איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 411

גיליון מספר 411עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 24 ליולי 2015
IGA-LOGO
חידוש הליך חקיקת חוק הרישוי ופיילוט המוסך המומחה – תקוות מחודשות להגברת התחרות בענף?
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

בימים אלה מליאת הכנסת אישרה ברוב קולות החלת רציפות לחוק רישוי השירותים לרכב והשיבה אותו לעריכה ולהכנה לקראת קריאה שנייה ושלישית.

כזכור, ועדת זליכה ו- ועדת היישום הממשלתית לוועדת זליכה המליצו לאסור על יבואן רכב להחזיק בבעלותו יותר ממוסך אחד ואנו כמובן נמשיך ונפעל להכללת סעיף זה בחקיקה המחודשת.

אנו מקווים שבסיבוב הזה של הדיונים אודות סעיפי החוק, יחזרו עיקרי מטרתו – הגברת התחרות בענף הרכב והסרת חסמי כניסה לשחקנים נוספים בתחומי הייבוא של הרכב והחלקים, הסרת חסמי תיקוני הביטוח – מיהות ומהות, הסרת חסמים בתחומי רישוי, וכמובן – סעיפי חקיקה המאפשרים טיפול יעיל במיגור תופעת המוסכים הפיראטיים.

אחד מהפתרונות והרעיונות לשיפור התחרות והמקצועיות בענף שהגה משרד התחבורה, הוא “המוסך המומחה”. בימים אלה אנו מנסים להוציא לדרך את הפיילוט שיכלול כ – 25 מוסכים שיבצעו הכנות והתאמה לצורכי יישום הפיילוט בתנאים התחרותיים הנוכחיים. תנאים אלה הם תנאים קשים ואנו ביקשנו כי משרד התחבורה ישווה תנאים למוסכים הכלליים כולם בנושאים הבאים:

1 .    מידע של בעלות על רכב באותו אופן אותו מקבל יבואן הרכב.

.2     נגישות למידע טכני ולציוד ייעודי של יצרן הרכב.

.3     אמצעי שיווק ופרסום.

.4     נגישות לחלקי חילוף מקוריים.

.5     אכיפת עקרונות הצו המוסכם ליבואני הרכב משנת 2002 בכל הקשור לתחזוקה שוטפת.

.6     עדיפות למוסכים בבעלות פרטית (ללא קשר אם הם זכייני יבואן רכב או לא) במכרזי המדינה והחברות הממשלתיות.

עד שמשרד התחבורה יטפל בסוגיות אלו על בסיס הסמכויות המוקנות לו, יישום הפיילוט יחשוף קרוב לוודאי חסמים וכשלים נוספים שיש לפתור ולפתוח.

בחודש האחרון ההכנות לפיילוט נעשות בהילוך מואץ ואנו מקווים כי לאחר יצירת כלל הפתרונות להנעת התהליך נוכל להכריז בהקדם על תחילתו.

תיקון חלק מכשלי השוק באמצעות הכשרה ומקצועיות

בשנתיים האחרונות, בעידוד משרדי התחבורה והחינוך, נמצא איגוד המוסכים בתנופת הכשרות ומיישם באופן הדרגתי ועקבי את הנחת התשתיות להכשרת מקצועות הרכב ברמה הגבוהה ביותר וכן מייצא תלמידים ומייבא ידע ואמצעים באמצעות שיתופי פעולה נרחבים בכל תחומי המודלים להכשרות ולהסמכות מקצועיות.

השבוע יצאו שנים עשר הנבחרים מכיתות יג’, בבתי הספר המקצועיים והטכנולוגיים בארץ למכללת איגוד המוסכים בפרנקפורט שבמדינת הסן, גרמניה, לחמישה שבועות מפרכים של לימודי המייסטר היוקרתי.

זהו המחזור השישי שאנו פותחים במכללה זו ואנו בטוחים שכמו קודמיהם, גם חניכים אלו יצליחו להגיע לדרגות מצוינות בלימודי ההסמכה ואנו גם יודעים שהתנסות זו גורמת להם לסיים את לימודי הנדסאות הרכב בהצטיינות יתרה לאחר שובם.

ev-owa

קובי אביטל, סמנכ”ל פיתוח ההכשרות באיגוד המוסכים יצא איתם השבוע והפעם הוא גם נשלח על ידנו לסכם את שאר המיזמים עליהם דיווחנו בחודשים האחרונים – לימודי ההוראה בסמינר מקצועי בגרמניה שבסופו המורה מקבל דיפלומה של “מייסטר הוראה” לה זוכים מעטים באירופה ובעולם כולו. זהו סמינר המלמד ברמה גבוהה מאד ותנאי הקבלה אליו אינם קלים.

אנו מקווים שבקרוב נוכל לבשר על ההרכב הראשון שייצא ללימודי ההוראה וכי בעתיד, על בסיס המתוכנן, נקים שלוחה של הסמינר, אצלנו בישראל.

שבת שלום

כתבות נבחרות השבוע:

הרימו מוסך: מרכז השירות החדש של ב.מ.וו נחנך ואי אפשר לא להתפעל

זוכה מעבירות סביבה: בדיקת המעבדה פגומה

צפו: כך נעצרו 20 גנבי ומפעילי משחטות רכב

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 

חברת י.ח.ד דיגיטל הינה חברה בעלת וותק של מעל 25 שנה בתחום הרכב
אצלנו נרכז עבורכם את כל תחומי השירות לרכב במספר מחלקות לפי כל תחום  כאשר בכל מחלקה יעמוד לרשותכם יועץ שירות אשר תפקידו לייעל עבורכם את זמן שהותכם במוסך / אולם תצוגה .
תפקידו של היועץ למצוא עבורכם את מאגר החלפים חדשים/ משומשים ומוצרים נוספים.שירותי רכב –
לרשותכם מוסך אשר פרוס לאורך 450 מטר אשר מחולק לרכב משא ורכב פרטי הכולל עמדת דיאגנוסטיקה לפתרון תקלות ממוחשבות .

אולם תצוגה – מערכות שמע- מיגון ומולטימדיה .
לרשותכם יועץ מיגון שתפקידו לשלב את מע’ המיגון לפי דרישת הביטוח אל מול נוחיות הלקוח .

יועץ מע’ שמע – מולטימדיה
תפקידו לבנות עבורכם חווית נסיעה שתאפשר הנאה מקסימלית בזמן שהותכם ברכב .

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות