איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 414

גיליון מספר 414עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה,  20 לאוגוסט 2015
IGA-LOGO
פיצוי לעסקים – עבודות הרכבת הקלה בת”א
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

כידוע, בין נפגעי עבודות הקלה, שמור למוסכים “מקום של כבוד”. הפגיעה ביכולת הגישה למוסכים אלו ומכאן לפרנסתם אקוטית ולגבי רבים מהם –  מדובר בלהיות או לחדול. לנוכח מצב חירום זה, אנו משתפים פעולה באופן שוטף עם מטה מאבק העסקים בת”א. בכלל זה, מנכ”ל האיגוד הצטרף כבר למספר פגישות עם נציגי עיריית ת”א ועם נציגות איגוד לשכות המסחר ואחרים.

למאבק העסקים הצטרפו גם חברי כנסת וביניהם יו”ר וועדת הכלכלה, מר איתן כבל.

השבוע הוציא איגוד לשכות המסחר הודעה לפיה נשיא הלשכה עו”ד אוריאל לין והמשנה למנכ”ל עו”ד דן כרמלי, הגישו לחה”כ דב חנין, יו”ר ועדת המשנה לוועדת הכלכלה לנושא לתחבורה ציבורית, הצעת חוק פיצויים לבעלי עסקים נפגעי עבודות פיתוח הרכבת הקלה בעיר תל אביב וסביבותיה. …”ההיגיון, הדעת, היושרה והאחריות הציבורית, אינם מאפשרים פגיעה שרירותית בבעלי עסקים, בני משפחותיהם ועובדיהם, התלויים בהם ובעצם קיומו של בית העסק; אף בשם אינטרס ציבורי לגיטימי.” 

על פי הצעת החוק יינתנו פיצוי הולם והכרה של המדינה בזכותם של בעלי העסקים לשיפוי, בהתאם להוראות חוק זה, לרבות בפיצוי, בסיוע, בהקלות והנחות ייחודיות…

אנו, כמובן מברכים על כל יוזמה שתניע את הממשלה לתקשר ישירות עם בעלי העסקים שייפגעו מהעבודות, ותומכים ומזדהים באופן מוחלט עם דרישות מטה המאבק של בעלי העסקים :

  1. הקמת קרן סיוע נזילה להצלת עסקיהם.
  2. ביטול של כל תשלומי האגרות המיסים וההיטלים למשך כל זמן העבודות.
  3. צירוף שלושה נציגים של בעלי העסקים למינהלת ההקמה של הרכבת הקלה.

 

 

בשלב זה טרם ידוע לנו על כל התקדמות ו/או הידברות פרודוקטיבית בנושא והעסקים ממשיכים להפגין ולזעוק.

 

חוק רישוי השירותים לרכב, חוק ההסדרים, מדיניות עידוד המונופוליזם

 בתחילת ספטמבר ניכנס לסבב נוסף של דיונים מואצים בהצעת חוק הרישוי. עברו כבר אי – אילו שנים מאז הצהיר השר על הרפורמה בשוק הרכב וכבר כתבנו והתרענו רבות על המחיר הכבד שמשלמים הציבור ובעלי העסקים הקטנים בתחום הרכב בגין “הרפורמה” השלילית שעובר הענף בעשורים באחרונים.

בינתיים, הממשלה רק מייצרת לנו עוד ועוד קשיים ונראה כי מדינת ישראל לא ממש מעוניינת או מתעניינת בעסקים קטנים. תקציב המדינה כפי שאושר וחוק ההסדרים המוצע משקפים באופן בוטה את מדיניות הממשלות האחרונות: לייצר לנו עוד ועוד דרישות הגורמות לעסק הקטן בלית ברירה להקדיש את רוב זמנו למטלות הרגולציה במקום לרכז מאמץ בייצור ובקידום עסקיו, באופן הפוגע במוטיבציה של העסקים להגדיל את מצבת המועסקים אצלם.

לנוכח הפעולות החד צדדיות של הממשל הנוכחי שנבחר דווקא על רקע הבטחותיו להקל על העסקים ולייצר רפורמות בנושא – שיגר השבוע נשיא הארגונים העסקיים, שרגא ברוש, מכתב חריף לראש הממשלה וקרא לו לנהל שיח עם המגזר העסקי בישראל בטרם יתקבלו ההחלטות.

אנו נקיים גם השנה השתדלות מיוחדת בקרב חברי הכנסת והממשלה בכדי לקדם רפורמות אמת שיש בצדן סיכויי הצלחה ובכלל זה נפעל במרץ לתיקון הצעת חוק רישוי השירותים לרכב בכדי שתתאים לקידום עסקים ולצמיחה ולא לעידוד מונופוליזציה ובירוקרטיה.

 

 

היום לאור פרסום תוצאות הצמיחה של המשק, ברור כי מדיניות הממשלה לעידוד המונופוליזם יוצרת האטה וכי יש לשנות את הגישה ואת המדיניות.

 

 

חינוך טכנולוגי לרכב ודור העתיד של עובדי המוסך –  המשך קידום תוכניות ושיתופי פעולה

 בשבועיים האחרונים נערכו דיונים רבים אודות קידום החינוך הטכנולוגי לרכב. התאחדות התעשיינים ומשרד החינוך החלו ביוזמה לקידום הליך תעודות הסמכה מקצועיים לבוגרי התיכון המקצועי בנוסף לתעודת הבגרות. יישום מיזם זה דורש שיתוף והסכמה של כלל המשרדים הממשלתיים הקשורים לחינוך ולתעסוקה וזאת על מנת שתעודת ההסמכה תזכה את הבוגר בתנאי כניסה מועדפים לתפקידים צבאיים, ללימודי המשך ולתעסוקה עתידית.

במסגרת זו,  אנוכי מוניתי ליו”ר וועדת ההסמכה ללימודי הרכב, ובדיון הראשון בנושא שנפתח בברכת נשיא הארגונים העסקיים, שרגא ברוש, השתתפו נציגים בכירים ממשרד החינוך, ממשרד התחבורה, ממשרד הכלכלה, מצה”ל, מאיגוד יבואני הרכב, מקרן סלע ועוד.

הנציגים העלו את הרעיונות הראשונים ולאחר החגים אנו נאיץ ונקדם את הרעיון.

 

 

במקביל, בימים אלו, משרד הכלכלה סיים לגבש את תכנית ההכשרה המפעלית והציגה תחת השם: “תכנית הכשרה משולבת בתעשייה מודל מוצע למעסיקים“. תכנית זו הינה פרי דיונים ארוכים בסופם הצלחנו לגבש הסכמה ושת”פ עם ארגון הג’וינט, משרד הביטחון ועיריית ב”ש להכשרה מפעלית שתרוכז על ידי האיגוד בכל הקשור ללימודים התיאורטיים ושתיושם במספר מפעלים (מוסכים) במקביל, בפרמטרים של ההכשרה המעשית וההשמה.

אנו מתעתדים להתחיל את הפיילוט הראשון בעיר ב”ש לאחר החגים ומקווים לשת”פ של המוסכים ולביקוש בקרב בוגרים המעוניינים להשתלב במקצוע תוך כדי הבטחת תעסוקה והכשרה מסובסדת.

 

זוהי תכנית חשובה מאד לעתידנו המקצועי והכלכלי, שהצלחתה תלויה בציבור שלנו באופן מלא.

השבוע יוצאים מנכ”ל האיגוד מר אשד וסמנכ”ל הפיתוח וההכשרות שלנו מר אביטל לגרמניה לבקר את בוגרי כפרי הנוער שעוברים בימים אלה את הכשרות המייסטר בפרנקפורט ולאחר מכן יגיעו למכללה של איגוד המוסכים בדרזדן בכדי לארגן ולהכין את הכשרת נגדי החימוש לתואר היוקרתי.

אנו ממשיכים לבצע מגוון פעילויות  לקידום ההכשרות המקצועיות לבני נוער ולבוגרים ואנו רואים בכך משימה עליונה: גם מימוש מחויבותנו לבניית עתיד ענף המוסכים וגם שותפות ותרומה לבניית החוסן הלאומי שלנו.

 

 

שבת שלום,

רונן

 


כתבות נבחרות השבוע:

משרד התחבורה דורש: ארבע בדיקות בשנה לבעלי רכב כבד

“אם הממשלה הייתה דואגת לעסקים הקטנים כמו לברוני הגז, הכלכלה הייתה נראית אחרת”

הבשורות שיצאו מוועדת הכלכלה בדיון על שוק הרכב


>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<

המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע

מרכז שרות יונדאי רחובות הינו עסק משפחתי המנוהל ע”י מרדכי אלימלך וילדיו.
המרכז הינו ותיק מקצועי ומנוסה וקיים כ – 30 שנה ומיצג את יונדאי משנת 97.

מרכז יונדאי רחובות עובד לפי הסטנדרטים הבינלאומיים של יונדאי העולמית.


Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות