איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 395

גיליון מספר 395
עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 13 למרץ 2015
IGA-LOGO
חזון ומאבקים
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו
בקרו באתר האיגוד
בקרו באתר האיגוד
כתבו לנו
כתבו לנו
ערוץ הרכב
ערוץ הרכב
 
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו

לימודי רכב

בשבועיים האחרונים המשכנו לקדם, כפי שדיווחנו בעבר, את חזון לימודי הרכב במגוון פעולות שאנו עושים במקביל ובמרץ ולהלן דיווח חלקי :

1. לימודי רכב באזור חיפה והצפון – הנהלת האיגוד מקיימת מו”מ אינטנסיבי עם שני גופים שונים ליצירת שת”פ ללימודי רכב לבוגרים וכן ללימודי רכב לבני הנוער במגמות הנדסיות. אנו מעריכים כי בחודשים הקרובים המכללה הטכנולוגית שלנו תשוב לפעול לטובת ענף הרכב בצפון במתכונת משודרגת שתייצר פתרון כולל להכשרת בני נוער ולהכשרה ולשימור הידע לבוגרים ולבעלי המקצועי העוסקים בענף באופן שוטף.
2. לימודי רכב בירושלים – השת”פ עם רשת אמי”ת התחיל בלימודי ה-ECAR במתקני התיכון הטכנולוגי וממשיך בכך שבתוך מספר שבועות אישור ההפעלה של מכללת האיגוד במתקני בית הספר יתקבל, ומכללת האיגוד תפעיל ב תיכון טכנולוגי אמי”ת ממלכתי ירושלים את ההכשרות להסמכת מקצועות הרכב בירושלים. מוסכים ובעלי תעודות באזור ירושלים יכולים כבר לבצע הרשמה מוקדמת למקצועות אותם הם מעוניינים ללמוד כדוגמת לימודי אוטוטק, הסמכה לצמיגים, הסמכה למיזוג וכד’.
3. שת”פ אמי”ת פ”ת – הצוות הפדגוגי שלנו הצטרף לוועדות ההיגוי של כפר הנוער בכדי לקדם את יצירת הביקוש של בני הנוער ללימודי הרכב בכפר ולוודא כי יילמדו התכנים המתאימים לתעשייה ולרכב המודרני.
4. שת”פ הכשרות מורים ואסדרת מקצוע ההוראה בענף הרכב – העבודה המשותפת שלנו מול מכללות הכשרות המורים בגרמניה יצרו מסלול הכשרה אותו בנינו עם צוות משרדי החינוך והתחבורה ועם צוות סמינר מורים למורי מכללות טכנולוגיות בגרמניה ואנו מקווים כי בחודשים הקרובים תצא המשלחת הראשונה של המורים לסמינר הגרמני אתו אנו עובדים ויחד עם כך נוכל לבשר על יצירת מקצוע מסודר של הוראת רכב ובכך נשדרג את איכות המורים והוראה וכן נפתח מקצוע חדש ומכניס שיאפשר תעסוקה עתידית לבני נוער ובוגרים שיבחרו לעסוק בחינוך. 5. הסמכה למקצוע תיקון כלי רכב חשמליים והיברידיים – האיגוד יזם פתיחת קורס הסמכה ייחודי לטיפול ברכב היברידי בשיתוף איגוד המוסכים הגרמני ומשרד התחבורה בישראל. הקורס מהווה פרויקט משותף עם מכללת איגוד המוסכים בפרנקפורט גרמניה, והוא יאפשר לבעלי כתב הסמכה מישראל, במכונאות ובחשמל רכב, לקבל רישוי ייחודי לטיפול ברכב חשמלי והיברידי (רישוי מקצועי ולא רישוי למוסך). זהו קורס ראשון מסוגו, ובעלי הסמכות שישתתפו בו יקבלו הכרה מקצועית של משרד התחברה בישראל ויוכלו גם לעמוד בסטנדרט רישוי למוסך, ככל שיחפצו בכך.
6. שת”פ להכשרות חיילים משוחררים ולשילובם הישיר בתעשייה – האיגוד משתף פעולה עם גוף מסחרי ומקצועי שיזם רעיון שייצור תועלת הדדית למעסיק ולחייל המשוחרר תוך התחייבות הדדית לתעסוקה ובסיוע האגף לחיילים משוחררים במשרד הביטחון. מיזם זה מתחיל לקרום עור וגידים ואנו מעריכים כי גופים נוספים יאמצו את מודל בניית התעסוקה והעתידי הזה הדומה למודלים בחברות הייטק, תיירות, משפטים, בנייה וכד’ בעולם המערבי.
7. שת”פ לשילוב לימודי הרכב בלימודי תואר ראשון במנהל עסקים – בימים האחרונים מקודם הרעיון לשילוב ולבחירת ענף הרכב כהתמחות ספציפית בלימודי תואר ראשון במנהל עסקים. אנו משלבים ידיים עם מכללה ראשונה לקידום המקצוע במוסדות הרלוונטיים ואנו מקווים כי אסדרה זו תייצר מקצוע אופציונאלי נוסף לאוהבי המקצוע הצעירים.

5d5667c9-768b-43a6-b502-4d380a543930

פרויקטים אלה מצטרפים לפעילות השוטפת שלנו בתחום ההכשרות בענף והשדרוג של כלל בעלי התעודות הקיימות בכדי לצמצם את הפער בין ההתקדמות הטכנולוגית של כלי הרכב לבין הידע והיכולות של העוסקים בתיקון הרכב בענף.

ניסוי שטח – פיילוט מוסך מומחה 
בימים אלה אוסף משרד התחבורה את פרטי המוסכים המעוניינים להשתלב בניסוי השטח להנעת הרישוי ל”מוסך מומחה” רצ”ב שוב הקישור לפרסום התנאים של משרד התחבורה ומוסכים המעוניינים להצטרך נדרשים לשלוח למשרד התחבורה את טופס ההתחייבות המצורף לקישור הנ”ל כמצוטט באתר משרד התחבורה:
“בימים אלה משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מוביל בכנסת את תהליך אישור חוק רישוי שירותים לרכב, התשע”ג-2013. החוק יסדיר, בין היתר, קטגוריית מוסכים חדשה של מוסך מומחה לתוצר, אשר התנאים למתן הרישיון למוסכים מקטגוריה זו ייקבעו בתקנות.
לצורך בדיקת היתכנות הדרישות והתנאים אשר יידרשו ממוסך מומחה לתוצר בתקנות העתידיות ואיסוף מידע נדרש נוסף, החליט המשרד לבצע פיילוט אשר יבדוק את התאמת התנאים והדרישות אשר עשויים להידרש במסגרת תקנות כאמור לתנאי השוק הנוכחי״

df01b34a-3fe7-4d5d-9cc7-743befc265b0
אנו מאחלים הצלחה לתהליך והצלחה למוסכים המצטרפים.

הולילנד תחבורתי

הבטחנו לדווח על פסיקת בית המשפט העליון מהימים האחרונים אשר שחררה מאחריות את חברות הביטוח המניעות את תהליך הגלגול של עשרות אלפי כלי הרכב הללו שרובם אינם ראויים לשם – “כלי רכב” אלא לשם הנכון והמתאר נכונה את מצבם לאחר שיקום : “פצצה מתקתקת”.
השבוע פורסמה כתבה המדווחת על פסק הדין וכמו תמיד נדחק לשוליים הנתון המפחיד : תעשיית ייצור סדרתי שנתי : כ – 20,000 פצצות מתקתקות בכל שנה !!!

הנתון המטריד השני שאינו זוכה לתהודה ציבורית מתאימה – “מניע”  : וועדת הכלכלה של הכנסת דנה רק לפני מספר חודשים על פי בקשת המשטרה ומשרד התחבורה לשיפור הכלים של יחידת אתגר למניעת הגניבות, הסחר בחלפים גנובים ולטובת הבטיחות בדרכים. דווקא יו”ר וועדת יו”ר ועדת המשנה למאבק בתאונות הדרכים בכנסת ונציגי משרד התחבורה/המשפטים/האוצר הם אלה שמנעו ממשטרת ישראל כלי עבודה חוקיים למניעת הייצור הסדרתי של עשרות אלפי פצצות מתקתקות העולות על כבישי ישראל בכל שנה.
נציגים אלה מייצרים הרבה “רעש ותהודה ציבורית”  על בטיחות בנושאים שונים (תשתיות, אופניים חשמליים וכד’) ודווקא שהייתה להם הזדמנות פז לתקן את המכשול הבטיחותי המקיף ביותר במדינת ישראל בכל הקשור לרכב – הם נמנעו מלטפל באופן יסודי בבעיה הזו. התנהגות נציגי הכנסת, הפקידות ונציגי המשטרה (שלא נלחמו בחירוף נפש בכנסת על מימוש הבקשות שלהם) מייצרת אצלנו, כאזרחים, שאלות ותהיות רבות אודות המניעים של אלה המטרפדים שוב ושוב את היכולת החוקית שיכלה למנוע את הייצור הסדרתי של אלפי כלי רכב המסכנים את כולנו בכל רגע נתון.

השבוע נחשפתי לתיק של רכב שעבר תאונה ושהוכרז אובדן להלכה על ידי חברת הביטוח ושעבר גלגול דומה למתואר בכתבה ובפסק הדין של בית המשפט העליון ולהלן הממצאים:

1. השמאי אמד את הנזק של הרכב בכ- 30,000 ₪. 2
. הרכב ניזוק קשה בחזית ונפגעה קורת שילדה אחת ביחד עם עוד מספר רב של חלקי חזית, מתלה ומנוע.
3. לאחר מספר חודשים הגיעו מסמכי התיקון הנדרשים לצורך העברת הבעלות על הרכב על שמו של הסוחר.
4. המסמכים שצורפו כללו חשבונית תיקון של מוסך על סך 1.100 ₪ !!!!!!! ובו מספר שורות בכתב יד המעידות על תיקון חלקי מעטפת בסך האמור, טופס תקינות ממכון תקנה 309.
5. מבחינת חברת הביטוח מולאו התנאים לשחרור הרישיון – הרכב תוקן, יש חשבונית מוסך מורשה כדין, יש טופס בדיקה המאשר את תקינות הרכב.

ראיתי את ההערכה הראשונית של הנזק וראיתי את התמונות המצורפות של השמאי וראיתי מול עיני נזק גדול ומתועד שכלל נזק בלתי הפיך לחלקי חילוף רבים (אין כל תיעוד להחלפת חלקי חילוף במסמכים שהוגשו לחברת הביטוח), ראיתי נזק שדורש לצורך השבת הרכב לקדמות, עבודה מכנית רבה הכוללת החלפת חלקים ומילוי חומרים (שלא נכללו בחשבונית שהוגשה לחברת הביטוח), ראיתי נזק הדורש עבודה במתלה קדמי + כיוונים. ובקיצור – ראיתי תוצר אחד ומייצג מפס ייצור גדול, משומן ותעשייתי המייצר בחסות ממשלתית פגיעה סדרתית בציבור הרחב – פגיעה אנושה בבטיחות ובעקרונות הסחר ההוגן, פגיעה אנושה בפרנסת המוסכים החוקיים, עידוד לגניבות רכב וסחר בחלפי גנובים, עידוד ממשלתי לביצוע עסקאות לא מדווחות לרשויות המס.

d74759d0-ae0c-4d48-9de7-0e0a35acae11

ימים ספורים לפני הבחירות לכנסת, ולמרות שאנחנו לא מופתעים, שוב עולה הקבס מהחיבור המכוער בישראל בין ההון לשלטון המייצר לנו כל הרבה תופעות שליליות, מכוערות ומסוכנות.
השבוע קיימה עמותת “אור-ירוק” כנס גדול שלכלל ברכות של שר התחבורה ושל ראש מפלגת המחנה הציוני וכן הרצאות רבות על הבטיחות בדרכים. אני חייב לשבח את העמותה על מאמציה הבלתי פוסקים לשמירה על חיי האדם ועל מאבקם הבלתי נלאה בתאונות הדרכים ועמותה זו היא שותפה שלנו לדרך מיום היווסדה ואנו פועלים בתחומים רבים בשיתוף פעולה מלא למען המטרה החברתית הראשונה במעלה – שמירת חיי אדם.
כך מתבטא האבסורד הפושה בעשורים האחרונים במדינתנו המשווה את פעילות הפוליטיקאים המודרניים לשחקנים בתוכניות ריאליטי ושאינו דורש מהם מחויבות, רצינות, אחריות ותוצאות. המעבר ההדרגתי של משימת הפוליטיקאי החדש מאחד שפעם היה אמור לייצג את בוחריו לאחד שאמור לייצר תיאטרון חזותי בלבד, מהווה תהליך חברתי מסוכן שראוי לכולנו לנסות ולעצור אותו בטרם יהיה מאוחר מידי.
טקס בוגרי מחזור 6 – הענקת דיפלומט המייסטר היוקרתי

חברי האיגוד מוזמנים לטקס הענקת התעודות לבוגרי כיתות יד’ שסיימו את הכשרת המייסטר במכללת איגוד המוסכים בפרנקפורט גרמניה. רצ”ב ההזמנה:

c6f84538-3edb-4d82-a3bc-e6f6c08180ef

שבת שלום.

:כתבות נבחרות השבוע

נפגעת מרכב שכור? חברת ההשכרה עשויה להיחשב כמבטחת ולפצות
תבעו מעט, קיבלו יותר
בין ביטוח לסוחר: גלגוליו של רכב אחרי תאונה

 
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה
הטכנולוגית לרכב, לחצו כאןהרשמה
 
Ecar-Red-Banner ערוץ הרכב YouTube-Logo FACEBOOK-LOGO GreenP-iga4u 
תיאור: תיאור: image04IGA תיאור: תיאור: image021.jpg תיאור: תיאור: image06 המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים“)
לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד
להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד
למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד
המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות
המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.אתר iga.org.il שולח
עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני.
דוא”ל.חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או
נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל
האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל
אפליה. ט.ל.ח. ©כל
הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות