איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 435

גיליון מספר 435עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 24 לינואר 2016
IGA-LOGO
הצעת חוק רישוי שירותים לרכב, התשע”ג-2013
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

מחר,  25.1.2016 , יתקיים דיון נוסף בהצעת החוק לרישוי השירותים לרכב בוועדת הכלכלה. הפעם נתכבד בנוכחות שר התחבורה מר ישראל כץ שהגעתו לדיון מחר מסמלת להבנתנו כי הוא מעוניין לסיים את דיוני החקיקה ולהשלים את ההסכמות לסעיפי החוק לקריאה ראשונה ושניה. מניסיוננו, השר מגיע לוועדת הכלכלה לצורך ביצוע עבודה מרוכזת  ומהלכים מהירים למימוש ולקידום הרפורמה אותה הוא מנסה לקדם מזה מספר שנים בענף הרכב.

יחד עם זאת, אנו עדים, לצערנו, לכניעת פקידי משרדי הממשלה העוסקים בקידום החוק ללחצים וכוחות המופעלים עליה. דוגמא כואבת הינה העיסוק בשליטת חברות הביטוח בשוק תיקוני התאונות ש- “התאדה” מסעיפי החוק ויחד איתו התאדו גם סעיפי חשובים לביטול שליטת יבואני הרכב על מערכי התחזוקה והחלפים.

על כן ולמרות שאנו בטוחים כי שר התחבורה מעוניין ברפורמה אמיתית שתביא בשורה לענף הרכב, לצרכנים ולכלל העוסקים בו (להבדיל מהמצב היום בו ענף הרכב מייצר פירות למיעוט בעלי שליטה), האיגוד מנסה לגייס את כלל חברי הוועדה לתמיכה בצמצום השליטה ובפירוק הריכוזיות השלטת בענף.

רצ”ב עיקרי עמדת האיגוד כפי שהוצאה לחברי הוועדה לקראת הדיון ביום ב’ שיעסוק בחובות הרישוי של יבואני הרכב :

“יש לפתוח את השוק לתחרות ולקבוע הגבלות על יבואני הרכב בדומה להגבלות שנקבעו בחוק המזון על יבואני מזון ויצרני מזון גדולים. כמו שבחוק המזון יבואן מזון אינו יכול להיות בעל חנות למזון, כך ראוי שיבואן רכב לא יהיה בעלים של מוסך. כמו שחוק המזון דואג לתחרות אופקית וקובע מגבלות על קמעונאי גדול, בפתיחת חנויות באזורים גיאוגרפים המוגדרים כאזורי ביקוש, כך ראוי להגביל את כוח יבואני הרכב (המשמשים כאמור לעיל גם כספקים וגם קמעונאים גדולים) אשר בבעלותם מוסכים, לפתוח מוסכים באזורי ביקוש במטרה לשמור על תחרות גיאוגרפית המושפעת  ממרחק  הנסיעה של הצרכנים אל המוסך,  גודל המוסך ומיקום המוסך, זאת לטובת העסקים הקטנים, הצרכן והציבור הרחב.

אשר על כן נודה לתמיכתך בהוספת הסיפא לסעיף 35 א (9) כך שבמסגרת רישיון יבוא רכב, היבואן בנוסף לדרישת הוכחת קיומה של תשתית למתן שירותי תחזוקה לרכב, יוכיח כי אינו בעל עניין ביותר ממוסך אחד לכל תוצר שהוא מייבא, זאת בהתאם להוראות שקבע השר לעניין המוסכים למתן אותם שירותים;       

הגבלת יבואני הרכב, בין השאר בהרשאה שתינתן ליבואן רכב להחזיק בבעלותו הישירה רק מוסך שרות אחד בלבד, בעוד שאר מוסכי השירות יהיו בבעלות עצמאית, תפחית את כוח השוק של היבואנים הפועלים כקבוצת ריכוז ותסייע באופן ישיר לתחרותיות, לעסקים הקטנים בענף (המוסכים והספקים הקטנים) לטובת הציבור ולמען הוזלת המחירים הכוללים שוק הרכב .”

אנו מקווים שששר התחבורה, חברי וועדת הכנסת ופקידי הממשל המקדמים את החוק יציגו הפעם הפעם עמדות אמיצות וחפות מלחצים המופעלים עליהם, ושיאמצו את הגישה הכלכלית והחברתית שתביא צמיחת אמת לענף הרכב בהווה ובעתיד.

מתקנים פיראטיים

ביום ו’  האחרון התקבל אצלנו מידע וצילומים על פעילות פיראטית המתרחשת לאור יום אור באזור התעשייה באשדוד. זו לא התלונה הראשונה על הפעילות המבוצעת בסמוך לחנות ממכר לחלקי חילוף המבוצעת ברחוב העבודה באשדוד.

להלן עיקרי התלונה שהתקבלה :

“תופעת מוסכי המדרכה באשדוד חוגגת מזה כ 20 שנה ועדיין לא נעשה דבר לצערנו אנו בעלי המוסכים הנפגעים העיקריים מכך….מכונאי חאפר חונה עם הלקוח שלו בסמוך לחנות חלקי חילוף מעלה על ג׳ק מוציא ארגז כלים ומתחיל לעבוד, בלמים הגה וכו׳…. מי יעז לדבר איתו? 

החנות המדוברת היא אוטו הייטק ברחוב העבודה באשדוד , בעל החנות בחור צעיר ודינמי שגם הוא למעשה  במקום למכור חלפים מאחורי דלפק הוא כל היום בחוץ מרכיב ללקוחותיו מצברים נורות ומה לא? כמו כן מצוייד הבחור במחשב סורק ובודק כלי רכב  ומכשיר בד׳ מצברים , תופעת החנויות לממכר מצברים וחלפים שהפכו למיני מוסכים גם היא הולכת וצוברת תאוצה הלקוחות  משלמים על טעויות רבות שנעשות ברכבם…. אנו בעלי המוסכים עוברים כל שנה ביקורת רישיונות גם מתלוננים על התופעות הנ״ל אך שום דבר לא נעשה…”

התמונה וחלק מעיקרי התלונה הועלו על ידינו לדף הפייסבוק והדבר הוליד דיון מעניין אך מצער, בו חלק מהמגיבים הצדיקו את הפעילות הפיראטית מטעמים שונים ומשונים שחלקם הזכירו לי שיחות ישנות עם פקחי מס הכנסה ושוטרים מיחידות שונות האוחזים גם הם בתפיסת עולם מעוותת זו.

לכל אלה תמיד הזכרתי את אסון וורסאי, את הרכב שנפל והרג מתקן פיראטי, את המשאית שתוקנה בבית והרגה את אשר אוחנה ז”ל (סטודנט צעיר שנקלע בטעות אל מול משאית שסטתה בשל חוסר איזון בבלימה של המשאית שתוקנה בבית הנהג) ועוד.

המדינה עוסקת זה מספר שנים בסעיפי הרישוי על מתקני הרכב ומעמיסה עליהם דרישות רבות ומגוונות. בנוסף לדרישות המקצועיות, בעלי המוסכים נדרשים לעמוד גם בכלל הדרישות החלות על מעסיקים, על מפעלים וכד’. על כן אין כל הצדקה להסכים לפעילות של חאפרים בתחום תיקון הרכב ויש לפעול באופן נחוש וברור למגר את התופעה הזו מהיסוד.

שבוע טוב,

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:

המכונית הבאה תונע במימן, או חשמל, או אוויר

ירידה בעסקאות ליסינג תפעולי לעובדי הייטק

המנוע הבא במכונית שלכם יגיע מראש העין

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע
 מאי מוטו

מאי מוטו– מרכז שירות לכל סוגי האופנועים, קטנועים וטרקטורונים הוקמה בשנת 2008

מפיץ מורשה מטעם ד.ל.ב מוטור ספורט בע”מ מקבוצת דוד לובינסקי המשווקת את מותגי:

KTM, POLARIS,BETA,TGB,PEUGEOT

במאי מוטו מטפלים בכל סוגי הקטנועים והאופנועים, בדיקה לפני קנייה, התקנת שיפורים ואזעקות.

מאי מוטו הנו מוסך מורשה מטעם משרד התחבורה רישיון: 11249.

במרכז השירות במאי מוטו ישנה חנות אביזרים לרוכב ולמורכב על כל סוגיו אביזרים ושיפורים לדו גלגלי.

במאי מוטו פינת המתנה נעימה עם טלביזיה בכבלים, פינת קפה ואינטרנט אלחוטי.

כל לקוח שמגיע למאי מוטו נרשם למערכת ממוחשבת מתקדמת אשר לאחר מילוי הפרטים האישיים ופרטי הקטנוע המערכת הממוחשבת שולחת ללקוח שוברי הנחה לגוון פעילויות במרכז השירות ולפני הטסט השנתי הלקוח מקבל תזכורת להגיע למוסך ללא עלות לבדיקה .

במאי מוטו מחלקת טרייד אין לקטנועים ואופנועים משומשים, אפשרויות מימון ותשלומים.

במאי מוטו שמים דגש על בטיחות הקטנוע של הרוכב, יחס אישי ואדיבות.

בנוסף מאי מוטו הנה מרכז שירות איזורי למותגי DAYLIM, HYUSANG.

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות