איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 416

גיליון מספר 416עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 04 לספטמבר 2015
IGA-LOGO
אברהם גרינברג ז”ל – המורה של המדינה, למקצועות חשמל רכב ודיאגנוסטיקה ממוחשבת
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

השבוע, נפטר בטרם עת ולאחר מאבק ארוך במחלה, מר אברהם גרינברג ז”ל בן 75 במותו. אברהם היה מורה ומחנך בישראל ובעיקר איש רב זכויות,  אשר במשך 50 שנה פעל ללא מנוח ומבלי להרפות לרגע אחד, להטמעת לימודי הרכב מאז שנות השישים (!), שאז החל ללמד בחיל החימוש.

אחת התכונות הנפלאות של אברהם הייתה יכולתו להתפתח ולהשתנות ביחד עם הטכנולוגיה ולא להישאר “תקוע” כשהעולם מתקדם, ומעבר לכך שהוא חינך ולימד אלפי תלמידים, אברהם הקפיד ללמוד ולהתעדכן באופן קבוע ושיטתי.

אברהם פרסם ספרות מקצועית עניפה, ועד עצם היום הזה, ספריו מהווים בסיס ללימודי מערכות הטכנולוגיה ברכב בבתי הספר התיכוניים וגם במכללות לבוגרים ולהנדסאי רכב.

אברהם ז”ל לימד וריכז את מגמות לימוד והכשרת מקצועות הרכב באיגוד המוסכים במשך שנים רבות. גם אותי הוא חיבר, כמורה שלי לטכנולוגיה המתקדמת ברכב  בתחילת שנות ה- 90. לימים עת נבחרתי כיו”ר האיגוד בשנת 2006 הוא נענה מיד וללא היסוס לבקשתי וסייע לנו כרכז וכחבר קרוב להקים את מכללת האיגוד מחדש, בין אם במסעות הרגולציה ובין בהכנות הנושאים ותכני הלימוד ותיאום וכל שנדרש לביסוס הניהולי של המנגנון.  אלו היו הזרעים של קידום וגיוס כלל גורמי המדינה הרלוונטיים להשבת החינוך הטכנולוגי בישראל למקום הראוי לו.

אהבתי מאד את אברהם באופן אישי ואני בטוח שמורשתו הצנועה מחד אך המקיפה והגרנדיוזית מאידך, תישמר ותצמח.

להלן קטע קצר מפוסט שכתב אודותיו, חברו הטוב והקרוב, מר בני אביעד ממשרד התחבורה:

“אברהם, חברי הוותיק, הרוויח את שמו הטוב בעבודה מקצועית סיזיפית, שהרבה קבלות בצידה. שמו הטוב הולך לפניו עשרות שנים, ובעניין הזה אין שום הטלת ספק. הוא איש מוכשר, נבון ומהיר תפיסה. דובר אמת, מדייק בדבריו ומקפיד על קיום מילתו. הוא פטריוט גדול. פטריוט במובנה האמתי והעמוק של המילה. פטריוט של ארץ.

אברהם גרינברג הוא המורה הבכיר ובעל הניסיון הרב ביותר בישראל, לחינוך טכנולוגי במקצועות – חשמל הרכב, אלקטרוניקה ודיאגנוסטיקה ממוחשבת. הוא החל את דרכו לפני חמישים ושלוש שנים!! בשנת 1960, כמדריך מקצועי בשירות סדיר בבה”ד 20 של חיל החימוש, והכשיר, גם במילואים, דורות של חימושניקים. וכל שידברו עליו, אלפי תלמידיו, הוא על מידותיו הטובות.

אברהם לימד בבית הספר ‘קראוזה’ בחולון, והקים את מגמת החשמל והאלקטרוניקה בתיכון המקצועי הדסה-נעורים. בין תלמידיו, שעימם שמר על קשר לאורך השנים ואף נפגש איתו בהיותו שר, נמנה משה כחלון, המתיימר להיות ראש ממשלה באחד הימים. במקביל, הרצה במדרשת רופין, איגוד המוסכים, קופראטיבים לתחבורה ציבורית, ועוד במסגרות להשתלמויות טכנולוגיות לרוב.

אברהם גרינברג מטיב לכתוב. כתיבתו בהירה, קולחת ויפה לכל נפש. כתב ספרים מקצועיים וטכנולוגיים רבים, והיה שותף להפקת ספרות מגוונת נוספת, ובכללם ספרים פרי העט שלי. לאורך השנים פרסם עשרות מאמרים מקצועיים בעיתונות המקצועית. בתקופה מסוימת, בשנות השמונים, הוא אף שימש כמנחה ומפקח של משרד החינוך.

אברהם, חברי היקר, הוא הראשון שפיתח ובנה בארץ מודלים חכמים לאמצעי הדרכה מתקדמים. ובהם: מודלים למערכות הזרקת דלק והצתה, איתור תקלות במנועים ממוחשבים, מיזוג אוויר ובקרת אקלים, ערכות ניסויים ללימוד אלקטרוניקה ועוד. את הידע הרב שאב מסקרנות יוצאת דופן, וממסעותיו המקצועיים בעולם הרכב ברחבי תבל.

יהי זכרו ברוך.

 

טקס הנעת רפורמת “המוסך המומחה” – מוסך ברק בחיפה:

לאחר שנתיים, אנו גאים להכריז כי רפורמת המוסך המומחה יוצאת לדרך!

המוסך הראשון שיהפוך למוסך מומחה ושעבר את בדיקות אמות המידה של משרד התחבורה הוא מוסך א.ברק מרחוב חלוצי התעשיה 6 בחיפה. טקס הסרת הלוט בנוכחות מנהל בכיר אגף הרכב במשרד התחבורה ובכירים נוספים יתקיים בשבוע הבא, ביום ד’ 9.9.2015 בשעה 18:00 במוסך א. ברק בחיפה.

המוסך יתמחה במוצרי מזדה ופורד וישווק שירותיו כמוסך מומחה שקיבל הרשאה ממשרד התחבורה ובהתאם לסטנדרטים שקבע המשרד.

אנו, הצוות הבכיר של האיגוד, כמובן נהיה שם ונאחל הצלחה לאפרים ולצוות המוסך וכן לרפורמה כולה. לא נוכל להפריז בחשיבות המהלך ואנו נעקוב ונסייע מקרוב לחברנו שכן הצלחתו היא הצלחת כולנו.

כל החברים והתומכים מוזמנים לטקס, רצ”ב ההזמנה.

 

כתבות נבחרות השבוע:

מבקרים במוסך: מטפלים בבלמים

חג לחולבים: מסירות הרכב ב-2015 ממשיכות לשבור שיאים

מהפכת השוואת המחירים מגיעה למוסכים: “אפשר לחסוך מאות שקלים”

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע

מרכז שירות מאזדה פורד אדיב א.ארמוזה

מרכז שירות לרכבי מאזדה ופורד, שהחל את פעילותו בשנת 1962. בשנת 1996 הוסמך רשמית כמרכז שירות לרכבי מאזדה ובשנת 2007 הוסמך אף לרכבי פורד מטעם היבואן דלק מוטורס. שטח המרכז הוא כ-2,000 מ”ר ובו ממוקמות בנפרד מחלקות המרכז השונות העושות שימוש בציוד מתקדם וחדיש ונותנות שירות מקצועי בתחומים: דיאגנוסטיקה ממוחשבת, מכונאות, פחחות, צבע, חשמל ומיזוג אוויר.

צוות המרכז מיומן במתן פתרונות לכל התקלות במהירות וביעילות ומעניק יחס אישי ואדיב לכל לקוח. מרכז השירות אדיב א. ארמוזה עובד בהסדרים עם חברות הביטוח השונות.

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות