איגוד המוסכים בישראל

שני בעלי מוסכים בבני ברק ואיגוד המוסכים הגישו עתירה מנהלית כנגד עריית בני ברק על פעילותה לפינוי מוסכי העיר מאזור קניון איילון

שני בעלי מוסכים בבני ברק ואיגוד המוסכים הגישו עתירה מנהלית כנגד עריית בני ברק על פעילותה לפינוי מוסכי העיר מאזור קניון איילון

איגוד המוסכים: הגישה של סילוק גורף לפיה עשרות מוסכים יסולקו מהאזור ללא תכנון אלטרנטיבה – לא סבירה ולא הגיונית ולא קיימת בשום מקום אחר”

דני לוי, ממוסך מרום צמרת וממגישי העתירה: “השרירות בהתנהלות של עריית בני ברק שולח משפחות שלמות הביתה ללא פרנסה”

איגוד המוסכים, מוסך מרום צמרת בניהולו של דני לוי ומוסך נע אור בע”מ בניהולו של משה דיין, הגישו השבוע עתירה מנהלית באמצעות ב”כ עו”ד אברהם פורז נגד הועדה המקומית לתכנון ובנייה שבמחוז ת”א ויו”ר שלה ונגד הועדה המקומית לתכנון ובנייה בעריית בני ברק על כוונת העירייה לפנות את מוסכי אזה”ת הסמוך לקניון איילון בכדי לבנות במקום מגדלי מגורים ואזור תעסוקה.

עיריית ב”ב יזמה את תוכנית בב 566 שקיבלה תוקף בשנת 2001 . התוכנית מייעדת את אזור התעשייה הקיים לאזור תעסוקה ומגורים ומתוכננים בו כ – 10 מגדלים רבי קומות. בעקבות התכנית, בשנתיים האחרונות קיבלו כ –30 מוסכי האזור הודעה כי רישיון העסק שלהם הוא זמני ולא יחודש. ואכן, בשנה האחרונה לחלק רב מן המוסכים לא חודש רישיון העסק העירוני והם הפכו לעבריינים בעל כורחם. רבים מהם כבר קיבלו הזמנה לבית המשפט ולחלקם הוצאו צווים לפינוי מידי.

לטענת מוסכי האזור, עריית בני ברק מקדמת את תוכנית תב”ע 566 (מרחוב ז’בוטינסקי ובן גוריון לכל האורך ועד עד אמצע רחוב ברוך הירש), ללא התחשבות בענף המוסכים בעיר, אין הקצאת שטחים חלופיים למוסכים, צווי הפינוי ניתנים ללא תכנון חלופי עתידי לענף המוסכים, אין תוכנית כיצד לשמר ענף כה הכרחי לצרכי התושבים בתחומי העיר. בנוסף, על פי העותרים, לא היו פרסומים על לוחות המודעות כמתחייב בחוק וכתוצאה מכך, מוסכי בני ברק לא הגישו התנגדויות לתכנית.

באיגוד המוסכים אומרים כי המוסכים מעסיקים מאות עובדים והושקעו בהם בשנים האחרונות מיליוני שקלים ע”פ תקני בטיחות, איכות סביבה ועוד בכדי לעמוד בקריטריונים הנדרשים לקיום מוסך  ע”י הרשויות השונות ובחלקם ע”י היבואנים הרשמיים. בעלי המוסכים באזור זה חרדים לפרנסתם ולעתידם. הגישה של “סילוק גורף” לפיה עשרות מוסכים יסולקו מהאזור לא סבירה ולא הגיונית ולא קיימת בשום מקום אחר. בנוסף לכך יש לזכור שלא היו פרסומים לציבור בעלי המוסכים כיאות כך שהיו יכולים להיערך לכך בהתאם.

לדברי דני לוי ממוסך מרום צמרת וממגישי העתירה: “נראה כי בצע כסף ושרירות מנהלתית של עריית בני ברק תגרום למשפחות שלמות הביתה ללא פרנסה ופגיעה גורפת גם לתושבי האזור שיצטרכו לנדוד לערים אחרות בכדי לקבל שירות לרכב”

לדברי רונן לוי, יו”ר איגוד המוסכים: “בפגישות שערכנו במנהל מקרקעי ישראל עם מנהל המחוז ובמשרד הפנים עם יו”ר הועדה המחוזית בת”א ובפניות נוספות לעריית בני ברק, הצגנו פתרון תכנוני הולם למוסכים כפי שהדבר קיים גם בחו”ל –  הקמת קריית מוסכים, מבנה אחד ובו מספר קומות שלתוכו ירוכזו מוסכים באזור , מבנה שייתן מענה לכלל הצרכים בשירות התיקון לרכב ונושאים נוספים כמו נראות ואסתטיקה, איכות סביבה וכד’. אין בעיה להוציא מוסכים אל מחוץ למרכז הערים ובתנאי שיסומנו שטחים על ידי המינהל לכך. עקב פנייתנו לראשי ערים מרכזיות בישראל – רוב הערים משלבים את המוסכים בתוכניות המתאר העתידיות”.

לדברי עו”ד אברהם פורז, המייצג את מוסכי בני ברק בעניין זה: “לפי החוק, כאשר עירייה מפרסמת תב”ע, עליה להוציא פרסומים בשלושה עיתונים שאחד מהם לפחות הוא עיתון נפוץ וכן על לוחות המודעות באזור המדובר. על פי בדיקה בוועדה המחוזית, הפרסומים היו בעיתוני האזור (יתד נאמן, המודיע, הצופה) ובעיתון מעריב בלבד.  לא היו פרסומים על לוחות המודעות. כתוצאה מכך, מוסכי בני ברק לא הגישו התנגדויות. פנינו לקבלת לתשובות מיו”ר וועדת התכנון המחוזית ומעריית בני ברק, אך לצערנו נתקלנו באטימות ובחוסר נכונות להציע פתרון הולם לבעלי המוסכים וכלן נאלצנו להגיש עתירה מנהלית בכדי שבית המשפט יכריז על ביטול התוכנית והמוסכים יוכלו להמשיך ולפעול בצד בנייני המשרדים החדשים שיוקמו באזור”.