איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 462

גיליון מספר 462עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 26 לספטמבר 2017
IGA-LOGO

מתווה מוסכי ההסדר – אימוץ או תירוץ

בקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
בקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
    

אתם עוד זוכרים שהובטח לציבור שיבוטלו מוסכי ההסדר?

ב 25/09/2017 השתתפנו בשלב נוסף שאמור בסופו של הליך לבטל את השיטה הקיימת היום ולהחליפה בשיטה אחרת שאמורה להסדיר את כלל חוליי שוק תיקוני תאונות הדרכים בישראל ואלה, ברוך השם, רבים מאד.
כזכור, בתחילת אוגוסט פרסמה דורית סלינג’ר, הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון טיוטת “תיקון הוראות החוזר המאוחד-הוראות בענף רכב רכוש”. תיקון זה אמור לכלול הסדרה חדשה לכלל שוק תיקוני הרכב במסגרת ביטוח – פוליסה וצד ג’ ויש בה הוראות והתחייבויות לרוב הנוגעים והמתפרנסים מנזקי התאונות – חברות ביטוח, סוכני ביטוח, מוסכים ושמאי רכב. מעבר לכך – יישומה הנכון ישפיע גם על כלל שוק יבוא חלקי החילוף בישראל וכן על המחיר הסופי של מוצרי התעבורה לצרכן (המסבסד היום את ההנחות המפליגות לחברות הביטוח ולחברות הליסינג).

על הטיוטה הנ”ל נדרשנו להגיב בכתב וכן זומנו לשימוע פרונטאלי שנערך היום במשרד האוצר ובו נכחו נציגי האוצר והתחבורה.

אנחנו, כמובן, הגבנו בכתב והיום הגענו בכדי להציג ולשכנע את נציגי הממשלה והרשות כי התיקונים הנדרשים על ידינו עונים על כלל טענות האוצר והביטוח כפי שעלו מדיוני וועדות הכנסת וכמו שעלו מתשובת המדינה ומתשובת חברת כלל לבית המשפט (עתירת איגוד המוסכים כנגד רשות ההון והביטוח בגין אישור “נבחרת המוסכים” של חברת כלל).

השקענו עשרות שעות של שימועים פנימיים ושל חקר משפטי ומסחרי בינלאומי ובסופו של התהליך הצגנו לנציגי הממשלה 32 פתרונות פשוטים והגיוניים אשר ינקו את כלל התהליכים “המזוהמים” עליהם הלינו נציגי הממונה – עלות הנזק הממוצעת, מחירי מוצרי התעבורה, הליך בחירת השמאי, מיגור תופעת תשלום עמלות הפנייה לסוכני ביטוח ולגופים “מאכריים” אחרים, מגרשי הסדר ואובדן להלכה, הליך שמאות מכרעת,
פרסום זכויות מבוטחים ושקיפות מלאה למבוטח ולניזוק צד ג’, מנגנוני בקרה אובייקטיביים (במקום שהחתול ישמור על השמנת), דירוג ובקרה על המוסכים ועוד.

כלל ההצעות שלנו, לא משיטות עלות תקציבית למדינה ולהערכתנו – יוזילו באופן משמעותי את עלות הנזקים המצרפית הכוללת את עלות הנזק+עמלות הפנייה+רכב חליפי “חינם”+ השתתפות עצמית “חינם”+כאילו טוטאל לוס ועוד ועוד ועוד פרמטרים שאינם קשורים לתיקון רכב המייקרים את עלות הנזק מחד ושמנמיכים את איכות הרכב המתוקן מאידך.

אנו נתפלא מאד אם נציגי האוצר והתחבורה יאמצו פתרונות מוטים לטובת שחקן זה או אחר ושעלולים,חלילה, לשמר את המצב הנוכחי הכושל.

על פי הבטחתי לחברי וועדת הכלכלה של הכנסת וליו”ר הוועדה, חה”כ איתן כבל – מוסכי ישראל אמרו “כן” לכל הליך הסדרה ולכל תיקון צרכני שנדרש מאיתנו – שקיפות, הצעות מחיר, אחריות על תיקונים, הליך רישוי מקצועי ועוד עשרות סעיפי משנה של מחויבות ואחריות.

על כן, מרגע זה – חובת ההוכחה על אמיתות ותום הלב של הצהרות הרגולטורים הפועלים “לטובת הצרכן” חלה עליהם בלבד וכל סטייה או הטייה לטובת גופים מסחריים גדולים ועצומים וכנגד הצרכן וכנגד ספקי השירות הישירים : מחיר, שקיפות ואיכות – תציף את האמת.

אנו מאמינים שהממונה הנוכחית מעוניינת בטובת הצרכן ועל כן הגשנו לנציגיה היום את כלל התיקונים הנדרשים ושאימוצם יביא, באופן כללי ובתהליך הטמעה יחסית קצר – לתיקון איכותי, בטיחות הרכב , מחירים סבירים ומיגור תופעות פסולות (כגון שיקומי רכב בשטחי הרשות ללא רישוי ופיקוח, מתן עמלה בסתר לגורמים המפנים לקוחות למוסכים מבלי ליידע את המבוטח שהמפנה מקבל עמלה תמורת ההפניה ושזה האינטרס היחיד שלו בהפניה – פקיד/מוקדן/גרר/סוכן וכד’) ועוד.

בקיצור – נשארו רק שתי אופציות בדרך להסדרה מאוזנת וטובה :

אימוץ או תירוץ.

במקרה או שלא במקרה, השימוע נערך במהלך עשרת ימי תשובה, בין כסה לעשור :
“אף על פי שהתשובה והצעקה יפה לעולם, בעשרת הימים שבין ראש השנה ויום הכיפורים היא יפה ביותר, ומיד היא מתקבלת, שנאמר “דרשו ה’, בהימצאו; קראוהו, בהיותו קרוב”” (הרמב”ם).

גמר חתימה טובה

The last chapter of the book you are reading (or the last episode of the drama you have been watching) ended with a big cliff-hanger. What is going to happen next? (Image: © Bigstock)

The last chapter of the book you are reading (or the last episode of the drama you have been watching) ended with a big cliff-hanger. What is going to happen next? (Image: © Bigstock)
 

כתבות נבחרות

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
 
 
אתר השבוע

 מרכז השירות משה דיין

משה דיין, מרכז שירות מורשה פורד ומאזדה בגוש דן (לשעבר מרכז שירות “נע-אור”) קיים משנת 1993 ונחשב לאחד ממרכזי השירות המובילים באזור המרכז.

מרכז השירות משה דיין הינו ממרכזי השירות המובילים בארץ בתחום הפחחות והצבע, והוא מעניק מגוון רחב של שירותים לרכב. ניסיון רב שנים בתחום הוביל את מרכז השירות לרמת מקצועיות בלתי מתפשרת.

העובדים הינם אנשי מקצוע מהמובילים בתחומם אשר עברו הכשרות מיוחדות על ידי “דלק מוטורס”. המחלקות מאובזרות במכשור טכנולוגי מתקדם ובציוד חדיש. כמו כן, מרכז השירות פועל על פי תו תקן ISO 9002.

מרכז השירות משה דיין מציב רמת שירות גבוהה ללקוח, אשר באה לידי ביטוי:
בליווי אישי של הלקוח מרגע כניסתו למוסך ועד לרגע יציאתו
בהתחייבות לעמידה בזמנים
בשקיפות מלאה לאורך כל התהליך
במכלול שירותים המתבצעים תחת קורת גג אחת

הלקוחות נהנים מחדר המתנה נעים ומרווח, עם פינת קפה, מסך טלוויזיה, פינת קריאה, אינטרנט ושירותים עם נגישות לנכים.

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06
‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דוא”ל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות

“התוכן המובא להלן הינו תוכן חיצוני ובאחריות אתר המקור אליו מפנה הקישור הרלוונטי”

אין איגוד המוסכים ו/או המכללה הטכנולוגית לרכב אחראיים לתוכן זה בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף בכל דרך שהיא.