איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 423

גיליון מספר 423עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 01 לנובמבר 2015
IGA-LOGO
הבלתי מעורבים – בטיחות בדרכים:
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

השבוע נהרגו שתי נשים צעירות כתוצאה, ככל הנראה, מהזנחת הטיפול ביחידים ובחברות המטמינים במעשה או במחדל, “פצצות מתקתקות” בכלי רכב ושגורמים בסופו של דבר לאובדן מיותר בחיי אדם.

החובה והאחריות למניעת כשלים במסגרת תחזוקת כלי רכב מעוגנת בחקיקה ומעניקה פרנסה לאלפי קציני בטיחות, שמאי רכב, מכוני רישוי, מוסכים וכד’. למרות זאת ולמרות ריבוי המקרים בהם עוברי אורח אקראיים נהרגים כתוצאה מזלזול ומהזנחת הטיפול בכלי הרכב– המדינה שותקת ומעודדת בשתיקתה את הפעילות הפיראטית ואת מנגנוני הכשל בתחום תחזוקת כלי הרכב.

אנו עדים בשבועות האחרונים להטחת האשמות הדדית בין ארגון המובילים שהם המעסיקים לבין איגוד קציני הבטיחות – שהם, לצורך העניין, “השומרים”. המעסיקים טוענים שאם מצב כלי הרכב כה עגום, אזי אין צורך בקציני בטיחות. אלו האחרונים טוענים לעומתם, כי גורמים אחרים “חותמים” על אישורי בטיחות כלי רכב מבלי לבדוק אותם באמת. האבסורד הוא שגם אלה וגם אלה לא מצליחים בפועל להעלות את רמת הבטיחות בכלי הרכב הכבדים המסוכנים הללו.

הוויכוח בין גופים אלו כבר נידון ארוכות בכנסת הקודמת והוא לא בא על פתרונו ובינתיים בני אדם, “בלתי מעורבים” ממשיכים להיהרג ולהיפצע. יחד עם ההפקרות הזאת של תחזוקת כלי הרכב הכבדים במדינת ישראל, אנו ממשיכים להיאבק (כאילו שזו הבעיה שלנו בלבד…) כנגד התפשטות המוסכים הפירטיים וכנגד “שיקומי” רכבי האובדן להלכה המייצרים עשרות אלפי פצצות מתקתקות בכלי רכב פרטיים ששם המצב יותר חמור מאחר ורוב הרוכשים את כלי הרכב הללו אפילו לא מודעים לכך שהם מסכנים את עצמם ובלתי מעורבים אחרים על הכביש.

בשבוע הבא, הצעת חוק בנידון (מיגור תופעת האובדן להלכה) תעלה לוועדת השרים לחקיקה ואנו מקווים שזו הפעם, ישונה הנוסח ותשונה הגישה (לאחר חקיקה של שלושה חוקים קודמים שלא שינו את הפרקטיקה המסוכנת והמסכנת) כך שנוכל זו הפעם, אולי, לסיים את התופעה הזו באופן סופי ולמנוע מעוד בלתי מעורבים להיפגע.

בשבוע הבא מדינת ישראל מציינת את שבוע הבטיחות בדרכים באירועי ענק, בכנסים ובטקסים ואנחנו כבר מחכים שנים רבות להשתתף בטקס הסיום לחגיגת נטרול הפצצות המתקתקות המושתלות חדשות לבקרים בכלי רכב בישראל.

 

מוסך מומחה – הרחבת הפיילוט:

אני מליט בזה בשמחה, הזמנה לחניכת המוסך המומחה השני אשר הוסמך על ידי משרד התחבורה כאחד ממשתתפי הפיילוט, מוסך א.ר. ניר ברחובות שיתמחה בתחזוקה, אבחון ותיקון כלי רכב מסוג קיה ויונדאי יוכל לספק ללקוחותיו מעטפת של מקצועיות והגנה מוגברת מפני תחרות לא הוגנת.

אנו מאחלים לצוות המוסך וללקוחותיו – הצלחה ושגשוג במיתוג החדש, ומובן שנגיע לברך, לחזק ולתמוך. כלל חברי האיגוד המעוניינים לתמוך בתהליך ואולי להשתתף בו בעתיד – מוזמנים להגיע לאירוע ולהכיר מקרוב את תהליך הסמכת המוסכים המומחים בישראל.

 

הכן רכבך לחורף

החל מ – 1.11.2015 ועד 28.2.2016 יוכלו בעלי הרכב בישראל להיכנס למוסכים חברי האיגוד וליהנות מבדיקת חורף ללא עלות.

ע”פ תקנה 372ד’ לתקנות לתעבורה תשכ”א 1691 משאיות מעל 10 טון, אוטובוס זעיר ציבורי, אוטובוס אחר ונגררים חייבים בביצוע בדיקת חובה : ” לא ינהג אדם ברכב כאמור….בתקופה שבין 9 בנובמבר ועד 19 במרץ של כל שנה, אלא אם כן בידו תעודה מאת מפעל למכונאות רכב או תחנת בדיקה בנוסח שהורה עליו מנהל אגף הרכב, כי הרכב נבדק בבדיקת חורף ונמצא תקין “

חשוב לשכנע כל בעל רכב שייכנס למוסך, ללא קשר לסיבת הפנייה, לבדוק את תקינות הרכב ומוכנותו לאתגרי החורף.

 

ועידת CARS 2016 יוצאת לדרך 

בתאריכים  7-9 לינואר 2016 יערך המפגש השנתי של ענף הרכב. זו לנו השנה השניה בה אנו חוברים יחד עם כל ארגוני הרכב בישראל וניהנים מהארגון המופתי של איגוד לשכות המסחר. המפגש ייערך הפעם במלונות הרודס ודן אילת וכרגיל – כל בכירי ענף הרכב יהיו שם והנושאים החשובים לכולנו יידונו בוועידה. המפגש מזמן לכולנו להיפגש, להכיר, להיות מעורבים וגם ליהנות משילוב של הרצאות אקטואליה וערבי בידור וגיבוש.

בשלב הנוכחי מתקיימת הרשמה מוקדמת בעלות מופחתת וכדאי להירשם ולהזמין מקום מראש.

שבוע טוב,

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:

המכס בישראל בחקירה נגד יבואנית פולקסווגן

בכל כלי רכב שני נמצא כי לחץ האוויר איננו תקין

מגש הכסף פרק 2 – ירון זליכה שומר הקופה

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע

מוסך יהלום אלימלך קיים משנת 1961 ומנוהל ע”י יוסי אלימלך.
המוסך מונה 7 עובדים: מנהל עבודה, שני פחחים, שני צבעים, איש מזגנים ופקידה.המוסך מתמחה בצביעה מיוחדת לרכבים כגון:

• שחור מט
• לכה מתחלפת
• לכה נגד שריטות
• צביעה תעשייתית
• ציורי Air brush לרכבים מכל הסוגים

המוסך הינו מוסך מורשה מטעם משרד התחבורה ומין הוותיקים בארץ, בעל 50 שנות ניסיון וצבירת ידע.

כמו כן, המוסך הינו בין הראשונים בארץ אשר השתמש במחשוב להתאמת צבעים, להשגת תוצאות מעולות.

במוסך יהלום אלימלך משתמשים בצבעים ולכות מקוריות בלבד,
מבית sickens ו- AkzoNobel.

אמרת מוסך יהלום – אמרת אלימלך!

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות