איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 410

גיליון מספר 410עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה,10 ליולי 2015
IGA-LOGO
פורום התיקון הבטוח – מאבק מתמשך
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

התיקון הבטוח

בשנת 2003 כשהקמנו את פורום התיקון הבטוח, ערכנו מחקרים רבים בתחומי הרכב, המשפט והצרכנות. מחקרים אלה התבססו על הרגולציה הישראלית והעולמית בכל הקשור לבטיחות הרכב ואיכות התיקון, וממשקיהם לתחומים אחרים הנוגעים לצרכן. המחקרים הללו הובילו אותנו למסקנה כי הציבור ונציגיו וכן מערכת המשפט, יתמכו בפעילות שתקדם בטיחות, פיצוי הוגן לנזקי תאונות, מניעת סחר לא הוגן בכלי רכב, מניעת התקשרויות לא הוגנות (מבטח/מבוטח, סוחר רכב/רוכש, זכיין/מזכה ועוד).

image002

בתריסר השנים מהקמת הפורום ופעילותו האינטנסיבית והמגוונת, ביוזמה שלנו ובגיוס משתתפים רבים שנרתמו למאבק על הברור מאליו – הצלחנו לקדם תקנות ודברי חקיקה רבים, ונטלנו חלק מכריע בקידום ובטיפול בנושאים החשובים הללו .לצערנו, לא די בכך.

במדינת ישראל, כמו במדינות מערביות אחרות קיים פער מהותי בין הרצוי למצוי ובעיקר בין רצון הציבור והמחוקק לבין היישום בפועל ע”י הממשל הנבחר שבמהלך תריסר שנים אלה תמך וקידם דווקא  את הגופים החזקים במשק שלרוב פועלים בפרקטיקה הפוכה מזו ההגונה והמתחייבת.

image003

תמיכת הממשל הישראלי ובכיריו השכירים בחבורת ההון תוך התעלמות מוחלטת מרצון וצרכי הציבור משתקפת במצב החברתי והכלכלי שנוצר בישראל בשנים אלה : חקירות ואישומי פוליטיקאים רבים החשודים בשוחד ושאר שחיתויות, מעבר פקידי פיקוח רבים ובכירי המשטרה למתחמי המסיבות והחגיגות מכספי הציבור – ועוד היד נטויה. נורמה שלטונית פגומה זו גם נתנה את אותותיה בכל הקשור לחיים השוטפים של רוב אזרחי ישראל :

  1. העלאת יוקר המחייה הכללי – דיור, מזון, רכב, תנועה..
  2. נטל מיסים הגבוה בעולם מול תמורה נמוכה.
  3. אובדן ערך החיסכון הפנסיוני.
  4. בטיחות בדרכים בנסיגה.
  5. הרס וכתישת של המקצועות הטכנולוגיים והעמלניים ועתידם.
  6. הגדלת הפערים החברתיים.

image004

מצב הפקרותי זה כמובן יכול להתפתח רק במקום בו בתי המשפט הם חלק מאותו מילייה או לפחות נמנעים מלאמר את דברם ומלהגן על הציבור, ובכך הממשל המושפע מחבורת ההון, מצליח לשמר את המצב הפוגע בזכויות האזרחים והעסקים שעניינם החברתי והכלכלי הופרט לידי חבורת הון מצומצמת.

השבוע פרסמנו כתבה מרשת CNN  המדווחת על התארגנות של מאות מוסכי פחחות מ-26 מדינות ברחבי ארה”ב המתכוונים לתבוע חברות ביטוח על ניתוב למוסכי הסדר ולשימוש בחלקי חילוף נחותים בתיקון כלי רכב לאחר תאונה.

image005

יוזמות משפטיות מעין אלו בוצעו גם אצלנו, עם שותפים שונים, וביניהם ארגוני צרכנים. ברם, למרות קביעות ואמירות בית המשפט העליון בבג”ץ שמאי הרכב (בג”צ (7721/96  שנחשב כהלכה מכוננת, אודות הצורך באיזון ובבלימת כוחו של החזק והדרך הראויה לבצע זאת – בתי המשפט הישראליים הדנים בעשרות אלפי תביעות ביטוח (“פח”) מדי שנה, אינם מנחים עצמם על פי הסטנדרט המוסרי והחוקתי האמור. בית המשפט העליון והערכאות תחתיו ממשיכים לסמוך על ה”רגולטור” התורן טרם מינויו למנכ”ל חברת ביטוח / גז / אחר ולתת יד לשימור המצב הנוכחי הקיים בישראל.

נחשפנו השבוע לרגולציה האוסטרלית, בה יש שר ספציפי לעסקים קטנים שקידם ביחד עם הממונה על ההגבלים האוסטרלי חקיקה המגנה על עסקים קטנים וצרכנים מפני חוזים לא הוגנים ומפני התופעות עליהן אנו מתריעים באופן שוטף. יש לזכור כי גם מוסכי ההסדר וגם שמאי ההסדר חתומים על חוזים “אחידים” המקפחים גם אותם וגם את הצרכן הצורך מהם שירותים, וכך גם קורה בתחומי הזכיינות וההתקשרויות במכרזים מול גופים חזקים אחרים. מתי ימונה אצלנו השר לעסקים קטנים?!

תוכניות העבודה לפורום התיקון הבטוח  לחודשים הקרובים מתעדכנת ומתגבשת כולל הערכות לתחילת שנת המשפט בספטמבר, וכוללת פעילות נוספת בכלל התחומים הקשורים לאיכות ולבטיחות – לידיעתכם.

 

נקודת אור – נקודה למחשבה

בכל זאת אנו מוצאים לעיתים נקודות אור מעטות ואחת מהן היא פסק דין אודות סוגיה שמוסכים רבים נתקלים בה באופן שוטף – נזקים למערכות הרכב מתדלוק של דלק מהול/מזוהם וכד’.

image006

בית המשפט קבע במקרה זה, והמדובר בקביעה תקדימית למדי,  כי תדלוק רכב בסולר מהול במים הוא אירוע תאונתי המכוסה בפוליסת הביטוח המקיף.  עד כה, היינו רגילים להתנערות חברות הביטוח מפיצוי במקרים כאלו אשר כל בעל מוסך יודע כי הולכים ומתרבים.

אך לא אלמנות חברות הביטוח – הכרעה שיפוטית זו ניתנה דווקא בתביעת חברת הביטוח כנגד חברת הדלק בתביעת שיבוב לאחר שכבר פיצתה את המבוטח שלה. כנראה – ללא ויכוחים איתו. נס אחרית הימים.

image007

 

הכשרות  מקצועיות – דור העתיד

השבוע נערך במשרד התחבורה דיון רב משתתפים ביוזמתו ובהובלתו של סמנכ”ל משרד התחבורה מר אבנר פלור,] בו נידונו הדרכים לצירת ביקוש למקצועות הרכב  והחסמים והבעיות למימוש מטרה זו. רוב המשתתפים הסכימו כי הבעיה העיקרית היא כמובן הבירוקרטיה -ריבוי המשרדים וחוסר התיאום בין משרדי הממשלה והגופים האוחזים בסמכויות ובתקציבים,  וכי יש להקים מנהלת משותפת שתנוהל על ידי ראש אחד שבידיו סמכות ותקציבים.

image008

לגאוותנו, רוב הגופים ציינו את פועלינו הנמרץ לקידום ההכשרות בתחום וכן את שיתוף הפעולה המצוין שבנינו עם המחוזות ,משרדי החינוך והמכללות ברחבי גרמניה בהובלתם של אריה אשד וקובי אביטל.

 

חיל החימוש – חידוש והתעצמות

במסגרת כלל הפעולות שאנו מבצעים לקידום ההכשרות הטכנולוגיות, ביום ה’ השבוע ערכנו יום מיונים לעשרות נגדים בחיל החימוש במסגרת שת”פ בין החיל לבין איגוד המוסכים בישראל.

image009

לאחר ניתוח המיונים ייבחרו 12 נגדים מחיל החימוש שייצאו לחמישה שבועות השתלמות לתואר המייסטר היוקרתי במכללת איגוד המוסכים בדרזדן, גרמניה.

image010

שיתוף הפעולה עם מכללת איגוד המוסכים בדרזדן הינו נדבך נוסף בשיתוף הפעולה הרחב שלנו עם מכללות הרכב בגרמניה, והיא נחשבת לאחת המכללות המצוינות בגרמניה ללימודי המקצועות הטכנולוגיים ברכב. רצ”ב סרטון תדמית קצר של המכללה בדרזדן וניתן להתרשם מתשתיות המכללה ולימודי המקצועות הנרכשים שם.

חיל החימוש הישראלי נחוש לבצע מגוון פעולות לשיפור ולקידום מקצועי של הנגדים וכוח האדם בחיל ואנו כמובן נסייע למימוש מטרה זו שהיא מטרה המשותפת לכולנו. הקורס מתוכנן לאוקטובר השנה ואנו כמובן נעדכן אודות המצטיינים שיזכו בהכשרה היוקרתית ונלווה אותם בתהליך ובהכשרה עצמה במכללה זו.

כזכור, התחלנו את שיתופי הפעולה עם חיל החימוש לפני שנים רבות ובמסגרתו ערכנו גם יריד הכשרה ותעסוקה לבוגרים טרם שחרורם מהצבא (סדיר או קבע). אנו נמשיך גם במיזמים לקידום המקצועי האישי של החייל הבודד וגם במיזמים למימוש הגברת חוסנו של החייל וחוסנה העתידי של תעשיית הרכב בישראל.

שבת שלום,

רונן

כתבות נבחרות השבוע:

רכב זה לא קוטג’: למה לא תהיה מחאה על יוקר המכוניות בישראל

המדינה מקדמת רשת תחנות לתדלוק בגז

אושר ייבוא רכב לישראל בתקינה קנדית

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע
2015-7-10-AagalCoIL

א.א גל שירות – שירות מקצועי לציוד מכני הנדסי.

מוסך לטיפול בכל סוגי המלגזות, המחפרונים והמעמיסים הטלסקופיים. מוסך מורשה של חברת Case.

השכרת מעמיסים טלסקופים – כל סוגי טלסקופי הזרועות באורכים שונים ומלגזות לנשיאת מגוון משקלים.

לחיצת צנרת הידראולית קשיחה וגמישה.

תיקון והרכבה של כל סוגי הצינורות ההידראוליים עד 1.1/4 אינץ’

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב
‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות