איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 383

 

גיליון מספר 383
 

IGA-LOGO
עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 18 לדצמבר 2014

 

החלפת משמרות בתחום המוסכים במשרד התחבורה

בסוף החודש יפרוש לגמלאות והוא עוד צעיר, שמעון אלקיים  שכיהן שנים רבות כראש תחום שרותי תחזוקה במשרד התחבורה. שמעון שירת את ציבור המוסכים ומכוני הרישוי במשך עשרות שנים: פיקוח על מוסכים, הדרכה להקמת מוסכים, בדיקת מוצרי תעבורה, עדכון הוראות נוהל, הוראה ועוד. שמעון הוא דוגמא ומופת לנציג רגולטור המשרת ציבור (Civil Servant) באופן מכובד, המסייע לפונים אליו ללא משוא פנים ובאהבה.

במקביל, פורש גם דוד אסל, המפקח על המוסכים באזור הדרום. גם דוד הוא מאותה אסכולה של שירות, סיוע והכוונה ומודל לחיקוי ולאימוץ.

הנהלת האיגוד עבדה בצמוד לשני בכירים אלה במשך עשרות שנים והם היו שותפים מלאים להטמעת שינויים ולקידום הענף ועוסקיו בישראל.

הנהלת האיגוד תכבד את שניהם בישיבת המועצה הקרובה שנקבעה ל 6.1.2015 בכדי לומר להם תודה ולאחל להם הצלחה ובריאות בהמשך דרכם.

את שמעון אלקיים יחליף מר משה קירמאייר שיטול תפקיד זה בנוסף לתפקידו הנוכחי כראש תחום הדרכה, פיתוח ושמאים. נאחל למשה הצלחה מרובה ונסייע לו לסייע לנו לממש את היעדים החשובים לכולנו: הכשרות נוער והנדסאי רכב, איחוד מקצועות הרכב, תכניות לימוד לבוגרים, הסדרת מקצועות הרכב השונים, שיפור השירות למשתמשי הרכב, בטיחות וריקול ועוד.

עדכון  נוהל למכוני הרישוי

לפני כשבוע, פרסם מר אלקיים את הוראת הנוהל 131 למכוני הרישוי המחייבת בדיקה לכלי רכב מסוג 4X4 המבצעים שיפורים לכלי הרכב, ללא אישור משרד התחבורה.

רצ”ב הנוהל לעיונכם.

תשלום דמי חבר

עד סוף השנה, כלל המוסכים החוקיים בישראל יקבלו בדואר שוברי תשלום לדמי החבר.

בפגישה בה נכחנו במשרד הכלכלה לפני כשבועיים למדנו, כי איגוד המוסכים הינו ארגון המעסיקים הגובה את הסכום הנמוך ביותר לחבר, גם ביחס לארגונים שדמי החבר אצלהם מהווים “מס ארגון” המקנה רק השתתפות בייצוג ללא זכות לקבלת שירותי חבר. איגוד המוסכים מספק  ייצוג ושירותים לחברים ברמה הגבוהה ביותר לחברי הארגון באופן יחסי לארגוני מעסיקים בענפים אחרים.

השנה, ביצענו בארגון מופתי ותוך מתן שירות מיטבי את תחילת המעבר לדור ההסמכות החדש לניהול מוסך– הכשרות ה E –CAR., תוך שיתוף פעולה עם גופים רבים. אלפי תלמידים (בעלי הסמכות לניהול מוסך, שמאים ובוחני רישוי) עברו בהצלחה את ההכשרות ואת המבחנים תוך לימוד מגוון ומעניין אותו תכנן צוות האיגוד עם משרד התחבורה ועם גופים עסקיים אחרים, הכולל לימוד עצמי באמצעות תוכנות מחשב, לימוד פרונטאלי, לימוד מעשי במכוני רישוי ועוד. הכשרות אלה בוצעו בכל הארץ במקביל להכשרות נוספות רבות בתחומים רבים (דו-גלגלי, קורסים על מערכות היברידיות, צמיגים ועוד).

היתה זו גם שנה אינטנסיבית ועמוסה ביותר לצוות האיגוד וליועציו החיצוניים לנוכח השינויים הרבים בתחום הרגולציה, המאבקים ברשויות המקומיות, ברשות המים, רישוי עסקים ועוד ועוד.

כידוע לכולנו, המצב הכלכלי והחברתי בישראל נמצא בשפל המדרגה וזאת עקב אטימות ועיכובים ממשלתיים ובייחוד – ניתוק וניכור של פקידי ממשל רבים שאינם מצליחים לספק מענה לבעיות הקשות של כלל העסקים הקטנים במשק.

תפקידנו כמייצגים מעסיקים קטנים, הינו תפקיד סיזיפי ומתסכל אל מול חוסר האונים הממשלתי, אך חובתנו המתמדת היא לא לאמר נואש ולהמשיך ללחוץ בכדי להביא שינוי – לנו ולכל העם בישראל.

הצטרפות למועדון הלקוחות והצרכנות

יחד באותה המעטפה עם שובר דמי החבר, יימצאו המוסכים הצעה תקדימית אטרקטיבית להצטרף למועדון הלקוחות המשותף לנו ולארגוני עובדים מובילים במשק.

לאחר שנים רבות בהם חיפשנו פתרון שיווקי לכלל המוסכים בישראל ובייחוד לאלה שאינם תחת רשתות או הסדרים למיניהם, ולאחר שקידה אינטנסיבית בחודשים האחרונים על גיבוש המיזם, אנו סבורים כי זו הפעם נמצא הפורמט הנכון לחברי איגוד המוסכים. מועדון הצרכנות ההדדי יעניק למוסכים הכלליים ולמרכזי השירות הזדמנות, בעלות נמוכה ,לשיווק ולהכרות עם ציבור לקוחות גדול ומאורגן.

בעלי מוסכים חברי איגוד שיצטרפו – יקבלו גם פלטפורמה שיווקית רחבה ומצויינת המופנית לקהל לקוחות פוטנציאלי גדול ואיכותי, וגם יוכלו ליהנות בעצמם – כולל בני משפחותיהם ועובדיהם – מהטבות צרכניות.

שירות זה יסופק כמובן, לחברי איגוד בלבד ואנו בטוחים כי מוסכים רבים שעד היום לא הצטרפו לאיגוד – יעשו זאת במהרה.

לקראת הכנסת הבאה – שינוי מקווה אך לא מצופה:

עקב הפיזור המפתיע-לא מפתיע של הכנסת בטרם עת, התחלנו לקבל פניות ממפלגות המעוניינות להבטיח לנו כי הן שתבצענה את השינוי המיוחל ביוקר המחייה, בשוויון זכויות מול “טייקוני” הרכב הביטוח והליסינג ועוד. בבחירות הקודמות המצב היה דומה וגם אז הובטחו הבטחות לרוב.

הפעם, החלטנו לקיים כנס אחד לפני הבחירות ולהזמין מועמדים / נציגי מפלגות למען יוכלו להציג מרכולתם בביתנו. המועד יפורסם בקרוב ואנו מקווים שבסיבוב הזה אולי באמת ישתנה משהו ושנשיב לעצמנו מעט אמון ממנהיגינו שכה טרחו להתרחק מאתנו בעשורים האחרונים.

אובדן האמון במערכות השלטון, המשפט והאכיפה בישראל מהווה סכנה עתידית וקיומית לחוסנה של מדינתנו. אובדן אמון זה אינו עוצר בכנסת והוא מאפיין את התסכול והזעם של בעלי העסקים הקטנים גם מרשויות מקומיות שמחפשות כל דרך בשנים האחרונות להעלות לנו מיסים ואגרות, רשויות מים, רשויות אכיפת עבודה, רשויות אכיפת הגנת הסביבה ועוד. התחושה אצל רוב המעסיקים והעצמאיים בישראל היא, כי אלה מגיעים לפתחי העסקים בכדי לשפר עמדה ולגבות “מעשרים” מאלה שכבר משלמים.

לא ניתן שלא לראות, כל אחד מאיתנו מהעסק הפרטי שלו וכולנו כמכלול כי המלך הוא עירום – החקיקה מיושמת שלא לשמה, באופן שאינו מגן על זכויות אלא רק מעשיר את הקופות הציבוריות להמשך חגיגות הפקידים ברשויות המקומיות, המדינתיות ובחברות הממשלתיות.

הפרסומים היומיומיים על נפוטיזם, ניצול כספי המיסים למסעות תענוגות, הטבות אישיות, שחיתויות ועוד – היו לנו לזרא.

האם יקום אדם או קבוצה שיצליחו באמת להשתלט על “ביצורים” אלה לאחר פרסום תוצאות הבחירות בחודש מרץ 2015 ? אשרי המאמין.

חג האורים

חג זה הגיע בסמוך לפיזור השלטון הנוכחי ואולי בכדי להזכיר לכולנו כי אנו זכאים ומייחלים לאור ולנס.

הנהלת האיגוד מאחלת לכלל החברים ובעלי המוסכים, חג שמח והרבה אור.

image00

 
 
logo-carcollege

לרשימת הקורסים המלאה של המכללה הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה

c7b4f6d2-b93d-4103-9800-35b171aae4cf

אתר השבוע 

מרכז שירות חלוצי – מוסך מורשה רנו ניסאן הינו מרכז שירות ניסאן רנו ותיק ורב מוניטין בחיפה והקריות.

המוסך פתח את שעריו בשנת 1980 מרכז שירות חלוצי הוא אחד המרכזים המובילים בשירות של קבוצת קרסו מוטורס.

 

Ecar-Red-Bannerערוץ הרכבYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 
תיאור: תיאור: image04IGAתיאור: תיאור: image021.jpgתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב
לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראלמסונף למועצה האירופיתהמשותפת לסחר ושרותי רכבאיגוד המוסכים בישראלחבר פורום ארגוניענף הרכב בישראלהפורום להבטחת תקינותובטיחות בתיקוני רכבהמכללה הטכנולוגיתלרכב בע”מ