איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 419

גיליון מספר 419עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 25 לספטמבר 2015
IGA-LOGO
כשלים
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

בימים האחרונים אנו חשופים לפרשיה התורנית “בהפקת” יצרניות הרכב העולמיות. הפעם זו יצרנית הרכב הגרמנית פולקסוואגן שמספקת לנו את הכותרות.

גם אנוכי התראיינתי אתמול בנושא ורצ”ב הקישור לראיון שנערך במערכת כלכליסט TV.

פרשה זו מדגימה אף היא את הנחיצות והדחיפות בהאצת תהליכי ההכשרות המקצועיות בענף ובניית הון אנושי עתיר יידע טכנולוגי לשימור הענף. איגוד המוסכים, כידוע, פועל במרץ יחד עם צוותי משרדי הממשלה השונים (תחבורה, חינוך, כלכלה וביטחון) למימוש המשימה החשובה הזו.

פרשה זו על ספיחיה חושפת, כי המוסכים מורשי היצרן ברחבי ארה”ב טיפלו בשנת 2014 לבדה ביותר מ- 63 מיליון (!) כלי רכב במסגרת קריאות לתיקון חוזר (“ריקולים”). עלות העבודה ליצרני הרכב והחלקים נאמדת במעל ל 35 מיליארד ₪ לשנת 2014 בלבד ועלות החלקים התקולים בוודאי כפולה מסכום זה. עלות הריקולים כמובן לא כוללת את תיקוני האחריות השוטפים ואת עלות הקריאות השקטות לתיקוני כשלים שאינם מהווים סיכון בטיחותי ו/או זיהום אוויר.

ארגון הבטיחות הפדרלי האמריקאי NHTSA”” אחראי על מחקר וטיפול בכל כשלי הבטיחות המערכתיים וניתן להירשם באתר הארגון לקבלת עדכונים בדחיפה של כלל קריאות התיקון של יצרני הרכב בארה”ב. האיחוד האירופי מחייב גם הוא דיווח מידי של היצרן על כשל סידרתי ודיווח אודות הטיפול של היצרן לתיקון מהיר ונרחב של הבעיה. דווקא השנה האיחוד האירופי הכריז על פרויקט טכנולוגי שלדעתו יפחית את תקלות הייצור הסדרתיות ובמקביל את הצורך לסור למוסך לתיקונם היזום.

הבעיה המטרידה ביותר המסתמנת מכל הפרשיות האחרונות, יותר מתקלות הייצור, הינה תקלות הדיווח אשר החמירו את מספר הקורבנות ואת מספר כלי הרכב שנעו תקולים בכבישי המדינה וזאת למרות שיצרני הרכב ידעו על “הפצצה המתקתקת” שמכילים הרכבים.

אנו רואים שהממשל האמריקאי פועל בחומרה רבה כנגד יצרני הרכב שאינם מדווחים באופן מלא ובמועד על תקלות ייצור ומעשי הונאה. בצער אני חוזר ומודה כי אין לנו אלא לקנא בממשלים אלה המפעילים רגולציה נחרצת כנגד רכבים מסוכנים. הממשל שלנו, מאידך, מאשר ומודע לעשרות אלפי ה”פצצות המתקתקות” שמיוצרות ונוסעות בישראל מידי שנה באמצעות שיטת “האובדן להלכה”.

במקביל, היום פורסמה כתבה על הממשל הנורבגי המעודד שימוש בכלי רכב שאינם מזהמים, וגם בהקשר זה אנו הרבה מאחור.

אנו נמשיך לעקוב ונקווה שסדרי העדיפויות ישתנו גם אצלנו.

חג הקורבן / עיד אל-אדחא

השבוע נחגג חג הקורבן אצל בני הדתות המוסלמים, הצ’רקסים והדרוזים בישראל, לציון סיפור עקידת ישמעאל המקביל לפי הקוראן לעקידת יצחק.

איחולי חג קורבן שמח לכלל החברים המוסלמים, הצ’רקסים והדרוזים שלנו.

חג סוכות

“לְמַעַן יֵדְעוּ דֹרֹתֵיכֶם כִּי בַסֻּכּוֹת הוֹשַׁבְתִּי אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, בְּהוֹצִיאִי אוֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם: אֲנִי ה’ אֱלֹהֵיכֶם.”

בשבוע הבא חל חג הסוכות המסמל את המסע של בני ישראל ליישוב הארץ ואת קבלת הפנים, קבלת השונה וקבלת האחר.

חג שמח ושבת שלום

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:

“ג’נרל מוטורס היא רוצחת נמלטת מהצדק”

כל מה שצריך לדעת על ההונאה שעלולה לעלות לפולקסווגן בבכורה העולמית שלה

“פולקסווגן הודתה כי ביצעה מניפולציות בבדיקות הזיהום גם באירופה”

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע

ב.מ.ש מרכז שרות לרכב מטפלים כבר מעל עשרים שנה במקצועיות, במסירות, בנאמנות ובאהבה בבני המשפחה המורחבת של בעלי סובארו. אנו מטפלים ברכבכם בצורה שתיתן לכם את מלוא הביטחון לעלות על הכביש ולשמור עליכם ועל קרוביכם בטוחים בדרכים.

בואו לקבל מגוון שירותים  תחת קורת גג אחת.

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות