המהדורה
המרכזית -רונן לוי
רגולציה בעבודה
בשבועות האחרונים שוקד משרד התחבורה על יישום מקצת המלצות וועדת זליכה
הנוגעות לתחרות בתחום המוסכים והחלפים. על השולחן כיום - המוסך המומחה
ונוהל גילוי מידע לציבור על חלפים.
להתרשמותנו, הפעם התייחסות אגף הרכב היא רצינית מאד, ונעשית עבודת עומק
יסודית, תוך לימוד הדאטה והיוועצות בגורמים רבים. אנו מקווים כי התוצאה
תהיה כפולה - גם הגברת התחרות ופתיחת השוק, וגם ייעול ושיפור השירות
והמקצועיות ושקיפות המידע ללקוחות.
בתוך כך, הצוות באיגוד השקיע עבודה רבה בהכנת והבאת החומר בהיבטים
השונים. הובאו בפנינו עמדות ודעות של בעלי מוסכים רבים, והיועצת
המשפטית ערכה בדיקה מקפת של התאמה והשלכות לרגולציה הקיימת.
נציגי משרד התחבורה היו פתוחים וקשובים לעמדותינו, ואף ביקשו אותן
באופן יזום, בכדי להקפיד כי הנהלים שייצאו - יתאימו למוסכים וגם יהיו
מקובלים עליהם על מנת שיישומם יהיה יעיל ומהיר.
בסוגיה זו, של שביעות רצון המוסכים, קיימת בשלב זה מחלוקת עניינית מול
משרד התחבורה באשר לנוהל המתגבש של המוסך המומחה, אשר לטעמנו הינו
נוקשה מדי, ולא יהיה ניתן ליישום ולפיכך יחמיץ את מטרתו הברוכה.
רצ"ב
קישור לכתבה שפורסמה בנדון השבוע.
העבודה מול משרד התחבורה כמובן תימשך עד לגיבוש הנהלים בנוסחם הסופי
באופן שישביע רצוננו ויהיה מיטבי לבעלי המוסכים ולציבור בכללותו.
בנוסף לאמור, האיגוד פועל עם איגוד לשכות המסחר לקיום פעילויות משותפות
אשר ייעלו את יכולת היישום של כלל הפעילויות של פתיחת התחרות וקיום
השקיפות ללקוחות המוסכים ואנו בטוחים כי שיתוף פעולה זה יביא להצלחת
כלל המיזמים אותם יוזם משרד התחבורה בזמן האחרון.
סיוע האיגוד למוסכי יבואן שהוצאו מהרשתות
לאחרונה, וזה לא סוד, קיים "שטף" עצוב של מוסכים אשר מסולקים מהרשתות,
לעיתים בין לילה ובד"כ בנימוקי סרק, לעיתים אפילו ללא נימוק.
ליווינו מספר מוסכים כאלו בשבועות ובחודשים האחרונים - אנו נותנים
תמיכה וייעוץ כללי ומשפטי ומלווים את המוסכים הן בתהליך ההפרדות והן
בתהליך בניית היום-שאחרי.
חלק מהמוסכים החליטו ללכת להליכים משפטיים וחלקם ויתרו. כך או כך,
המראות והמשמעויות קשים ביותר.
אני מאמין כי העבודה המאומצת שאנו עושים בחודשים האחרונים ושנעשה בעתיד
הקרוב תישא את פירותיה גם עבור אלה שנשארו לעבוד במשטרים של יבואני
הרכב וגם לאלה שפרשו וגם לאלה שתמיד היו עצמאיים. בנוסף, אנו שוקדים
בימים אלו עם שותפים מהכנסת החדשה על ניסוח הצעת חוק כדוגמת חוק הסוכן,
אשר בנוסחו הקיים אינו מספק את ההגנה הרצויה למוסכי ולסוכני היבואן
בישראל.
השבוע גם הצלחנו למנוע מאבקים משפטיים מיותרים בין מוסכים לבין חברות
שמנים בגין טענות להפרות חוזה בכל הקשור לחוזים ארוכי הטווח עם חברות
שמנים. אני חייב לציין בסיפוק כי גם חברות השמנים וגם בעלי המוסכים
התנהלו בכבוד וכלל הצדדים יצאו מרוצים מהפיתרונות שהושגו לסיום
הסכסוכים.
שבת שלום,
רונן לוי
רונן לוי,
יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח
דוא"ל
|