איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 436

גיליון מספר 436עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 31 לינואר 2016
IGA-LOGO
הצעת חוק רישוי השירותים לרכב – תחילת יישום הרפורמה
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

ועדת הכלכלה המשיכה היום את הדיון ברפורמה בענף הרכב ואישרה את אחד מהעקרונות החשובים ביותר של הרפורמה והחוק: היבואנים הישירים יחויבו לספק אחריות, שירו, אספקת חלפים ומענה לריקולים גם לרכבים מאותו תוצר שהם מייבאים אשר יגיעו לארץ ביבוא המקביל ולא על ידם.

לא הופתענו כי נציגי יבואני הרכב “עמדו על הרגליים האחוריות” ועשו כל שביכולתם כדי לשמר את השליטה הבלעדית שלהם בשוק, וגייסו מיני נימוקים מהגורן ואף מהיקב, הכל – על מנת שלא לפתוח את השוק לתחרות אמיתית ולהמשיך ולהחזיק בצרכן הרכב הישראלי כשבוי.

מבחינתנו, הצלחנו להביא הישג משמעותי ביותר: הוועדה הורתה למנכ”ל משרד התחבורה ונציגי המשרד להגיש לו נוסח של סעיף המגביל את בעלות יבואני הרכב על מוסכים. חברי הוועדה קיבלו את עמדתנו כי יש לטפל בהגברת התחרות ובפתיחת השוק גם בתחום שירותי התחזוקה (מוסכים) ולא רק ביבוא ובחלפים.

מדובר בתחילת מהפכה אמיתית בענף הרכב – שוק הרכב מאופיין בריכוזיות ובחסמים המונעים תחרות והגורמים לפגיעה באיכות המוצר והשירות, סיבסודים צולבים, מחירים גבוהים, פגיעה בנותני השירותים מסביב ולנזק לעסקים הקטנים והבינוניים ולכלל המשק.

הגבלת יבואני הרכב, בין השאר בשליטה על מוסכים (בין מספרית ובין לפי מפתח נתח שוק), תפחית את כוח השוק של היבואנים הפועלים כקבוצת ריכוז ותסייע באופן ישיר לתחרותיות, לעסקים הקטנים בענף (המוסכים והספקים הקטנים) לטובת הציבור ולמען הוזלת המחירים הכוללים שוק הרכב .

אנו כמובן נמשיך ונעקוב אחרי יישום הוראת הוועדה ונוודא כי משרד התחבורה אכן יבצע את הוראת הוועדה ויגיש נוסח המיישם את עקרון הרפורמה.

טקס סיום מחזור א’ לקורס המייסטר הבילטרלי בחיל החימוש

השבוע ערך חיל החימוש טקס סיום חגיגי לבוגרי מחזור א’ של הקורס הבילטרלי ל”מייסטר” שנערך במכללת איגוד המוסכים של דרזדן, גרמניה. הבוגרים הוכשרו וסייימו בהצלחה את הלימודים התיאורטיים והמעשים בתחום אבחון הרכב, שכללו גם הכשרה לאבחון ותיקון תקלות לרכב היברידי וחשמלי .

בטקס השתפו גם בני משפחות הבוגרים ונציגים מאיגוד המוסכים, משרד החינוך ומשרד התחבורה וכיבד את כולנו האלוף קובי ברק, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה”ל שבירך את הבוגרים ואת השותפים לפרויקט וגם הביע נכונות להמשיך ולקדם את הלמודים הטכנולוגיים למתגייסים ולוותיקים בחיל.

הטקס היה מרגש מאד ושביעות הרצון של הבוגרים מתכני הקורס ומהיישום של הנלמד בחיי היום יום מוכיחים כי שילוב הכוחות והפעולות המשותפות למימוש הכלים העומדים לרשותנו בכל הקשור להכשרות ולשיפור – הוא נכון וחשוב.

אנו תקווה כי נצליח יחד להפוך את המיוחד לשגרתי. יישר כוח לבוגרים ולמפקדים שנתנו בנו אמון ושסיפקו את כלל המעטפת שאפשרה את  מימוש היצירה המשותפת הנ”ל.

שבוע טוב,

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:

ועדת הכלכלה המשיכה את הדיון ברפורמה בענף הרכב ואישרה: היבואנים הישירים יחויבו לספק אחריות, שירות ומענה לריקולים גם לרכבים מהיבוא המקביל

הממשלה אישרה את הצעת חוק מוסר התשלומים של ראש הממשלה ושר האוצר: תשלום לספקים תוך 30 יום

מכשול ליבוא רכב מקביל: בעיה בביצוע קריאות תיקון

ועדת הכלכלה אישרה: יבואני הרכב הוותיקים יספקו אחריות, שירות ומענה גם לריקולים לרכב ביבוא מקביל

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע
מרכז שירות תורג’י
 

יותר מ-22 שנים פועל מרכז שירות תורג’י כמרכז מורשה לרכבי מאזדה ופורד. מרכז השירות גדול ומרווח ומשתרע על פני שטח של 2500 מ”ר, וכולל את כל המחלקות הדרושות לטיפול מושלם ברכבי הלקוחות. במרכז השירות עומד לרשותכם צוות מכונאים מיומנים וותיקים שעוברים הדרכות ועדכונים שוטפים באופן רציף בנושא החידושים הטכנולוגיים הקיימים והעתידיים בתחום. בכל הטיפולים נעשה שימוש בחלפים וחלקים מקוריים המאושרים על ידי היצרן, תוך כדי פיקוח צמוד של מנהל העבודה.

מהפכת השירות:
במרכז שירות תורג’י יקבל אתכם ואת מכוניתכם, במאור פנים, צוות עובדים מיומן ואדיב. למרות שהשירות היה תמיד מעל ומעבר למצופה, החליטו במרכז שירות תורג’י ביחד עם היבואן דלק מוטורס לשדרג את מערך השירות ללקוח במוסך. לטובת העניין, הוכשר יועץ שירות שתפקידו ללוות את הלקוח מרגע הגעתו ועד לקבלת המכונית לשביעות רצונו המלאה. במהלך התהליך מוצגת ללקוח תמונה מדויקת של מצב המכונית עם שקיפות מלאה בכל הנוגע לתיקונים הנדרשים.

צוות מיומן:
במרכז שירות תורג’י עומד לרשותכם צוות ותיק ומיומן במגוון רחב של שירותים מקצועיים לכלי הרכב הכוללים: מכונאות, דיאגנוסטיקה, חשמל, מיזוג אוויר, פחחות וצבע ומחסן חלפים ממוחשב עם חלפים מקוריים של מאזדה ופורד.

במרכז שירות תורג’י תקבלו שירות אמין ומקצועי ויחס אישי ואדיב לכל לקוח. במרכז השירות ישנו חדר המתנה מפואר הכולל טלוויזיה, גישה לאינטרנט, שתייה חמה וקרה ומבחר מגזינים ועיתונים. ומאפשר צפייה בתהליך תיקון הרכב מבעד לחלון הזכוכית הגדול שבחדר.

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות