיך לעוד מספר ימים ופתוח לתגובות לציבור הרחב והמעוניינים יכולים להיכנס לקישור הספציפי ולהביע עמדה או רעיון.

הכינוס ה- 12 למערכות רכב וחלפים של לשכת המהנדסים

ב 17.6.2016 התקיים במלון השרון בהרצליה הכינוס ה 12 של לשכת המהנדסים – תא הרכב, בשיתוף אגף הרכב של משרד התחבורה. כינוס זה הוא מיזם משותף של הלשכה ושל אגף הרכב המשרד התחבורה ונערך מידי שנה למימוש שתי מטרות עיקריות –

  1. עדכון הפועלים בתעשייה על תקנות, תקנים ונהלים חדשים ועתידיים.
  2. הרצאות ושיעורים על חידושים בענף הרכב וחלקי החילוף.

השנה נחשפו האורחים למנהל אגף הרכב החדש במשרד התחבורה, מר משה ויצמן אשר עדכן על שינויי מבנה שאגף הרכב עומד לעבור בעתיד ועל ההתמקדות העתידית שלו בבטיחות כלי הרכב. מר ויצמן הציג תמונות של כשלים שנמצאו בכלי רכב הנבדקים על ידי ניידות הבדיקה של משרד התחבורה ושמשקפות לטעמנו את מצב התחזוקה הירוד של כלי רכב רבים במדינת ישראל ואת התוצר הסופי של מדיניות ממשלתית המגדילה את הפערים החברתיים מחד ושמזניחה את התעשיות ואת הבטיחות מאידך.

3

במהלך הכינוס שולבו הרצאות על חידושים בכריות אוויר, תוצאות השימוש בחלקי חילוף לא נאותים ועוד. כינוסים אלה מעשירים בכל שנה את הידע ואת הדעת.

חיזוק ברגים

בערבו של יום הכינוס, ערך יו”ר סניף ת”א והמרכז באיגוד, משה סומך, הרצאה מקצועית מרתקת ומעניינת בבית האיגוד על ברגיי מתיחה ועל חשיבות הידוקם על פי מידות היצרן. מר סומך הוכיח באופן מובנה ומדעי מדוע פעולה כה פעוטה וחשובה, כמו הידוק ברגיי מתיחה ושימוש בבורג המתאים ועל פי הנחיות יצרן הרכב – מונעת כשלי תיקון ובטיחות וחזרות מיותרות של כלי רכב למוסך לאחר תיקון.

4

שיעור מיוחד וייחודי זה נבנה על ידי מר סומך לאחר שלמד מניסיונו והכשרתו כהנדסאי רכב, מניסיונו בניהול המוסך, ומניסיונו הרב בישיבות בוררות ופישור בין לקוחות מוסכים לבין מנהלים מקצועיים של מוסכים – כי בפעמים רבות הכשל המוביל לבזבוז זמנו וכספו של לקוח המוסך וכן לתביעות ולסכסוכים בין ספקי שירות ללקוחותיהם, יכול היה להימנע דרך ביצוע פעולות פשוטות ובסיסיות. לעיתים רבות, כך הסביר מר סומך, בעלי המקצוע נוטים להיסמך על ניסיונם ולא על בסיסי הידע והתיאוריה ההנדסית אותה למדו בתחילת הדרך ועל כן הוא ממליץ להתחיל את הבדיקה של כל תקלה ברכב בדברים הפשוטים והבסיסיים ועל פי הנחיות היצרן. הבדיקה הראשונית של התקלה ברכב הספציפי חייבת להישען על מספר נקודות בסיסיות כגון : כמות הנסועה, היסטוריית התיקונים של הרכב, ספרות היצרן וביצוע בדיקות על בסיס הוראות היצרן. אלה יצטרפו לניסיון הנרכש אודות תקלות ואפידמיות של כלי רכב ספציפי וכן לבסיס הבסיסים של הידע והמקצועיות החל מברגי המתיחה ועד למערכות בקרה ממוחשבות ומסובכות.

הכשל הטכני/מכאני ברכב

שיעור זה מוביל אותנו לדיון שייערך בוועדת הכלכלה ב 22.6.15 נושא “מאבק בתאונות הדרכים על רקע העלייה במספר הנפגעים”. לקראת הדיון, הכנו נייר עמדה לחברי הוועדה ובו ביקשנו לשים לב למדיניות הממשלה המעודדת את השימוש במוסכים פיראטיים ואת הסחר ברכבים מסוכנים מבית הייצור של חברות הביטוח והליסינג – “אובדן להלכה”.

5

רצ”ב נייר העמדה שהעברנו השבוע לחברי וועדת הכלכלה בכנסת.

בנוסף לכך, תדון השובע וועדת השרים לחקיקה בהצעת חוק פרטית המבקשת לבטל את ההחרגה בחוק הגנת הצרכן על חברות הביטוח והבנקים. כידוע, לקוחות הבנקים ולקוחות חברות הביטוח לא נהנים מסעיפי ההגנה הצרכניות אותם מעניק חוק הגנת הצרכן ואלה מופנים לקבל סעד והגנה מהמפקחים (המפקח על הבנקים והמפקח על הביטוח) היושבים במשרד האוצר. כידוע, מפקחים אלה עוברים באופן מסורתי מיד לאחר ביצוע ה”פיקוח” לעבוד אצל המפוקחים ובכך נוצר מצב חוקי אבסורדי ובו “נותנים לחתול לשמור על השמנת” וברור שידו של המתלונן תהיה לרוב על התחתונה והמפקח מעדיף לרוב לשמור על מקום עבודתו העתידי ולא לסכן אותו ועל כן אין כל קידום צרכני משמעותי בתחומים אלה.

רצ”ב עמדת האיגוד התומכת בהצעת חוק זו שנשלחה לחברי וועדת השרים לחקיקה.

כנס מיון וקליטת מוסכים לפיילוט “מוסך מומחה”

כזכור, ביום ב’ הקרוב – 22.6.2015 בשעה 17:30 , ייערך בבית איגוד המוסכים, רחוב יוסף קארו 24 תל-אביב, כנס מיון ולקליטה למוסכים המעוניינים לשדרג את המצב המקצועי והכלכלי שלהם, בחסות משרד התחבורה. סטטוס זה של המוסך המומחה מהווה נדבך נוסך בקידום הרפורמה בענף המוסכים הדומה לפעולות במדינות מפותחות אחרות בהם הממשל והארגונים מנסים לייצר פתיחה של חסמי תחרות שיוצרות יצרניות הרכב בשוק תיקוני הרכב.

6

המעוניינים להשתתף, יירשמו אצל שירלי / שמחה באיגוד המוסכים בטלפון 03-5620113

שלוחה 5.

שבת שלום,

רונן

 
:כתבות נבחרות השבוע

אתם תחליטו: נקמנות או בטיחות? שווי המכוניות במאזן חברות הליסינג עלול להתכווץ פול גז בדרך לעושר: כשאתם קונים מכונית – אלה האנשים שהכסף מגיע לכיס שלהם

 
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה הטכנולוגית לרכב, לחצו כאןמחזורים חדשים יוצאים לדרך 17.6הרשמה

אתר השבוע

מרכז שירות פליקס – מאז שנת 1946 פליקס הוא שם נרדף לאמינות, מקצועיות, ותודעת שירות גבוהה. תחת קורת גג אחת תוכל/י ליהנות משירות מלא של מכונאות, חשמל, מיזוג אוויר, צבע ופחחות. ובנוסף, מסל שירותים ייחודי המותאם לצרכים שלך. סוכנות פליקס פולקסווגן תל אביב – אצלנו תוכל/י להתרשם ממגוון דגמי הפרטיות מתוצרת פולקסווגן, להזמין נסיעת מבחן ולהנות מחוויית רכש כוללת בנקודה אחת. כמו כן, בסוכנות פליקס פולקסווגן תל אביב תמצא/י מחלקה מקצועית למכירת פולקסווגן מסחריות המתמחה ברכב מוכר לביטוח לאומי ומשרד הבטחון. אמינות – במרכז שירות פליקס מילה זו מילה. כל תיקון או טיפול מבוצע על פי הנחיות היצרן, מתועד במחשב ומחירו קבוע וידוע מראש. מקצועיות – מרכז שירות פליקס פועל על פי הסטנדרטים של קונצרן פולקסווגן העולמי, תוך הקפדה על כל פרט ופרט: אבחון תקלות באמצעות מערכות ממוחשבות והדרכות ייעודיות הניתנות למכונאים וליועצי השירות. חלפים מקוריים – במרכז שירות פליקס משתמשים בחלפים מקוריים. אלו עמידים יותר, בטיחותיים יותר, משתלבים בצורה מיטבית במערכות הרכב וחוסכים לך כסף לאורך זמן. אחריות – שנתיים אחריות לכל תיקון בחלפים מקוריים (כולל העבודה) המשולמים על ידי הלקוח ובכפוף להוראות היצרן.

 
 
Ecar-Red-Banner ערוץ הרכב YouTube-Logo FACEBOOK-LOGO GreenP-iga4u 
תיאור: תיאור: image04IGA תיאור: תיאור: image021.jpg תיאור: תיאור: image06 המכללה הטכנולוגית לרכב
‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים“) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.
הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.
אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.
אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.
חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.
©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות