איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 405

גיליון מספר 405
עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 04 ליוני 2015
IGA-LOGO
 חידוש הפעילות הפרלמנטרית
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו
בקרו באתר האיגוד
בקרו באתר האיגוד
color-forwardtofriend-96
כתבו לנו
ערוץ הרכב
ערוץ הרכב
 
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו

השבוע היה גדוש פעילות לקראת החזרה לשגרה של נציגינו בכנסת ובממשלה, לאחר חודשים ארוכים של קיפאון והפוגה בכל הקשור לקידום ענייני המוסכים והבטיחות בכלי הרכב ובתיקונם.

ערכנו סבב פגישות עם חברי כנסת ותיקים וחדשים וביקשנו תמיכה לעמדותינו בתחום הבטיחות, התחרות והחינוך המקצועי-טכנולוגי. עד כה קיימנו פגישות מועילות לקידום נושאים רבים ומגוונים עם:  ח”כ אראל מרגלית, ח”כ אורן חזן, ח”כ מיקי זוהר וח”כ מיקי לוי שבצעירותו עסק מעט בענף ומתעניין בקורותיו גם כיום

.
הצעת חוק רישוי השירותים לרכב

ביום א’ הקרוב תדון וועדת השרים בממשלה בהחלת הרציפות לחוק שירותי השירותים לרכב. צפוי כי השרים יאשרו את רציפות הטיפול בחוק. אנו מעריכים כי שר התחבורה שהחל ליישם חקיקה שתעניק לו כלי עבודה ליישום רפורמה בשוק הרכב, יאיץ את דיוני הצעת החוק וישאף לסיים את החקיקה בזמן קצר. אנו מקווים שזאת הפעם, ישתכנע השר להשיב לסדר היום את כלל המלצות הוועדות שכוננו קודם לדיוני הצעת החוק ועסקו בתחרות בשוק הרכב :
א.    מיגור תופעת המוסכים הפירטיים.
ב.    איסור על יבואן רכב להיות בעלים של יותר ממוסך אחד.
ג.    חיוב יצרני/יבואני הרכב להנגיש את כל המידע הטכני לתיקוני כלל דגמי הרכב המיוצרים על ידו לכל מוסך חוקי בישראל.
ד.    חיוב יצרני/יבואני רכב להנגיש כל ציוד ותוכנות (בדיקות, קטלוגים של חלקי חילוף, שעתוני תיקון וכד’) לכל מוסך חוקי בישראל.
ה.    ביטול מוסכי ההסדר ולפחות הביטול הנדרש של הבידול בהשתתפות העצמית של המבוטח בין מוסך הסדר למוסך חופשי.
ו.    איסור השפעה על מבוטח בבחירת מוסך לצורך תיקון רכב לאחר תאונה או פריצה.
ז.    ביטול ההשפעה של חברות ביטוח ונציגיהם על שמאים ועל שומות.
ח.    איסור בעלות צולבת על עסקי ייבוא רכב/ביטוח רכב/השכרה וליסינג.
ט.    רישוי והסדרת הסחר בכלי רכב משומש.
י.    ביטול תופעת ה”אובדן להלכה” ושיקום כלי רכב בשטחי הרשות ו/או באמצעות מתקנים לא מורשים.

הנושאים החשובים הללו נשמטו לצערנו מהצעת החוק שנידונה ארוכות בכנסת הקודמת. לממשלה החדשה הזדמנות נוספת – ואולי אחרונה – לשלב אותם בהליך החקיקה בכנסת הזו ולהביא סוף סוף רפורמה אמיצה ונחושה בתחום הרכב בישראל. כידוע, ח”כ איתן כבל יכהן כיו”ר וועדת הכלכלה ויחליף את פרופ’ אבישי ברוורמן שניהל את ישיבות הוועדה בנושא זה בכנסת הקודמת

מוסך מומחה

לאחרונה, מונה אינג’ אלכס טרכטנברג מאגף הרכב במשרד התחבורה לממונה פרויקט הפיילוט והיישום של הרפורמה המתוכננת להוספת סוג נוסף של מוסך לבחירת הצרכן – “מוסך מומחה”.

פרסמנו את פרטי ההתקשרות עם מר טרכטנברג בכדי לייצר נגישות והסברה למתעניינים להצטרף לפיילוט המתוכנן בו ישתתפו מוסכים המוכנים לקבל על עצמם את נוהל פתיחת מוסך מומחה שפרסם משרד התחבורה בחודש ינואר 2013 (!). בכדי שתהיה היתכנות והצלחה לסוג מוסכים זה, החלטנו יחד עם בכירי אגף הרכב במשרד התחבורה לקיים כנס למוסכים שכבר פנו למשרד התחבורה והביעו עניין בכדי להניע את התהליך הארצי של הפרויקט.
הכנס למשתתפי הפיילוט יתקיים ביום שני 22.6.2015 בבניין איגוד המוסכים, רחוב יוסף קארו 24 ת”א. בעלי מוסכים נוספים המעוניינים להצטרף לדיון ושטרם פנו למר טרכטנברג, יוכלו להשתתף רק על בסיס רישום מוקדם ותיאום אישי עם מר טרכטנברג. להלן פרטי הפרסום הקודם ופרטי הרישום :

מועדון צרכנות ושיווק הפלוס הירוק


כזכור, המועדון יצא לדרך לחברי וועד העובדים של קופ”ח כללית וכבר עם השקתו נצפית התעניינות רבה של בעלי רכב ממשפחות עובדי קופת החולים. יתרונו המרכזי של המועדון הוא העלות הנמוכה למוסך חבר האיגוד לחשיפה ממוקדת לקהל של מעל 250,000 עובדים ועוד עשרות אלפי בני משפחה מדרגה ראשונה שיכולים גם הם ליהנות מההטבות שפרסמו המוסכים שהצטרפו למועדון.
בנוסף, בעלי המוסכים, בני משפחת ועובדי המוסך החבר במועדון מקבלים כ”בונוס” את אותן הטבות המוצעות לעובדי קופת החולים בתחומים אחרים – מוצרי חשמל, ביגוד והנעלה, כלי בית, נופש, תרבות ועוד.
עבדנו רבות על גיבוש הרעיון של מועדון הדדי בו ניתן להיחשף כעסק וגם ליהנות מחיסכון ברכישות מוצרים ושירותים מוזלים ,ואנו בטוחים כי מועדון זה מייצר למוסכים חברי האיגוד הזדמנויות רבות בעלות סמלית בלבד.
ההצטרפות היא וולונטרית כמובן וניתן ליצור קשר עם נציגת החברה המפעילה את הפרויקט ולקבל פרטים : קרן-אור רטמן  052-8354920  , kerenors@gmail.com  בהצלחה.

זיהום אוויר מפליטות כלי רכב


השבוע פורסם כי עיריית חיפה החליטה לאכוף ולבדוק את כמות המזהמים מכלי הרכב הנעים בשטחה. ביום הראשון לפעילות ניידות הבדיקה של העירייה נמצאו ליקויים ב 32% מכלי הרכב שנבדקו. זהו נתון מדאיג המשקף תרבות אחזקה נמוכה של כשליש מציבור בעלי הרכב ומשקף את הסיכון שכלל הציבור חשוף אליו כ”מעשנים פסיביים” מפליטות כלי הרכב המזהמים. כידוע, זיהום מכלי רכב המונעים באמצעות סולר ושאינם מתוחזקים כראוי, פוגע מאד במערכות הנשימה והלב ואף עלול לגרום למחלות ולסרטן.

חינוך טכנולוגי ומקצועי – שיתוף פעולה בינ”ל נוסף:

במסגרת שיתופי הפעולה שלנו עם נציגי הממשל הגרמני לקידום החינוך טכנולוגי לרכב, הוזמנו, קובי אביטל ואנוכי על ידי שגרירות גרמניה בישראל, לקבלת פנים שערך שר החוץ הגרמני ד”ר שטיינמאייר בירושלים לציון 50 שנות כינון יחסים דיפלומטיים בין ישראל לגרמניה, ביום א’ השבוע.

שר החוץ ציין בנאומו לאורחים את ה”נס” של היחסים בין המדינות וציין את שיתופי הפעולה בין שתי המדינות בתחומים רבים ובהם חינוך, ביטחון, טכנולוגיה ועוד.
ערב זה נערך לאחר ביקור של נציגי משרד החינוך של מדינת בוואריה (מדינת הייצור של רכבי BMW ועוד) במכללת האיגוד בת”א ביום שישי לפני כשבוע. בביקור נציגי משרד החינוך של בוואריה שאורחו בכבוד על ידי משה סומך יו”ר סניף ת”א והמרכז וקובי אביטל סמנכ”ל פיתוח והכשרות באיגוד, הוחלט כי יקודמו שיתופי הפעולה משרד החינוך הבווארי לבין איגוד המוסכים ומשרד החינוך הישראלי.
בימים אלה אנו מגבשים אמנה משולשת שתחתם על ידי נציגי משרד החינוך הבווארי, נציגי משרד החינוך הישראלי ונציגי איגוד המוסכים בישראל ובה נתחייב להעמיק את הקשר ואת ההכשרות הטכנולוגיות בתחום הרכב ובתחום ההוראה למקצועות הרכב.
אמנה זו תצטרף לאמנה עליה חתמנו בשנת 2012 עם איגוד המוסכים במדינת הסן (פרנקפורט) בגרמניה ושאותה אנו מיישמים באדיקות ובהצלחה מרובה ולשביעות רצון הצדדים והתלמידים (צעירים ובוגרים). בהצלחה !
שבת שלום,
רונן

:כתבות נבחרות השבוע
 
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה
הטכנולוגית לרכב, לחצו כאןהרשמה
מרכז שירות יד מרדכי

אתר השבוע

מרכז שירות יד מרדכי הינו מוסך מורשה מאזדה ופורד, והוא ממוקם בין אשקלון לשדרות, בקיבוץ יד מרדכי. במוסך תוכלו ליהנות משלל טיפולים ותיקונים, והכול תוך ביטחון מלא שקיבלתם את השירות הטוב, המקצועי והאמין ביותר. למוסך ניסיון רב בתיקון ובטיפול ברכבי פורד ומאזדה..
 
 
Ecar-Red-Banner ערוץ הרכב YouTube-Logo FACEBOOK-LOGO GreenP-iga4u 
תיאור: תיאור: image04IGA תיאור: תיאור: image021.jpg תיאור: תיאור: image06 המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים“) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.
הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.
אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.
אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.
חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.
©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות