איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 460

גיליון מספר 460
עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 22 למאי 2017
IGA-LOGO
עתירת האיגוד נגד רשות ההון הביטוח והחיסכון
בקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
בקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
    

כזכור, איגוד המוסכים ולשכת העצמאים בישראל עתרו כנגד רשות ההון הביטוח והחיסכון על העובדה שזו אישרה לחברת כלל לשווק פוליסה המגבילה את המבוטח מראש לרשימת מוסכים ספציפית ומצומצמת וזאת בעיצומו של תהליך הסדרה שמתקיים בוועדת הכלכלה לצורך פתיחת שוק תיקוני התאונות לכלל המוסכים בישראל. את העתירה הגשנו לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים.

11/5- בדיון בעתירה שהגיש איגוד המוסכים כנגד חברת הביטוח כלל, בנושא “נבחרת
המוסכים”, הפתיעה שופטת המחוזי נאוה בן אור עם עמדה לפיה הפוליסה מיטיבה עם
המבוטחים ואינה פוגעת במוסכים ובהתאם נאלצנו למשוך את העתירה. על כך יש לומר,
כי בו בעת שחברי הכנסת והשרים מדברים על הצורך להעצים את העסקים הקטנים המהווים
% 98 מכלל העסקים במשק הישראלי, רשות ההון הבטוח והחיסכון משתפת פעולה עם
העסקים הגדולים וחוסמת דה פקטו את הנגישות ללקוחות לרוב העוסקים בענף תיקוני
הרכב בישראל ובית המשפט הישראלי, לצערנו מגבה את החסמים שיוצרים הרגולטורים
לעסקים הקטנים.


משיכת העתירה היום על ידינו בשל העובדה שבבית המשפט לא “השתכנע” שיש פסול
בחסימת נגישות ללקוחות לבתי העסק, לא מרפה את ידינו ונמשיך להיאבק בחסמים
ובחוסמים ללא ליאות עד שנצליח לייצר דרך להתחרות ולקבל נגישות שוויונית מול
ה”טייקונים” – לציבור בעלי הרכב בישראל .

מדינת ישראל היא היחידה בעולם המערבי שביד אחת דואגת להלוות כסף בערבות מדינה
לעסקים קטנים בכדי שישקיעו בעסקיהם ובידה השנייה מצמצמת פעילותם על ידי דאגה
לחברות הגדולות והמדושנות. למרות מצעד האיוולת, נמשיך במאבק לשחרור המגבלות כנגד
העסקים הקטנים ולמען תחרות הוגנת ממנה כלל הציבור יצא נשכר.

סיום סבב קליטת מוסכים משתתפים בפיילוט “מוסך מומחה”

7/5 – בטקס צנוע ומרגש הצטרף מוסך נשר מרחוב בן אביגדור 14 בתל-אביב לחבורת
המוסכים המבצעים “פיילוט” להטמעת פרויקט “מוסך מומחה” שיזם מר פלור ממשרד
התחבורה בכדי לשפר את מקצועיות המוסכים בדור הרכב הטכנולוגי ואת התחרות בשוק
המוסכים. מוסך נשר הוא המוסך העשירי והוא בחר באופן טבעי להתמחות בתוצרי הרכב
המוכרים להם בעשרות השנים האחרונות (המוסך תפקד כמרכז שירות יבואן בטרם זיכיון
היבוא החליף ידיים…). את הברכה העיקרית ואת הרישיון המיוחד העניק למוסך מנהל
אגף הרכב במשרד התחבורה מר משה וייצמן. הטקס התנהל בנוכחות יו”ר איגוד המוסכים
רונן לוי ובכירי הנהלת האיגוד. תודה מיוחדת לאלכס טרכטנברג הממונה על תחום
המוסכים המומחים במשרד התחבורה ולמר אפריים ברק הממונה על תחום המוסכים המומחים
באיגוד המוסכים. השניים מבצעים עבודה מופלאה ובימים אלה הם בוחנים את הבקשות של
עשרות מוסכים נוספים. אנו מקווים שהתהליך יואץ ושבעתיד הקרוב יוסמכו עוד עשרות
ומאות מוסכים נוספים ברחבי ישראל ובמגוון תוצרי מומחיות. בהצלחה לצוות נשר !

21/5- פתחנו את השבוע עם הסמכת המוסך המומחה השניים עשר, המצטרף לחבורת המוסכים המשתתפים בפיילוט “המוסך המומחה” . הסמכת מרכז השירות “האצטדיון ניסים בע”מ” מרחוב ברוך הירש בבני ברק. מוסך האצטדיון הינו מוסך וותיק ומנוסה שבעברו היה מרכז שירות מורשה של חברת דלק מוטורס וכעת הוסמך על ידי משרד התחבורה כמוסך מומחה לרכבי “מזדה ופורד”. פרויקט “המוסך המומחה” הוא אחד מאדני הרפורמה בענף הרכב ושיאפשר למוסכים לשפר את מקצועיותם ואת נגישותם לטכנולוגיה המתקדמת והמואצת בענף ובכך – לציבור בעלי הרכב המודרני בישראל יונגשו בעתיד מאות מוסכים מומחים לבחירה ואלה יידרשו לעמוד בסטנדרטים מקצועיים גבוהים ומחמירים. ברכות לסמי, ליורם, לאודי ולכל צוות המרכז על הצטרפותם לחבורה המובילה את הרפורמה. במעמד ההסמכה השתתפו וברכו את המוסך מר משה ויצמן מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה ומר רונן לוי יו”ר איגוד המוסכים בישראל. כמובן שיש להודות לצמד שפועל ימים ולילות בכדי שהפיילוט החשוב הזה יצליח – מר אלכס טרכטנברג הממונה על הפרויקט ממשרד התחבורה ואפרים ברק, ראש תחום מוסכים מומחים באיגוד המוסכים בישראל. בהצלחה !

24/5 – השבוע יתקיים טקס נוסף שיסמיך את המוסך ה – 13 לרשת המוסכים המשתתפים בפיילוט המוסך המומחה וביחד עם עוד מספר מוסכים שיוסמכו ללא טקס (לבקשתם) נשלים את הפריסה הארצית ואת פריסת רוב המותגים לבחינת ההתמודדות של המשתתפים עם כלל חסמי השוק : חוסר זמינות ללקוחות הרוכשים רכב חדש, חוסר זמינות לחלקי חילוף מקוריים, חוסר זמינות למידע עדכני על הרכב החדש (שעתונים, עדכוני תוכנה, קטלוגים, קריאות לתיקון שקטות, מרווחי טיפולים, מידע טכני ועוד).

הטקס ייערך במרכז שירות “רכב עירון” באזור התעשייה של באקה אל-גרבייה. המעוניינים מוזמנים להשתתף :

בשבוע שעבר קיימנו פגש של המוסכים המומחים הוותיקים וגיבשנו סל דרישות מהנהלת משרד התחבורה ומשר התחבורה עצמו שיזם את הרפורמה בענף הרכב מאחר וברור שהשר חייב לאכוף את סמכותו על יבואני הרכב ועל גופים נוספים בכדי שפרויקט זה לא יהפוך ל”אות מתה”. נעדכן בהתאם לאחר שנקבל תשובות ומידע לגבי כוונותיו ופעולותיו של השר בנושא.

סיום מחזור ח’ של בוגרי ה”מייסטר” במכללת איגוד המוסכים בפרנקפורט

26/4 – טקס הענקת תעודות המייסטר הבילטרלי לבוגרים שסיימו 5 שבועות הכשרה
ובחינות במכללת וסדנאות איגוד המוסכים בפרנקפורט, גרמניה. ברכות ל 12 הנבחרים ,בוגרי מחזור ח’, בני כפרי הנוער – הדסה נעורים, כדורי ואמי”ת פ”ת.

את הבוגרים ברכו : יוזמת הפרויקט, הגברת פאבה רבשטיין- מנכ”ל עליית הנוער הדסה,

מר קלאוס קפלקה – מנכ”ל איגוד המוסכים ומכללת איגוד המוסכים בהסן (פרנקפורט) גרמניה.

מר קובי אביטל מנהל פיתוח הכשרות באיגוד המוסכים.

מר אייל דריי המדריך המיתולוגי של התלמידים.

מרטינה וכמן ברוכה, נציגת שגרירות גרמניה.

נציגי משרד התחבורה.

נציגי תעשידע.

נציגי חיל האחזקה והלוגיסטיקה.

נציגי המוסכים ועוד.

אנו גאים בהנעתו הרציפה של הפרויקט הזה ובפרויקטים נוספים המשותפים לנו ולגופים שונים מתחום החינוך ברחבי גרמניה וזאת על מנת למסד קליטה של תלמידים רבים בלימודים גבוהים בתחום הכרת מערכות הרכב המודרני ולשיפור היכולת לאבחן תקלות ולתקנן ביעילות ובמומחיות . בהצלחה לבוגרים המקסימים !!!

שילוב תלמידי החינוך הטכנולוגי בתעשייה

העבודה שלנו, ביחד עם רכזי תעשידע לשילוב התלמידים בתעשייה התרכזה השנה בלימודי כיתה המשולבים בלומדה ובסיורי הכרות עם מרכזי השירות החדישים ביותר בישראל ועם מכוני הרישוי הבוחנים את כשירות כלי הרכב.

רוב הפעילות בוצעה עם תלמידי כיתות י’ בכ- 30 בתי ספר מכל קצוות הארץ. בשנת הלימודים הבאה אנו נערוך פעילות זהה לתלמידי כיתות י’ הנכנסים ונמשיך עם אלה שעולים לכיתה יא’ שישלבו גם התנסות בעבודה בתוך המוסכים ובמרכזי השירות. תוך כך גם כמות בתי הספר המשתתפים בתעשידע הולך וגדל והשנה נגיע למעל 50 בתי ספר ולמעשה – למאות תלמידים ותלמידות.

שילוב זה מתווסף לשילוב המתבצע גם לתלמידי יג’-יד’ (טכנאי/הנדסאי) שמקבלים גם הם סיוע מ”תעשידע” ומתארחים במרכזי השירות המספקים להם מידע וידע מהשטח. אם בשנה הראשונה קיבלנו סיוע וגיבוי מעשרות מרכזי שירות ומוסכים שהרי בשנה הבאה אנו נגיע למאות מוסכים, מרכזי שירות ומכוני רישוי שיידרשו מידי פעם לארח קבוצות לסיורים ו/או לימי התנסות פרטניים של מספר תלמידים.

עד כה היענות המרכזים היא מלאה ובעלי המוסכים והמכונים מקבלים כל משימה בשמחה ומשתתפים בעצמם במשימת השילוב. אנו מניחים כי רכזי הפעילות באיגוד המוסכים יפקדו את המוסכים שלכם במהלך החודשים הבאים ויתאמו מולכם את ביצוע חלקכם במאמץ הארצי המיוחד הזה. אנו מודים מראש לכל מי שהשתתף עד כה ולכל אלה שיצטרפו בעתיד הקרוב לקידום החינוך המקצועי טכנולוגי בענף הרכב.

הכינוס ה- 14 למערכות רכב וחלקים – לשכת המהנדסים בישראל 8.6.2017, כפר המכבייה

המסורת של לשכת המהנדסים בשיתוף אגף הרכב במשרד התחבורה ממשיכה ומי שמעוניין לשמוע ולטעום מבעלי ידע וניסיון על עתיד הענף בארץ ובעולם מגיע להשתתף בכנסי הלשכה שעקרם – העברה והעשרה בידע ובמידע על הטכנולוגיות המתקדמות בענף הרכב. קישור להרשמה. רצ”ב סדר היום :

סיוע להפחתת הנפגעים בקרב רוכבי הדו-גלגלי

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פנתה לאיגוד בבקשה שצוותי המוסכים הטפלים ברכב דו-גלגלי יסייעו בהסברה לרוכבי הכלים בכל הקשור לשימוש בכלי תקין ובהקפדה על נהיגה בטוחה. לצורך כך העבירה לנו הרשות את קובץ מנשר ההסברה לרוכבים בכדי שכל מוסך יוכל לשלוח או להדפיס עבור לקוח המוסך :

עדכונים מהירים:

  1. ענף הצמיגיות שלנו נערך באופן מואץ להכשרות חובה חדשות לבעלי המקצוע הקיימים, מערך הכשרות חדש למצטרפים למקצוע, חקיקה מעודכנת בתחומי המקצוע והתשתיות ועוד. עשרות רבות של צמיגיות שותפות לתהליך וצוותי משרד התחבורה מאיצים ביחד עם הנציגים שלנו את בניית התשתיות המחודשות.
  2. אגף הרכב במשרד התחבורה מנסה לסיים את הליך כתיבת התקנות לחוק רישוי השירותים והמקצועות בענף הרכב ולביצוע השימועים והליך ההצבעה בכנסת. מאחר והתהליך טרם הושלם הוארכו רישיונות המוסכים עד ל 31.12.2017 באופן אוטומטי (לא לשכוח לשלם את האגרה…) . בשנה הבאה הרישיונות החדשים יוארכו לשש שנים רצופות ונטל ההודעה על שינויים מבניים וארגוניים הקשורים לרישוי המוסך – יועבר למוסך. אי מתן הודעה על שינוי שכזה עלול לגרור לקנסות כבדים ועד לביטול הרישיון לצמיתות.
  3. הסכם קיבוצי – צוותי האיגוד מסיימים בימים אלה את סיכום סעיפי ההסכם הקיבוצי החדש והמתגבש מול נציגות העובדים – ההסתדרות החדשה. לאחר שיגובשו כלל ההסכמות, נוסח ההסכם יועבר לחברי מועצת האיגוד ולחברי איגוד שונים למשך 14 יום למתן הערות סופיות ולאחר מכן האיגוד וההסתדרות החדשה יחתמו על נוסח חדש ומעודכן שיעגן את תנאי העבודה וההכשרות המקצועיות של עובדי הענף. ההסכם הקיבוצי החדש נבנה באופן כזה שעובדים מקצועיים ובעלי תעודות – יתוגמלו בהתאם. בנוסף הגופים המייצגים את המעסיקים ואת העוסקים ישקיעו יחדיו בביסוס רצף ההכשרות המקצועיות ועדכונן.
  4. הכשרות מקצועיות – כלל משרדי הממשלה העוסקים בחינוך למקצועות הרכב ובהסמכה המקצועית נרתמו להאצת השיפור ובימים אלה אנו מוציאים את משלחת המורים הראשונה ללימודי הוראה בגרמניה ובשנת הלימודים הבאה נתמקד ביתר שאת בגיוס המורים ובשיפור המקצועי של החדשים ושל הקיימים.
  5. מוסכי הסדר – בתחילת חודש יוני תפורסם טיוטת הרפורמה של משרדי האוצר והתחבורה בכל הקשור למוסכי הסדר ולשמאי הסדר. אנו נשמח לקבל ולשמוע כל הערה והארה לאחר שהטיוטה תפורסם ברבים בכדי לייצג את המכנה המשותף לכלל נותני השירות ולכלל לקוחות המוסכים החוקיים בישראל בדיונים ובסיכומים הסופיים לקראת מימוש הרפורמה בתחום. לידיעתכם.

שבוע טוב,

 

כתבות נבחרות השבוע:

בחירת שמאי רכב

סקנדל דיזל נוסף? פיאט תעדכן תוכנה ב-100 אלף כלי רכב

האם יונדאי וקיה הסתירו קריאות לתיקון?

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<

המכללה הטכנולוגית לרכב – E Learning

קורסים והשתלמויות במכללה הטכנולוגית של איגוד המוסכים בישראל

מוקד ארצי 03-5453222

עמוד המכללה ב FACEBOOK

 
 
אתר השבוע
 
תמונת אתר השבוע
מלל אתר השבוע
 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב
‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר www.iga.co.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.co.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות