האירוע המתוקשר של השבוע היה ללא ספק נאומו של ראש הממשלה בפני צירי קונגרס ארצות הברית. תוכן הנאום ועצם המעמד שיקפו מחלוקות בין הממשל האמריקאי לבין ממשלת ישראל אודות ההסכם המתגבש עם אירן, והאם יש בו כדי לנטרל את האיום שעל עצם קיומו מסכימים הכל, כמו גם על העובדה שישראל ניצבת בקו הראשון של האש האיראנית. האנלוגיה בין הבעיה האירנית בפריזמת היחסים ישראל – ארה”ב לבין בעיית שוק הרכב והיחסים שלנו עם שר התחבורה הנוכחי – ברורה: 1. בשני המקרים יש הסכמה בין הצדדים אודות הבעיה והצורך לטפל בה באופן מידי – בעיית התחרות בשוק הרכב בישראל מוסכמת והמחלוקת היא אודות הפתרון המוסכם והיעיל.. 2. בשני המקרים הצדדים שיתפו פעולה עד נקודה מסוימת, בה התגלעו חילוקי דעות אודות הפתרון הנדרש. 3. אלפי בעלי המוסכים בישראל הם קבוצה קטנה וחלשה יחסית לאילי ההון המקורבים לשלטון ולנבחרי הציבור האוחזים במושכות השררה, אך הם הקבוצה שתיפגע באורח הקשה ביותר מהיעדר הרפורמה והנצחת הבעיה. 4. הצעת חוק רישוי השירותים לרכב – החוק אמור לגבש את ה”הסכם” בין הממשל לבין כלל הגופים בשוק הרכב בכדי לממש פתרון מוסכם לבעיה ולכשל השוק אותו כולם מכירים. 5. לדעתנו, בדומה לבעיית ראש ממשלת ישראל – ההסכם שמתגבש הוא הסכם רע ושאינו מסיר את האיום ושהחלופה לו – הסכם טוב יותר. משמע – אימוץ המלצות ועדת זליכה בכל הקשור למוסכי היבואן, לבעלות צולבת, למוסכי ההסדר ולאובייקטיביות השמאי. 6. חרף היעדר ההסכמה, שר התחבורה התעקש לקדם את ההסכם שלדעתנו הוא הסכם רע. 7. בצר לנו ובהיעדר אוזן קשובה ותשובות מצד שר התחבורה, פנינו לחברי כנסת אחרים בכדי לשכנע אותם שההסדר הוא רע ולהשפיע עליהם ועליו בכדי לשפר את ההסדר. 8. השר, כמו נשיא ארה”ב – יצר קרע ביחסים והחליט לקדם את “ההסכם הרע” ולא להיות נוכח באירוע של איגוד המוסכים שנושאו היה – יצירת הסכם טוב יותר לפתרון בעיית הכשל של שוק הרכב בישראל. שר התחבורה יצא בשבועיים האחרונים לקדמת הבמה והגן על התנהלותו של ראש הממשלה אל מול נשיא ארה”ב וטען כי זו חובתו של ראש הממשלה להגן על האינטרסים של ישראל, גם במחיר של יצירת מתח ביחסים. נשמח עד מאוד לו הנאה דורש גם נאה יקיים בנישה “הקטנה” של ענף הרכב בישראל ויאמץ גישה זו גם כלפי יחסיו עמנו בנוגע לדיונים ולהסכמות אודות הפתרון ליצירת תחרות חופשית ופתיחת שוק הרכב גם לשחקנים הקטנים בו – מוסכים וסוכני המשנה. הצעדים האופרטיביים הנדרשים – ביטול ה”חרם” עלינו, וחידוש ההידברות והחתירה לפתרון מוסכם ומשותף לבעיית שוק תיקוני הרכב בישראל (מוסכים פיראטים, מוסכי יבואן רכב, מוסכי סדר ופחחות, צמיגים, ליסינג וכד’). פירות המאמצים יגולמו בשיפור חוק רישוי השירותים לרכב – הסכם טוב יותר בין ממשלת ישראל ושר התחבורה לבין אלו הנזקקים נואשות להגנתם ופועלם – הצרכנים והעסקים הקטנים והבינוניים בתחום. חינוך טכנולוגי וקורסי הסמכה ייחודי בשיתוף איגוד המוסכים הגרמני: בהמשך לידיעות קודמות על היקף ואיכות המועמדים לצאת השנה לגרמניה להכשרה ולמבחני המייסטר הגרמני, אעדכן כי טרם נבחרו 12 התלמידים שיצאו, מאחר ואיננו רוצים לוותר על אף אחד מקבוצת שלושים המצטיינים, שרובם ככולם ראויים ומתאימים לתוכנית. בימים אלו אנו מנסים לבצע “שמיניות באוויר” על מנת לאפשר לכמות גדולה יותר של מצטיינים להשתתף בהכשרה ולזכות בהזדמנות היוקרתית הנ”ל. במקביל, אנו פותחים קורס ייחודי ביחד עם מכללת איגוד המוסכים בפרנקפורט גרמניה שיאפשר לבעלי הסמכה במכונאות ובחשמל רכב לקבל רישוי ייחודי לטיפול ברכב חשמלי היברידי (רישוי מקצועי ולא רישוי למוסך). זהו קורס ראשון מסוגו, ובעלי ההסמכות שישתתפו בו יקבלו הכרה מקצועית של משרד התחברה בישראל ויוכלו גם לעמוד בסטנדרט רישוי למוסך, ככל שיחפצו בכך. להלן פרטי הקורס והרישום: משנכנס אדר מרבים בשמחה שבת שלום! רונן.
| | לרשימת הקורסים המלאה של המכללה הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן |
|
| אתר השבוע ארז פרטיות בע״מ נוסדה ב 1974 בבעלות פרטית. מרכז שירות ארז הינו מרכז שירות מורשה הונדה, וולוו ויגואר מטעם יבואן הרכב למכוניות ״מאיר״. המרכז הינו מרכז שירות שפועל באווירה משפחתית כאשר המוטו המוביל הינו : השירות שלנו – השקט שלך, הלכה למעשה ! במרכזינו ניתנים שירותי מכונאות, טיפולים במסגרת אחריות, תיקוני חשמל, דיאגנוסטיקה, מיזוג אוויר, פחחות וצבע, שינוע ורכב חליפי, צמיגים, קוסמטיקה וכ׳ו. במרכזינו מקיימים מועדון לקוחות המעניק ללקוח הטבות ייחודיות בנושא אחזקת הרכב. אנו גם מקפידים על טיפול ואחזקה מיוחדת לרכבים וותיקים תוך מתן שירות שימור הכולל בחובו הנחות בשעתוני עבודה והנחות בגין חלפים יחודי להונדה. כמו כן, במרכזינו יש מחלקת מכירות לרכבי הונדה חדשים וכן מחלקת טרייד-אין עשירה ומגוונת. אנו נשמח להעניק לכלל לקוחותינו ולכל לקוח חדש במרכזינו את השירות המקצועי, האמין והאדיב. . |
|
|