איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 422

גיליון מספר 422עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 23 לאוקטובר 2015
IGA-LOGO
המצב הביטחוני / כלכלי
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

בשנים האחרונות בעלי העסקים הקטנים חווים חוסר יציבות כלכלית בשל העימותים הביטחוניים המתעוררים אצלנו בתדירות גבוהה ושמצריכה מבעל העסק “חישוב מסלול מחדש”.

השנה, העימות גם התחיל מיד לאחר חודשי החגים, בהם העסקים היו סגורים ימים רבים והעדר ההכנסה הנוכחי התווסף ולחלק ניכר מהעסקים נוצר “בור תזרימי” בלתי מתוכנן.

על מנת להקל מעט את המצב, חברת גמא התגייסה לסייע לחברי איגוד המוסכים וניתן לפנות ולקבל סיוע מחברה זו בתנאים מיוחדים לחברי האיגוד. למימוש הסיוע יש להתקשר ל 03-5785001 .

הכן רכבך לחורף

במסגרת מבצע “הכן רכבך לחורף”, שיחל ב 1.11.2015, ייערכו בדיקות התקינות במוסכים החברים באיגוד המוסכים ובמרכזי השירות של יצרני הרכב, למכוניות הלקוחות, ללא תשלום.

כמידי שנה, גם החורף, יוצאים הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ואיגוד המוסכים בישראל בשיתוף עם איגוד יבואני הרכב, איגוד מכוני הרישוי ואיגוד קציני הבטיחות במבצע הממלכתי: “הכן רכבך לחורף”, במסגרתו מתבקשים בעלי הרכב בישראל לסור למוסכים ולערוך בדיקת תקינות מיוחדת לקראת החורף.

כזכור, ניידות הבדיקה של משרד התחבורה ומשטרת ישראל, המוצבות בעורקי התנועה העיקריים ועוצרות כלי רכב מכל הסוגים, לבדיקת תקינות. רכב שנתגלו בו ליקויים בטיחותיים, מקבל קנס או מורד מידית מהכביש . הרשות הלאומית מדווחת באתר האינטרנט של את תוצאות הליקויים שנמצאו בכל חודש וניתן להיווכח כי עדיין נעים על כבישי ישראל אלפי כלי רכב עם ליקויי בטיחות המסכנים את בעליהם ואת המשתמשים האחרים בצירי התנועה.

המבצע נועד לעודד את הנהג הישראלי לנהוג ברכב תקין ובטיחותי ולהפנים את החשיבות הרבה הטמונה בכך. הכשל הטכני הוכח כגורם בעל משקל רב בגרימת תאונות דרכים, במיוחד בנסיעה בתנאי כביש משתנים, האופייניים לחודשי החורף. מתוך 3.5 מיליון כלי רכב בישראל, נבדקים כל שנה מעל 100 אלף כלי רכב בלבד ביוזמת בעליהם ועלינו להמשיך ולעודד את בעלי הרכבים לבדוק את תקינות הרכב ועל כן חברי האיגוד המוסכים מעניקים את השירות ללא תשלום.

על פי המידע הצבור אצלנו, מסתבר כי לשליש מכלי הרכב הנבדקים יש ליקויים שיש להשלימם או לתקנם – החלפת מגבים, נורה שרופה, פנס שבור, תחזוקת מצבר, צמיגים לקויים, גומיות היגוי, חופשי ייתר במתלים, בולמי זעזועים לקויים, מערכת בלימה הדורשת תיקון ועוד. כאמור, שני שליש מבעלי הרכב המשתמשים בבדיקה החינמית, לא משלמים מאומה ויוצאים מהמוסכים עם שקט נפשי ולעיתים עם תשורה שנותן המוסך. המבצע, אם כך, הוא מבצע חשוב שיוצר תועלת לכולם – לבעלי הרכב, לבעלי המוסכים ולבטיחות הציבור כולו.

ניתן להזמין מדבקות למבצע בסניפי האיגוד ובהזמנה טלפונית – 03-5620113 , שמחה אסלן.

שיהיה לכולנו חורף בטוח.

תקנות סילוק השפכים ממוסכים – מעבר ל”מוסך יבש”

בשל הקושי של בעלי המוסכים לוודא ביצוע מושלם של ניקיון המוסך ללא סיכון של זיהום שפכי הביוב ובשל העובדה שתאגידי המים גובים מהמוסכים תעריפים מופרכים אודות הבדיקות התקופתיות ובשל הקנסות המוטלים על “עבירות” שלא ניתן לעיתים למנוע, הגענו לסיכום עם עיריית ירושלים שתאפשר למוסכים להתנתק מרשת הביוב בתנאים מסוימים ונערוך ב – 1 בנובמבר 2015 בשעה 17:00 בסניף מט”י רחוב האומן 9 תלפיות מפגש לבעלי המוסכים מאזור ירושלים והסביבה ובו נסביר את התהליך להתנתקות מרשת הביוב – יתרונות, חסרונות ועלויות.

המכללה הטכנולוגית לרכב – סניף ירושלים

כמו שהבטחנו, בשעה טובה ומוצלחת, נפתח השבוע הקורס הראשון עם רישיון ללימודי ההסמכה בירושלים. כזכור, אנו מתארחים במרכז הטכנולוגי דתי – אמי”ת ברחוב קוסטה-ריקה בירושלים ומתבססים על הסדנאות היפות שבנה המרכז ושחלק ניכר מן הציוד נתרם לבית הספר בעיקר על ידי יבואן הרכב – מכשירי תנועה בע”מ. צוות המרכז הטכנולוגי אמי”ת בירושלים משתף עמנו פעולה במספר תחומים הקשורים ללימודי הרכב ומעתה אנו גם חולקים עם התיכון את לימודי הרכב לבוגרים באזור ירושלים ומעתה הירושלמים יכולים ללמוד את כלל לימודי ההסמכה שמבצע איגוד המוסכים בישראל – גם בירושלים.

המגעים לשיתופי הפעולה באזור חיפה ובאזור באר שבע מתקדמים ואנו מקווים כי בחודשים הקרובים נוכל לבשר על פתיחת סניפי מכללה גם באזורים  אלה ועל בסיס פורמט דומה.

 

מוסך מומחה – ממשיכים להסמיך

כאמור, לאחר הסמכת מוסך ברק בחיפה כמוסך המומחה הראשון בישראל שעמד באמות המידה שקבע משרד התחבורה אנו שמחים לדווח על המשך הפעילות להסמכת מוסכים מומחים בישראל.

אפרים ברק, בעלי מוסך ברק מרחוב חלוצי התעשייה בחיפה, התמנה באופן רשמי על ידי מועצת האיגוד להקים את ועד המוסכים המומחים באיגוד ולעמוד בראשו כמי שיניעו קדימה את הרפורמה החשובה של המוסכים המומחים :

  1. הזכות לתקן.
  2. הזכות למידע.
  3. הזכות לציוד.
  4. הזכות להכשרות.
  5. היכולת לאבחן ולתקן כל רכב מכל שנת ייצור ומכל דגם.

ב 10.11.2015 בשעה 16:00 יערך טקס חנוכת המוסך המומחה השני בישראל, מרכז שירות א.ר ניר מרחוב היצירה 20 ברחובות. מרכז השירות של א.ר ניר היה בעבר מרכז שירות של יצרן הרכב קיה והוא מגדיל על ידי כך את סל השירותים ואת המומחיות שלו גם למותגי קיה וגם למותג יונדאי.

החלוצים שבחבורה, ביחד עם נציגי משרד התחבורה יסייעו למוסכים המתעניינים, להיערך לאמות המידה של משרד התחבורה. ההתקדמות להסמכת המוסכים הראשונים משביעת רצון ובשבועות הקרובים משרד התחבורה יסמיך עוד מספר מוסכים מרחבי הארץ ובפריסת מותגים מגוונת.

החלפת נשיאים בלשכת העצמאים בישראל

היום נערך טקס רב משתתפים בתל-אביב ובו נבחר עו”ד רועי כהן לנשיא להב החדש. עו”ד כהן מחליף את רו”ח אהוד רצאבי שכיהן בתפקיד נשיא להב כשלוש שנים. לעו”ד כהן צפויה מלאכה מרובה מאחר ועד כה, נבחרי הציבור שלנו מדברים הרבה על כך שיש לסייע לעצמאים שהינם “מנוע הצמיחה” של הכלכלה הישראלית, אך בפועל לא נעשו צעדים מהותיים לתיקון המשבר הכלכלי והחברתי שעובר ציבור העצמאים הקטנים והבינוניים בישראל שתוצרתו מנוצלת להשמנת המנגנון הממשלתי ולהגדלת כוחם של התאגידים הריכוזיים בישראל.

רו”ח רצאבי עשה ימים כלילות בכדי להוביל תיקון ושינויי חקיקה בתחומים רבים ובחלק מהמקרים הצליח להביא הבטחות להישגים שאולי עוד יתממשו אי פעם בעתיד – דמי אבטלה ופיצויים לעצמאים שעסקם נכשל (החשש הוא שחוק זה, אם יתקבל, ינוצל על ידי הביטוח הלאומי לגבייה בלבד ושבעת הצורך העצמאי לא יוכל למשוך את כספו בגין מנגנון בירוקרטי מסורבל וחוסם), תיקון מוסר התשלומים של גופים ממשלתיים, חובת פתיחת מכרזים לעסקים קטנים, אספקת אשראי מותאם ועוד.

אנו מודים לרו”ח רצאבי על המאמצים שעשה למען מגזר העצמאים ועל כך שהמשיך את דרכם של הנשיאים הקודמים בלהב אשר פעלו ללא ליאות בניסיון לגבור על המדיניות הכושלת של ממשלת ישראל שמייצרת תאגידים מונופוליים ומנגנון עצמי מונופוליסטי משלה, המייצר יוקר מחייה גבוה ורמות מוסר שלטוניות נמוכות לשירות האזרח הישראלי הממוצע.

אנו מחזקים את ידיו של הנשיא הנכנס, עו”ד רועי כהן ונעניק לו כמובן את כל התמיכה להצלחה המצופה.

שבת שלום,

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:

טויוטה מכריזה על ריקול ענק – 6.5 מיליון מכוניות

ששה מוסכים ללא היתר נתפסו באלעד

שוק הרכב: עד כמה המצב הביטחוני משפיע על המכירות?

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע
ניר רחובות

מרכז השירות א.ר. ניר רחובות בע”מ הוא מרכז שירות מורשה מטעם יבואן רכבי KIA. במרכז מוסך המעסיק אנשי מקצוע מיומנים ואדיבים אשר משתתפים בהדרכות ובהכשרות מקיפות מטעם יבואן רכבי KIA.

במוסך 5 מחלקות המתמחות בתחומים אלה:
▪ מכונאות רכב
▪ חשמל ומיזוג אוויר
▪ דיאגנוסטיקה
▪ מחסן חלפים
▪ פחחות וצבע

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות