התאונה הנוראית של משפחת אטיאס בירידה לטבריה מצומת גולני, גרמה לנו לתהות – האם מכוני הרישוי ממלאים כראוי את מטרתם? האם הם כלל מסוגלים לאתר כשלים מסוכנים בכלי הרכב? התאונה, אשר לפי ממצאי ועדת החקירה נגרמה ככל הנראה בשל כשל במערכת הבלימה, “אמורה” הייתה לכאורה לא להתרחש כלל, מכיוון שהרכב שבו נסעה המשפחה, עבר בהצלחה טסט שלושה חודשים לפני קרות התאונה. אז מה גרם לכשל מערכת הבלימה וכיצד ניתן היה למנוע זאת?הבלאי העיקרי במערכת הבלימה נוצר ברפידות הבלימה, אך למרבה ההפתעה ובניגוד למה שניתן לחשוב, רפידות בלימה לקראת סוף חייהן מספקות כוח עצירה גדול יותר לעומת רפידות חדשות. ההבדל הוא רק בכך שרפידות שחוקות מחממות יותר את מערכת הבלימה ובמצב הקיצוני שבו הרפידות נשחקות לחלוטין, יגרמו אלה לאובדן מוחלט של יכולת הבלימה. אובדן מוחלט של יכולת הבלימה מתרחש כאשר החומר שממנו עשוי משטח המגע שבין הרפידה לצלחת הבלימה נשחק לחלוטין ואז נוצר מגע בין החלק המתכתי של הרפידה לבין צלחת הבלימה. במצב זה טמפרטורת המערכת תעלה מיידית לכזו, שתגרום לכשל מוחלט ביכולת מערכת הבלימה.