השבוע לאור שיחות עם בעלי מוסכים על
המצב המתדרדר של החברה בישראל – ריכוזיות, תעסוקה, עלויות תקורה שעולות ללא גבול,
בטיחות הרכב והתיקון וכן על בעיות ניגוד העניינים בין המוסכים המיוצגים על ידינו
אבהיר כי האיגוד פועל להסרת חסמים ולפתיחת התחרות וזאת גם לטובת כלל המוסכים בישראל
וגם לטובת אלה הנמצאים תחת פעילות רשתית של יבואן רכב/חברות ביטוח/חברות ליסינג
והשכרה/חברות ניהול תביעות צד ג'/רשתות יבואני צמיגים וכד'.
רצ"ב שוב לעיונכם העמדה שהוציא האיגוד לממונה
על ההגבלים העסקיים בשנת 2008 עת הסתיים תוקפו של הצו המוסכם ליבואני הרכב בישראל .
האיגוד פועל לייזום תקשורת ולהעלאת המודעות הציבורית בתחומים רבים כגון בטיחות,
צרכנות, ממקצועיות, טיפים ללקוחות למניעת נזק עצמי, סיוע לבעלי רכב הנפגעים מהונאות
בכל תחומי הרכב, סיוע בכל הקשור לביצוע תקין של תיקון כלי רכב לרבות תאונות דרכים,
הפצת יידע משפטי וחוקתי ועוד. ראוי לציין, בנוסף, כי המאבק שלנו במוסכים הפיראטיים
(למרות העידוד והתמיכה של איגודים מסוימים בהתנהלות פיראטית ולא חוקית) עולה מדרגה
וכלל רשויות האכיפה במדינה מבינות את ההרס החברתי והכלכלי שהפעילות הזו מייצרת
ורצ"ב לעיונכם, פרוטוקול הדיון בכנסת מיום ה 24.1.11
פרוטוקול.
ריכוזיות ובריונות עסקית -
חוסר האונים והאונות של ממשלת ישראל
ביום א' האחרון קיימה ועדת הכלכלה
ישיבה מיוחדת שהתקיימה במלון המכביה בר"ג לבירור השאלה –
מדוע אף יזם לא הצליח ליישם את רצונה של ממשלת ישראל לפתוח ציר של יבוא מקביל
לרכבים חדשים לישראל?!אנו השתתפנו בדיון זה אך לא נקטנו עמדה
מאחר והדיון גלש לתחומי ההתנצחות ולא צלח את מחסום האפקטיביות. לצערנו הרב ו/או
לבושתנו, גם נציג הממונה על ההגבלים שנכח בדיון לא נקט עמדה ולא כ"כ הבין, כך זה
נראה, מה הוא עושה שם – כך היה כל השנים עם הרשות הזו וכך זה גם נראה גם השבוע
בועדות הכנסת. אנו עורכים בימים אלה עבודה מקיפה בכל הקשור לריכוזיות בתחום הרכב
בישראל הנובעת בין היתר מבעלויות צולבות של יבואני הרכב על חברות ליסינג וביטוח
ולהיפך. בשלוש השנים האחרונות נערכו "מיזוגים" שונים ומשונים אשר חיברו יחדיו את
יבואני הרכב
עם חברות הליסינג ועם חברות הביטוח. שלושת קודקודים אלה יכולים, על פי טעמנו,
כבר בימים אלה למזג גם את שלושת האיגודים שלהם לאיגוד ממוזג אחד : "איגוד
יבואני הרכב, הליסינג, ההשכרה והביטוח בישראל". מיזוג זה שכבר עובד
בהרמוניה מופלאה בפועל נכון להיום, יוצר כבר היום מסלול פיננסי וחברתי מסוכן – גופים מוסדיים שממנים את רכישות הרכב מכספי הפנסיה של אזרחי ישראל
(ובכללם כספינו וכספי העובדים שלנו המועברת לכיסיהם על בסיס חובה חוקית), שממנים את
פעילות החברות בבעלותם ושמניעים הפצה המונית של כלי רכב המבוססת על שוק מלאכותי –
הליסינג התפעולי (שעובר בהדרגה לבעלות יבואני הרכב בישראל). זוהי בועה משוכללת יותר
ומסוכנת יותר מבועת הרכב שהתפוצצה בשנת 2008 מאחר והיא נוגדת כל ערך דמוקרטי תקין
וממזגת ניגודי עניינים וחוסר תחרותיות (פעם קראו לזה קרטל – היום לאחר פעולת כיבוס
מילים ונטרול רשויות זה נקרא "עולם עסקים חדש").
הדיון שנערך בנושא היבוא המקביל כמו
העובדה שתקנה זו אינה ישימה, מוכיח כי מדינת ישראל כבר איבדה את המיקוד ואת היכולת
להשיב לעצמה את הפיקוד. הרגולטור מבין ורוצה – אך לא יכול.
הדרכים שמחפש השלטון הם דרכים ללא
יכולת ביצועית ויישומית בשטח. אנו יודעים כי בשלב זה, בעולם ללא שליט וסדר, יש רק
דרך אחת לפתור את סבך הכוחנות הגורם להרס שוק הרכב בישראל והיא דרך ההתנגדות
והאסרטיביות של כל אחד ואחד מאיתנו. ככל שיהיו יותר בעלי עסקים שלא יסכימו לתנאי
עבדות ולאיבוד זהותם המקצועית – כך נצליח יותר מהר ובאופן יותר יעיל לפרק התאגדויות
מעין אלה. כלל הצלחת המודל העסקי של "האוליגרכים" הללו מבוסס על ההסכמה של בעלי
המוסכים, של שמאי הרכב ושל קציני הבטיחות להתנהג על פי צו ה"אוליגרך". צו
ה"אוליגרך" יהיה תמיד בריוני ותמיד יחפש את הערך הכלכלי העצמי אשר יופק לו מפעולות
הבריונות. צו זה, לרוב, נוגד את צווי הפיקוח של המדינה, נוגד את ההיגיון ואת השכל
הישר, נוגד את ההגינות ונוגד את כללי הצרכנות והבטיחות הנדרשים מחברה דמוקרטית
ומתוקנת. מאחר ואין פיקוח ואין אונים – הממשל כושל והאוליגרך* שולט וכשכל זה קורה –
בעלי העסקים הקטנים – קורסים. מצבנו החברתי כבר מתקרב למצב ה"ילציני" המתואר
מטה ואנו, נציגי איגוד המוסכים בישראל, נמשיך לייצר פעולות בכדי למנוע את ההידרדרות
ולתקן את המצב הנוכחי בשוק הרכב בישראל.
"פריחתם
הגדולה של האוליגרכים הגיעה בתקופת שלטונו של בוריס ילצין, שבה בוצעההפרטה...
במסגרת ההפרטה נמכרו נכסי מדינה רבים, ובמיוחד משאבי טבע וחברות האמונות על הפקתם,
במהירות רבה ובמחיר נמוך יחסית. בהתאם לטענתדייוויד
סאטרמחבר הספר "חשיכה עם שחר", עמדה מאחרי
ההפרטה המהירה שאיפה ליצור מערכת כלכלית המבוססת על בעלות פרטית. אולם, בהיעדר
שלטון חוק ברוסיה, "נפתחה הדרך לרדיפה פושעת אחר כסף וכוח".
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח
דוא"ל
דן הראל חושד: ניסיון למנוע כניסתיזמים לענף הרכבnews1
/13.02.2011
בעקבות החלטת שר התחבורה לפתוח את
ענף הרכב ליבוא מקביל, מבקש מנכ"ל משרד התחבורה מהממונה על
ההגבלים העסקיים לבדוק חשדות כי גורמים שונים מונעים כניסת יזמים חדשים לענף
הרכב
מאז כניסת צו
היבוא לתוקף נערכו פגישות עם 15 יזמים שביקשו לייבא כלי רכב
ביבוא
מקביל.
לכתבה.
פניה לרשות ההגבלים: יבואניות מסכלות תחרות ynet/13.02.2011
משרד התחבורה פנה לרשות ההגבלים העסקיים, בבקשה לבדוק האם
יבואניות רכב ותיקות מונעות מחברות חדשות מלייבא מכוניות
לישראל. נשיא איגוד יבואני הרכב: אלה טענות מופרכות.
לכתבה.
מחדל: למכון בדיקה אין חובת דיווח על רכב מסוכן ynet /15.02.2011
לטענת רונן לוי, יו"ר איגוד
המוסכים, הדרישה לחייב את בעלי מכוני הבדיקה בדיווח על ליקויים
היא דרישה לגיטימית וחשובה, שכן אין הבדל בינם לבין מוסכים בכל
הקשור לאחריות לבטיחות. אבי גלנצר, יו"ר איגוד מכוני הרישוי, טוען לעומתו כי אין זה
מתפקידם של מכוני בדיקה לדווח על מצב הרכב למשרד התחבורה, וכי
דרישה זו ממילא לא הועלתה בפני המכונים על-ידי המשרד.לכתבה.
סוכן סמוי חשף:
כך הפך מוסך משאיות ל"כלי רצח" ynet/10.02.2011
מכון רישוי באזור המרכז הציע ללקוחותיו גם שירותים שלא נכתבו
במחירון הרשמי. בין היתר, זייפו שם את ממצאי הטכוגרפים,
"הקופסאות השחורות" של המשאיות, המתעדות את התנהגות הנהגים.
במקום גם זויפו ערכי הקילומטראז'ים.
לכתבה.
מה
גרם לתאונת הדרכים מיום 16.05.06 בה מצא את מותו - הרבה בטרם
עת - שלומי מלכה ז"ל?
במשך שנים רבות, חיפשה המשטרה
את התשובות לגורמי התאונות, בייחוד אלו הקטלניות (שכן אלו הן
הנבדקות ע"י בוחני המשטרה ובגינן מוגשים כתבי אישום חמורים) –
מתחת לפנס. ומי עומד שם? "הגורם האנושי".
ומה עם הרכב? מה אם היה לא
תקין? מה אם אחת ממערכותיו כשלה? ומה אם התמהיל בין "הגורם
האנושי" לאותו הכשל ואפילו הוא "בינוני" או אפילו "קל" – עולה
לדרגה החמורה ביותר של נטילת חיי אדם? ונדגיש, שדווקא הכשלים
ה- "לא חמורים", המאפשרים לכאורה המשך נסיעה הם המסוכנים
ביותר, שכן הנהג לוקח לגביהם הימור מודע של המשך הנסיעה.
ותיקון? אח"כ... כשיהיה לו זמן....
בשנת 2005, נדון לעומק נושא
הכשל הטכני ע"י וועדת שיינין אשר מונתה ע"י ממשלת ישראל דאז
לדון בנושא תאונות הדרכים. לדו"ח
. לא בכדי, הדו"ח מתחיל דווקא בנזיפה כלפי המשטרה: "מקובל
להתייחס למאפייני הרכב כגורם משני ושולי בהיווצרות וגרימת
תאונות דרכים, אך... מסתבר, שככל שחקירת התאונות יורדת לעומק
רב יותר, הקשר בין כשל טכני לתאונה מתחזק והולך, ומוכיח כי אין
לזלזל ו/או להמעיט במשקלו הפוטנציאלי של גורם זה... ברמת
החקירה המתקיימת כיום לא מקבל המרכיב הטכני... את המשקל הראוי
ותרומת מרכיבים קריטיים כדוגמת בלמים, מערכות ההיגוי, מתלים,
בולמי זעזועים או לצמיגים אינה נחקרת בדרך כלל... מרבית תאונות
ה- "סטיה מנתיב", לדוגמא, מיוחסות לגורם האנושי, כאשר יתכן
בהחלט כי מעורבים גורמים נוספים".
התובנות: "יכולתו של הגורם
הטכני למנוע את התאונה (בטיחות אקטיבית) או להקטין ולמזער את
תוצאותיה (בטיחות פסיבית) היא גדולה"...
למאמר המלא
• המכללה
הטכנולוגית לרכב בע"מ מבית אגוד המוסכים מחפשת שם חדש!!!
המוסך שימצא עבורנו את השם המוצלח ביותר, יזכה לפטור מדמי חבר לשנה
שלמה. לפרטים...
•פרויקט
חיילים משוחררים -הכשרת כח אדם לענף המוסכים
על רקע מצוקת כח האדם הקיימת בענף
המוסכים. יזם איגוד המוסכים שיתוף פעולה עם משרד הביטחון, במטרה לבחון אפשרות
של עידוד חיילים משוחררים להשתלב בתחום תחזוקת הרכב.
לפרטים ...
• חברים נכבדים,
המרכז לעזרה בקהילה וסיוע לחולים ע"ש מנחם זהבי ז"ל, בשיתוף איגוד המוסכים פונה
אל חברי האיגוד לקבלת תרומה עבור הוצאת ילדים חולי סרטן
ל"מחנה של חיוכים", במטרה להשכיח מהם מעט את הכאב והעצבות, להחזיר את השמחה,
ולתת שמחה וכוח להילחם על החיים שלהם.
כאבם של ילדים הוא הדבר העצוב ביותר שניתן לראות. ארגון "אור מנחם"
מאמץ לליבו את הילדים החולים בבתי חולים בארץ, ומלווה אותם לאורך כל השנה
במגוון פעילויות ואטרקציות סביב מעגל השנה כשמטרת היעד הוא חיוך קטן של ילד
מנצח עצב גדול.
דרושה פקידת קבלה
עם ניסיון בתוכנת נשר למוסך בהרצליה לפרטים- טל' : 09-9586818.
● דרוש
דרוש חשמלאי רכב
ומכונאי רכב למוסך ברחובות . לפרטים: 08-9460401, 08-9467081.
● מוסך להשכרה!
להשכרה, מוסך עם
ציוד (אפשר גם בלי) ומוניטין של המון שנים , שטח מעל 500 מטר (עם אופציה ליותר)
באזור פ"ת. לפרטים: 052-2890304, 052-3646650.
●מחפש עבודה
מעוניין להיכנס כשותף/ משקיע למוסך פעיל באזור המרכז/ השרון, רצוי למוסך רשת.
רוני 09-9508983.
●מחפש עבודה
בעל ניסיון רב
בענף הרכב, בעל תעודת הסמכה במכונאות, הנדסאי רכב ומנהל מוסך בפועל, מחפש עבודה
באזור הצפון. דניאל 0522378199.
●למכירה
בהזדמנות לרגל סגירת מוסך עקב מחלה, למכירה ציוד משרדי, ציוד למוסך
וחלפים + כלי עבודה חדשים ומשומשים במצב מצויין למכונאים, חשמלאים
ומזגניסטים, למהירי החלטה ולרציניים בחצי מחיר, גמיש אפשרי קומפלט או יחידים+
רשיונות+ תעודת הסמכה, 3 מקצועות.
מוניטין 35 שנים חינם!!! כל הקודם זוכה בפיס של החיים שלו.
●למסירה
מחלקת פחחות וצבע
במוסך וותיק באזור התעשיה חדש בראשל"צ . טל'- 03-9622433.
●דרושים
דרוש יועץ שירות
למוסך UMI ברעננה.
תיאור המשרה –
דרוש/ה יועץ שירות למוסך UMI ברעננה, התפקיד כולל: קבלת הרכב מהלקוח, בירור בעיות, פתיחת
כרטיס עבודה, טיפול בהצעות המחיר ללקוחות, אחריות על ניהול עבודת המוסך.
דרישות התפקיד-
בעל/ת ידע בתחום הרכב (מכונאות ), תודעת שירות גבוה, יכולת עבודה בסביבה
ממוחשבת, ניסיון משמעותי כיועץ שרות.
רווחה תרבות ופנאי ● ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע ● הומור ועוד
רווחה תרבות ופנאי
שיקאגו - הצגה
הסטודיו למשחק יורם לוינשטיין, בשיתוף הד –
המכללה למוסיקה וסאונד ת"א, ותלמידי המסלול לתיאטרון מחול של סמינר הקיבוצים,
מציגים את המחזמר "שיקאגו". רוקסי הארט ווילמה קלי, המיוצגות ע"י בילי פלין
עורך הדין הטוב ביותר בשיקגו, קוסם שמעולם לא הפסיד במשפט, הופכות מרוצחות
אנונימיות לסלבריטאיות על עם סוף מפתיע.
אחד ממחזות הזמר המלהיבים שהועלו בקולנוע
ובתיאטרון.
תאריכים: 13-25/02/2011, תל אביב.
מחיר מיוחד: 80 ₪ לכרטיס
(במקום 90 ש"ח)בחירת מושבים והזמנת
כרטיסים לחץ כאן
לקבלת ההטבה, יש להיכנס לאתר באמצעות שם משתמש: איגוד המוסכים, סיסמא: 5544.
באדיבות אתר פשבר
ערוץ הרכב
כך תחסכו בדלק
אתמול התעדכנו מחירי הדלק והפעם לשם שינוי הם ירדו ,
אבל עדיין מדובר בהוצאה משמעותית. תחזוקה ונהיגה נכונות יכולות לעזור לכם
להפחית את צריכת הדלק של המכונית שלכם ולחסוך הרבה מאוד כסף. איך עושים את
זה? אלעד שמחיוף וגיל מלמד, עורך תחום הרכב ב'מעריב' עם כל התשובות.
תוכנית חיסכון- חדשות ערוץ 22, הכתבה מלפני שנה אך
רלוונטית לימינו.
לצפייה.
הינו מוסך מורשה מטעם משרד התחבורה. ומרכז שירות מטעם
היבואן לרכבי וולוו. המתמחה בשירות לרכבי הונדה. המוסך מספק סל פתרונות מקיף
ללקוחותיו, תוך מתן דגש על סיפוק כל השירותים תחת קורת גג אחת.
דיאגנוסטיקה – אוטוטרוניקה
מכונאות
חשמלאות רכב
מיזוג אויר
פחחות וצבע
העברת מבחן רישוי שנתי (טסט)
במוסך, מחלקת פחחות וצבע עדכנית ומקצועית, למתן מענה לכל תיקוני צבע ומרכב
הנדרשים ברכב. לאתר.
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il