איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 392

גיליון מספר 392
עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 19 לבפרואר 2015
IGA-LOGO
 האם ומתי נראה באופק את סופו של החיבור – הון ושלטון?
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו
בקרו באתר האיגוד
בקרו באתר האיגוד
כתבו לנו
כתבו לנו
ערוץ הרכב
ערוץ הרכב
 
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו

במשך שנים רבות אנחנו מתריעים מעל כל במה אפשרית על חגיגות הון-השלטון בישראל ותקפנו ממשלות רבות על חולשתן והתבטלותן בפני בעלי ההון בישראל. לצערנו, התבטלות זו לא פסחה גם על פקידי ממשל בכירים והדילוג  של “בכירים” בין משרות ההון לבין משרות השלטון ולהיפך רק התחזק ברבות השנים.
תופעה מסוכנת זו השמידה חלקות טובות רבות :

1. ערכי יסוד עליהם הושתתה המדינה הציונית.
2. עסקים ריאליים.
3. משפחות
4. חסכונות של הציבור
5.  נורמות של שלטון דמוקרטי
6. מרקם חברתי
7. שייכות
8. מעמד הביניים

מערכת הבחירות הנוכחית, שמגיעה לאחר המחאה החברתית ולאחר וועדות רבות שנראה כי הוקמו על מנת לרצות את הציבור אך מבלי להביא שינוי אמתי, משקפת במלוא העוגמה והעוצמה את  הסטטוס השלטוני שלנו  – המנוהל בפועל על ידי מיעוט בעלי עסקים ולא על ידי הציבור ונבחריו.

fbc563ed-29aa-4a71-adb9-0d73750ecf86

לפני כשנתיים, בבחירות הקודמות, התחלפו כמחצית מחברי הכנסת והוחלפו פקידי שלטון רבים ששירתו את המיעוט ולא את הציבור. התרשמנו אז כי החל תהליך של שינוי – גם אם צדקנו, פרק הזמן הקצר בו שרדה הכנסת לא איפשר השלמת התהליך.

הבחירות הנוכחיות יכולות לקדם  את תהליך הניקוי אשר אמור להשיב את השלטון לבעליו – הציבור הרחב והדומם בישראל.

פועלנו בתוך הכיאוס והסיאוב השלטוני:

איגוד המוסכים בישראל פועל ללא ליאות מזה כעשור, ליידע את הציבור אודות הכשלים, להיאבק לתיקונם, ולהשפיע – לחולל שינוי.

הצלחנו במספר משימות במהלך השנים, ואזכיר רק קומץ:
1. ביטוח – מאבק בשומות “ייחודיות” של חברת ביטוח מסויימת;. שיפור הסדר השמאים; חוזרים והכרעות הקשורות לפיצוי מבוטחים וההשבה לקדמות של הרכב ועוד.
2. ליסינג – שינוי עיוות שווי השימוש; שינוי באפליית הטבות המס לחברות אלה יחסית לסוחרי רכב קטנים; חובת רישוי לחברות אלה;שילוב החברות הללו בחובות חקיקה.
3. יבוא וסחר ברכב ובחלקים – יבוא מקביל של רכב וחלקים; תו סחר למוסכים; פתיחת שווקי החלקים; וועדת זליכה; תקנות איכות.

יחד עם זאת, יש עניינים בהם חרף מאמצינו לא הצלחנו לשבור את ההגמוניה (וההרמוניה) של ההון והשלטון בישראל:
1.תופעת האובדן להלכה (העלנו את התופעה לדיון ציבורי אך ההון ניצח אותנו ואת הציבור במסדרונות הממשל והכנסת).
2. תופעת המוסכים הפירטיים (הצלחנו להשיג החלטות ממשלתיות אך לא את יישומן בפועל) .
3.תופעת מוסכי ההסדר והשערורייה החקיקתית – “שוחד” הבידול בהשתתפות העצמית המאפשר לחברות הביטוח לנתב את המבוטחים למוסך ההסדר ולמהות תיקון “נוחה”.
4. יוקר המחייה בענף הרכב המדיר רגלי לקוחות רבים ממוסכים חוקיים בישראל.

יש נושא אחד כואב, בו אותות הכישלון וההרס הכללי היו כתובים על הקיר בבירור : בועת הליסינג התפעולי בישראל –בועה פיננסית הנשענת על מודלים כלכליים ועסקיים בלתי רציונאליים ושהונשמה באופן מלאכותי במשך שנים רבות על ידי שוק ההון (חברות דירוג, “מוסדיים” וכד’), על ידי יבואני רכב, על ידי רשות המיסים בישראל, על ידי לוביסטים מקושרים, על ידי פקידי ממשל היושבים היום בדירקטוריונים מרופדים, ועל ידי פוליטיקאים.
אף אחד מהם, כמובן,  לא ישיב לנו את השנים והפרנסה האבודים.

f1bd4977-e645-4e28-b879-1a90db96049f

מפת הרשימות

לפני מספר ימים פגשתי באקראי מכר שלי מתווך נדל”ן במסעדת הפועלים ליד המוסך שלי. ניצלתי מפגש זה וביקשתיו לסייע בידו של אחד מבעלי המוסכים המעוניין למכור את המוסך שלו מאחר ובמשך השנים האחרונות ה”בועה” מכרסמת לו בעסק ולא מפסיקה לייצר גרורות, והוא סקר בפניי את ניסיונותיו לסייע לאותו בעל מוסך חבר האיגוד שלנו. אגב שיחתנו, העיר לי על כך שאני (כיו”ר האיגוד וכעוסק פרטי) וחברים רבים אחרים  “לא ידענו לקרוא את המפה” מבעוד מועד, והביע צער על העובדה שלא מסרנו “בזמן” את מפעלות חיינו ליבואני הרכב ולחברות הליסינג המשתלטות על ענף המוסכים במרכזי הערים הגדולות בישראל – לטענתו מתווכים היו מסדרים לנו פינוי במצב טוב (הערה : כך מתייחסים אל העצמאים הקטנים מתווכי הנדל”ן – “פרויקט פינוי בינוי”?!).

השבתי לו שקראנו גם קראנו את המפה עוד טרם שורטטה סופית, אך רבים מאיתנו לא חוננו ביכולת הנפשית לקבל נזיד עדשים ולהפוך לצמיתים פיאודלים שמשמעותו : להיטמע במרקם החברתי “החדש”, שבו קציני בטיחות, שמאי רכב ובעלי מוסכים– כולנו הפכנו פריטים ב-“רשימות” – מאוימים מספר פעמים ביום ובכל יום  על ידי אדוניהם, שליטי הרשימות (מוסכי יבואן, מוסכי הסדר ביטוח וליסינג, שמאי בית, בעלי ציי רכב גדולים וכד’). איומים שתכליתם ניתוב שיקול דעתנו המקצועי וכבודנו המקצועי והאישי לטובת ה”טייקון” ובד”כ לרעת הצרכן ונותן השירותים התלוי.

3684e102-d049-4b77-88e6-eea1a52b03b8

עדכון משפטי – חובה לתת הודעה מוקדמת לעובדים גם בחילופי בעלים בעסק:
לבעלי מוסכים המוכרים את עסקיהם, כדאי לדעת –
בית הדין הארצי לעבודה קבע השבוע הלכה חדשה הנוגדת את זו ששררה עד כה, ולפיה בעת חילופי מעבידים בעסק, על המעביד הישן המעביר את הבעלות בעסק לתת לעובדיו הודעה מוקדמת גם אם הם ממשיכים לעבוד ברציפות אצל הבעלים החדש. הרציונל – יש לאפשר לכל עובד לבחור האם לעבור למעסיק החדש או לעזוב.
המקרה הנפוץ במכירת עסק הוא שהמעביד הישן מפטר את עובדיו ומשלם להם פיצויים והם פותחים “דף חדש” אצל המעביד החדש. בעבר היה מקובל שמאחר וממילא העובדים ממשיכים ברצף באותו המקום ובאותה העבודה אין צורך לתת להם הודעה מוקדמת או לשלם תמורתה.
ההיערכות להלכה החדשה למעשה פשוטה – מעביד שישלח מכתבי פיטורין המודיעים על חילופי המעסיקים עם הודעה מוקדמת לעובדיו מבעוד מועד, יהיה פטור מלשלם להם את תמורת ההודעה המוקדמת.

(ע”ע (ארצי) 28597-03-11 דבוש ירדני אחזקות (2005) בע”מ)

מוזילים את ההוצאה על הרכב – פגש מועמדים לכנסת בכפר המכביה  24.2.2015

לאור האקלים הציבורי הזועק לשינוי, ומתוך רצון לשמוע את אלו המעוניינים לזכות באמוננו ובקולותינו בקלפי ולהשמיע בפניהם את זעקת “העצמאי בעל המקצוע” אשר כבודו המקצועי ופרנסתו נשדדים ונרמסים על ידי חבורת השלטון וההון – הזמנו את נציגי המפלגות לפגש בו נשמיע ונשמע.

הציבור הישראלי, ובכללו ציבור בעלי המוסכים ועובדיו, הוא בדרך כלל ציבור אדיש או אולי כבר מיואש המקבל כל עוולה וכל עיוות כגזירת גורל.
הפעם, אנו קוראים לבעלי המוסכים, חברי האיגוד, לצאת לכמה שעות מהאדישות ומחוסר האמון בכך שאפשר לשנות כאן משהו – ולהגיע למפגש הישיר ביננו לבין נציגי המפלגות. זהו אירוע חשוב לכל בכל מוסך ובעל עסק.
מאחר והפגש יהיה יעיל רק אם תהיה הגבלת משתתפים, המעוניינים להשתתף חייבים ברישום מוקדם.
הזדמנות כזו לא תחזור על עצמה (לפחות לא עד הבחירות הבאות…).

מפלגת הליכוד : חרמות ונידויים בלתי קבילים

לצערנו, השר כץ וכל מועמדי הליכוד הרבים  אליהם פנינו ואף חיזרנו אחריהם על מנת שישלחו נציג של הליכוד לפגש – כנראה “מחרימים” את הפגש בשל עמדתנו הנחרצת להשהיית חקיקת הרפורמה שהיא אנטי – רפורמה בענף הרכב שהניע השר כץ (וזאת כזכור מאחר ואין ברפורמה כל בשורה לבעלי המוסכים ולעתיד הענפים המקצועיים – ענפי תיקון הרכב, שמאות רכב, קציני בטיחות).
נראה כי השר, שאנו מאד מעריכים את תרומתו לשינויים שעבר הענף בשנים האחרונות, אינו מעוניין לקבל את עמדתנו כעמדה לגיטימית שיש לכבד (שלא לומר חלילה – לאמץ!?) ובמקום זאת, מנהל כנגד ציבור שלם “חרם בלתי רישמי” שאינו ראוי ואינו מקובל.
נכון, אנחנו לא מייצגים “טייקונים” וכל אחד מאתנו חלש פוליטית וכלכלית יחסית לחברות רכב, ביטוח, ליסינג, “מוסדיים”, תשתיות, רכבות, וועדי עובדים ודומיהם איתם נפגש השר כבדרך שיגרה. אין בדעתנו להתנצל על כך.
הנהלת איגוד המוסכים וחברי האיגוד מוצאים כי תהליך ההחרמה שמבצעת מפלגה שלטת כנגד ציבור שלם בשל עמדותיו הכלכליות והמקצועיות הוא תהליך מסוכן ולא דמוקרטי שאסור להסכים לו !

השבוע שוב שלחנו חברים ומכתבים למועמדי הליכוד ולשר התחבורה עצמו בבקשה מנומסת כי ישתתפו בדיון אך נדחינו שוב ושוב בתירוצים שונים ומשונים ואנו מקווים כי מפלגת הליכוד תשנה במהרה התנהלות זו וכי נזכה לראות ולשמוע נציג של מפלגה זו בפגש..

להלן ההזמנה המעודכנת למפגש ובה פרטי הרישום, המיקום והמועד (הקליקו להרשמה):

ccf0fffa-8e64-493e-a13d-6810ecdb18eb

שבת שלום !

 
:כתבות נבחרות השבוע

הרכב עבר תאונה קשה – ונמכר כ”תקין”
חברות הליסינג תקועות עם מכוניות – ויוצאות בהנחות גדולות
השמאי שיקר לבית המשפט, כי הרכב היה בבעלות החברה שלו

 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה
הטכנולוגית לרכב, לחצו כאןהרשמה
a024b500-856d-41fe-9c82-aac51f2e89a3 

אתר השבוע

מרכז שרות “רקורד”, מורשה HONDA מטעם היבואן. במוסך ניתנים שרותי מכונאות, טיפולים במסגרת אחריות, הכנה והעברה של מבחן רישוי שנתי, תיקוני חשמל, מיזוג אוויר, דיאגנוסטיקה, פחחות וצבע, שירותי שינוע ורכב חליפי, החלפת צמיגים. נשמח להעניק לך ולרכבך את השירות הטוב ביותר.

 
 
Ecar-Red-Banner ערוץ הרכב YouTube-Logo FACEBOOK-LOGO GreenP-iga4u 
תיאור: תיאור: image04IGA תיאור: תיאור: image021.jpg תיאור: תיאור: image06 המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים“)
לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד
להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד
למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד
המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות
המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.אתר iga.org.il שולח
עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני.
דוא”ל.חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או
נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל
האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל
אפליה. ט.ל.ח. ©כל
הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות