איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 434

גיליון מספר 434עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 17 לינואר 2016
IGA-LOGO
מוסך מומחה רביעי בישראל
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

ביום ג’ הקרוב נחנוך את הסמכת המוסך המומחה הרביעי בישראל, מוסך אוטוסטרדה מרחוב עציון גבר 10 בתל-אביב יפו..

המוסך, לאחר שעבר את מבדקי משרד התחבורה, יקבל הסמכה למוסך מומחה לדגמי פיז’ו וסיטרואן.

הטקס ייערך ביום ג’ הקרוב, בשעה 16:00 וישתתפו בו בכירי משרד התחבורה : מר משה ויצמן – מנהל אגף הרכב, מר משה קירמאיר – מנהל תחום בכיר מוסכים ושמאים, מר אלכס טרכטנברג – ראש תחום מוסכים מומחים, נציגי איגוד המוסכים ואורחי המוסך ועובדיו. כפי שנהגנו בעבר – בעלי המוסכים המעוניינים לקחת חלק בפיילוט המוסך המומחה, מוזמנים להגיע ולהתרשם.

פרסום שירותי מוסך

לאחרונה מתקבלים במשרדי האיגוד תלונות של בעלי מוסכים אודות תשדירי פרסום ברדיו מקומי של חברת תיווך לשירותי מוסך שחלק מהמסרים בהם, מכפישים את כלל ציבור המוסכים בישראל, ואף לוקים בטעויות.

מבדיקה ראשונית שביצענו, נראה כי ה-“מיזם” שייך לצמד יזמים שעסקו בעבר בתחומים אחרים וזו אינה הפעם הראשונה שהמיזמים שלהם בתחום הרכב מלווים בהכפשות העוסקים הוותיקים בענף אליו הם מנסים “לפרוץ”. ובפעם שעברה נאלצנו לערב את משרד התחבורה בכדי להפסיק את פעילות החברה דאז.

בעלי המוסכים החדשים והוותיקים זועמים ופגועים במיוחד על רקע המאמץ הגדול שהשקענו בשנים האחרונות יחד עם כלל משרדי הממשלה ובתי הספר, לתיקון תדמית המקצוע והעוסקים בו. ברור כי ללא תיקון תדמיתי יהיה לענף קשה – אם לא בלתי אפשרי בכלל – ליצור ביקוש להכשרות ולתעסוקה מצדם של בני הדור הנוכחי. הזנת הענף בנוער ובבוגרים איכותיים הינה משימה ענפית אך גם משימה לאומית החשובה לביטחון המדינה ולבטיחות אזרחיה.

אנו מקווים כי נציגי מיזם זה המבוסס על מוסכים חוקיים, יחליפו את מסריהם וינהגו בכבוד למקצוע החשוב ממנו הם מעוניינים להתפרנס. בפרט, מאחר ואין להם כל כוונה ויכולת מקצועית לנהל בעצמם מוסך (עמידה באמות מידה, העסקת עובדים, הכשרות מקצועיות, רישוי, רשויות מקומיות וכד’) והמודל הכלכלי שלהם מבוסס על תיווך בלבד.

אובדן להלכה וגניבות רכב

לאחרונה פורסמה כתבה – עוד אחת בשרשרת ארוכה של מקרים החוזרים על עצמם עם ניואנסים בודדים – אודות מקרה שנידון בבית המשפט ובו נסחר רכב “אובדן להלכה” במחיר הקרוב למחירון הרכב.

בשבוע הבא יתקיים בוועדה לביקורת המדינה בכנסת ישראל דיון אודות הפעולות שעשתה המדינה לתקן את הליקויים, המביאים לפרקטיקה של הסחר ברכב ניזוק, את התיקונים הרבים שמבוצעים באמצעים לא חוקיים ו/או באמצעות מוסכים לא חוקיים ושנמכרים לאחר “שיקום” לצרכנים תמימים ו”בלתי מעורבים” בחוסר שקיפות ובמחירים שאינם משקפים את מחיר השוק של כלי רכב ששוקמו לאחר תאונה קשה.

פעולות הממשל – שכבר נדרש לעניין, אך לא קלע לא בהגדרת הבעיה ולא בפתרון – לא שינו מאומה, נהפוך הוא – לפי הפרסומים האחרונים, חל בשנת 2015 גידול בשיעור גניבות הרכב והסחר בחלקים גנובים הנובע ככל הנראה מפרקטיקת הסחר בכלי רכב במצבם הניזוק.

כזכור, אנו מתריעים מזה שנים רבות כי משטרת ישראל מטעמיה, נותנת משקל רב לאכיפת ניהול מסמכים בחברות הביטוח ובחברות הליסינג ואינה פועלת לאכוף את מהות וכוונת המחוקק ולו הייתה עושה כן, אנו בטוחים כי תופעה זו הייתה הופכת לזניחה ושולית כפי שראוי לה.

אנו מקווים כי וועדת הכנסת שתדון בנושא זה בשבוע הבא, תקדם את הפעילות המהותית למיגור התופעה וכי כלי רכב שניתן לתקנם – יתוקנו במוסכים חוקיים, ואילו כלי רכב שלא ניתן לתקנם – ירדו מן הכביש לנצח.

שבוע טוב,

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:

תאונה במוסך תועדה: נהג פגע במכונאי בשוגג

צעד נוסף של שר האוצר לטובת העסקים הקטנים והבינוניים: הוכרזו הזוכים בהפעלת קרן הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה

מי יציל את עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע
 אוטוסטרדה רשת מוסכים
אוטוסטרדה” הינה רשת מוסכים מומחים המאושרים ע”י משרד התחבורה, לבצע את כל התיקונים והטיפולים השוטפים ( למעט מתן אחריות ) ברכבי סיטרואן ופיג’ו. כמו כן המוסכים מורשים ע”י משרד התחבורה לטפל ולתקן את כלל הרכבים הנמצאים והמיובאים למדינת ישראל.
הרשת מאפשרת ללקוחותיה רמת מקצועיות הזהה למוסכי היבואן ובעלות הזולה בכ- 25% לפחות
אנו ברשת מוסכי אוטוסטרדה מאמינים כי הלקוח צריך לקבל את כלל השירותים לרכב במקום אחד (ONE STOP SHOP) לכן אנו משקיעים מאמצים גדולים לשמור על רמת מקצועיות ואמינות גבוהה במיוחד.
הרשת נמצאת במגמת התרחבות וישנם כרגע שני סניפים:
בצפון – חיש 2010 בע”מ ( רחוב הסדנא 9 , קריית ביאליק )
במרכז – מרכז שירות יפו ( רחוב עציון גבר 10 , יפו )
 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות