איגוד המוסכים בישראל

Search

מתקנים את הרכב בזול וקוטלים חיים

למה מת שרון אוחנה ז”ל? כי במשאית שדרסה ומחצה אותו הבלמים לא היו תקינים. ולמה הם לא היו תקינים? כי הנהג ובעלי המשאית החליטו שיותר זול “לטפל” בבלמים בעצמם בבית ולא במוסך מורשה. בעלי המשאית וגם הנהג יושבים היום בכלא בגלל אדישותם לבטיחות הרכב ולחיי אדם.ואילו היינו חיים ביקום חלופי בו מישהו – שוטר, פקח של משרד התחבורה, בעל מוסך – היה בודק ונתקל במשאית המוות מבעוד מועד, ומוריד אותה מהכביש וגם מרחיק את הנהג מהכביש? שרון אוחנה ז”ל עוד היה איתנו. אין ספק שכולנו היינו מייחלים שדבר כזה יקרה.כשהוא כבר קורה, ונציגי החוק כבר נתקלים ברכב מסוכן עם נהג מסוכן ואפילו לפני שקורה האסון – האם לא היינו מצפים שהמערכת תעשה הכל כדי שלא יצטרפו לשרון אוחנה ז”ל בבתי הקברות עוד כמה קורבנות מיותרים? המציאות מלמדת, שציפיות לחוד, ומערכת לחוד.לפני ימים ספורים נדונה בביה”מ לתעבורה בקשה של התביעה המשטרתית לפסילת רשיונו של מ”ע עד לתום ההליך המשפטי בכתב אישום שהוגש כנגדו בגין “נהיגה ברכב המצוי במצב העלול לסכן את המשתמשים בדרך”. התביעה סברה, ובצדק, שנהג זה לא ראוי לנהוג כלל – לא בתקופת הביניים עד להכרעה בכתב האישום וגם לא זמן ניכר אחר כך, וזאת לנוכח מסוכנותו הנובעת הן ממצב הרכב והן מעברו התעבורתי “העשיר”. גם כאן, כמו במקרה של שרון אוחנה ז”ל, היה מדובר לא ברכב סתם, אלא במשאית כבדה, במשקל 19 טון שפוטנציאל ההרג שלה – בלתי מוגבל.

לצפייה בכתבה המלאה