איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 426

גיליון מספר 426עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה,  22 לנובמבר 2015
IGA-LOGO
אירוח נציגי וועדת החינוך והתרבות מהפרלמנט הבווארי, גרמניה
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

השבוע אירחנו משלחת מהפרלמנט של מדינת בוואריה, גרמניה ובראשם מר מרטין גול, יו”ר הוועדה לחינוך ולתרבות של הפרלמנט. יו”ר הוועדה וחבריה התעניינו בתוצאות השת”פ שלנו עם מכללות איגודי המוסכים בגרמניה ולאחר סקירה ודיון שארך כשעתיים, התחייב יו”ר הוועדה לדווח על פעילות האיגוד שלנו בפרלמנט המדינה הבווארית ואף לדאוג למעטפת כלכלית שתאפשר את האצת השת”פ והרחבתו.

בנוסף, השבוע ניפגש גם עם נציגי מדינת באדן וירטמברג, גרמניה ונדון איתם, יחד עם נציגי משרדי החינוך והתחבורה בישראל, על אפשרויות של שיתופי פעולה לקידום החינוך המקצועי לבני הנוער.

טקס סיום לימודי תעודה לנגדי חיל החימוש – מייסטר

אנו בפתחו של השבוע האחרון לקורס המיייסטר אליו נשלחו נגדי חיל החימוש במסגרת שת”פ איגוד המוסכים וחיל החימוש.הנגדים מסיימים פרקי לימוד בכל שבוע ובסופו נבחנים על ידי הרשות הגרמנית האחראית על לימודי התעודה. עד כה, ממוצע מיוני הנגדים גבוה מאד ומעורר כבוד. בשבוע האחרון זכו הנגדים גם לביקור מפקד החיל, תא”ל אליעזר בן הרוש, אשר הגיע לבחון מקרוב את המיזם המשותף – רמת הלימוד, איכות הלימוד ותרומתו לחיל. המפגש עם המפקד היה מרגש ומשביע רצון ואנו מאמינים כי המחזור הראשון יניע מסורת חדשה וחשובה לחיל.

קורס המיייסטר

ביום שישי הקרוב יתקיים טקס סיום חגיגי במכללה הגרמנית וישתתפו בו שגריר ישראל בגרמניה, חברי הקהילה היהודית, נציגי חב”ד מקומיים (שדאגו לחיילינו לאוכל כשר, אירוח בשבת, בית כנסת וכד’), נציגי הקהילה היהודית במחוז סקסוניה, נציגי איגוד המוסכים ועוד.

ועידת – 2016CARS  – אילת 7-9.2016

לנוכח יוזמת איגוד לשכות המסחר, גיבשו איגודי הרכב הסכמה להחל מסורת של מפגשים שנתיים באילת, הכוללים הן ריכוז נושאים רבים הקשורים לחיי היום יום העסקי והמקצועי של העוסקים בענף; הן בילוי ; והן זמן ומרחב להכרות ולבילוי משותף בין העוסקים לבין נציגי הממשל והכנסת שישתתפו בוועידה ויוכלו לשמוע את עמדות כלל השחקנים בשוק הרכב.

בשנה שעברה הגיעה קבוצה קטנה של בעלי מוסכים וסוכנויות רכב ואלה הביעו שביעות רצון גבוהה מאד מהארגון, מהנושאים וכן מאיכות הרצאות ההעשרה ומאיכות האומנים שהגיעו לצנן ולבדר את המשתתפים בסוף כל יום של דיונים ועיסוק בנושאים רציניים וחשובים.

רצ”ב תכנית הועידה לשנת 2016 :

השנה, המשתתפים יוכלו לבחור ללון במלונות הרודס אילת ואו במלון דן אילת ואנו מצפים להשתתפות נרחבת של חברי האיגוד בוועידה.

שיפורים לרכב – הסדרה ואסדרה

השבוע פנו אלי מספר רב של חובבי שטח שחוששים כי משרד התחבורה עומד להקשיח עמדות ולהגביר את האכיפה כנגד בעלי רכב ששיפרו את ביצועי הרכב וכנגד בעלי מוסכים שביצעו עבור בעלי הרכב הללו את השינויים  – שטח וספורט מוטורי. טענת משרד התחבורה היא שבעלי הרכב מבצעים שינויים לכלי הרכב ללא פיקוח ובניגוד להוראות היצרן ועקב כך עלולים להפוך את כלי הרכב לרכב מסוכן לנוסעיו ולמשתמשי הדרך האחרים. הפונים אליי טוענים כי השיפורים הללו מבוצעים על בסיס חלקים והוראות יצרני חלקי שיפור מוכרים בעולם המערבי וכי אלה אינם מבטלים את אישורי התנועה במדינות אחרות בעולם.

יחד עם זאת, בעלי הרכב מבינים את חשש משרד התחבורה משיפורים לא מפוקחים ומהתקנות פיראטיות ועל כן הציעו למצוא יחד עם משרד בתחבורה פתרון לפיקוח ולהבטחת תקינות כלי הרכב שבעליהם ביצעו בהם שינויים.

השבוע התבשרנו כי מספר בעלי הרכב המשופר נפגשו וכי בכוונתם להתאגד וליצור פניה מאוחדת לנציגי משרד התחבורה. אנו סבורים כי יש למצוא מנגנון יעיל ובו ניתן גם לפקח, לבחון ולאשר שיפורי רכב מסוימים ולאשר אותם לתנועה בכביש ו/או לצורכי ספורט מוטורי בלבד.

הצענו לשני הגורמים את מעורבותנו וסיוע שלנו, ככל שיידרש בכדי למצוא פתרון הולם ובטיחותי לסוגיה זו. יש לזכור כי ספורט מוטורי מפוקח ומסודר משפר את איכות הנהגים ואת המודעות שלהם לנסיעה בכלי רכב תקין ובטוח וימנע מקרים, כך נקווה, של תאונות בכביש ובשטח בגין שיפורים/שינויים כאלה ואחרים שבעלי רכב מבצעים.

האובדן להלכה ונזקי הלוואי

הבוקר פרסם העיתונאי הוותיק, בני ברק ממערכת THECAR, כתבה אודות כתב האישום וגזר הדין של סוחר שעסק דרך קבע ברכישת כלי רכב הרוסים שהוכרזו כאובדן להלכה על ידי חברות ביטוח וחברות ליסינג, שאותו הפצנו לציבור באמצעות דף הפייסבוק שלנו בשבוע שעבר.

ראוי ורצוי לקרוא את הכתבה ואת גזר הדין בכדי להבין עד כמה עמוקה הסכנה שמניעה השיטה של האובדן להלכה.

מידי שבוע אנו מקבלים לידינו שומות מוטות כלפי מטה שעורכים שמאי רכב עבור חברות ביטוח ושם משתקפת השיטה שהופכת נזקי רכב שערך הנזק שלהם עולה על 60% לנזקים שערכם פחות מ – 50% וכך הופכת גרוטאה הראויה לפירוק טוטאלי לגרוטאה שתימכר לסוחר ואח”כ לעוד סוחר ושאולי תניע עוד גניבת רכב ועוד הונאה של לקוח תמים וחלילה עוד תאונה קטלנית… רצ”ב ציטוט מהכתבה:

“בעקבות עסקת טיעון שנחתמה בין הפרקליטות – שכבר זכתה להרבה מאד ביקורת על הקלות הבלתי נסבלת שבה היא חותרת לעסקות טיעון מקלות – לבין אפרים בן כליפה, פסקה השופטת חיימוביץ שהנאשם זייף לכל הפחות ב-80 מקרים מסמכים שנוגעים לתהליך התיקון של מכוניות שהוכרזו כ”אובדן להלכה”. לפחות ב-50 מקרים רכשו ממנו לקוחות תמימים מכוניות שעברו תאונות קשות – ואמורות היו לרדת מן הכביש – מבלי לדעת שבסבירות רבה הן תוקנו בדרך לא בטיחותית ובכל מקרה לא חוקית.

בן כליפה אולי יישב בכלא 3 שנים, ואולי פחות, ואולי גם ישלם קנס קטן למדינה, אבל גם במקרה כזה נדמה שמבחינתו הוא עשה עסקה כלכלית משתלמת. אחרי הכל, כמה שכירים יכולים לומר למשפחתם שהם הביאו הביתה יותר ממיליון שקלים בשנה האחרונה?

בפסק הדין של בן כליפה מציינת השופטת שכתוצאה מזיוף המסמכים והמכירה במרמה של 50 המכוניות המסוכנות ללקוחות תמימים גרפו הוא וחברתו – במרמה ובנסיבות מחמירות – סך של לפחות 3,587,200 שקל – וכל זאת במשך 3 שנות פעילות בלבד.

פרשה זו, שעוד נשוב אל כמה מן הפרטים שקשורים אליה בהמשך, מטרידה במיוחד לנוכח הקלות הבלתי נסבלת שבה בוצעו פעולותיו של בן כליפה. מפסק הדין עולה שלא מדובר בפעולה שדרשה עודף שכל או תחכום ברמה הוליוודית, אלא בסך הכל בזיוף פשוט של חותמות ושל ניירת.”

שבוע טוב ובטוח,

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:

המאסר שלא יציל אותך מתאונה עם רכב מסוכן

פרק 2 מגש הכסף ירון זליכה שומר הקופה שוק הרכב

car-conference 2016

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע
מוסך אדמירל נמצא בתל-אביב והוא מורשה מטעם משרד התחבורה ואיגוד המוסכים.
באתר תוכלו לקרוא על שירותי המוסך אותם אנו מציעים לכל סוגי הרכבים ולקבל מידע על חשיבות הטיפול הנכון ברכבכם.
מוסך אדמירל פועל כבר 40 שנה והינו מוסך רנו ומוסך ניסן, במוסך אדמירל מבצעים טיפול 15000 לרנו, טיפול 15000 לניסן ולכלל סוגי הרכב.
כמו כן אנו מבצעים תיקון רכב לכלל סוגי הרכב.
המוסך מציע שירותי מכונאות, חשמל לרכב, מיזוג אוויר לרכב, דיאגנוסטיקה, טסט לרכב פחחות וצבע לכלל סוגי הרכב .
אתם מוזמנים להנות גם מהמבצעים המיוחדים שלנו.
 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות