איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 425

גיליון מספר 425
עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 15 לנובמבר 2015
IGA-LOGO
דיפלומת המייסטר – שת”פ איגוד המוסכים וחיל החימוש – המשך
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

תם השבוע השני של לימודי המאייסטר במכללת איגוד המוסכים במחוז סקסוניה וחשבנו שראוי שנשתף את החברים בהודעת טקסט שנשלחה על ידי אחד התלמידים, נגד בחיל החימוש, לקובי אביטל, סמנכ”ל פיתוח הדרכה ומנהל מכללת האיגוד:

“ידידי היקר. 

היית חייב לשתף אותך בינתיים עד נכון להיום. קודם המקום זה דבר מקצועי ברמות שאין לתאר
מקצועיות עליונה
המורים אדיבים וסבלניים כלפינו
ראוי לציין לשבח את אייל על המסירות, האכפתיות, על שעות נוספות לחיזוקים גם במעשי וגם בעיוני לכולנו .
הלוואי וחזון אחרית הימים שאת האיגוד יעשו בדיוק כמו שכאן יעתיקו אחד לאחד .
הרמה המקצועית בארץ צריכה את זה גם לדור ההמשך וגם כבוד למקצוע .
זו כפפה שצריך להרים עם כול הכוח
אם בצבא נגעתם השמיים הם הגבול
כאיש צבא ותיק אני אומר ….
האיגוד צריך להיות בית ספר למקצועות גבוהים בתחום הרכב גם לבתי ספר חיצונים כמו שכאן .
אתם תיבנו את דור העתיד ותשנו את התרבות והכבוד למקצוע למדינה שלמה ,

איגוד המוסכים זה לא שם זה איכות ומקצועיות “

טקסט זה, הרצינות של התלמידים, שביעות הרצון שלהם והציונים הגבוהים משמחים את כולנו ומחזקים את דרכנו – לפרוש את כנפי ההכשרות המקצועיות האיכותיות בענף הרכב בכל עיר, בכל גיל, בכל מסגרת מתאימה (חטיבת ביניים, תיכון, צה”ל, בוגרים מן המקצוע, הסבות מקצועיות וכד’) ולמען עתיד הענף והביטחון במדינת ישראל.

הצעת חוק רישוי השירותים לרכב

ביום ב’ 9.11.15 הגענו לוועדת הכלכלה בכנסת להמשך דיון ואישור בסעיפי החוק. כיום אנו מצויים עדיין בסעיפי ההגדרות בפתח הצעת החוק.

בדיון החשוב הזה שאמור לקבוע את עתיד התחרות, עתיד המקצועיות, עתיד היציבות והביטחון הכלכלי והתעסוקתי של העסקים הקטנים ועובדיהם בענף,  את סטנדרט ההתנהגות במכירת רכב (חדש ומשומש) את סטנדרט ואת הבטיחות בענף הרכב –  נכחו שוב חברי כנסת “רבים” כיאות למעמד החשוב: יו”ר הוועדה – ח”כ איתן כבל וח”כ דוד ביתן ממפלגת הליכוד.

את שאר 118 חברי הכנסת הנושא לא עניין מספיק. הערכתנו היא שרכבי הליסינג “מרדימים” אותם ומשכיחים מהם כי רוב הציבור אינו זוכה ל”רכב עבודה” ולדלק חינם. אף ניכר כי כתבי הרכב והכלכלה המובילים גם הם לא מתעניינים במיוחד בחוק ובתוצאותיו ועל כן בהעדר מצלמה או כותרת – נעדרים חברי הכנסת מן הדיונים אודות סעיפי הצעת חוק זו .

פרק א’ להצעת החוק כולל הגדרות רבות וגם הפעם, כמו בסיבוב הקודם, נציגי יבואני הרכב ניסו להשפיע בכדי לשנות את הגדרת “המוסך המומחה”. גם הפעם חברי הוועדה ונציגי משרד התחבורה לא אפשרו ולא שעו לבקשה והגדרה זו אושרה בהצבעה.

יו”ר הוועדה, ח”כ איתן כבל הבטיח לקדם במהרה את הצעת החוק והכריז כי החוק יעבור.

הושק “מוסך מומחה” ראשון בארץ למותגי קיה ויונדאי

מוסך א.ר. ניר ברחובות הוסמך לפני מספר ימים  כ”מוסך מומחה” הראשון בישראל למותגי קיה ויונדאי. מוסך א.ר. ניר הוא המוסך השני בארץ שהוסמך כ”מוסך מומחה” לאחר שלפני כחודשיים הוסמך א. ברק מחיפה למוסך מומחה לדגמי מאזדה ופורד.

כזכור, משרד התחבורה הכריז על יישום מודל של מוסך מומחה אשר יעמוד בסטנדרטים כחלק מיישום הרפורמה בענף הרכב אותה מוביל שר התחבורה ישראל כץ.

מוסך א.ר. קיבל, לאחר שעבר את מבדקי משרד התחבורה, רישיון מוסך מומחה ממשרד התחבורה לטיפול ברמת מומחה בתוצרי קיה ויונדאי.

“מוסך מומחה” מצטרף לסוגי המוסכים הקיימים היום המאושרים ע”י משרד התחבורה – מוסך כללי ומוסך שירות מרכזי (מוסך מורשה ייבואן). מודל המוסך המומחה נועד להגביר את התחרותיות בענף, להעלות את רמת המקצועיות, לייצר זמינות למידע, ציוד והכשרות לכלל המוסכים בישראל, להגביר את מידת השקיפות מול הלקוח ולחזק את אמון הלקוחות במוסכים ובתוצרתם.

הסמכתו של מוסך א.ר ניר היא כחלק מפיילוט בו ישתתפו כ-15 מוסכים שבמסגרתו הם יוסמכו כ”מוסכים מומחים”. אנו צופים כי בשלוש השנים הקרובות צפויים לקבל הסמכת “מומחה” עשרות מוסכים בכל רחבי הארץ מה שירחיב משמעותית את יכולת הבחירה של בעלי המכוניות החדשות בין סוגי המוסכים ויעמיד רמת מקצועיות גבוהה יותר בענף.

בטקס שנערך במוסך א.ר. ניר ברחובות השתתפו בכירים במשרד התחבורה ביניהם משה ויצמן, מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה ומר משה קירמאיר, ראש תחום מוסכים ושמאים במשרד התחבורה, ונציגי איגוד המוסכים בישראל – רונן לוי, יו”ר איגוד המוסכים בישראל, אפרים ברק יו”ר ועד המוסכים המומחים באיגוד המוסכים ואריה אשד מנכ”ל האיגוד.

ברכתי את צוות המוסך ואת האורחים : “זוהי המשך תחילתה של המהפכה הצרכנית והמקצועית הבלתי תלויה בענף המוסכים. נפתחה הזדמנות לאותם מוסכים, שנאנקים תחת שליטת הכוחות הריכוזיים בענף הרכב, לצאת לעצמאות כלכלית שממנה ייהנה גם הצרכן”.

מר וייצמן בירך את בעלי המוסך ואת עובדיו על שעברו בהצלחה את כלל המבדקים וציין כי “רפורמת התחרות והגברת המקצועיות בשירותי הרכב יצאה לדרך ועובדי משרד התחבורה שמחים להיווכח כי יש להם שותפים ראויים לדרך. בשל כך אני בטוח כי נצליח ליישם את המטרה – תחרות שתוביל להוגנות בשירות ובמחירים ומקצועיות שתוביל לכך שמוסך יאבחן את תקלה במהירות וביעילות שתחסוך זמן וכסף למשתמשי הרכב בישראל” .

בקרוב נודיע על מועד הסמכתו הרשמית של המוסך השלישי שמצטרף לפיילוט – מרכז שירות דרך השטח בשפיים ונעמיד לו את הסיוע הנדרש בכדי להצליח.

תודה מיוחדת לאפרים ברק ממוסך א. ברק בחיפה, יו”ר ועד המוסכים המומחים באיגוד המוסכים, שפועל יום וליל לטובת הצלחת המיזם באופן כללי ושמסייע באופן פרטני למוסכים המצטרפים ולמעוניינים להצטרף בעתיד.

הפצת נתונים שגויים אודות רווחיות מוסכים:

ביום ב’ השבוע, פורסמה הכתבה במגזין דהמרקר שכותרתה – הצרכנים שילמו יותר – והמוסכים הרוויחו 2.4 מיליארד שקל בשנההכתבה מתבססת, לפי הנאמר בה, על סקר/דו”ח שפורסם על ידי CofaceBDI .

אנו מניחים כי הניתוח בוצע באופן שגוי בשל חוסר הכרות עם הענף;  אי בדיקה מספקת או בכלל, של מרכיב הוצאות תפעול המוסכים ואי הכרת  מודל הרווחיות במוסכים הפועלים בתקופת הריכוזיות הליסינגית/ביטוחית.

אנחנו דווקא מכירים – וחיים ברמה היומיומית את הענף –  נתונים אחרים בכל הקשור למגזר הלקוחות הפרטי. נתונים אלה מפורסמים מידי פעם.  לדוגמא – על פי נתוני החברה לניהול וסליקה עלות התיקון הממוצעת ברבעון השלישי של 2014 הייתה 985 שקלים – ירידה של 4% בהשוואה לעלות התיקון הממוצעת בשני הרבעונים הראשונים של השנה.

נתונים אלו אודות ממוצע עלות התיקון ללקוח הפרטי מספרים כי בחמש השנים האחרונות ממוצע התיקון לרכב ירד נומינאלית וכזכור – עלויות התקורה עלו באופן קיצוני דווקא בשנים אלה (חשמל, מים, ארנונה, תקנות לפינוי מזהמים ולמניעת זיהום, חקיקת עבודה ועוד).

ההנחה שלנו היא שכותבי הסקר התבססו על נתוני מוסכים של יבואני רכב או אולי על נתוני מכירות חלקי חילוף ומפאת טעות אולי, נכתב כי המוסכים הרוויחו במקום לכתוב כי היבואנים/הסוחרים הרוויחו את הסכומים הללו.

אנו שרגילים זה מכבר למעשי ניסים ולצירופי מקרים במציאות החברתית והכלכלית בארץ הקודש (הולילנד…) החדשה, לא הופתענו מ-“נס” מועד פרסום הכתבה – בוקר הדיונים בוועדת הכלכלה על הצעת חוק הרישוי ובהן נידונו פרקי הגדרות המקצועות והגדרת “המוסך המומחה”.

העשב השוטה: פרדוקס הליסינג הישראלי

כזכור, ניהלנו מאבק ארוך עם משרד האוצר והכנסת בגין עיוות המס שהצמיח את הליסינג התפעולי בישראל ושהשמיד לטעמנו, כל חלקה טובה בענף הרכב. מקצת התופעות הרעות ש-“הביא בכנפיו”: דלק חינם ובעטיו בזבוז דלק רבתי, ריבוי נסועה ועומס תעבורתי, זיהום אוויר, עידוד לגניבות רכב, עידוד לתיקוני רכב בלתי חוקיים, הרס שוק הרכב המשומש, סבסוד צולב במחירים – רכב חדש, חלקי חילוף ושירותים לרכב, הגדלת  הפער בשווי הרכב המשומש לרכב החדש(ירידת ערך למשתמש הפרטי), הרס התחרות בענף הרכב, קושי בגביית פיצוי של ניזוקי צד ג’ מרכבי הליסינג וההשכרה, השמדת התחרות בענף הרכב ועוד.

מאבק זה הצליח להביא לתודעה את העיוות הגורם לכך שחלק קטן מהאוכלוסייה נהנה על חשבון חלק אחר ממנה. חכמינו ישבו שוב על המדוכה, ודיוניהם נמשכו זמן רב, לרבות הקמת ועדה בראשות מנכ”ל משרד האוצר דאז, יוסי בכר, דיונים סוערים בוועדת הכספים של הכנסת והליך חקיקה שהסתיים בשנת 2009. כזכור, חברי כנסת רבים התנגדו לביטול החגיגות האישיות שלהם ושל המיעוט האחר הזוכה להטבות המס. השינוי המיוחל  הגיע לבסוף חלקי וצולע,  ולא הצליח לשנות ולהפסיק את החגיגות של המיעוט ולא הצליח לצמצם את עוצמת הנזקים הנלווים לו.

עברו שנים רבות והמדינה מידי פעם נזכרת כי יש לטפל בתופעת לוואי כזו או אחרת אך נמנעת מעקירת שורש הרע ומידי פעם אנו זוכים לתזכורת כי כלל הממשלות בישראל בעשורים האחרונים טרם הצליחו ו/או ניסו לתקן את הפגמים הללו, מהם הם, כמיעוט, נהנים ולעומתם – רוב האוכלוסייה ניזוקה.

השנה הינה השנה החמישית ובה ארגון ה OECD שמדינת ישראל כה גאה להיות חברה בו, מתריע וקורא למדינה לתקן את שיטת המיסוי על הרכב ומנתח שוב ושוב את הנזקים לחברה, לכלכלה ולחברה העולים על יתרונות התמורה הכספית לה זוכה המדינה משיטת מיסוי מעוותת ומפלה.

גם זו הפעם, לא נראה כי החתול יוותר על השמנת. נראה כי בשנה הבאה שוב נקרא את אותו הדיווח על מסקנות הארגון האירופי, וגם בשנה הבאה לא יהיה צורך בניתוחי ארגון זה על מנת להכיר בכשל, ואפשר יהיה להסתפק בקריאה חוזרת של פרוטוקול הדיונים בוועדת הכספים משנת 2007 ואת הדיונים אודות אישור התקנות הנוספות בשנת 2009 בכדי להבין שקולו של הארגון האירופי ינדוד במדבר ללא מענה עוד שנים רבות.

שבוע טוב,

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:

טיפולים ותיקונים מעבר לקו הירוק

בלי בלמים: סכנת המשאיות ורכבי ההסעה

מוסך מומחה חדש ברחובות

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע

מרכז שירות גשר כרמיאל מורשה מזדה פורד, נבחר מזה 3 שנים ברציפות למוסך מצטיין ארצי ברשת דלק מוטורס – יבואנית מאזדה פורד. בזכות שיטות העבודה היעילות, השירות המקצועי והאיכותי לרכבי הלקוחות, הקדמה במוסך והיחס האישי ללקוח.

מרכז שירות גשר דוגל ב- “הכול תחת קורת גג אחת”. אנו מספקים ללקוחותינו שירות החל מאבחון התקלה באמצעים מתקדמים וכלה בשירות תיקונים מלא בהתאמה לצרכי הלקוח.

מרכז השירות כולל מחלקת מכונאות, מחלקת דיאגנוסטיקה, מחלקת מיזוג אוויר וחשמל, מחלקת פחחות וצבע ומחסן חלפים מחלקת צמיגים כיווו פרונט  ושטיפה ידנית.

מרכז שירות גשר מצויד במיטב הטכנולוגיה ובעל מיומנות רבה בטיפול באיתור תקלות במערכות המתקדמות של כל סוגי רכבי פורד וכל סוגי רכבי מאזדה. כל התיקונים לרכבים אלה, מתבצעים באמצעות חלפים ברמה ואיכות גבוהה מאוד, על מנת להבטיח את תקינותם ואת התאמתם לרכבים אלו.

מרכז השירות מעניק שירותים מיוחדים ללקוחותיו: יועץ שירות לכל לקוח, הזמנת תורים, שירות שינוע רכבים, שירות העברת טסט ועוד.

הנהלת המוסך וצוותו מחויבים למתן פתרונות איכותיים ויעילים לכל תקלה ובעיה, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, צוות המוסך עובר הכשרות תקופתיות וקורסי רענון.

במרכז שירות גשר מקפידים גם על שירות אדיב ואישי לכל לקוח, מרכז השירות עומד בדרישות המחמירות של חב’ דלק מוטורס ישראל וכן בתקן iso 2008 .

אנו מזמינים אותך לבוא אלינו ולקבל הצעת מחיר אטרקטיבית ויחס אישי ומקצועי. צוות מרכז שירות גשר ישמח ללוות את רכבך לאורך כל הדרך….

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות