איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 409

גיליון מספר 409עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה,03 ליולי 2015
IGA-LOGO
מוסכי שכונת מונטיורי בת”א – קורבנות בעל כורחם:
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו

בעלי מוסכי שכונת מונטיפיורי בת”א אשר יום אחד התעוררו ל”הודעה מוקדמת” בת 60 יום בלבד אודות הפגיעה הצפויה בהכנסותיהם ובשגרת החיים השוטפת של עסקיהם “לכבוד” תחילת העבודות על תשתיות הרכבת הקלה בת”א. במסגרת העבודות ייחסמו צירי תנועה וגישה למתחם המוסכים, החל מתחילת אוגוסט השנה ועד מועד בלתי ידוע. הבלתי ידוע דנן מטריד מאוד: בירושלים כדוגמא, עבודות התשתית לרכבת הקלה במרכז העיר התמשכו על פני כעשור ועסקים רבים נסגרו ו/או נפגעו מהותית עקב כשלי התכנון והביצוע של הממשלה ביישום פרויקט זה. כנ”ל קרה ברחוב שיינקין בת”א – ועוד רבות הדוגמאות.

image001

בעלי המוסכים חברי האיגוד, כמובן מברכים על קידום התשתיות והתחבורה הציבורית – אמנם באיחור “קל” של מספר עשורים ורואים בחיוב, ככל עם ישראל, את המשך ההשקעה של שר התחבורה בתשתיות התחבורה ברחבי הארץ במרץ וביעילות. יחד עם זאת, אנו חוששים כמובן, ליישום ארוך ומפותל מזה שתוכנן וברור כי לא ניתן מספיק זמן למוסכים להיערכות שתפחית את המחיר הכבד שישאו בו בעל כורחם. להזכיר, כי המדובר במוסכים הנותנים שירות למאות כלי הרכב המטופלים במתחם באופן שוטף.אנו עושים ככל הניתן לסיוע, ונצטרף לוועד ולהתארגנות שכבר קורמת עור וגידים של עסקים ומוסכים במתחם וננסה לסייע כמובן ביישום פתרונות יצירתיים של תכנוני הזרמת תנועה, שעות פעילות של כניסת רכב כבד למתחם וכד’ וזאת על מנת להקל ולייצר זמינות עבודה ושיגרה שוטפת.בנוסף, מכללת האיגוד נמצאת אף היא במתחם זה ואנו פועלים היום למצוא אלטרנטיבה למקרה הצורך. נקבעו כבר פגישות עם גורמים בעיריית ת”א ואנו ננסה לגייס את משרד התחבורה בכדי להשפיע על העירייה להקל בתשלומי הארנונה וכד’.פעילות פרלמנטרית אינטנסיבית:

השבוע המשכנו במסע הסיזיפי של קידום ושכנוע חברי כנסת שונים לעבוד על פיתרון לבעייה שלא נפתרת ורק מתעצמת – בעיית המוסכים הפיראטיים.

image002

נושא בוער נוסף, שלצערנו “לא נס ליחו” – בעיית שיקומי כלי הרכב הניזוקים והנמכרים עלי ידי חברות הביטוח וציי רכב לסוחרים ה”משקמים” כלי רכב אלה בשטחי הרשות הפלסטינית ו/או במוסכים פיראטיים ושמנתבים מאות מיליוני ₪ בשנה לשוק השחור ומייצרים סיכון בטיחותי משיקום של עשרות אלפי כלי בכל שנה החוזרים לכבישי הארץ כ”יד שניה מרופא”.

הכללנו בסבב הסברה שערכנו את עמדותינו גם ביחס לחוק רישוי שירותי רכב שעדיין לא קיבל אישור לרציפות במליאת הכנסת.

את עמדותינו לגבי נושאים אלו הנוגעים לענף הרכב שילבנו עם הצגת עמדותינו וצרכינו בעלי מקצוע וכעסקים קטנים ובינוניים, והקשר בין הדברים בל יינתק.

נפגשנו השבוע לצורך כך עם חברי הכנסת – חמד עאמר (ישראל ביתנו), אורי מקלב (אגודת התורה) ואיתן כבל (המחנה הציוני), יו”ר ועדת הכלכלה בכנסת.

image003

מאחר וחברי כנסת אלה כבר פעלו עמנו בעבר לקידום פעולות בתחומי הבטיחות בדרכים, לקידום חוק גילוי נאות בסחר רכב משומש ולקידום השקיפות במאגרי המידע וכן למיגור תופעת הפיראטיות בתיקון כלי הרכב – קיבלנו מחדש את תמיכתם הקבועה בקידום הפעולות הללו.

אנו מקווים שהפעם יהיה לנו קצת יותר משנתיים בכדי לסיים את החקיקות החשובות ואת הפתרונות המתחייבים ליישום הכשלים שצוינו לעיל, ורבים אחרים שאנו חוזרים ומציפים.

קידום החינוך הטכנולוגי – שתוף הפעולה עם גרמניה:

במסגרת האירועים לציון 50 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לגרמניה התקיים השבוע סימפוזיון משותף בין מדינת באדן-וירטמברג בגרמניה לבין מדינת ישראל, ביוזמתו של התעשיין סטף וורטהיימר ועל פי הזמנתו של שר החינוך הגרמני, אנדראה שטוך ובהשתתפות קונסול ישראל במינכן – דן שחם.

image004image005

נציגי האיגוד – קובי אביטל (סמנכ”ל פיתוח הכשרות) ומשה סומך (יו”ר סניף ת”א והמרכז), הציגו למשתתפים בסימפוזיון ובכללם נציגים בכירים ממשרדי החינוך והכלכלה בישראל, את פעילות החינוך הטכנולוגי באיגוד.

מטרת השתתפותם בסימפוזיון המוצלח הייתה לבסס ולקדם את שיתופי הפעולה בתחום לימודי מקצועות הרכב בין המדינות – מטרה שהושגה במלואה, ומעבר.

עם סיום הסימפוזיון, המשיכו נציגי האיגוד לפגישות עבודה בשתי מדינות נוספות בגרמניה בהן סיכמו עם מכללות נוספות “ייבוא וייצוא” של לימודים טכנולוגיים שיתחילו להתקיים בסוף שנת העבודה הנוכחית ובתחילת שנת 2017.

שמאות רכב – העבודה ושוויה:

שנים רבות שהאיגוד נאבק כנגד הפיקוח הכפוי על מחירי שעות העבודה במוסכים שמבצעות חברות ביטוח באמצעות שמאי הרכב (“שמאי חוץ”) התלויים בהן לפרנסתם.

בחודשים האחרונים מתקבל באיגוד חומר משפטי רב אודות שמאי רכב המספקים חוות דעת לבתי משפט ולחברות ביטוח בהן הם מבצעים השוואות והתערבות בלתי חוקית בעליל בכוחות השוק החופשי בכדי להפחית עלויות פיצוי למבוטחים שבחרו לתקן את רכבם במוסכים חופשיים (לא “בהסדר” שם יש לחברת הביטוח הסכם עם המוסך שעיקרו הבטחת כמות תמורת הנחה מסחרית).

מוסך חופשי מתמחר על בסיס תחרות חופשית, ובהנחה כי השוק המשוכלל מפקח בעצמו ע”י התחרות על מחירי העבודה. מחירי העבודה משתנים ממוסך למוסך ומושפעים מגורמים רבים כגון : שירות יבואן/יצרן, מיקום (עלויות אחזקת וסך – ארנונה, עובדים, אגרות וכד’ במרכז ת”א גבוהה מן הסתם מעלות אחזקת מוסך בעפולה וכנ”ל התפלגות המחירים גם בברלין יחסית לדרזדן וכד’), מוניטין העסק, התמחות העסק וכד’. משתנים אלה מוצגים לצרכן והוא בוחר אם לקבל שירות במוסך כזה או אחר על פי שקלוליו וזו תרבות השוק החופשי והכלכלה החופשית בעולם המערבי.

image006

כל זה נכון עד שמגיעים לערכי פיצוי-למבוטח של חברות ביטוח ביחס לתיקון כלי רכב שניזוק בתאונה. או-אז, נכנסת “הכלכלה הקיבוצית” לתפיסת העולם של חברות הביטוח, המנסות – ולצערנו אף מצליחות לעתים קרובות – לחסום ולפגוע במוסכים חופשיים באמצעות ניתוב מבוטחים החוצה ובאמצעות הטרדה אינסופית של המוסך “הסורר” – שמאי נגדי לכל נזק, שמאי מכריע, תביעות משפטיות, מסרים מאיימים משמאים קשורים ועוד שלל פעולות “חוקיות” ובלתי קבילות בדרך להכניע מתחרים ויזמים חופשיים.

חברות הביטוח מנסות לשווק תפיסת עולם מעוותת זו גם בבתי המשפט ושוב לצערנו – מצליחות לעיתים לא מספיק רחוקות.

מדובר, להזכיר, באותן חברות ביטוח שמנהליהן – שחלקם היו עד תמול שלשום מפקחים בעצמם – חוגגים ללא פיקוח.

בשיחה שניהלתי לאחרונה עם אחד מבכירי השמאים בישראל, הופתעתי לשמוע טיעונים המצדיקים את מגמת חברות הביטוח לייצר מחיר אחיד לכל סוגי התיקונים, לכל סוגי הצבעים ולכלל המוסכים. טיעונו התבסס על מחירים שחברות ביטוח מצליחות להשיג בחוזי התקשרות מול מוסכים ספציפיים.

שמאי בכיר זה סבור שהוא חייב וצריך לאכוף עבור חברות הביטוח (למרות שהוא אמור לבצע את תפקידו במקצועיות ובאובייקטיביות ללא תלות בחברת הביטוח) את מחירי ההסכמים הללו על כלל מוסכי ישראל העוסקים בתחום תיקוני הרכב ושלקוחות חופשיים בוחרים לתקן אצלם את רכבם.

למרות תדהמתי, שאלתי את השמאי שתי שאלות פשוטות:

  1. היכן הוא מטפל ברכבו היוקרתי ומה המחיר שהוא משלם כלקוח עבור שעת העבודה במוסך זה. התשובה הייתה שהוא מטפל במוסך עלפי בחירתו וכי המוסך גובה את מחיר שעת העבודה שקבע והציג במקום בולט. השמאי, אם כך, בחייו הפרטיים משלם מחיר שעת עבודה כפולה מזו שהוא מוכן “לאשר” למוסך המתקן כלי רכב במסגרת הפוליסה.
  2. מה ההפרש בין עלות שמאות דומה שהוא עורך לנזקי תיקון צד ג’ כשהמבוטח משלם לו באופן ישיר והתשובה הייתה – פי 6 !!!!!
  3.  

 image007

הרי לכם מוסר כפול ומכופל ו”התנדבות” מצד שמאי הרכב לפגוע בעסקים אחרים ובמרקם היחסים שלהם עם לקוחותיהם הקבועים (הם כמובן מאשימים את המוסך בהפרזה במחיר בכדי להצדיק את הפרשי הפיצוי) וזאת בכדי לשמר את מקום ומקור פרנסתם. חשוב לזכור כי לעיתים הלחץ הזה עלול להשפיע ולגרום לחסר בצורכי ההשבה לקדמות של הרכב ובבטיחותו.

האנקדוטה בסיפור הנ”ל – שבעצם אינו סיפור אלא תשקיף מצב עגום – היא שאחת מחוות הדעת שהגיעו לעיוננו לאחרונה (ומודה אני שקשה לי לכנות מסמך זה חוות דעת), נכתבה על ידי שמאי רכב שבעברו נהג לתבוע באופן סדרתי חברות ביטוח על קיזוזי שכ”ט “מופרזים” שבוצעו מהחשבונות שהגיש ע”י חברות ביטוח של צדדי ג’.

image008

כאשר בא גר להלל הזקן וביקש שילמדוֹ את כל התורה על רגל אחת, השיב לו הלל : “דע לך סני לחברך לא תעביד, זו היא כל התורה כולה ואידך פירושה הוא זיל גמור )”תלמוד בבלי, מסכת שבת, דף לא, ע”א “.

כלומר: “שעליך שנוא לחברך לא תעשה, זו היא כל התורה כולה, והשאר פרושה הוא, לך ולמד.

שבת שלום,

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:תקנה חדשה: חברות ביטוח חייבות לפצות עבור המע”מ וירידת הערך

שוד הרכב צמוד: על כל מאזדה או קורולה בנמל – 200% מס

20,330 מאזדה למוסך לתיקון כריות האוויר

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה

חברת א.ס עבדולהאדי פועלת בענף הרכב החל משנת 1982 וביססה את מעמדה החזק במשך השנים בין סוכנויות הרכב המובילות בארץ .החברה מנוהלת על ידי מר אמין עבדולהאדי שהוא הבעלים היחידים של החברה ובעזרתם של בניו ובני המשפחה שבהם הנחיל תרבות שלמה של ניהול ורמת שרות גבוהה ללקוח. סוכנוות המשנה ממוקמות בנפרד בכניסה לנצרת ועומדת באמות המידה המחמירות ביותר שמוכתבות על-ידי היצרנים והיבואנים. החברה מספקת בשני המוקדים את השירותים הבאים :

  • מכירת רכב חדש
  • שרות טכני (מוסך) ,פחחות וצבע
  • מכירת חלפים מקוריים
  • שירותי טרייד-אין

בין לקוחתנו הרבים אשר מגיעים מכל קצבי הארץ נמצאים גם גופים גדולים כגון משטרת ישראל,חברת חשמל,מקורות,, MSD חברות ליסינג וחברות פרטיות. כחברה הרואה את הלקוח במרכז אנו מבצעים כדרך חיים שיפור מתמיד בכל התחומים בהם אנו עוסקים ושואפים לשביעות רצון מלאה של לקוחותינו.

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב
‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות