איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 437

גיליון מספר 437עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 07 לפברואר 2016
IGA-LOGO
הצביעות של חברות הביטוח
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

השבוע פורסם כי חברות הביטוח עתרו לבג”ץ בניסיון למנוע את הוזלת ביטוחי החובה לרכב, באיום: ההפסד שלנו מרפורמת ביטוח החובה יגולגל למבוטחים. משנת 2003 אז הפסיק תאגיד “אבנר” את פעילותו, והשליטה בענף ביטוח החובה עברה לחברות הביטוח, הרוויחו אלו מיליארדי שקלים רק ממוצר זה. ביטוח החובה לרכב הוא הענף הרווחי ביותר לחברות הביטוח וברור שהן לא תרצנה שמישהו, חלילה, יקטין להן את הרווחיות.

כספים עודפים שהצטברו בחב’ ביטוח “קרנית” כתוצאה מעודף גבייה עבור ביטוחי החובה (רוכבי הדו-גלגלי זעקו בעשור האחרון והתחננו להנחות…) קסם לחלק מהשרים שלנו : “שרת המשפטים, איילת שקד: “הציבור נתן והציבור יקבל. נשיב לציבור את כספו”. שר האוצר משה כחלון: “מדובר בכסף ששייך לאזרחים ולכן החלטנו להשיב להם אותו. הוצאות הביטוח של אזרחי ישראל גדלו משמעותית בשנים האחרונות ואנחנו פועלים כעת בכדי לצמצם אותן”.”  ואנו התבשרנו חגיגית כי נקבל מערכות בטיחות בחינם וכי יוזילו לנו את תעריפי הביטוח החל מחודש מרץ השנה (2016) וכד’.

בכל מקרה, חברות הביטוח כיודע הן לא “פראייריות” ומיד הגיש איגוד חברות הביטוח עתירה לבג”ץ למניעת הוזלת ביטוחי החובה שתפגע בהיקף הרווחים העתידיים מענף זה.

כידוע, בעשורים האחרונים חברות הביטוח שוחקות את שכר שמאי הרכב, את שכר חוקרי הביטוח ואת כלל התעריפים בשווקים עליהם הם שולטים – בריאות, רפואת שיניים, שרברבות, רכב וכד’. זאת הן עושות תוך שימוש ברטוריקה פוגענית כנגד כלל העוסקים בשווקים האלמנטריים המושפעים מתביעות ביטוח ובכל פעם שעולה דיון רציני בכנסת ו/או מול נציגיהם עולה הטענה כי אם חברות הביטוח ישלמו את השכר ההולם לעוסקים המושפעים מהתנהלותן – הפרמיות לציבור יעלו.

בשני העשורים האחרונים כלל חברות הביטוח הישראליות מגדילות את רווחיהן מדי שנה באופן רציף, כמו גם את שכר מנהליהן לרמות שערורייתיות. הרגולציה שהתחילה בתחילת המילניום הנוכחי ושבישרה על רפורמות בפנסיה ובשווקים הריאליים התבררה כרפורמה “הופכית” שהעניקה מתנות וכוח אינסופי לחברות הביטוח ולבעלי השליטה בהן. השימוש לרעה לא איחר לבוא, וחברות הביטוח יונקות את כספי החוסכים והמבוטחים ללא כל פיקוח וללא גבולות. ניסיון פעוט של שר האוצר להשיב חלק מהכספים העודפים למי שסיפק את העודפים הללו נתקל בהתנגדות חזקה וכרגיל – חברות הביטוח מתנהלות כגוף אחד ולא כמתחרים. די אם יצוין, שהגורם  שהגיש את העתירה הוא איגוד חברות הביטוח.

אנו מקווים כי המפקחת על הביטוח תתפכח מההגנה הקבועה של צוותה על חברות הביטוח ואופן התנהלותן וכי דוגמא זו תשנה את היחס למפוקחים ושתאכוף עליהן שקיפות, פעילות המעודדת בטיחות ברכב (אובדן להלכה, שימוש בחלקי חילוף ראויים ומתאימים), תגמול הולם לספקי השירות, ביטול חסמים של מתחרים בענפי הרכב ובענפים אחרים ועוד.

הצעת חוק רישוי שירותים לרכב

בשבוע שעבר דיווחנו על הדיונים שהתקיימו ב 31.1.2015. למחרת שר התחבורה התארח בוועדת הכלכלה ודיווח על פעילות משרדו ותוך כדי, התחייבו השר, מר ישראל כץ ביחד עם יו”ר וועדת הכלכלה, ח”כ איתן כבל, כי הדיונים לקראת הכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית יסתיימו במושב הכנסת הנוכחי.

מחר, יתקיים דיון נוסף במסגרת הצעת החוק ודיון זה ימשיך את הדיון הקודם בנושא רישוי וחובות יבואני הרכב השונים – ישיר , עקיף וזעיר.

אנו כמובן, נמשיך לקדם את הגבלת כוחם של יבואני הרכב על שוק המוסכים וחלקי החילוף.

הצו המוסכם שהוצא ליבואני הרכב בשנת 2002 (בכל הקשור לשירות וחלקי חילוף) לא השיג את מטרותיו ועתה וועדת הכלכלה תידרש לחפש פתרון לבעיה זו.

שבוע טוב,

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:

חברות הביטוח לעליון: ההפסד שלנו מרפורמת ביטוח החובה יגולגל למבוטחים

למה משאיות ואוטובוסים יחויבו בהתקנת מערכות בטיחות?

2016 נפתחה בדהירה: 36,481 מכוניות חדשות על הכביש

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע
 מוסך יהלום אלימלך.

מוסך יהלום אלימלך קיים משנת 1961 ומנוהל ע”י יוסי אלימלך.
המוסך מונה 7 עובדים: מנהל עבודה, שני פחחים, שני צבעים, איש מזגנים ופקידה.

המוסך מתמחה בצביעה מיוחדת לרכבים כגון:

• שחור מט
• לכה מתחלפת
• לכה נגד שריטות
• צביעה תעשייתית
• ציורי Air brush לרכבים מכל הסוגים

המוסך הינו מוסך מורשה מטעם משרד התחבורה ומין הוותיקים בארץ, בעל 50 שנות ניסיון וצבירת ידע.

כמו כן, המוסך הינו בין הראשונים בארץ אשר השתמש במחשוב להתאמת צבעים, להשגת תוצאות מעולות.

במוסך יהלום אלימלך משתמשים בצבעים ולכות מקוריות בלבד,
מבית sickens ו- AkzoNobel.

אמרת מוסך יהלום – אמרת אלימלך!

מסור לנו את רכבך ותנוח דעתך בשקט, נסה אותנו ותיווכח!

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות