גיליון מספר 435
| |||||||||||||||
הצעת חוק רישוי שירותים לרכב, התשע”ג-2013 | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
מחר, 25.1.2016 , יתקיים דיון נוסף בהצעת החוק לרישוי השירותים לרכב בוועדת הכלכלה. הפעם נתכבד בנוכחות שר התחבורה מר ישראל כץ שהגעתו לדיון מחר מסמלת להבנתנו כי הוא מעוניין לסיים את דיוני החקיקה ולהשלים את ההסכמות לסעיפי החוק לקריאה ראשונה ושניה. מניסיוננו, השר מגיע לוועדת הכלכלה לצורך ביצוע עבודה מרוכזת ומהלכים מהירים למימוש ולקידום הרפורמה אותה הוא מנסה לקדם מזה מספר שנים בענף הרכב. יחד עם זאת, אנו עדים, לצערנו, לכניעת פקידי משרדי הממשלה העוסקים בקידום החוק ללחצים וכוחות המופעלים עליה. דוגמא כואבת הינה העיסוק בשליטת חברות הביטוח בשוק תיקוני התאונות ש- “התאדה” מסעיפי החוק ויחד איתו התאדו גם סעיפי חשובים לביטול שליטת יבואני הרכב על מערכי התחזוקה והחלפים. על כן ולמרות שאנו בטוחים כי שר התחבורה מעוניין ברפורמה אמיתית שתביא בשורה לענף הרכב, לצרכנים ולכלל העוסקים בו (להבדיל מהמצב היום בו ענף הרכב מייצר פירות למיעוט בעלי שליטה), האיגוד מנסה לגייס את כלל חברי הוועדה לתמיכה בצמצום השליטה ובפירוק הריכוזיות השלטת בענף. רצ”ב עיקרי עמדת האיגוד כפי שהוצאה לחברי הוועדה לקראת הדיון ביום ב’ שיעסוק בחובות הרישוי של יבואני הרכב :
אנו מקווים שששר התחבורה, חברי וועדת הכנסת ופקידי הממשל המקדמים את החוק יציגו הפעם הפעם עמדות אמיצות וחפות מלחצים המופעלים עליהם, ושיאמצו את הגישה הכלכלית והחברתית שתביא צמיחת אמת לענף הרכב בהווה ובעתיד. מתקנים פיראטיים ביום ו’ האחרון התקבל אצלנו מידע וצילומים על פעילות פיראטית המתרחשת לאור יום אור באזור התעשייה באשדוד. זו לא התלונה הראשונה על הפעילות המבוצעת בסמוך לחנות ממכר לחלקי חילוף המבוצעת ברחוב העבודה באשדוד. להלן עיקרי התלונה שהתקבלה :
התמונה וחלק מעיקרי התלונה הועלו על ידינו לדף הפייסבוק והדבר הוליד דיון מעניין אך מצער, בו חלק מהמגיבים הצדיקו את הפעילות הפיראטית מטעמים שונים ומשונים שחלקם הזכירו לי שיחות ישנות עם פקחי מס הכנסה ושוטרים מיחידות שונות האוחזים גם הם בתפיסת עולם מעוותת זו. לכל אלה תמיד הזכרתי את אסון וורסאי, את הרכב שנפל והרג מתקן פיראטי, את המשאית שתוקנה בבית והרגה את אשר אוחנה ז”ל (סטודנט צעיר שנקלע בטעות אל מול משאית שסטתה בשל חוסר איזון בבלימה של המשאית שתוקנה בבית הנהג) ועוד. המדינה עוסקת זה מספר שנים בסעיפי הרישוי על מתקני הרכב ומעמיסה עליהם דרישות רבות ומגוונות. בנוסף לדרישות המקצועיות, בעלי המוסכים נדרשים לעמוד גם בכלל הדרישות החלות על מעסיקים, על מפעלים וכד’. על כן אין כל הצדקה להסכים לפעילות של חאפרים בתחום תיקון הרכב ויש לפעול באופן נחוש וברור למגר את התופעה הזו מהיסוד. שבוע טוב, רונן | |||||||||||||||
כתבות נבחרות השבוע: המכונית הבאה תונע במימן, או חשמל, או אוויר | |||||||||||||||
>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<< | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
אתר השבוע | |||||||||||||||
מאי מוטו | |||||||||||||||
מאי מוטו– מרכז שירות לכל סוגי האופנועים, קטנועים וטרקטורונים הוקמה בשנת 2008 מפיץ מורשה מטעם ד.ל.ב מוטור ספורט בע”מ מקבוצת דוד לובינסקי המשווקת את מותגי: KTM, POLARIS,BETA,TGB,PEUGEOT במאי מוטו מטפלים בכל סוגי הקטנועים והאופנועים, בדיקה לפני קנייה, התקנת שיפורים ואזעקות. מאי מוטו הנו מוסך מורשה מטעם משרד התחבורה רישיון: 11249. במרכז השירות במאי מוטו ישנה חנות אביזרים לרוכב ולמורכב על כל סוגיו אביזרים ושיפורים לדו גלגלי. במאי מוטו פינת המתנה נעימה עם טלביזיה בכבלים, פינת קפה ואינטרנט אלחוטי. כל לקוח שמגיע למאי מוטו נרשם למערכת ממוחשבת מתקדמת אשר לאחר מילוי הפרטים האישיים ופרטי הקטנוע המערכת הממוחשבת שולחת ללקוח שוברי הנחה לגוון פעילויות במרכז השירות ולפני הטסט השנתי הלקוח מקבל תזכורת להגיע למוסך ללא עלות לבדיקה . במאי מוטו מחלקת טרייד אין לקטנועים ואופנועים משומשים, אפשרויות מימון ותשלומים. במאי מוטו שמים דגש על בטיחות הקטנוע של הרוכב, יחס אישי ואדיבות. בנוסף מאי מוטו הנה מרכז שירות איזורי למותגי DAYLIM, HYUSANG. | |||||||||||||||
‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר. אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות |