השבוע התקבלה החלטה של בית המשפט המחוזי בלוד שדן בעתירת איגוד קציני בטיחות כנגד משרד התחבורה, שנעתר לבקשה והורה למשרד התחבורה ומשרדי קציני הבטיחות העצמאיים, להיערך להתחלת אכיפת חוק ההעסקה הישירה בתוך 6 חודשים מהיום, קרי מיום 18/9/15. המשמעות היא שחברות החייבות בהעסקת קציני בטיחות יחויבו להעסיק את קצין הבטיחות בהעסקה ישירה – יחסי עובד מעביד מלאים ולא יוכלו לשכור שירותי “קצין בטיחות” בצורת “פרילנסר” או מקבלני משנה. הוראה שיפוטית זו היא פרי מאבק אותו מנהל איגוד קציני הבטיחות מזה שנים רבות ואנו סבורים לאור הממצאים שהובאו גם לעיוננו על ידי נציגי איגוד קציני הבטיחות, כי הוראה זו תתרום רבות לבטיחות בכבישי ישראל. השתלמות ונופש לבעלי מוסכים ושמאים בחודש מאי במסגרת השת”פ שלנו עם חברת טכנולוגיה וחברת אורטל המוציאות לפועל יציאות לתערוכות והשתלמויות בחו”ל ובארץ , רצ”ב הצעה להצטרף לנסיעת השתלמות באי קורפו שביוון בתאריכים 28-31.5.15. במסגרת זו ישולבו לימודים מקצועיים והדרכות בנושא פיילוט הקרוב שיערוך משרד התחבורה בקרוב למספר מוסכים לבדיקת היתכנות חקיקת ה”מוסך המומחה”. כל זאת, בתנאי נופש וניתוק ממשימות היום יום. פניותינו לח”כים החדשים בנושאים הבוערים לנו השבוע, לאחר שוך אבק מערכת הבחירות, שלחנו ברכות לנבחרים ובהם עיקרי הבעיות שהענף שלנו סובל מהן מזה שנים רבות הדורשות פתרונות מיידים ועקרוניים, וביקשנו מהם להירתם לעבודה מידית . חלק מנציגי הכנסת כבר ביקשו לתאם עמנו פגישות להכנת המשימות העומדות לפנינו בכנסת הבאה. ריקולים ובטיחות כלי רכב– ארה”ב בשבועות האחרונים אנו קוראים כתבות רבות אודות התוצאות הטרגיות הנובעות מתקלות מובנות בכלי רכב בארה”ב ואודות החקירות והפעולות אותן מבצעות הרשויות הפדרליות בארה”ב לגבי ההשפעה של תקלות בטיחות בכלי רכב על הבטיחות בדרכים. מעיון בכלל העשייה של מזכיר התחבורה הפדראלי והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הפדראלית אנו מוצאים כי הממשל הגדיל את תקציב הרשות לשנת 2015 במאות מיליוני דולרים וכי ממילא רשות זו אינה אחראית להעברת כספים לרשויות או למשרדים אחרים ורובו רובו של התקציב מוקדש למחקרים בשטח הקשורים לנסיעה ברכב תקין ובטוח – ניתוח לעומק של תאונות עם נפגעים, ניתוח כשלים כולל ומערכתי, סמכויות נרחבות לאכיפת שיתוף פעולה של נחקרים – יצרני רכב, יצרני חלקים (מכל העולם), סמכויות מנהליות וכד’. במקביל לפעילות הממשל אמריקאי, נציבות האיחוד האירופי שמה לה כיעד את שנת 2050 למימוש 0 נפגעים מתאונות דרכים ומשקיעה הון עצום בתכנון פעולות ויוזמות שונות בכדי לממש יעד זה. הרשות הלאומית הישראלית לבטיחות בדרכים עומדת בימים אלה בסכנת פירוק וממילא ניטלו ממנה סמכויות רבות לפעולה בתחום הבטיחות בדרכים ויש רק להצר על כך כי כלל העולם המערבי מקציב משאבים רבים ומגוונים בכדי לטפל בכשלי הבטיחות ותוצאותיהן בעוד אצלנו מתמוסס לו הרעיון ופסה ונמוגה המחויבות לטיפול בבטיחות בדרכים. שבת שלום, רונן. | | לרשימת הקורסים המלאה של המכללה הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן |
|
|