איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 412

גיליון מספר 412עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה,31 ליולי 2015
IGA-LOGO
הצעת חוק רישוי השירותים לרכב – רציפות חקיקה
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

השבוע אישרה מליאת הכנסת את רציפות הצעת חוק רישוי השירותים לרכב. לפיכך כבר ביום ג’ הקרוב (4.8.2015) תתכנס וועדת הכלכלה לדיון ראשון בו יסוכמו השלבים להמשך החקיקה. לידיעתכם.

ev.owa

מוסכי הסדר

הבוקר שודרה כתבה בה התראיינתי, אודות “גלגולה של תאונה (קלה)”, ביחס למקרה פרטי של כתב מערכת ערוץ 2 שהופנה ע”י נציגת חברת הביטוח שלו למוסכי הסדר בלבד, ובדק הצעות מחיר לתיקון תאונה קלה במוסכי הסדר לעומת במוסכים פרטיים מאחר ורצה להימנע מתביעה נוספת לפוליסה באותה שנה. למרבית ההפתעה (או “ההפתעה”), המוסכים הפרטיים אליהם הגיע הציעו לו תיקון זול יותר. הכתב תיעד במצלמה נסתרת את המפגש שלו עם המוסכים ובסופו של דבר בחר לתקן את התאונה במוסך הסדר ולא במוסכים שהציעו לו מחיר תיקון הקרוב להשתתפות העצמית שלו.

ev2.owa

המבוך בו הולך מבוטח שרכבו ניזוק בתאונת דרכים אינו זר לנו והאיגוד ימשיך להתנגד לעיוות בשיטה של חברות הביטוח המתעלות מבוטחים למוסכי הסדר באמצעות “נשק” ההנחה ממרכיב ההשתתפות העצמית, בכדי לפגוע בתחרות בין המוסכים ולשלוט במיהות המתקן ובמהות התיקון (וזאת בניגוד לכל דין – אסור לנתב ואסור למי שאינו מנהל מקצועי במוסך להחליט על אופן תיקון כלי רכב).

בשבוע הבא, כאמור, יתחילו הדיונים מחדש על הצעת חוק רישוי השירותים לרכב ואנו שוב נציף את בעיית הסדרי המוסכים והשמאים לצרכנים ולכלל השוק. כזכור וועדת זליכה המליצה לבטל את הקשר בין חברות הביטוח למוסכים ולשמאים, אלא שמשרד האוצר טירפד המלצות אלה ומשרד התחבורה המקדם את הצעת החוק שנשענת – לכאורה וכיכול – על המלצות הוועדה, החליט להשמיט את ההמלצות הקשורות לביטוח מהצעת החוק.

ev3.owa

לאור התלונות החוזרות והנשנות שלנו לאגף הפיקוח על הביטוח בכל הקשור לפגיעה בתחרות בשוק תיקוני הרכב הוציאה המפקחת על הביטוח ביום  ה 29.7.2015 חוזר לחברות הביטוח המחייב את המבטחות למסור נתונים לאגף הפיקוח אודות השפעת ההפניות לרשימות שמאי החוץ ומוסכי ההסדר על כלל השוק ועל המבוטחים עצמם. לצערנו, תחולת ההוראה נדחתה בשנה שלמה אך היא מסמנת, כך אנו מקווים, שינוי גישה בתפיסת העולם של הפיקוח שעד עצם היום הזה נשען על נתונים שגויים בכדי לבסס את ההסכמות של המפקח לשערוריית ניתוב מבוטחים למוסכי הסדר.

שבת שלום,

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:

קומבינת מוסכי ההסדר

ביטוח רכב: בקשה לייצוגית על-סך 1.17 מיליארד שקל נגד כלל והראל

לקראת הפגרה: ועדת הכלכלה תדון ברפורמת התחבורה בשוק הרכב

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים< <<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 אתר השבוע
מוסך דרך השטח הוא מוסך ותיק, בעל מוניטין מעולה, הממוקם בתוך קיבוץ שפיים, ומעניק שרותי: מכונאות, חשמל ודיאגנוסטיקה, מיזוג אוויר, פחחות וצבע, לקהילה הממוקמת מנתניה עד להרצליה, מהים ועד הקו הירוק שבמזרח כולל גוש תל מונד ועוד.
 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב
‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות