עמידה בתקנים ובסטנדרטים של איכות
הסביבה הינה אחד הפרמטרים החשובים המאפיינים מוסך חוקי. האכיפה במישור זה הינה
אינטנסיבית למדי ויש לאמר – גם אפקטיבית (יחד עם זאת, בל נשכח, שתמיד יותר קל לאכוף
בקרב מוסכים חוקיים מאשר בקרב מוסכים לא חוקיים שכלל אינם זוכים לביקורי גורמי
האכיפה כי אינם מוכרים.... – אבסורד זה מזכיר את הליך הגירושין הידוע שהתנהל בארה"ב
לפני כ- 200 שנה ע"י אישתו ה-19 של מנהיג מורמוני שטען להגנתו כי אם המדינה אינה
מכירה בנישואיו אלו, מדוע תיתן ל- "אישתו" זכויות?...).
בשבוע שעבר, ערכה "המשטרה הירוקה"
מבצע אכיפה בקרב מוסכים.
רצ"ב סיכום התוצאות. ראשית גאה אני לציין את המסר העולה ברורות מהתוצאות –
מרבית המוסכים (החוקיים שנבדקו) מקפידים לקיים את הסטנדרטים ולא נמצאו אצלהם
מפגעים. לגבי המוסכים שבהם כן נמצאו מפגעים ושנקנסו – נוכל רק לאמר, כי שעורי
הקנסות שהושתו אינם שכר לימוד גבוה מדי, וכדאי לכולנו ללמוד. רצ"ב חוזר של היועצת
המשפטית של האיגוד לעניין המצב החוקי ושוב, לנוחותכם, פירוט התנאים לאיסוף אחסון
ומחזור שמנים משומשים.
כשאנו שומרים על תקני איכות הסביבה –
אנו שומרים לא רק על הסביבה אלא גם על רמת המקצועיות והשירות שלנו. בצבא נהוג
להגיד: "המשמעת מתחילה משרוך הנעל" וגם בתחומנו – מקצועיות, שירות ואיכות מתחילים
גם בהקפדה על ה-"סביבה" שלכאורה אינה נוגעת ישירות לעבודתנו.
כנסי פירומט – התאמת שמנים:
התודעה לנושא השמנים צוברת תאוצה לא
רק בהיבט איכות הסביבה אלא גם בהיבט החשוב של התאמת השמן לרכב.
לאחרונה, ארגנה חב' פירומט המייצגת
את המותג "ליקוויד מולי" ומותגים נוספים בתחום השמן והתוספים כנסים לבעלי מוסכים
ועוסקים בתחום, בהם הוצגו ונדונו נושאים מקצועיים שונים הקשורים לשמנים. אנו מברכים
על היוזמה. אמש, ניתן לי ע"י מארגני הכנס הכבוד לשאת דברים בכנס שנערך בגני
התערוכה.
את הדברים שנשאתי מיקדתי, למעשה,
בחיים היומיומיים במוסך ובתוצאות העגומות של נסיון לחסוך בשמן המתאים, שלרוב
מתבטאות בפגעים במנוע. למעשה, הסכסוכים הקשים ביותר בין לקוחות למוסכים נעוצים
בכשלי מנוע, מפאת מורכבותם, הממשק שלהם עם מכלולים אחרים ברכב וכמובן – מחירם.
למותר אף לציין, כי שימוש בשמנים
התואמים את הוראות היצרן משמר את ביצועי ותכונות הרכב וכמובן מונע זיהום אוויר
וצריכת דלק מופרזת.
המאבק בריכוזיות:
השבוע, נערך בוועדת הכלכלה המשך הדיון בהצעת החוק הממשלתית
לתיקון החוק מכוחו פועלת הרשות להגבלים עסקיים באופן שהממונה הוסמכה להכריז על
קבוצות ריכוז בשווקים שונים ולפעול כנגדן. הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה.
לכתבה בנושא. הצעת חוק זו לוקה במגבלות ובחוסרים רבים שעל חלקם הצבעתי ברשימה
קודמת, יחד עם זאת המסר העולה מהצעת החוק הוא חשוב ואנו תקווה שיהיה סנונית ראשונה
במאבק נגד אלו העולים עלינו לכלותנו, בפרט כאשר הם חוברים למשולש רב-קודקודי ומסוכן
מאין כמותו: ליסינג – ביטוח – יבואני רכב.אנו כמובן לא נרפה,
להיפך. הנכם מוזמנים לקרוא כתבה מהשבוע בה נפרסת תמצית משנתנו זו. לכתבה
בנושא .
כמו כן, השתתפנו בכנס עסקים קטנים
אשר ארגנה ח"כ רוחמה אברהם, יו"ר השדולה לעסקים קטנים בשיתוף שר התמ"ת החדש מר שלום
שמחון. הכנס היה רב משתתפים ודן בנושא הריכוזיות, הקושי להשיג אשראי והקושי להתמודד
במכרזי הממשלה לעסקים הקטנים. את העסקים הקטנים ייצגו בכבוד נשיא להב יהודה טלמון
ומנכ"ל להב מוטי שפירא. אנו מקווים שעצם העיסוק האינטנסיבי בנושא זה, יועיל לפתיחת
החסמים גם בשוק הרכב.
הצעת החוק לביטול האובדן להלכה:
בעוד כשבועיים, תובא לדיון נוסף
בוועדת הכלכלה הצעת החוק הכה-חשובה, שאנו מסייעים בידי חה"כ אמנון כהן לקדם בעניין
ביטול מוסד האובדן להלכה.
אנו כמובן נעשה כל
שביכולתנו על מנת לקדם חקיקה זו, ולגבור על הקולות המתנגדים לה (שעיקרם, לצערנו
מתוך משרד האוצר – לשכת המפקח על הביטוח, אשר גם בהקשר זה משמש כשופרם של
אינטרסנטים אוליגרכיים ולא של הציבור).
סיוע משפטי לחברי האיגוד:
על רקע ניצחון משפטי
חשוב שהושג אך הבוקר בבית המשפט, בדחיה מוחלטת של תביעה שהגישה חברה לביטוח כנגד
מוסך חבר איגוד אשר יוצג ע"י היועצת המשפטית שלנו עוה"ד א. הר-אבן (בטענה כי גרם
ברשלנותו לשריפת רכב ועליו לשלם את הנזקים) - ברצוני לחזור ולהזכיר לכם, כי אני
ממליץ ואתם מוזמנים להסתייע בצוות המשפטי המקצועי שלנו העומד לרשותכם, לצורך ייעוץ
(בחינם) ובמידת הצורך, ייצוג משפטי בערכאות (בסבסוד).
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח
דוא"ל
איגוד
המוסכים מזהיר
מפני ריכוזיות
בשוק הרכב
24.02.2011/ ynet
הסכנה בתהליך ברורה לדברי לוי: "זוהי בועה
משוכללת ומסוכנת יותר מבועת הרכב שהתפוצצה ב-2008, מאחר שהיא
נוגדת כל ערך דמוקרטי תקין, וממזגת ניגודי עניינים וחוסר
תחרותיות. פעם קראו לזה קרטל - היום זה נקרא 'עולם עסקים חדש".
את המצב שנוצר מכנה לוי "שלטון האוליגרכים בשוק הרכב".
יש לציין כי המיזוגים בשוק הרכב מפניהם
מזהיר לוי, מהווים סכנה ברורה לעתידם של מוסכים רבים, שכן הם
מקשים עליהם להתמודד עם המחירים הנמוכים שמכתיבים אותם
גופים.כך עלולים חלק מהמוסכים להגיע לסף קריסה.
לכתבה.
ועדת הכלכלה אישרה הצעת החוק למאבק
בריכוזיות" גם הבנקים אינם פרח מוגן" כלכליסט/ 23.02.2011
ועדת הכלכלה אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק למאבק
בריכוזיות במשק. ההצעה מבקשת להגדיל את סמכויות הממונה על ההגבלים לפעול בתחומים בהם קיימת תחרות מועטה ושולטות קבוצות ריכוז.
לכתבה.
קומבינת
המכוניות: חברות הליסינג והיבואנים חוגגים על חשבוננו nrg מעריב/
21.02.2011
החלום על מכונית
חדשה שהולך ומתרחק, הקומבינה של היבואנים עם חברות הליסינג
והמונופול שלא עומד להישבר. שנים התרגלנו להתייחס למחירי
המכוניות הגבוהים כתופעת טבע, אך מתברר שיש לכך סיבה פשוטה:
היעדר תחרות. התוצאה: הסוחרים עושקים את האזרח הקטן - וצוחקים
כל הדרך לבנק. תנו לנהוג בארץ הזאת.
לכתבה.
רוחמה אברהם:
"הממשלה
מעודדת את
הריכוזיות
ובכך מרסקת
את מעמד
הביניים" דה
מרקר/
21.02.2011
"ראש הממשלה
בנימין
נתניהו הכריז
במאי 2010
שהממשלה
מתכוונת
לצמצם את
הריכוזיות
במשק ולהסיר
את החסמים
מהממשלה
ומהסקטור
הפרטי. כמעט
חלפה שנה
כלום לא
השתנה", אמרה
יו"ר שדולת
העסקים
הקטנים בכנסת
ח"כ רוחמה
אברהם בלילא.
"הממשלה לא
עשתה כלום
ולא הפנימה
את העסקים
הקטנים
והבינוניים.
לכתבה.
בכ- 25% מהמוסכים שנבדקו במבצע ביקורת מוסכים
ארצי לאכיפת תקנות שמן משומש נמצאוליקויים/
22.02.201
במבצע ארצי
לאכיפת תקנות שמן משומש שערכה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת
הסביבהביום 14/02/2011 , נמצאו ליקויים בכרבע
מהמוסכים שנבדקו.במסגרת המבצע נערכו ביקורות ב- 134 מוסכים,
בדגש על בדיקת הצבת מתקני איסוף סילוק השמן מהמוסכים. 29
הודעות תשלום קנס, בסכומים של עד 1200 ₪ למוסך, נמסרובמהלך המבצע, ועוד כ-8 התראות.לכתבה.
מה
גרם לתאונת הדרכים מיום 16.05.06 בה מצא את מותו - הרבה בטרם
עת - שלומי מלכה ז"ל?
במשך שנים רבות, חיפשה המשטרה
את התשובות לגורמי התאונות, בייחוד אלו הקטלניות (שכן אלו הן
הנבדקות ע"י בוחני המשטרה ובגינן מוגשים כתבי אישום חמורים) –
מתחת לפנס. ומי עומד שם? "הגורם האנושי".
ומה עם הרכב? מה אם היה לא
תקין? מה אם אחת ממערכותיו כשלה? ומה אם התמהיל בין "הגורם
האנושי" לאותו הכשל ואפילו הוא "בינוני" או אפילו "קל" – עולה
לדרגה החמורה ביותר של נטילת חיי אדם? ונדגיש, שדווקא הכשלים
ה- "לא חמורים", המאפשרים לכאורה המשך נסיעה הם המסוכנים
ביותר, שכן הנהג לוקח לגביהם הימור מודע של המשך הנסיעה.
ותיקון? אח"כ... כשיהיה לו זמן....
בשנת 2005, נדון לעומק נושא
הכשל הטכני ע"י וועדת שיינין אשר מונתה ע"י ממשלת ישראל דאז
לדון בנושא תאונות הדרכים. לדו"ח
. לא בכדי, הדו"ח מתחיל דווקא בנזיפה כלפי המשטרה: "מקובל
להתייחס למאפייני הרכב כגורם משני ושולי בהיווצרות וגרימת
תאונות דרכים, אך... מסתבר, שככל שחקירת התאונות יורדת לעומק
רב יותר, הקשר בין כשל טכני לתאונה מתחזק והולך, ומוכיח כי אין
לזלזל ו/או להמעיט במשקלו הפוטנציאלי של גורם זה... ברמת
החקירה המתקיימת כיום לא מקבל המרכיב הטכני... את המשקל הראוי
ותרומת מרכיבים קריטיים כדוגמת בלמים, מערכות ההיגוי, מתלים,
בולמי זעזועים או לצמיגים אינה נחקרת בדרך כלל... מרבית תאונות
ה- "סטיה מנתיב", לדוגמא, מיוחסות לגורם האנושי, כאשר יתכן
בהחלט כי מעורבים גורמים נוספים".
התובנות: "יכולתו של הגורם
הטכני למנוע את התאונה (בטיחות אקטיבית) או להקטין ולמזער את
תוצאותיה (בטיחות פסיבית) היא גדולה"...
למאמר המלא
• המכללה
הטכנולוגית לרכב בע"מ מבית אגוד המוסכים מחפשת שם חדש!!!
המוסך שימצא עבורנו את השם המוצלח ביותר, יזכה לפטור מדמי חבר לשנה
שלמה. לפרטים...
•פרויקט
חיילים משוחררים -הכשרת כח אדם לענף המוסכים
על רקע מצוקת כח האדם הקיימת בענף
המוסכים. יזם איגוד המוסכים שיתוף פעולה עם משרד הביטחון, במטרה לבחון אפשרות
של עידוד חיילים משוחררים להשתלב בתחום תחזוקת הרכב.
לפרטים ...
• חברים נכבדים,
המרכז לעזרה בקהילה וסיוע לחולים ע"ש מנחם זהבי ז"ל, בשיתוף איגוד המוסכים פונה
אל חברי האיגוד לקבלת תרומה עבור הוצאת ילדים חולי סרטן
ל"מחנה של חיוכים", במטרה להשכיח מהם מעט את הכאב והעצבות, להחזיר את השמחה,
ולתת שמחה וכוח להילחם על החיים שלהם.
כאבם של ילדים הוא הדבר העצוב ביותר שניתן לראות. ארגון "אור מנחם"
מאמץ לליבו את הילדים החולים בבתי חולים בארץ, ומלווה אותם לאורך כל השנה
במגוון פעילויות ואטרקציות סביב מעגל השנה כשמטרת היעד הוא חיוך קטן של ילד
מנצח עצב גדול.
דרושה פקידת קבלה
עם ניסיון בתוכנת נשר למוסך בהרצליה לפרטים- טל' : 09-9586818.
● דרוש
דרוש חשמלאי רכב
ומכונאי רכב למוסך ברחובות . לפרטים: 08-9460401, 08-9467081.
● מוסך להשכרה!
להשכרה, מוסך עם
ציוד (אפשר גם בלי) ומוניטין של המון שנים , שטח מעל 500 מטר (עם אופציה ליותר)
באזור פ"ת. לפרטים: 052-2890304, 052-3646650.
●מחפש עבודה
מעוניין להיכנס כשותף/ משקיע למוסך פעיל באזור המרכז/ השרון, רצוי למוסך רשת.
רוני 09-9508983.
●מחפש עבודה
בעל ניסיון רב
בענף הרכב, בעל תעודת הסמכה במכונאות, הנדסאי רכב ומנהל מוסך בפועל, מחפש עבודה
באזור הצפון. דניאל 0522378199.
●למכירה
בהזדמנות לרגל סגירת מוסך עקב מחלה, למכירה ציוד משרדי, ציוד למוסך
וחלפים + כלי עבודה חדשים ומשומשים במצב מצויין למכונאים, חשמלאים
ומזגניסטים, למהירי החלטה ולרציניים בחצי מחיר, גמיש אפשרי קומפלט או יחידים+
רשיונות+ תעודת הסמכה, 3 מקצועות.
מוניטין 35 שנים חינם!!! כל הקודם זוכה בפיס של החיים שלו.
●למסירה
מחלקת פחחות וצבע
במוסך וותיק באזור התעשיה חדש בראשל"צ . טל'- 03-9622433.
●דרושים
דרוש יועץ שירות
למוסך UMI ברעננה.
תיאור המשרה –
דרוש/ה יועץ שירות למוסך UMI ברעננה, התפקיד כולל: קבלת הרכב מהלקוח, בירור בעיות, פתיחת
כרטיס עבודה, טיפול בהצעות המחיר ללקוחות, אחריות על ניהול עבודת המוסך.
דרישות התפקיד-
בעל/ת ידע בתחום הרכב (מכונאות ), תודעת שירות גבוה, יכולת עבודה בסביבה
ממוחשבת, ניסיון משמעותי כיועץ שרות.
רווחה תרבות ופנאי ● ערוץ הרכב: חדשות וידאו ● אתר בשבוע ● הומור ועוד
רווחה תרבות ופנאי
שחר חסון- סטנדאפ
בערב שכולו שחר!!!
שחר חסון במופע סטנד-אפ אנרגטי במיוחד. מתעצבן על הדברים הקטנים שבחיים, מתעסק
בזוגיות, יחסי הורים-מתבגרים ותוכניות טלוויזיה. כמובן שחסון לא שוכח לטפל גם
בנושאים האינטימיים של החיים.
תאריכים: 25.02.2011 עד 31.03.201, בית ציוני אמריקה, תל אביב.
מחיר מיוחד: 75 ₪ לכרטיס
(במקום 95 ש"ח)בחירת מושבים והזמנת
כרטיסים לחץ כאן
לקבלת ההטבה, יש להיכנס לאתר באמצעות שם משתמש: איגוד המוסכים, סיסמא: 5544.
באדיבות אתר פשבר
ערוץ הרכב
הר השקלים של הפנסיה זורם למקומות עם בעיית יציבות
בפתחה של שנת 2011 התכנסו
בכירי הכלכלנים לדיון
סוער סביב נושא הריכוזיות
והסכנות העיקריות בפניהן
ניצב המשק הישראלי; בין
השאר העלו המשתתפים
תמרורי אזהרה בנוגע
לגופים אליהם הולכים כספי
הפנסיה, וניגודי העניינים
של הדירקטורים; אילו
פתרונות הוצעו?
לצפייה.
מרכז שירות ש. קלעי, שנוסד
ב-1943 על ידי מר שלמה קלעי ומנוהל כיום על ידי בנו מר עמירם קלעי, הינו מרכז
שירות מורשה לרכבי מאזדה ופורד מטעם היבואן "דלק מוטורס" משנת
1998.
אנו במרכז שירות ש. קלעי רואים
לנגד עינינו את שביעות רצונו של הלקוח, ולפיכך שמים דגש על מתן טיפול מקצועי,
מיומן ואיכותי לרכב ועל מתן שירות אמין ואדיב. את שביעות רצון הלקוחות ניתן
לראות בשטח: באתר האינטרנט "מידרג", למשל, ממוקם מרכז שירות ש. קלעי בין
המקומות הראשונים מבין מוסכי היבואן לרכבי מאזדה ופורד באזור המרכז.לאתר.
לפתע בחורה
צעירה ומושכת פסעה לכיוון השולחן שלהם והביאה לבעל נשיקה
ארוכה, אמרה לו שתראה אותו מאוחר יותר והמשיכה בדרכה.
האישה צעקה על
בעלה, "מי זאת??"
"אה", ענה הבעל,
"זאת הפילגש שלי".
"דיי, עד כאן",
צרחה האישה, "הגיעו מים עד נפש, אני רוצה להתגרש!"
"אני יכול להבין
אותך", ענה הבעל, "אבל
תזכרי, אם אנחנו מתגרשים אז אין יותר שופינג ברחובות מילאנו,
אין יותר חורף בברבדוס, אין יותר קיץ בטוסקנה, אין יותר פורשה
במוסך ואין יותר יאכטה. אבל זה איך שאת מחליטה".
באותו הרגע, חבר
משותף שלהם נכנס למסעדה כשהוא מחבק נערה יפיפייה.
"מי האישה שעם
משה?" שאלה האישה.
"זאת הפילגש
שלו", ענה הבעל.
"שלנו יפה יותר",
ענתה האישה.
חבר לה"ב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל
מסונף למועצה האירופיתהמשותפת לסחר ושרותי רכב
איגוד המוסכים בישראל ®
חבר פורום ארגוני
ענף הרכב בישראל ®
הפורום להבטחת תקינות
ובטיחות בתיקוני רכב ®
המכללה הטכנולוגית
לרכב בע"מ ®
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-'ערוץ הרכב', מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il