איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 413

גיליון מספר 413עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 07 לאוגוסט 2015
IGA-LOGO
טיפול פרלמנטרי במיגור המוסכים הפיראטיים ובאובדן להלכה – התחייבות שלטונית
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

השבוע קיימה וועדת הכלכלה בכנסת דיון ראשון למושב זה בהצעת החוק המורכבת של רישוי השירותים לרכב. יו”ר הוועדה ח”כ איתן כבל ממפלגת העבודה פתח את הדיונים והצהיר בתחילת הדיון ובמהלכו כי הוא מחויב לקדם את הרפורמה בענף הרכב לטובת הצרכן הישראלי וכי הוא מחויב בתורת מי שהגיש [בשיתוף פעולה עם איגוד המוסכים כמובן] הצעת חוק פרטית לפני שנים מספר – למיגור תופעת המוסכים הפיראטיים בישראל.

בהצהרתו זו הדגיש יו”ר הוועדה את ההבטחה שקיבל כבר אז משר התחבורה הנוכחי ושבעטיה משך את הצעת החוק הפרטית בשעתו, לפיה חוק רישוי השירותים לרכב יהיה האכסניה החוקית המתאימה לחקיקה בנידון ואף תכיל אותה. כזכור, איגוד המוסכים (לאחר עמל של אלפי שעות שהושקעו הצעת החוק הנ”ל) נאלץ להתנגד בשלהי הכנסת הקודמת לקידום הצעת חוק הרישוי לקריאה שניה ושלישית בין היתר מאחר ונציגי משרד התחבורה שהובילו את הצעת החוק דאז השמיטו את הסעיפים שעסקו בטיפול בתופעת המוסכים הפיראטיים ממש בשבוע הדיונים האחרון ובכך הפרו את התחייבות השר למוסכים החוקיים וליו”ר וועדת הכלכלה הנוכחי. התנגדותנו לנוסח האחרון של הצעת חוק זו בכנסת הקודמת קיבלה תמיכה ממספר מפלגות בכנסת ובסופו של דבר, ענף המוסכים שיושפע לשנים רבות לאחר סיום החקיקה, קיבל הזדמנות שנייה להשפיע על כך שהחוק ישרת  את כלל האינטרסים הלגיטימיים: את העוסקים החוקיים, את בעלי המקצועות, את הבטחת הביקוש לענף, את הבטחת הנגישות לענף, את הבטיחות בדרכים, את התחרות החופשית, את שוויון הזכויות וההזדמנויות, וכמובן- את הצרכים הכלכליים של הצרכן הישראלי.

בדיון נכח גם ח”כ מיקי לוי מסיעת יש עתיד אשר ניצל את זכות הדיבור שלו בכדי להעלות שוב את נושא הסיכון הבטיחותי של תופעת האובדן להלכה ובכדי להצהיר קבל עם ועדה כי בקדנציה הנוכחית יעשה את מירב המאמצים לטיפול שורשי וסופי בפרקטיקת האובדן להלכה הנהוגה היום בענף הרכב : חברת הביטוח/ליסינג מוכרות כלי רכב ניזוקים לאחר תאונות קשות למגרשי הסדר, אלה מוכרים לסוחרי רכב, אלה משקמים את הרכבים באמצעות מוסכים לא חוקיים ו/או באמצעים לא חוקיים, ה”שיקומים” הללו לרוב מייצרים כלי רכב מסוכנים וללא אמצעי בטיחות פסיביים ו/או אקטיביים וחלק ניכר מכלי הרכב נמכרים ללקוחות תמימים ככלי רכב תקינים ומושלמים.

איגוד המוסכים כמובן דבק בעמדתו :  אם הוחלט לתקן רכב שניזוק בתאונה – יש לתקנו רק במוסך חוקי ועל בסיס חוות דעת השמאי שבדק את הרכב מיד לאחר התאונה.

אנו, כמובן שמחים על עמדתו ונחישותו של ח”כ מיקי לוי שמממש את הבטחתו לחברי האיגוד בכנס שערכנו טרם הבחירות האחרון ובכך הוא מוכיח שיש עדיין נציגי ציבור העומדים בהתחייבות שסיפקו טרם היבחרם. כידוע במחוזותינו ועל בסיס הניסיון הארוך והאכזב שלנו, זוהי תופעה נדירה שיש לברכה ואנו כמובן מחזקים את ידיו ומתפעלים ומוקירים התנהלות שכזו. יישר כוח. כמובן נעמוד לצידו ונסייע בידו בכל הנדרש לצורך מימוש החזון.

רצ”ב לצפייתכם, הקלטה מלאה של הדיון האמור ובה תוכלו להתרשם באופן מלא וישיר מתהליך החקיקה ומחברי הכנסת, מנציגי הממשל, מהיועצים המשפטיים ומחברי הארגונים השונים המייצגים את עמדות חבריהם בהליך זה.

תחרות בשוק המוסכים – הפקרות בשוק השלטוני

ביום ה’  בתכנית “בוקר טוב ישראל” בגלי צה”ל, שודרה כתבה (דקה 54:28) המתארת את שוק המוסכים כשוק שניתן למצוא בו פערי מחירים גבוהים מאד וכמאמר הכתב : “5,300 מוסכים מורשים… 5,300 הצעות מחיר” . מאופן הצגת הדברים ע”י מגישת הכתבים והמרואיין הראשון (הקשור לבעל אינטרס מובהק בשוק), ניתן היה לחוש כי תחרות עזה היא שלילית בעיניהם ואפילו “ניצול”. מוזר הדבר כי במדינה חופשית המעודדת אופציות רבות ותחרות בריאה בין מתחרים עדיין יש מי שרואה בכך תופעה שלילית. נראה כי כתבי הכלכלה בתקשורת הישראלית עדיין מעודדים ומצפים לשווקים מונופוליסטיים בהם יש מחיר אחיד ומופקע למוצרים כגון : דלק, חשמל, גז, עמלות בנקים, ביטוח רפואי ,כלי רכב חדשים וכד’. שווקים אלה המתנהלים בפערי מחיר זניחים וללא כל אופציה להוזלת מחיר משמעותית, אלה שווקים המסוקרים תמיד באופן אינפורמטיבי, ענייני ושמכבד את “המונופול הממלכתי” כאילו זו גזירת גורל שמימית שאנו חייבים לקבל אותה באהבה ובהכנעה ומאידך תחרות והזדמנויות הן דבר שפל וניצול ציני של הלקוח המעז לשלם פחות ולקבל יותר.

אנחנו, בהנהלת איגוד המוסכים דווקא גאים מאד להיות בין אלה שלא מנהלים קרטלים וקומבינות הון-שלטון שריח רע מאד עולה מהן ושהפכו מיליוני אזרחים בישראל לעבדים של מיעוט בעלי הון השולטים על הפוליטיקה, על הפקידות ועל המשפט בישראל החדשה. אנו גאים שהיינו שותפים ליישום של תחרות ולמתן אופציות להתמחות מקצועית ולאספקת שירותים ובטיחות למיליוני אזרחים וכלי רכב הנעים יום יום בישראל ומאפשרים חיי תנועה, חופש ומסחר בין כלל אזרחי ישראל.

מדינת ישראל שסובלת כל כך מכשלים שלטוניים המחייבים את רוב האזרחים לנוע באמצעות כלי רכב פרטיים יכולה להתגאות בעובדה שיש כאן עשרות אלפי עוסקים מומחים המאפשרים באמצעות תחזוקה איכותית ומחירים שווים לכל נפש, חיי שיגרה פעילים ותוססים. נראה על פניו כי הספורט הלאומי של הצגת המקצוע הנחוץ ביותר במדינת ישראל כמקצוע המפחיד את האזרח התמים נובע מבורות ומחוסר הבנה בסיסי של צרכי החברה ושל הערכים הבסיסיים לקיום התקין של מדינה דמוקרטית וכי התקשורת הישראלית כבר מזמן הפכה לשבויה של שיטת הממשל ה”מופרט” למיעוט טייקונים הנערצים והמחובקים על ידם.

שוק המוסכים העתידי (אותו מעודדים משרדי האוצר/משפטים/תחבורה בשנים האחרונות) שיישלט על ידי מיעוט אוליגרכים מתואמי התנהגות ומחיר, ייקר בישראל את תחזוקת הרכב במאות אחוזים ויקשה מאד על קיום השגרה היומיומית של מעל ל70% מאזרחי ישראל הזקוקים לכלי הרכב הפרטי לצורך חייהם השוטפים.

העיוורון הנוכחי של שומרי הסף שלנו ושעודד ומעודד פגיעה תדמיתית בעיסוק תחזוקת הרכב, גרם לפגיעה משמעותית מאד בביקוש לעיסוק וברכב ועצם כך לנזק בטחוני עתידי – מופקר וחסר אחריות לאומית. נבחרי הציבור במדינת היהודים היחידה בעולם, עדיין אינם מבינים שעיסוק בתחזוקת רכב אינו עיסוק בתעלולים פיננסיים ובסייבר וכד’. מלחמות ואיומים מוכרעים בסופו של תהליך ומאבקי הישרדות של עם ולאום – על ידי האדם והשטח ובהעדר כוח אדם מיומן שיאפשר תנועה, תמרון וניהול חיי שיגרה – אנו נתעורר יום אחד לסיוט ולסכנה קיומית. כתבה זו שוב משקפת לנו את הניהול המדיני/משפטי/כלכלי המופקר וחסר האחריות של נציגי הציבור שלנו המעדיפים להעריץ טייקוני ביטוח/בנקים/אוויר/גמל/מחשבים במקום לתכנן את חוסנו הביטחוני והבטיחותי של כלל הציבור בהווה ובעתיד.

איגוד המוסכים הישראלי בשיתוף ובהנהגת פקידי ממשל ציוניים (להבדיל מחבריהם הציניים ממשרדי האוצר והמשפטים) ממשרדי התחבורה/חינוך/כלכלה/ביטחון פועל מזה שנים ארוכות, להפיח מחדש, חיים במפעל הציוני האמתי – חינוך למקצועות ולמקצוענות לתועלת החברה, הביטחון והבטיחות של אזרחי ישראל. זאת להבדיל מאלה הפועלים לנפח את כיסיהם מקומבינות הון-שלטון ולתועלתם האישית בלבד.

לסיכום, אנו גאים מאד בבעלי המוסכים המספקים 5,300 הצעות מחיר שונות ומגוונות וזאת יחד עם מיליוני תיקונים וטיפולים המאפשרים ניהול חיים ריאליים וזמינים לתושבי המדינה. אנו מקווים שחלק משמעותי יותר מבני הנוער הציוני החיים היום תחת אווירת הערצת עסקי הבועה והקומבינה, ישתכנעו לרכוש מקצוע מאתגר ומעניין המבטא גם את ערכי הציונות והאחריות מחד וגם את העניין, האתגר והביטחון הכלכלי מאידך.

אנו מצידנו עובדים על כך כל יום וכל היום וזה המנוע הערכי שמצליח להניע כל כך הרבה שותפים הכמהים להנהגה ולעשייה אחראית. מרואיינים שהינם עסקנים/מתווכים גרידא ושאינם בעלי מקצוע ומומחיות, המשמיצים את מי שאינו משלם להם דמי תיווך מעל גלי האתר ובאתרי האינטרנט, אינם רלוונטיים לשידור. המודל שאנו מייחלים לו הוא עידוד לרכישת מקצוע מועיל ומקצועני ולא עידוד לעיסוק ב”תיווך” ובמאכריות הגוזרת “קופון” מעמלם ומפעל חייהם של בעלי המקצוע – היצרנים והיוצרים האמתיים של החברה.

משרד האוצר הישראלי, כידוע, הקים לנו מפלצות של מאכרים בשנים האחרונות – חברות ליסינג, חברות ביטוח (הסדרים בביטוח רפואי, הסדרי שמאים, הסדרי מוסכים, הסדרי תיקון נזקי צנרת, הסדרי זגגות ברכב, סוכני ביטוח המקבלים עמלות מנזקי צד ג’ ועוד), יועצים לכל תחום ועניין, מסדרי/משרדי רישוי עסקים, מפיצי תוצרת חקלאית שרמסו את היצרנים החקלאיים ועוד ועוד ועוד…

אנחנו מעדיפים לייצר, ללמוד, ללמד ולהועיל.

אזהרה בעת השבתת רכב מאזדה בעלי מערכת  I-Eloop

ביום ה’ האחרון העבירה דלק מוטורס, יבואנית מזדה בישראל אזהרה והסבר למניעת סיכון למפרקי כלי רכב מסוג מזדה בהם מותקנת מערכת בעלת קבל חשמלי המיועד לאגירת אנרגיה קינטית ממערכת הבלמים המכונה על ידי היצרן – I-Eloop .

רצ”ב לעיונכם מכתב ההסבר והקישור להוראת היצרן המפורטת המנחה את בעלי המקצוע כיצד לנהוג בכדי למנוע סיכון וסכנה. אנא הדריכו את עובדי המוסך ואת שמאי הרכב איתם הנכם באים במגע אודות האמור באזהרה זו.

שבת שלום,

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:

הרכבת הקלה – הצד של בעלי העסקים: “קיבלנו מהלומה”

צמיגים בערימות: המכונה התקלקלה, הצמיגיות נחנקות

חודשו הדיונים בחוק רישוי רכב: “האזרחים מצפים לבשורה בנושא מחירי המכוניות”

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע
 

מוסכי שירות חנן-שפיק – מוסך מורשה יבואן, המתמחה בתיקון רכבים פרטיים
מסוג וולוו והונדה ובטיפול במשאיות וולוו, רנו ומיצובישי.

לבעלי המוסך ניסיון של כ-50 שנה בטיפול ברכבי וולוו בישראל,
והם שימשו כמנהלי המוסך המרכזי במשך כ-25 שנה.
המוסך מספק את השירותים הבאים:
· טיפול ברכבים בתקופת אחריות יצרן ויבואן
· מכונאות רכב
· פחחות ותיקוני צבע
· חשמל ומיזוג אוויר
· שירותי דיאגנוסטיקה ותיקון תקלות מחשב
· העברת מבחני רישוי שנתיים (טסט)

העבודות מתבצעות בהתאם להוראות היצרן ובנוכחות הלקוח!

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות