איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 458

גיליון מספר 458עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 06 למרץ 2017
IGA-LOGO
הכשרות מקצועיות
בקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
בקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
    

פרויקט שילוב תלמידי החינוך המקצועי והטכנולוגי בתעשייה, ממשיך ומתרחב ובתי ספר נוספים נרשמים ותלמידי כיתות י’ בשלב זה, מסיירים במוסכים ונפגשים פעם בשבוע עם מדריכי האיגוד ומתוודעים לתוכנת הלומדה שלנו (בשיתוף חברת אוטומטיבי) שמלמדת אותם כיצד לבצע תיקונים במוסך באופן אינטראקטיבי וידידותי.

במקביל – המוסכים, יבואני הרכב, המפעלים ומכוני הרישוי עוסקים בהסברה ומארחים בצורה נפלאה את בני הנוער המגיעים לסיורים בבתי העסק העוסקים במתן שירותים לכלי הרכב בישראל.

עלייה ממוקדת עבודה – פרויקט ‘גשר תעסוקתי

הסוכנות היהודית בשיתוף משרדי הקליטה, משרד העבודה ובשיתוף איגודים ומעסיקים רלוונטיים, ממשיכה לשלוח משלחות המציעות ליהודים מארצות מזרח אירופה להשתלב בפרויקט גשר תעסוקתי המבטיח עלייה “רכה” לישראל הכוללת קליטה, דיור, הכשרות מקצועיות ותעסוקה מובטחת.

במסגרת הפרויקט הנפלא הזה, משתתפים גם נציגי המוסכים שמצטרפים למשלחות, מראיינים את המועמדים ומסבירים להם במקביל על אפשרויות התעסוקה בענף בישראל. עד כה נרשמו לקליטה לענף מעל 100 מועמדים ולקראת סוף השנה הנוכחית אנו עתידים לקלוט בישראל את הקבוצה הראשונה.

תודות לשני הנציגים שלנו שכבר ראיינו מועמדים בסיביר ובבלארוס – חזי ברק מסניף חיפה ומאיר נגבי (חבר מועצה, בורר ותיק, בעל מוסך מאיר נגבי באבן יהודה) שעשו עבודה נפלאה וייצגו את האיגוד בכבוד.

ב- 28.2.17 במסגרת יום העסקים הקטנים בכנסת, נערך דיון בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בכנסת אודות שילוב העולים בעסקים הקטנים בישראל וחברי הוועדה שיבחו את עבודת איגוד המוסכים ואת ההתרמות שלנו לפרויקטים החשובים מסוג אלה.

יום האישה הבינלאומי

זה כבר זמן רב שאנו פועלים לשלב נשים בתעשיית התחזוקה לרכב במגוון מקצועות – אוטוטק, צמיגים, פחחות וצבע, דו-גלגלי, ניהול מחסן, שירות במוסך ועוד. השנה, החלנו לנצל את יום האישה הבינלאומי בכדי לקדם את הקריאה לנשים לנסות ולהשתלב במקצוע וזאת תוך כדי הבטחה כי אצלנו יש שיוויון תעסוקתי ושיוויון שכר מלא בין גברים לנשים.

לצורך כך החלטנו להנגיש תחילה את קורסי היסודות המקצועיים וקורסי התמיכה בשירות ובניהול מחסן כפתיח וכטעימה לעולם המוסכים :

  1. הכרת הרכב – יסודות :  משך קורס 200 שעות אקדמיות .
  2. הכרת דו-גלגלי – יסודות : משך הקורס 120 שעות אקדמיות .
  3. יועצת שרות במוסך: משך הקורס 60 שעות אקדמיות .
  4. מחסנאית : משך הקורס 40 שעות אקדמיות.

פרטים מלאים על הקורסים נמצאים אצל מאיר בטלפון 03-54553207 ו/או איציק 03-5453208

ענף הצמיגים

הצוות שהתגבש ומוביל את ענף הצמיגים באיגוד, אינו נח ובשבועות האחרונים הניע תהליכים רבים לשינוי רגולציית העבודה במוסכים, לימודי חובה ולימודי העשרה.

השבוע נערך ערב העשרה אודות מערכת ה TPMS  ( (tire-pressure monitoring system שהועבר על ידי מארק מוטלו מחברת אוטולוקס טיירס בע”מ, יבואני צמיגים, חיישנים וציוד למוסכים ולצמיגיות.

ההדרכה הייתה ברמה גבוהה וכמות המשתתפים הייתה מכובדת.

הסדרי המוסכים והתקנות לחוק רישוי שירותי הרכב

כרגיל, לצערנו אנו ממשיכים לדווח אודות העיכובים להם אחראים נציגי האוצר המייצגים בפועל את חברות הביטוח, שחזרו בהם מהסיכומים הקודמים וממשיכים לעכב את תהליך הרפורמה של שר התחבורה ישראל כץ ושל ח”כ איתן כבל בענף הרכב.

תהליך הטרפוד והעיכובים של נציגי האוצר המייצגים בעשורים האחרונים את המעסיקים העתידיים שלהם, אינו חדש ומאז וועדת זליכה, הם מצליחים לייצג את הטייקונים באופן ראוי לציון ולטרפד כל שינוי ותיקון הנדרש לענף בפרט ולכלל העסקים הקטנים בכלל. טרפוד זה, המאפשר לטייקונים העוסקים בענף לשלוט על המחירים לצרכן ועל המחירים עבורם כצרכנים מייצר אי שביעות רבה גם בקרב לקוחות המוסכים המטילים בטעות את האשם במוסכים.

במסגרת העדכונים לתהליכים המתבצעים בכנסת ובממשלה אודות הניסיונות להביא לשינוי מהותי בשווקי השירות לרכב, אנו מבצעים סבבים של כנסים אזוריים ברחבי הארץ וב- 16.2.17 היינו בנצרת ביחד עם חברי הכנסת החברים בוועדת הכלכלה – עיסאוי פרייג’ ממרץ ועבד אלחכים חאג’ יחיא מהרשימה המשותפת – שהסבירו למשתתפים מה סוכם ומדוע הסיכומים אינם מתממשים בשלב זה ומה לדעתם צריך לעשות בכדי לדחוף את השינוי קדימה.

אנו מקווים שבשבועות הקרובים חברי ועדת הכנסת יגברו על האינטרסים הצרים של נציגי האוצר ושהשינוי המיוחל והמתבקש יתחיל לנוע קדימה.

 

 

כנס מוסכים והרמת כוסית לפני חג הפסח – הפעם בירושלים

בעלי מוסכים מירושלים ומרחבי הארץ, המעוניינים להשתתף בכנס, לשמוע ולהשמיע, מוזמנים להירשם מראש.

עדכונים שוטפים

לשכת סוכני הביטוח נכנסה לפעולה בשנה האחרונה בכדי לקדם שינוי ולסיים את הנוהל השערורייתי ובו חברות ליסינג אינן משלמות בזמן על תיקוני נזקי צד ג’ בהם כלי הרכב שלהם היו אשמים בנזק תאונתי. יועמ”ש משרד התחבורה הבטיחה במסגרת דיוני וועדת הכלכלה על חוק רישוי שירותים ומקצועות לרכב כי הנושא בטיפול חקיקתי, אך עדיין הבשורה לא נראית בפתח. בינתיים מוסכים רבים ממנים את חברות הליסינג ומעכבים תשלומים שחייבים להם בעלי הרכב שתיקנו אצלם את רכבם, עקב הנזק שנגרם מרכב הליסינג ואנו מדווחים כי לעיתים המימון אורך בין 6 חודשים עד 12 חודשים – משמע שוטף + שנה. רק מדינה מופקרת יכולה להרשות לעצמה התנהלות מעין זו ובה העסקים הקטנים מספקים אשראי נטול ריבית וסיכון לטייקונים כשמנגד הבנקים “שוחטים” את תזרים המזומנים של המלווים בעל כורחם.

אנו מקווים שהסיוע מצד לשכת סוכני הביטוח, וביחד אתנו – יספק את השינוי המיוחל גם בנושא כאוב זה.

ראו : פגע בכם רכב ליסינג? – לא בטוח שתקבלו פיצוי.

נושא זה משתלב עם החקיקה שדחף ארגון להב בשנים האחרונות ושנתקלה בהתנגדות רבה במגזר הציבורי שרצה גם הוא ליהנות ממימון ללא ריבית מהעסקים הקטנים. לפני כשבוע השלימה ועדת הכלכלה את הקריאה הראשונה לחוק מוסר התשלומים המחייב את המדינה ואת הרשויות המקומיות לשלם לעסקים הקטנים, עבור שירותים שנצרכו, בזמן בסביר של שוטף + 30 עד 45 יום מקסימום.

גם את השינוי הזה, לקח על עצמו ח”כ איתן כבל שפועל נמרצות בכדי להוביל שינויים חברתיים והוגנות עסקית בישראל.

תרבות השוחד והנזקים הנלווים לה

מזה שנים רבות אנו יוצאים כנגד תרבות השוחד שהנהיגו מפקחי הביטוח האחרונים המאשרים לחברות ביטוח להפנות מבוטחים למוסכים ספציפיים באמצעות שוחד או סנקציה. כבר אז הזהרנו כי התרבות הזו תתרחב גם למחוזות אחרים ובשנים האחרונות, למרות החוזרים הנרפים של המפקח על הביטוח האוסרים על סוכני ביטוח לקבל “טובות הנאה” בתמורה להפניית מבוטחים – תעשיית השוחד הנ”ל משגשגת ומתפתחת. לאחרונה ובמסגרת שיחות שנערכו בוועדת הכלכלה אודות נזקי תרבות השוחד, נציג חברת מנורה אמר כי יבדוק אצלו “בבית” גם את הסוגיה הזו. ואכן, למרות שלא ציפינו, חברת מנורה מבטחים יצאה באומץ ובפעם הראשונה (שאנו מכירים..) ובאופן ציבורי כנגד התופעה, ושלחה מכתב לסוכנים המפיצים את מוצרי ביטוח הרכב שלה ובו “…מזהיר קלמן את הסוכנים שעובדים עם מנורה מלקבל טובות הנאה מנותני שירותים (דוגמת שמאים, מוסכים, עורכי דין וכו’) – דבר האסור על פי חוק, אך מתברר שהפך לדבר שבשגרה בקרב חלק מסוכני הביטוח...”

אנו מקווים כי חברה זו וחברות נוספות יבינו את הנזק המצטבר שנגרם לשוק הביטוח ולשווקים רבים אחרים בעקבות  תאוות הבצע המהיר שדחף אותם במשך שנים להוביל ולשכלל תרבות שוחד ללקוחות של ספקי שירות ושלהם וכי הם עצמם יובילו עכשיו לתיקון – ביטול מוחלט של אספקת טובת הנאה ללקוחות/סוכני ביטוח/מוסכים/שמאים וכד’ בכל הקשור לבחירת ספק. תרבות זו מביאה לנזק רב ומצטבר ופוגעת בסופו של דבר גם במי שברא והניע אותה במשך השנים. צר לנו, שהמפקחת על הביטוח הנוכחית, עדיין אוחזת בעמדה כי יש להכיר בתרבות זו להמשיך אותה רק ב”מינון” יותר נמוך… תרבות פסולה צריך לעקור מהיסוד ויש להזכיר למפקחת הנוכחית כי מינון הבידול בהשתתפות העצמית שהחל לפני כשני עשורים היה נמוך ובמשך השנים הוא צמח בהדרגה לממדיו המפלצתיים  הנוכחיים.

 

שבוע טוב

רונן לוי

 

כתבות נבחרות השבוע:

“המפצח”: בכירי השירות הציבורי שעוברים מפיקוח על טייקונים לג’וב חלומי בחברותיהם

פגע בכם רכב ליסינג? לא בטוח שתקבלו פיצוי

מנורה לסוכנים: “חידלו מקבלת טובות הנאה ממוסכים”

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
 
 
אתר השבוע
 מוסך אהרוני
גיל אהרוני הקים את “מוסך אהרוני” בשנת 2002 ביפו ולאחר 12 שנה עבר לתל אביב לרחוב תושיה 24.
גיל, בעל 25 שנות וותק ,למד במכללת עתיד ובבית ספר מקס פיין.
בעל כתב הסמכה לניהול מוסך במכונאות רכב והסמכה למיזוג אוויר. בנוסף, בעל תעודת אומן.
גיל מתמחה בסוג רכב אמריקאי כגון : שברולט, ביואיק, פונטיאק וGMC ובנוסף במכונאות לכל סוגי הרכב .
 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב
‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות