גיליון מספר 421
| |||||||||||||||
מכרז ביטוח רכבי עובדי מדינה | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
בימים אלו, הסתיים אחד המכרזים בגדולים ביותר בביטוח רכב חובה ומקיף במדינה, כשהמדובר בביטוח לכ- 77,000 כלי רכב בבעלות פרטית של עובדי מדינה. הפרמטרים שנבחנו הם עלות הפוליסה, תנאים נלווים ותנאי כיסוי לנזקי תאונות. אין המדובר באזרחים- מבוטחים “רגילים” אלא באלו השומרים על השמנת. כמדי שנה, הוציאה דוברות משרד האוצר הודעה לעיתונות ומצרפת ציטוט של בכיר באגף החשב הכללי : “המכרז מבטא את הדגש שמעניק אגף החשב הכללי לעידוד התחרות ושיפור השירות לציבור המבוטחים. רמות השירות והכיסוי לעובדי המדינה שנקבעו בתנאי המכרז ייאכפו גם השנה באמצעות “מוקד תלונות” שיופעל לאורך תקופת המכרז”. אנו כבר התרענו רבות על כשל החיבור הזה בין עובדי המדינה האמורים לפקח על חברות הביטוח ולבין התנאים המפליגים שהם מקבלים יחסית לשאר אזרחי המדינה ותהינו איך עדיין לא קם יועץ משפטי (שגם נהנה מהטבות אלה?) ואוסר על קבלת הטבות מפליגות יחסית לשאר האזרחים ו/או שאוכף השוואת תנאים לאזרחים הרחוקים מהצלחת. ברור לכולנו מהיכרות רבת שנים עם נבכי שוק ביטוח הרכב בישראל כי התנאים המפליגים להם זוכים עובדי המדינה הם יותר “טובת הנאה” מאשר תחרות וכי אין בישראל כל אזרח ו/או עמותה ו/או חברה מסחרית וכד’ שיכולים ליהנות מ– “… תחרות ושיפור השירות לציבור המבוטחים” וזאת למרות שכל שנה מספרים לנו עד כמה תנאי המכרז הנ”ל ותוצאותיו מעודדים תחרות ושיפור שירות. אנו מוצאים כי העובדות הפוכות לחלוטין ונציג מספר דוגמאות :
אלה הם עיקרי תנאי האקסטרא להם זוכים עובדי המדינה וביניהם עובדי הפיקוח על הביטוח במדינת ישראל – תנאים רחוקים מאלו שיכול להשיג מי שאינו עובד מדינה בישראל. נתונים אלה מספרים לנו את הסיפור האמיתי:
כאמור, אנו שלחנו מספר רב של מכתבים לנציגי משרד האוצר ולשרי אוצר רבים המשקפים את העיוות הנ”ל. אך, כנראה שמאחר ואין לנו כלי ומנגנון דומה לזה של החשב הכללי כנגד חברות ביטוח – לא קיבלנו עד היום כל מענה. ברור לפיכך, האינטרס של הנוער להתמקצע במקצועות הנדרשים על ידי המעסיק הממשלתי המעניק תנאים ישירים ועקיפים על חשבון שאר הציבור, ומדוע מתמעט הביקוש למקצועות חופשיים ולעיסוק עצמאי ויצרני במדינת ישראל מודל 2015/6…
החינוך הטכנולוגי – יש עתיד ? השבוע נחשפנו שוב למאבק שמנהלות המכללות הטכנולוגיות בישראל כנגד משרד הכלכלה בטענות שונות ומגוונות שעיקרן חוסר תמיכה ואפליה לרעה המנתבת לטענתם את הביקוש לתעסוקה ולהכשרות למקצועות אחרים ובכך מפקירה המדינה את כלל התעשיות הטכנולוגיות בישראל ואת עתידם. מתוך : דמרקר, 15.10.15″המלחמה בין משרד הכלכלה…”, ז’נאן בסול אנו אמנם נאבקים על עניינים שונים בכל הקשור להכשרות מקצועיות ולהתאמת ההכשרות לתעשיית הרכב והמוסכים בישראל, אך קיים דמיון רב בין טענות המכללות העולות בכתבה לבין הצרכים שלנו והמסקנות דומות :
מהכתבה המצורפת כאן וממילא מתוך הידוע לנו מהכרותנו עם שוק הרכב, עולה בבירור הסכנה העומדת בפני מדינת ישראל אם אכן תימשך ההזנחה של כלל המקצועות הטכנולוגיים והמקצועיים בשנים הבאות.
הכן רכבך לחורף 2015/6 האיגוד נערך לספק מדבקות ושיווק למצבע “הכן רכבך לחורף” שיתחיל בתחילת חודש נובמבר 2015 ויימשך עד לסוף חודש פברואר 2016. ניתן אם כך להשיג מדבקות ופלייארים לטובת לקוחות המוסך בסניפי האיגוד ו/או בהזמנה טלפונית מהסניף הראשי של האיגוד בתל-אביב (שמחה אסלן). כזכור, אנו מעודדים מזה שנים רבות לבצע את הבדיקות ללא כל תשלום. מאז התחלנו במבצע השנתי, מגיעים לבדיקות אלה למוסכים החוקיים בישראל כ 10% מכלל בעלי הרכב במדינה. אנו מקווים כי השנה, כבכל שנה, הדרישה של הלקוחות – ובהתאמה של המוסכים – תגדל וכך נהנה כולנו מכלי רכב בטוחים ומוכנים לאתגרי החורף בכבישים. זכרו, ניתן להשיג אצלנו גם את אישורי בדיקות החובה למשא כבד ולאוטובוסים. מזכיר למוסכים לבצע בדיקות ופעולות מכינות לחורף בתוך המוסך – מרזבים, תעלות וכד’ על מנת למנוע מפגעים סביבתיים ובטיחותיים באולמות העבודה ולאבטחת יעילות העבודה במוסך גם בחורף. שבת שלום, רונן | |||||||||||||||
כתבות נבחרות השבוע: משחור לירוק: כך שומרים על מים ממוחזרים המדינה תאפשר יבוא מקביל של רכב מסחרי במסלול מהיר המלחמה בין משרד הכלכלה למכללות הטכנולוגיות: “ישראל מזניחה את ההון האנושי הטכנולוגי” | |||||||||||||||
>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<< | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
אתר השבוע | |||||||||||||||
מרכז שירות גשר כרמיאלהינו מוותיקי המוסכים באזור כרמיאל, והוא פעיל משנת 1978. מרכז גשר פועל כמוסך מורשה מאזדה משנת 1994, ומורשה פורד משנת 2006. צוות המוסך מונה אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב שנים, אשר מוכרים ביכולתם המקצועית ובמתן מענה איכותי ומהיר לפתרון בעיות ולטיפול בכל סוגי הרכב. במרכז שירות גשר כרמיאל מחלקות שונות לביצוע כל סוגי הטיפולים והתיקונים תחת קורת גג אחת. אין צורך יותר להתרוצץ – אנו נדאג לכל הדרוש לרכבך מאלף עד תו. במרכז השרות גשר קימות המחלקות הבאות:מחלקת מכונאות, מחלקת חשמל ומיזוג אוויר, מחלקת דיאגנוסטיקה ומחלקת פחחות וצבע (בצבעי מים ידידותיים לסביבה בהתאמה לצבע המקורי) מחלקת צמיגים כווני פרונט שטיפת רכב ידני ומחסן חלקים ( שנניתן לרכוש חלקים גם מבלי לטפל במרכז השרות). בזמן הטיפול תוכלו ליהנות מפינת ישיבה נעימה עם קפה וכיבוד קל, ולקבל הסברים על הרכב ועל הטיפולים מהמנהל המקצועי של המוסך, מאיר. לחילופין אתם יכולים לנצל את שירותי הסעת הלקוח בכרמיאל כדי שתוכלו להמשיך בסידורים בעיר או בבית מבלי להתעכב, ובתום התיקון נדאג גם להחזירכם. במקרה של נזק הנגרם מתאונה אנו מתחייבים לתיקון הרכב בחלפים מקוריים ואספקת רכב חלופי, כמו גם עזרה בהשתתפות עצמית (הנחה בדומה למוסכי הסדר). נשמח לראותכם בחוג לקוחותינו ולספק לכם שירות אישי ואמין. | |||||||||||||||
‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות |