איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 456

גיליון מספר 456עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 19 לינואר 2017
IGA-LOGO
ועידת הרכב – CARS 2017
בקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
בקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
    

היום יוצאת לדרך הועידה השלישית לעוסקים בענף הרכב שתתקיים באילת. הנושאים המרכזיים שידונו השנה יהיו: הרפורמה הצפויה בענף הרכב לאור כניסתו לתוקף של חוק רישוי השירותים והמקצועות לרכב, קידום החינוך הטכנולוגי, הטכנולוגיות החדשות, והמעורבות הישראלית בשוק הרכב העולמי.

אנו שמחים על שזו הפעם, יש לנו נציגות משמעותית של בעלי מוסכים רבים שנרשמו לוועידה ושיהיו שותפים לתכנים ולדיונים.

רצ”ב תכנית הועידה :

מגעים לקראת הסכם קיבוצי מעודכן עם ההסתדרות החדשה

ההסכם הקיבוצי בין האיגוד להסתדרות מ- 1993 (צו הרחבה ענפי מ- 1995) עדיין בתוקף.

גם כיום, חלק ניכר מתנאי העסקת העובדים בענף (תנאים מינימליים) – טובים מאלו שהוסדרו בשנים האחרונות בענפים אחרים.

למרות זאת, בכדי להעלות את הביקוש לתעסוקה במוסכים ולאפשר קליטה והכשרה של הון אנושי איכותי לענף, החלטנו ביחד עם נציגי ההסתדרות המקבילים לנו המייצגים את המועסקים במוסכים – לעבוד על שדרוג ההסכם המקורי ולפעול ולהביא לאישור הסכם מחודש ומעודכן.

בימים אלה אנו שוקדים על ניסוח ההסכמות האחרונות שיתנו לעובדינו ולעובדים הפוטנציאליים העתידיים אופק מקצועי והקלות בהכשרות הטכנולוגיות החדשות.

אנו מקווים כי נוכל להציג טיוטת הסכם בפני הנהלת ומועצת האיגוד כבר בסוף החודש הנוכחי ולאחר אישורה במוסדות האיגוד – נפיץ את הטיוטה גם לחברים לתקופת שימועים. לאחר גיבוש הנוסח הסופי – נבצע טקס חתימה מתוקשר בכדי להנגיש את התנאים לציבור בעלי המוסכים ולעובדים.

 

פעילות האיגוד – החברות באיגוד

הצטרף כחבר וכפעיל לאיגוד המוסכים בישראל

בשנה החולפת השקענו מאמצים רבים בכדי להשפיע על תכני חוק רישוי השירותים והמקצועות לרכב. כן ביצענו פעולות רבות ומגוונות הן בתחום ההכשרות המקצועיות, והן בתחומים נוספים.

לצורך שיפור השירות שלנו לחברים גייסנו כוח אדם חדש המנהל את מכללת האיגוד בתל אביב, הכנו תכניות לימודים רבות ויישמנו רבות מהן וכן נכנסנו לפעילות משותפת עם משרד החינוך ועם משרד הרווחה והעבודה בתחום הלימודים ובתחום ההשמה וההסבות המקצועיות.

השנה נחל בתפעול כלל ממשקי הקישור הדיגיטלי והאינטרנטי עליהם אנו עמלים מזה כשנתיים ובכללן אתר חדש לאיגוד המוסכים, שיפור אתר המכללה והקשר עם התלמידים, תוכנות לומדה חדשות, קורסי העשרה ותעודה בארץ ובחו”ל, העמקת הסדנאות והלימודים באזור הצפון, בדרום ובירושלים, יישום האמנה עם לשכת המסחר והתעסוקה בשטוטגרט – לימודי המייסטר, ועוד.

כמו כן, השנה נוסיף ונשפר את השירות המשפטי שמקבלים החברים, את השירות להשמה, את הייעוץ הצמוד של נציגי האיגוד בסניפים ובמרכז למי שזקוק לכך, את רמת הסיוע ביישום שינויי החקיקה ועוד.

צוות תחום “המוסכים המומחים” בראשות אפרים ברק מקבל פניות רבות מבעלי מוסכים ומסייע לרבים מהם להתארגן לקראת התקינה ותחילת היישום של מיזם המוסך המומחה, ואנו סמוכים ובטוחים כי לאחר שמשרד התחבורה יישם את התחייבותו לקידום המיזם – מוסכים רבים יתווספו, ושציבור הלקוחות ייהנה מאלטרנטיבות בחירה רבות ומגוונות בין המוסכים.

האיגוד פעל השנה גם בתחומים השוטפים – הסבת מוסכים ל”מוסך יבש” על פי נהלים מקובלים על העיריות ועל תאגידי המים; סיוע למוסכים רבים ובליווי צמוד – בתחומים מוניציפליים, בתחומי ביטוח, סיוע בפתירת סכסוכים עם לקוחות ועוד.

שיתוף הפעולה שלנו במסגרת ל.ה.ב (לשכת העצמאים בישראל) מניב פעילות ברוכה בתחומי האשראי, המכרזים, עלויות הסליקה ועוד.

במהלך שנת 2017 אמור להיכנס לתוקף משפטי המתווה המוסכם של משרד האוצר ומשרד התחבורה בחסות יו”ר וועדת הכלכלה חה”כ איתן כבל, לשינוי יסודי של פורמט מוסכי ההסדר הקיים כיום, והרחבת הסדרי המוסכים החופש לתיקון איכותי ושעיקריו:

  1. כל מוסך חוקי יוכל להצטרף להסדר על בסיס הנחה גלובלית מוסכמת בין המשרדים על חלקי החילוף המקוריים ותחליפיים שיותקנו בכלי הרכב;
  1. הפרש עלות ההשתתפות העצמית בין מוסך הסדר למוסך שאינו בהסדר לא תעלה על אחוז ההנחה המוזכרת לעיל;
  2. שמאי הרכב לא יכפו מחירי שעות עבודה במוסכים אך משרד התחבורה יפקח ויוודא כי “שחרור” הכפייה הנ”ל לא ינוצל לרעה;
  1. המוסכים שיצטרפו להסדר יהיו כפופים לנהלי שקיפות ברורים. אנו בטוחים כי נהלים אלה ייושמו גם על ידי מוסכים שיבחרו שלא להצטרף להסדר בכדי להקל על הליכי בירור ותשלומי תביעות ביטוח של מבוטחים ושל ניזוקי צד ג’.

מתווה זה יאפשר להנגיש את קהל בעלי הרכב שניזוקו בתאונות למוסכים רבים יותר. אנו מקווים כי חברות הביטוח יאפשרו את שינוי הגישה ויממשו את מחויבותן האזרחית לקידום כלל העסקים בתחום ולקידום הבטיחות בדרכים. שיתוף חברות הביטוח למען שגשוג ענפי יועיל גם להן בפעילותם בתחום ביטוחי העסקים והעובדים, ועוד. אנו מקווים שעד סוף מושב הכנסת הנוכחי הסיכום יקבל מעטה משפטי הולם ושיבטא באופן מלא וחד ערכי את הנקודות שסוכמו.

ענף הצמיגים קיבל גם הוא חיזוק ב-2016 וביחד עם נציגנו מר דודי יניב, נכנסו לפעולה עוד מספר בעלי מוסכים ובראשם מר גבי ברבי מ”מקור הצמיג” בבאר שבע, ואלה עמלו השנה להכין תכנית מקיפה ביחד עם יבואני צמיגים ומשרד התחבורה בכדי להוציא את הענף מהמשבר הארוך בו הוא נמצא ובעיקר בכל הקשור לבניית דור המשך לענף ולהסדרה בתחומי הסחר ההוגן והבטיחות. אנו בטוחים כי מאמצים אלה יישאו פרי בקרוב.

תמיכה טכנית: חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב אמור להסדיר את הנגשת המידע לכלל המוסכים בישראל. למרות האמור, אנו צופים הערמת קשיים רבים ותירוצים שונים ומשונים שיקשו על מוסכים מומחים וכלליים להשתמש במידע ישיר מיצרן הרכב. במקביל למאבק שאנו מנהלים בעניין זה כנגד חוסמי המידע, אנו נערכים בחודשים האחרונים לייצר מנגנון תמיכה טכנית שיקל על תהליכי האבחון ושיחסוך זמן וכסף לבעל המוסך ובעיקר ללקוחות אשר מידי פעם “נענשים” בגין חסמי הנגישות למידע טכני/עדכוני מחשב נדרשים/ריקולים שקטים ועוד. תקלות אבחון ושירות אלה גולשות לבתי המשפט ולמוסד הבוררות שלנו ויוצרות נזק ועגמות נפש לשני הצדדים המעורבים – המוסך והלקוח.

אנו מקווים כי מנגנוני התמיכה שאנו בונים בימים אלה יבשילו במהרה ושנוכל להתחיל את הפיילוט המתוכנן הראשון ל 50 מוסכים ובו נאפשר סיוע וליווי צמוד של צוות התמיכה במציאת פתרונות לתקלות הדורשות אבחון ממוחשב וידע בהוראות  ובעדכוני יצרן הרכב. התמיכה תסופק לחברים במחיר מסובסד\ וללא חברים במחיר מלא.

מגוון התחומים והמיזמים בהם מעורב ופועל האיגוד הוא רב. אנו בטוחים כי החברות באיגוד והתרומה של כל בעל מוסך לטובת המאמצים לפתרון המשברים בענף היא חובה ולא זכות מאחר והבעיות בענף והבעיות הכלליות שחווים בישראל העסקים הקטנים הן הבעיות של כלל בעלי המוסכים ולא של האיגוד. האיגוד הוא אמצעי ואינו מטרה. פירות הפעילות של נציגי המוסכים הפועלים באיגוד כנבחרים, שכירים או חיצוניים – נקטפים על ידי כל מוסך חוקי בישראל שחובתו לסייע לקידום הענף ולשימורו העתידי המקצועי והכלכלי.

בימים אלה, נשלחו שוברי התשלום לכלל המוסכים החוקיים בישראל. ייתכן כי בשל סגירה של מאות מוסכים בשנה האחרונה ובשל פתיחת חדשים וכן בשל שינויי בעלויות וכד’ – חלק מהמוסכים לא יקבלו את השובר. מוסכים שלא קיבלו את שובר תשלום דמי החבר, מתבקשים לפנות לסניף הרלוונטי באזורם, ולשלם ישירות בסניף באמצעות המחאה או כרטיס אשראי (ניתן גם לפרוס את דמי החברות לתשלומים).

להלן פירוט של מקצת השירותים הפרטניים שמקבלים החברים:

  1. ייעוץ משפטי בענייני המוסך והעסק, לרבות יחסי עבודה, וסיוע בכתיבת כתבי הגנה והדרכה משפטית בתביעות קטנות.
  1. ייצוג וליווי המוסך ע”י בעל תפקיד בכיר באיגוד מול רשויות מקומיות ורשויות אכיפה אחרות כגון ענייני רישוי, ענייני זיהום קרקע ועוד.
  1. רגולציה וחקיקה.
  1. עדכונים שוטפים.
  1. ליווי מוסכים בוועדות פריטטיות המשותפות להסתדרות ולאיגוד – ליווי משפטי הכולל ייצוג בדיונים בניהול סכסוכים מול עובדים.
  1. הנחות בשירותים שוטפים: בהכשרות מקצועיות של מכללת האיגוד, בעלות בירור מחלוקות עם לקוחות, בעלות ייצוג משפטי של יועמ”ש האיגוד, בעלות חומרי לימוד ותוכנות לומדה, בעלות התמיכה הטכנית ועוד.
  1. ייצוג בוועדות אתיקה ומשמעת במשרד התחבורה.
  1. קרן ההלוואות של גמא ואיגוד המוסכים – זכאות להנחות בעלות הקמת ההלוואה ובכלל השירות והליווי. גמא מקבל הפניות ומסייע לניהול תזרימי המזומנים של מוסכים בעלות שוטפת של כ – 5 מליון ₪ בשנה.
  1. האיגוד בשלבי סיום של הקמת קרן הלוואות נוספת המיועדת למוסכים קטנים למטרות רכישת/שדרוג ציוד ו/או לשדרוג מבני. תינתן הנחה נוספת בהקמה ובריבית השוטפת.
  1. ליווי וסיוע ביישום פרטני של חובות החוק החדש – חבר זכאי לליווי מלא. משלם דט”א זכאי לליווי חלקי בלבד.
  1. דרכי הפצת המידע שלנו הם רבים – דף פייסבוק, ניוזלטר ישירות לכתובת המייל, ביטאון דו חודשי המופץ ישירות לדלת המוסך, אתרי אינטרנט של האיגוד ושל המכללה, יח”צ תקשורתי ארציי ועוד. כל מוסך יכול להתחבר ומי שאינו מקבל מידע ישירות לכתובת המייל שלו ו/או שאינו מקבל את ביטאון המוסכים – מוזמן להירשם בקישור המצורף.

מוסכים שבכל זאת לא מעוניינים להצטרף כחברים יאלצו לשלם דמי טיפול ארגוני (דט”א) המגלמים סל שירותים בסיסי יותר מזה שזכאי לו החבר ואת ההשתתפות בעלות הייצוג של הענף.

כאמור – חובה וכדאי להיות חבר ולהתחבר.

שבת שלום

 

כתבות נבחרות השבוע:

כסף מזבל: אגרה חדשה מעוררת סערה במגזר העסקי

חרף מאמצי משרד התחבורה: מסלול יבוא הרכב העקיף נותר דומם

חידון דיאגנוסטיקה במערכות רכב נושא פרסים יוצא לדרך

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
 
 
אתר השבוע
 צבר

אברהם צבאג (ז”ל), רוכב אופנוע מצטיין באיטליה, עלה לארץ בשנת 1949 והחל לעסוק בתיקון דו-גלגלי.

יוסי צבר, בנו, נדבק גם הוא באהבת הרכיבה על דו-גלגלי, ובשנת 1955 החל לעסוק בתיקון קטנועים ואופנועים. יוסי עבר הכשרות רבות בארץ ובפיאג’ו שבאיטליה, והינו בעל כתבי הסמכה למכונאות אופנועים, קטנועים, רכב וגירים אוטומטיים.

דורון צבר, בנו של יוסי, דור שלישי בענף, המשיך את המסורת ומשחר ילדותו התחבר לתחום. בשנת 1987 נכנס לעסק המשפחתי, התמחה באופנועים, ניהל את “מוסך מרכזי מטרו”,הקים את “אקסקליבר”-מרכז לתיקון ומכירת רכב דו-גלגלי (מורשה פיאג’ו וקימקו) ולאחר מכן התאחד עם “מוסך יוסי”.כמו כן, עבר הכשרות רבות בארץ ובאפריליה שבאיטליה, ובעל כתבי הסמכה לתיקון אופנועים וקטנועים ולתיקון צמיגים ואבובים.
במרץ 2015 שונה שם העסק לשם המשפחתי – צבר.
בנוסף למוסך, חנות אביזרים גדולה ונעימה ובה מגוון גדול של קסדות, ארגזים, מנעולים, מעילי רכיבה, כפפות, ציוד חורף, כיסויים, אזעקות, דיבוריות ועוד.
***************************
אנו אוהבים את המקצוע ומבצעים את העבודה במסירות, מקצועיות, בדייקנות ובהנאה, תוך מתן שירות אכפתי וסובלני לכל לקוח.

דרכנו סלולה על אמות מידה של יושר, אמת, צדק ואמונה.

 

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב
‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות