איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 439

גיליון מספר 439עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 04 למרץ 2016
IGA-LOGO
הצעת חוק רישוי שירותים לרכב – על סף פריצת דרך
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

בשבועות האחרונים הדיונים, הואץ קצב הדיון בהצעת החוק  שאמור לייצב ולקבע את אמות המידה של עתיד המקצועות שלנו, ובתוך כך אנו חווים התקדמות בסוגיות החשובות לנו, בסיוע חברי הכנסת השותפים לחקיקה.

יחד עם זאת, בשלב זה טרם נפתרו רוב הסוגיות העוסקות בפתיחת תחרות אמת בשוק שירותי המוסכים ושיווק חלקי החילוף ונושאים אלה עדיין בדיונים.

אנו ממתינים בדריכות להמשך ישיבות וועדת הכלכלה בשבוע הבא, ומקווים שלאחריהן נוכל לבשר בשורות אודות פריצת דרך.

לאחר שנים רבות של מאבקים על סוגיות ברורות ומובנות מאליהן, ושלא ברור מדוע אנו נאלצים להיאבק בגינן, נוכל לאמר כי נציגי משרד התחבורה, לאור לחצם של יו”ר הוועדה וחה”כ ביטן, פרי ופראג’, דנים מולנו בימים אלה על סעיפים מהותיים: לפתיחת תחרות, זמינות למידע וזמינות ללקוחות מוסדיים ולמכרזים, שישולבו, כך נקווה, בהמשך הדיונים על החוק. לא מדובר במאבקי אגו – מדובר ביישום אמתי של הרפורמה ושל חמצן מקצועי וכלכלי לו זקוק הענף באופן מידי.

ביום ראשון , 06 במרץ 2016 , כ”ו באדר תשע”ו, בשעה 09:30 ימשיכו הדיונים וניתן לצפות בדיונים בשידור ישיר בערוץ הכנסת.

 

פרוייקט מקצוע לחיים – חיל הטכנולוגיה והתחזוקה

חיל הטכנולוגיה והאחזקה ערך אתמול, 2.3.2016 , ערב השקה לפרויקט המורכב והשאפתני – “מקצוע לחיים” . למיזם זה שותפים מספר גופים שלכולם יש אינטרס מובהק לשכנע בני נוער וללוות אותם לאחר שילובם בלימודים המקצועיים והטכנולוגיים משלב הלימודים התיכוניים, דרך השירות הצבאי במקצוע, ודרך הבטחת השילוב שלהם בתעשיות השונות – הכולל הבטחת פרנסה ויכולת לבנות משפחה וביטחון כלכלי לעתיד.

לנער או נערה בגיל העשרה קשה לראות את הקשיים העתידיים העומדים בפני אלה שאינם מוצאים יציבות וביטחון תעסוקתי לאחר שחרורם מצה”ל ועל כן נדרשת כאן עבודה קשה ושילוב זרועות של כלל בעלי האינטרסים – בתי הספר התיכוניים, צה”ל – חילות התחזוקה והטכנולוגיה, התעשייה ובכללה המוסכים החוקיים.

איגוד המוסכים שותף מלא לחזון זה שניצניו אמנם נגלו פה ושם כבר לפני שנים אך סבל מהזנחה קשה מצד מוסדות המדינה. כיום, קמו המפקדים הנוכחיים של חיל הטכנולוגיה והאחזקה (חימוש לשעבר) וחיברו את כול בעלי האינטרס, כולל את משרד הביטחון המספק לפרויקט את הקרקע הכלכלית וכמובן את הארגונים של התעשיות המקצועיות – התאחדות התעשיינים ואיגוד המוסכים בישראל המספקים את היכולת לממש את ההבטחות ואת ההתחייבות לבני הנוער שישתלבו בפרויקט.

אנו מאחלים לכל השותפים הצלחה רבה בהנעה ובמימוש הפרויקט ובעיקר לבני הנוער ולבוגרים.

סדרת הרכב החדשה – “חמש בדרכים”

אתמול, 3.3.2016 שודר הפרק הראשון של הסדרה ” 5 בדרכים” שתשודר בערוץ 5+ בכל יום ה’ בשעה 22:00 ולאחר מכן בסופי השבוע בסדרת שידורים חוזרים. הפרק הראשון בסדרה נראה מבטיח ואנו מקווים כי כך גם חושב הציבור שנחשף וייחשף בעתיד לתכנים מקצועיים ולהעשרת הידע בתחום הרכב.

הסדרה עוסקת ברכב מזווית ובפוקוס שונה מסדרות רכב מוכרות אחרות. התכנים אינם רק חידושים וריגושים, אלא היבטים נוספים ומקצועיים של התחום.

איגוד המוסכים היה שותף ותרם חלק ניכר מהתכנים והידע המקצועי שישודר לצופי התכנית ואנו ממליצים לחברי האיגוד לצפות ולהשתמש בחומרים החשובים שישולבו בתכנית.

 

תערוכת טכנומוטור 2016

תערוכת הטכנומוטור שתתקיים השנה למשך שלושה ימים רצופים ב 4-6 ביולי 2016 , תהווה חזרה לשנים בהן איגוד המוסכים בישראל הקים והניע תערוכות ותצוגות של כלל הספקים המספקים שירותים ומוצרים למוסכים בישראל ממגוון ענפי שירות וכלל ענפי התיקון :

חלקי חילוף ומוצרי תעבורה, ציוד ותשתית, מכשירי אבחון ובדיקה, תוכנות לניהול מוסך, זירות מסחר אינטרנטיות, סימולטורים, הכשרות,  ספקי אשראי, ספקי נופש, ביגוד והנעלה, אביזרי רכב משלימים ועוד.

כלל ענפי התיקון ייהנו ממציגים שיעניינו אותם באופן  אישי – רכב קל, רכב כבד, דו-גלגלי, טרקטורונים, צמיגים וכיווני מתלים, פחחות וצבע, חשמל ומיזוג ועוד.

את ניהול התערוכה תבצע חברת “קומליין” ביחד עם הנהלת האיגוד ומציגים פוטנציאלים יכולים כבר להבטיח לעצמם מיקום ושטח בטלפונים הבאים : 03-5421818 ו 054-7595555 .

במהלך ימי התערוכה איגוד המוסכים יערוך כנס שנתי ובו נשלב דיווח לחברים, מידע עדכני וכמובן אירוח ובידור.

 

פעילות שוטפת – מוסכי הסדר ושלא בהסדר

בשבועיים האחרונים אנו מוצפים בתלונות שונות העולות מהמוסכים בשטח :

כזכור אנו פועלים בעקביות בניסיון לבטל את הזכות שנתן הרגולטור הישראלי לחברות ביטוח – הנחה בהשתתפות העצמית למבוטח הבוחר מוסך הסדר ולמעשה – שליטה בניתוב מבוטחים למוסכים ולספקי חלקים ספציפיים.

מוסכים שאינם בהסדר עם חברות ביטוח, מדווחים על לחצים של ועל שמאי חוץ, סוכני ביטוח ונציגי ביטוחים ישירים בכדי להוציא לקוחות שכבר בחרו במוסך חופשי וזאת באמצעים בזויים כגון השמצת המוסכים הנבחרים (מובן, שנציג/ה של משווקת ישירה של ביטוח או של סוכנות ביטוח ברוב המקרים אינו/ה מכיר/ה את העסק שממנו הוא/היא מנסה לגזול את פרנסתו) ופיזור הבטחות שווא והטעיות.

השבוע פרסמה לשכת סוכני הביטוח תלונה שהוציאה על משווקי ביטוח ישירים של חברת הראל בטענה כי הנציגים משמיצים אותם בכדי לקדם את המכירות של המוצרים. הנהלת הלשכה מנהלת כיודע מאבק ארוך כנגד הפרסומת של “שוקה”. איגוד המוסכים הפועל עם לשכת סוכני הביטוח תחת הנהגת להב בקידום נושאים כלליים של עצמאים, פנה להנהלת הלשכה בבקשה לאמץ את הכלל – “מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך” ולפעול בקרב חבריה להפסקת ההתנהלות הנלוזה הנ”ל שפוגעת בשמם הטוב ובפרנסתם של מוסכים פרטיים רבים שאינם “חתומים” עם חברות ביטוח וברור שיש דרכים יותר הגונות לשווק שירות ללקוחות.

מוסכים שכן בהסדר עם חברות ביטוח מתלוננים על מגוון נושאים רחב המשקף את הזלזול העמוק של חברות ביטוח מסוימות בלקוחותיהן ואת הפגיעה המערכתית שיוצרת השיטה של תיקון כלי הרכב ואופן סילוק התביעות –

  1. אספקת חלקים למוסך והעלמת רשימת החלקים שניזוקו בתאונה מחשבונית המוסך. בכך יש גם משום עקיפת חוק מכירת רכב משומש (זכאות למידע וגילוי נאות), התשס”ח–2008* וגם מניעה מודעת מרוכשי רכב פוטנציאלים לקבל מידע מפורט על רכב שעבר תיקון תאונה.

כאילו אין די בכך – נהפכים סוחרי רכב לעבריינים בעל כורחם מאחר והם עלולים להעביר לרוכשי רכב שתוקנו במוסכי ההסדר להם חברות הביטוח מספקות חלפים, מידע חסר שיעמיד אותם בפני סיכון לקובלנה פלילית ו/או לתשלום קנס הקרוב ל 200,000 ₪ וזאת משום שחברת ביטוח אינה מחויבת בחוק זה לספק מידע מפורט כפי שמחויב מוסך לספק.

רצ”ב הגדרת ה”מידע” בחוק מכירת רכב משומש– “”מידע” – מידע על תיקונים או טיפולים שבוצעו ברכב או כל מידע אחר שיש בו כדי להעיד על מצב הרכב ותקינותו, ולעניין מבטח – סכום תגמולי הביטוח ששולמו בעד הרכב ופירוט סוג הנזק או ירידת הערך שבשלם שולמו;”

  1. על בסיס חוות דעת של שמאי רכב העובדים לטובת חברות הביטוח בהסדרים אלה, נמצא כי שמאי רכב מסוימים אף מקטינים את עלות הנזק הגולמי וזאת בניגוד לחוק.
  1. חוות הדעת הללו מגלות לנו גם כי בתיקון נזקי צד ג’ ש”חובקו” על ידי חברות ביטוח ותוקנו במסגרת הסדר מוסכים, נעדר מרכיב ירידת הערך וגם אם השמאי נקב אחוזי ירידת ערך שהרי החישוב הסופי מסתכם בסכום – 0 !!! .

ככה מתנהלות חברות ציבוריות הניזונות מנאמנות של כספי ציבור והאמורות לספק ביטחון למבוטחים כי חברת הביטוח תמלא את מחויבותה על פי הפוליסה התקנית ו/או על בסיס חובת ההשבה לקדמות בדיני נזיקין.

שבת שלום,

רונן

* התקבל בכנסת ביום כ”ו בתמוז התשס”ח (29 ביולי 2008); הצעת החוק ודברי הסבר פורסמו בהצעות חוק הכנסת – 210, מיום כ’ באדר א’ התשס”ח (26 בפברואר 2008), עמ’ 207.

 

כתבות נבחרות השבוע:

מקצוע לחיים: שילוב חיילים במקצועות לאזרחות

‘5 בדרכים’ – יוצאים לדרך

תאונה לחברת הביטוח: חייבת לפצות גם על חלודה

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע
 עמל בע”מ

מוסך עמל

מרכז שירות “עמל בע”מ” – מורשה מוסך “פורד”, “מאזדה”, נוסד בשנת 1967. המוסך מתמחה בטיפול כל סוגי מאזדה ופורד החדשים והישנים כולל דגמים קלאסיים. מוסך עמל משמש כמודל להשראה למוסכים בארץ.

מוסך “עמל” שם לעצמו למטרה לתת שירות טיפולים כולל וקפדני בשיטת פעם בשנה, היינו, פתרון בעיות הרכב בטיפול אחד ע”י התייחסות בלתי מתפשרת בפעם אחת לכל סוגי הבעיות: טיפולים תקופתיים, בעיות חשמל, פלסטיקה ואסתטיקה. פתרון הבעיות בפעם אחת ברצינות וביעלות מביא לחסכון בכסף, זמן ואנרגיה ובדרך כלל מאפשר ביקור חד שנתי במוסך.

מוסך עמל מציע סל פתרונות מקיף ללקוחותיה. כלומר, מענה מושלם לכל סוגי הטיפולים והשירותים הנדרשים לרכבי “פורד”, “מאזדה” , “לינקולן” והתמחות מיוחדת לפורד מתוצרת ארה”ב בכל הרמות המכאניות.

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות